» Blog » Adventure Y - kolejny Baldur?
09-01-2015 12:39

Adventure Y - kolejny Baldur?

Odsłony: 583

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=89732

Myślę, że to ciekawy news. Ma powstać coś w rodzaju "Baldur's Gate 1 i 1/2" - roboczy tytuł to na razie "Adventure Y". Mam trochę mieszane uczucia. Z jednej strony cieszy mnie kontynuacja trendu odradzania izometrycznych cRPG, z drugiej nie bardzo podoba mi się umiejscowienie fabuły pomiędzy BG 1 i 2, zwyczajnie nie widzę tu żadnej "historycznej luki", na którą powołują się twórcy - w tym okresie można upchnąć jakieś epizodyczne przygody, ale nie rozbudowany "epicki" scenariusz na miarę wątków głównych z jedynki i dwójki. Wydaje mi się, że historia Dziecka Bhaala jest zamknięta i co najwyżej można by wprowadzić jakiś dodatek-pakiet misji do wydanych niedawno Enhanced Editions (coś bardziej w guście "Opowieści z Wybrzeża Mieczy" niż "Tronu Bhaala". Ewentualnie grę dziejącą się po ToB, ale nie będącą bezpośrednią fabularną kontynuacją, tylko raczej nawiązującą do poprzednich części - lokacjami, "gościnnymi" występami niektórych postaci itd.

1
Notka polecana przez: gacoperz
Poleć innym tę notkę

Komentarze

Autor tego bloga samodzielnie moderuje komentarze i administracja serwisu nie ingeruje w ich treść.

Kamulec
   
Ocena:
0

Jeśli uważasz, że wieść warta uwagi, zapraszam do dodania.

Podzielam pogląd, że pomiędzy BG 1 i 2 nie ma miejsca na dodatkową część. Gry nie tworzą jednak pierwotni autorzy, więc będzie to de facto komercyjny mod.

09-01-2015 14:50
Adeptus
   
Ocena:
+1

Gry nie tworzą jednak pierwotni autorzy, więc będzie to de facto komercyjny mod.

Mod to też nie do końca dobre określenie, bo mod jest tworzony jako "nakładka" na modowaną grę, a tu raczej będzie oddzielny program, choć wykorzystujący ten sam silnik. Poza tym, chyba nierzadko zdarza się, że oficjalną kontynuację gry robią inni twórcy... a czasem jak nawet inna firma (jak w przypadku KotOR-a 2).

Podzielam pogląd, że pomiędzy BG 1 i 2 nie ma miejsca na dodatkową część.

No to tu jesteśmy zgodni :)

09-01-2015 15:06
Tyldodymomen
   
Ocena:
0

BG 1,5 byłby mega patentem na quentina - retrospekcje, sny, scenki 1 na 1 a na sam koniec overpowered NPC spuszcza bęcki drużynie
 

09-01-2015 16:12
Radnon
   
Ocena:
0

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że newsy są napisane w takim tonie jakby to była nie wiadomo jak gorąca wieść.

Tak naprawdę, to, że Adventure Y jest w planach było wiadomo już od momentu zapowiedzi BG 1:EE (2012 rok?), a ten "nieoficjalny" screen i konkretne informacje (że to pomost, zapewne samodzielna produkcja) wypływały od twórców jakoś od końca ostatnich wakacji.

09-01-2015 16:58
Adeptus
   
Ocena:
0

W takim razie przepraszam, dla mnie to była nowość. Tzn już przy okazji publikowania EE słyszałem, że jest rozważane wydanie jakiegoś rodzaju kontynuacji Baldura, ale dopiero teraz dowiedziałem się, że chodzi o Baldura 1,5 (przedtem przypuszczałem, że to będzie - jeśli będzie - raczej trójka).

09-01-2015 17:19
KFC
   
Ocena:
0

Zupełnie nie rozumiem jarania się tym szajsem niewartym uwagi.. (od autorów MDK gry akcji o zgrozo!!!).

Już by PoE pismaki pohajpowali przed premierą lepiej...
 

09-01-2015 17:47
Radnon
   
Ocena:
0

@Adeptus

Miałem na myśli nie tyle Twoją notkę co materiał źródłowy z Gry-Online, oni tak trochę z tym wszystkim popłynęli (zresztą nie tylko, bo chyba na gram.pl i jednej anglojęzycznej stronie widziałem coś podobnego). Wybacz jeśli w komentarzu zabrzmiałem zbyt ostro.

@KFC

Jesteś pewien, że są to autorzy MDK? Ja odnosiłem wrażenie, że przygotowali i wydali po prostu wersję HD tej gry, czyli na podobnej zasadzie jak w przypadku Baldura.

