1. Wrogowie nadchodzą! "Skarbiec Kalifa" musi zostać opróżniony, a skarb ukryty w bezpiecznym miejscu. Skrzynie ze skarbami są umieszczane w budynkach tego samego koloru. Dzięki nim grający otrzymują dodatkowe punkty podczas podliczania punktów.
2. Karty "Architektów" ułatwiają przeprojektowanie Alhambry. Jest to nie tylko zaletą w stosunku do podstawowej wersji gry, dzięki nim można tworzyć bardzo ciekawe kombinacje podczas gry z modułami takimi jak "warsztaty budowniczych", "targowiska" czy "uliczni kupcy".
Nowe możliwości są wzmocnione faktem, że karty architektów mogą być wykorzystywane także jako pieniądze.
3. Do Alhambry zbliżają się "Najeźdźcy". Budynki, które nie mają murów nie są chronione, a to oznacza, że punkty są odejmowane.
4. Do Alhambry dołącza nowy rodzaj budynków: "Targowiska". Jeżeli zostaną one umiejętnie wbudowane w Alhambrę, mogą zapewnić graczowi dodatkowe 24 punkty za sąsiadujące z nimi budynki tego samego koloru, jednak ma to miejsce dopiero podczas końcowego podliczania punktów.