» Modergeist » Zapowiedzi » Aithamavel - nowe oblicze Obliviona

Aithamavel - nowe oblicze Obliviona


wersja do druku
Redakcja: 27532

Aithamavel - nowe oblicze Obliviona
Kompleksowe i autonomiczne modyfikacje zawsze wywierają na graczach największe wrażenie. Aithamavel jest w pełni polską, świetnie zapowiadająca się modyfikację do TES IV – Oblivion . Twórcy dokładają wszelkich starań aby stworzyć zupełnie nowy i zróżnicowany świat, co nie jest zadaniem łatwym biorąc pod uwagę szacowaną wielkość modyfikacji.

Czym jest Aithamavel?


Tytułowa wyspa znajduje się w świecie całkowicie wymyślonym przez pierwotnego twórcę modyfikacji i nie ma nic wspólnego ze światem The Elder Scrolls. Świat Aithamavel żyje wyłącznie dzięki mocy potężnych, kryształowych artefaktów i rozwija się pod opieką bogów, stąpających po Ziemi niczym zwyczajni śmiertelnicy. Zagłębiając się w ten z pozoru spokojny świat można nabrać zupełnie nowej perspektywy. Gracz zostaje rzucony w wir walki przemierzając krainę skąpaną we krwi i strawioną przez ogień wojny domowej mocarstwa, narażonego na atak państw ościennych. Nasz bohater - William Stanwood, nie jest super bohaterem walczącym o świat, ojczyznę i wolność. Gracz stanie w obliczu niebezpiecznego i nieprzyjaznego świata, którego realia nie tworzą perspektywy do zabawy z paladyna zakutego w lśniącą zbroję.

Twórcy modyfikacji skupiają się na stworzeniu świata spójnego i realistycznego oraz wciągającej i nieszablonowej fabuły. W związku ze zmianami, które dotknęły projekt, fabuła rozgałęziła się i stanowi teraz twór wielowątkowy i zaskakujący. Wprowadzone zmiany determinują konieczność oskryptowania dużo większej ilości tekstu niż planowano to na początku produkcji. Zmiana ta jest bardzo korzystna dla graczy, gdyż umożliwi im dłuższą zabawę z modyfikacją. Dla twórców oznacza to jednak dużo większy nakład pracy, a więc i czas potrzebny na ukończenie projektu znacznie się wydłuży.


Szczypta historii


Koncepcja Aithamavelznacznie wyprzedza samego Obliviona, jednak ze względu na ograniczenia Construction Set Morrowinda autor postanowił poczekać na elastyczniejsze narzędzia, umożliwiające większą swobodę tworzenia. Kiedy tylko światło dzienne ujrzał Oblivion, twórca zabrał się do pracy i stworzył ogromną wyspę, która wielkością odpowiada około połowie powierzchni Cyrodiil. Prace nad modyfikacją przebiegały do marca 2009 roku, kiedy pierwotny twórca spostrzegł, że zabawa w modding nie przynosi mu już takiej satysfakcji jak dawniej i budowanie w pojedynkę czegoś tak dużego jak totalna konwersja jest niemalże niemożliwe.

Autor z żalem zrezygnował więc z dalszego prowadzenia projektu. Na szczęście dla graczy osierocone Aithamavel zostało z błogosławieństwem poprzedniego twórcy przekazane osobom, które wcześniej z nim współpracowały. Teraz pracują nad stworzeniem największej polskiej modyfikacji do The Elder Scrolls: Oblivion. Nam pozostaje mieć nadzieję, że projekt doczeka się finałowej publikacji. Projekt od początku związany był z serwisem Clockwork City. Obecne zawirowania postawiły sprawę w niepewnym położeniu, ale współpraca i sama modyfikacja powoli wychodzą na prostą. Wszystkie osoby zainteresowane Aithamavel odsyłam więc na oficjalne forum serwisu Clockwork City gdzie co jakiś czas są publikowana wieści z postępów prac nad modyfikacją.


Co dalej?


Na chwilę obecną modyfikacja za sprawą nowych opiekunów zmieniła pierwotne założenia i zostanie wydana najpierw jako mniejszy Aithamavel: Prolog, a potem jako plugin właściwy - obszerny i pełny. Zakończono pracę nad wszystkimi lokacjami zewnętrznymi (exteriory), kończą się prace nad lokacjami wewnętrznymi (interiory), rozpisana jest także nowa fabuła Prologu. Wdrażane są modyfikacje wpływające na mechanikę rozgrywki, a wkrótce rozpocznie się "zaludnianie" świata Bohaterami Niezależnymi, wprowadzenie zadań, zdarzeń i obiektów. Prolog utrzymuje dobry kurs i prawdopodobna data jego wydania przypadnie na koniec wakacji. Poszukiwane są osoby chętne do zasilenia zespołu i doprowadzenia projektu do szczęśliwego finału. Trudno jest oszacować datę premierę pełnej wersji modyfikacji, ale na pewno nie ujrzy ona światła dziennego wcześniej niż w drugim półroczu 2010.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


~Naznaczony

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No to dołączy ktoś do Teamu?
17-09-2009 16:03

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.