Żeby nie było jednak, że tylko narzekam. Osobiście uważam, że taki Baldur 1.5 to całkiem fajna sprawa. Oczywiście będzie to rzecz raczej dla fanów, ale jeśli udałoby im się utrzymać poziom nowej zawartości do BG 1:EE to mogłoby wyjść z tego coś całkiem strawnego.

09-01-2015 19:42
KFC
   
Ocena:
+2

Na wiki stoi że Beamdog robiło MDK, patrząc po jakości portów BG 1 i 2 i paru miałkich dodanych questach tu i tam nie liczyłbym na nic rewelacyjnego. Zwykłe wyrobnictwo i odcinanie kuponów. Już większą wiarę mam w chłopaków z Obsidiana, że uda im się dopieścić PoE i będziemy mieli prawdziwego (duchowego) następce Baldura a nie jakieś popłuczyny od miernych wyrobników...

09-01-2015 20:02
Venomus
   
Ocena:
+1

Ewentualnie widziałbym sequel dziejący się w czasie Sundering i adaptujący poniekąd Murder in Baldurs Gate. Bhaal wraca a my działamy na jego szkodę lub chcemy mu się przypodobać, wedle naszego uznania. W toto bym zagrał i brosze to wydać na 5ed. :D

09-01-2015 20:25
Olórin
   
Ocena:
0

A mnie ciekawi jaka będzie mechanika gry.

Szkoda, że drenują zasłużonego Baldura bez granic. Ja po prostu zostawiłbym go w panteonie cRPG i pozwolił lśnić w spokoju.
 

09-01-2015 21:04
Radnon
   
Ocena:
0

Mechanika tego "pomostu" na pewno będzie taka sama jak w oryginalnym Baldurze (czyli AD&D 2nd), bo z tego co gdzieś czytałem w nieoficjalnych informacjach ma być możliwość importowania postaci z jedynki i eksportowania do dwójki.

09-01-2015 22:53
Adeptus
   
Ocena:
0

@ Radnon

Wybacz jeśli w komentarzu zabrzmiałem zbyt ostro.

Oj, no bez przesady ;)

Oczywiście będzie to rzecz raczej dla fanów

Bez przesady, wbrew pozorom takie gry znajdują amatorów i śród nowszych graczy.

Mechanika tego "pomostu" na pewno będzie taka sama jak w oryginalnym Baldurze (czyli AD&D 2nd), bo z tego co gdzieś czytałem w nieoficjalnych informacjach ma być możliwość importowania postaci z jedynki i eksportowania do dwójki.

Co by mogło sugerować, że będzie to rzecz raczej krótka i będzie stosunkowo mało expa do zdobycia, skoro na zakończenie postać będzie "pasować" do dwójki (albo po prostu to dopasowanie zostało olane). I utwierdza mnie w przekonaniu, że robienie "między-quela" to raczej nie jest dobra decyzja.

09-01-2015 23:30
Kamulec
   
Ocena:
0

Musieliby wcale nie dawać pd, aby to miało sens.

10-01-2015 02:15
Radnon
   
Ocena:
0

Zawsze mogą jeszcze wykorzystać ograny motyw z utratą części umiejętności bohatera na skutek eksperymentów/tortur/siedzenia w lochu.

10-01-2015 02:40
Olórin
   
Ocena:
+2

Uniknęliby większości problemów, gdyby po prostu skoncentrowali się np.: na tytułowych Wrotach, a nie rozbudowywali zamkniętą historię Pomiotów Bhaala. Doklejenie kolejnych elementów jest o wiele trudniejsze niż stworzenie czegoś od podstaw. Przecież Wybrzeże Mieczy jest na tyle pojemne, że można wykroić inną, równie ciekawą opowieść.

10-01-2015 10:23
Adeptus
   
Ocena:
+1

Zwłaszcza, że mamy już tradycję cRPG opartych na dedekach, gdzie w nazwie jest jakaś kraina i to ta kraina, a niekoniecznie fabuła jest głównym łącznikiem - Icewind Dale, Neverwinter Nights.

No i żeby taką grę mocniej związać z resztą serii, można by wykorzystać część NPC-ów z jedynki i dwójki (ale nie jako przyłączalnych) i umieścić w dialogach i książkach jakieś ogólnikowe odnośniki do wydarzeń pokazanych w poprzednich częściach.

10-01-2015 12:01
banracy
   
Ocena:
0

@KFC

Tutaj popłynąłeś, bo bo Beamdog robiło tylko port/konwersję MDK2. Oryginał zrobiło samo Bioware, więc uwaga o zgrozie wynikającej z autorów gier akcji biorących się za RPG raczej nie trafiony. 

10-01-2015 19:09
KFC
   
Ocena:
0
Może i faktycznie nie do końca trafiony ale obecne dokonania z BG 1 i BG 2 nie napawają tak czy siak optymizmem. Stąd też nie wiem skąd taka ekscytacja wszędzie..
10-01-2015 21:33

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.