1. "Przysługa Wezyra" jest modułem dodatkowym, który umożliwia przerwanie normalnej kolejności gry, w celu wykonania specjalnej akcji: zakupu żetonu budynku. Jednak takie rozwiązanie ma swoją cenę. Za budynek należy zapłacić jego dokładną cenę, ale wtedy gracz nie uzyskuje dodatkowego ruchu.
2. "Kantor" to sześć nowych kart, które mogą być pobierane jak karty monet. Dzięki nim o wiele łatwiej jest zapłacić dokładną cenę budynku, ponieważ posiadając tę kartę można płacić dwiema walutami, a nie jedną. Niestety, kartę wymiany można użyć tylko raz, potem jest odkładana na stos kart odrzuconych.
3. Do gry zostaje dodany nowy rodzaj budynków, które można dołączyć do Alhambry: warsztaty budowniczych. Jeżeli warsztat zostanie umiejętnie ułożony, może liczyć się jak trzy budynki tego samego rodzaju. Jednak ważność warsztatów budowniczych nie ogranicza się jedynie do zdobywania przewagi w budynkach, pomagają one graczom lepiej zaplanować mury. Niestety, każdy gracz może użyć nie więcej niż trzech warsztatów.
4. "Karty premii", które zostaną zagrane jako żetony budynków dają punkty podczas podliczania punktów. W związku z tym, że mogą normalnie zostać zagrane w późniejszej części gry powodują wiele niespodzianek podczas podliczania punktów. Jednak, gracz może je zagrać jedynie wtedy, gdy posiada w swojej Alhambrze budynek przedstawiony na karcie.