Akademia Magii
W działach: RPG, pomysł, kampania | Odsłony: 87Przyszedł mi do głowy koncept na kampanię, raczej szybko nie poprowadzę ale może kogoś zainspiruje.
Pomysł dość znany, choć nie widziałem realizacji w RPG, mianowicie perypetie uczniów magicznej akademii.
- Z jednej strony motyw niejednokrotnie pojawia sie w literaturze więc jest skąd kraść pomysły.
- Z drugiej rzeczywistość szkolna jest znana zapewne wszystkim graczom więc łatwo się będzie odnaleźć.
- Z trzeciej akademia magiczna jest magiczna więc na tyle inna by zadowolić tych którzy szukają oderwania się od rzeczywistości.
- Z czwartej mamy zupełnie inny poziom konfliktów niż w wielu kampaniach, bo po nie możemy po prostu adwersarzy zabić (a potem wskrzesić by zabić drugi raz).
- Z piątej strony magiczna uczelnia może być bardzo ciekawym miejscem, a sama magia dostarczyć świetnego pola do kombinowania dla graczy.
- Z szóstej strony motywy szkolne możemy czerpać z całkiem niemagicznych historii, więc jest ich jeszcze więcej.
Dużo wyszło tych stron;).
I jeszcze dwie uwagi
- Jako że pomysł mocno narzuca koncept postaci, warto wziąć za tło jakiś bogaty świat, by było skąd wyciągać smaczki do tła postaci. To znaczy nasz świat się nada natomiast generic fantasy raczej nie.
- Warto było by mieć w miarę spójnie opracowane zasady rządzące się magią. Jest to istotne gdyż umożliwi graczom kombinowanie a mistrzowi gry interpretowanie wyników ich działań. Warto uczynić ze studiów nad magią coś więcej niż element koloru.
Na czym to można poprowadzić?
Choć lubię Savage Worlds-y to raczej nie ten styl gry, poza tym magia jest tam zdecydowanie zbyt generyczna. Myślałem o magu (starym, bo tego znam) ale to z kolei rozdzielczość jest za mała, z jedną kropką nie da się praktycznie wpływać na świat, dwie dają już za dużą siłę ognia jak na uczniów, poza tym magia jest tu zbyt mało sformalizowana do nauczania jej w klasach.
Ostatecznie wpadł mi do głowy szalony pomysł, by wziąć czary z didów, których jest masa, które są opisane szczegółowo, co pozwala na dużo kombinowania, które nawet mają powypisywane (najczęściej olewane) składniki materialne. Sam system rzucania bym przerobił, natomiast lista czarów i ich opisy mogły by być bardzo przydatne.
Obrazek pochodzi stąd.