Świat
Działy:
» Thea
» 7 Mórz
» Avalon
» Castille
» Eisen
» Montaigne
» Usuria
» Vodacce
» Sułtanat Półksiężyca
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 49.
Sortuj wg:
La Queste del Saint Graal
Avalońskie scenariusze [Pdf]
07-12-2008 06:10 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 33
Opis: Artykuł, napisany z myślą o grze 7th sea, przybliża czytelnikowi mity arturiańskie i pokazuje szereg rozwiązań, jak można wykorzystać je w scenariuszach RPG. Zostają w nim przedstawieni główni bohaterowie opowieści, najważniejsze z licznych historii, a także konkretne pomysły, jak przełożyć wą...
Ahoj na Siódmym Morzu! (część 1)
Wprowadzenie do świata 7th Sea
06-06-2004 21:06 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 31
Jak w pięknej bajce, trzeba zacząć tak:
Za siedmioma morzami, za siedmioma falami, na kontynencie zwanym Teah, był sobie dziarski kawaler Miguel Jorge Guerilla Alvarez, który kochał rozkoszować się życiem, walczył na szpady z szubrawcami i uwielbiał robić zamachy bombowe na tych przeklętych okupantó...
Generator Romansów
Vodacciańskie narzędzie MG
Wraz z nadejściem lata żar z nieba motywuje damy do odsłonięcia ramion, a mężczyznom gotuje krew w żyłach. W parne wieczory nad kanałami miast i marmurami pałacowych posadzek unosi się piżmowy zapach flirtu. Kiedy w Vodacce rozbrzmiewa muzyka na balach u książąt, z całej Thei, niczym motyle łaknące...Oblicza Thei: Castille
23-12-2005 14:42 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 14
UN MEDIO – środowisko
Promienie słoneczne przebijały się przez gęste korony drzew w jednym z najbardziej znanych castilliańskich parków niedaleko centrum Altamiry. Gdzie okiem sięgnąć, między dziko rosnącymi drzewami oraz krzewami róż i jaśminu, stały białe posągi przedstawiające misternie...
Tak gwizdając, potonęli
Przesądy i kary marynarskie
21-06-2008 20:44 | Ainsel | Komentarze: 14
Artykuł ten ma na celu przybliżenie czytelnikowi obyczajów, przesądów i zasad występujących w środowisku braci żeglującej w 7th Sea. Zarówno gracze jak i Mistrzowie Gry znajdą tu garść przydatnych informacji, które mogą, choćby w pewnym stopniu, uatrakcyjnić i nadać kolorytu sesjom rozgrywanym na mo...
Eiseńskie Zaszłości
Tłumaczenie Zaszłości z "Eisen"
25-01-2009 01:23 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 13
Dziedzic Dracheneisen (tylko Eiseńczyk)
Już wkrótce możesz wejść w posiadanie dumy całego rodu – przedmiotu wykutego z mitycznego Dracheneisen. Może to być na przykład napierśnik, miecz, czy nawet pistolet. Skarb zdaje się być tuż tuż, niemal na wyciągnięcie ręki. Jesteś pierwszym w linii dzi...
Czy Stregi potrafią kochać?
15-04-2006 18:21 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 12
Kim jest strega? Na to pytanie można udzielić prostej odpowiedzi. To kobieta manipulująca nićmi losu. Dzięki tej zdolności vodaciańskie wiedźmy zyskały sobie bardzo szczególną opinię – niewiele osób na Thei myśli o nich bez lęku i pewnej odrazy. W końcu moc poznania i kształtowania przeznaczen...
Historia Thei cz. II
AV 1668–1669
04-12-2005 01:09 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 11
1668
2. Secundus: Na vesteńskiej wyspie Videnheim zostaje założone miasto Fornuft.
29. Secundus: Trzęsienie ziemi u wybrzeży Vodacce powoduje obsunięcie się klifu na ziemiach Falisci i ukazuje ukrytą twierdzę.
3.Tertius: Po wielu miesiącach zażartych walk armia catilliańska zostaje wyparta z S...
Kurtyzany Vodacce
Główna nagroda w konkursie Biała Dama 2004
28-10-2004 22:54 | Mona | Komentarze: 11
(...) Grają bronią, której istnienia my nawet nie podejrzewamy. I są... Na Boga. Są dużo sprytniejsze od nas. Kiedy my pokrzykiwaliśmy przez całe wieki i piliśmy piwo, wybieraliśmy się z kumplami na krucjatę albo na mecz piłki nożnej, one cały czas stały w cieniu, szyły, gotowały i obserwowały... (...
Generator Balów
Monteńskie narzędzie MG
01-01-2009 04:28 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 11
Centrum (a być może i celem) życia monteńskich dworów są wystawne bale. Pretekstów do ich urządzenia jest mnóstwo i każdy, kto tylko ma dość funduszy oraz żądzę poklasku, wykorzysta ten sposób, by ściągnąć na siebie uwagę socjety.
Charaktery balów są rozmaite, zależne od statusu organizatora, jego...
Bestie Siedmiu Mórz
Zwierzęta piratów
13-10-2008 20:39 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 11
Najsłynniejsi bohaterowie legend siedmiu mórz nigdy nie dokonywali swych wielkich czynów w pojedynkę. Choć karty historii nie zawsze wspominają o ich towarzyszach, w żywych opowieściach, plotkach oraz popularnych wyobrażeniach, nikt nie ma co do tego wątpliwości. Niektóre z tych zwierząt przeżyły sw...
Avalońskie Szkoły Walki
Tłumaczenie Szkół z "Avalon"
05-11-2008 14:20 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 10
Finnegan
Pochodzenie: Avalon (Inlandia).
Opis: Bezdyskusyjnie, jak Inlandia długa i szeroka, nie ma w niej większego mistrza walki wręcz niż Roary Finnegan. Nie wierzysz? Spytaj go tylko. Albo któregokolwiek z jego spranych na kwaśne jabłko przeciwników, tylko nie napytaj sobie przy tym biedy. Od p...
Monteńskie Szkoły Szermiercze
Tłumaczenie Szkół z "Montaigne"
10-12-2008 19:24 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 10
Boucher
Pochodzenie: Montaigne
Opis: Boucher wywodzi się z ciemnych zaułków wielkich miast i nie uważa się jej za szkołę dżentelmenów. Jednakże niektórzy sądzą, że walczy się po to, by wygrać, a wywieranie dobrego wrażenia na publiczności nie jest istotne, gdy stawką jest życie. Uczniowie Boucher p...
Siedem pomysłów na: Artefakt z Dracheneisen
Pomysły dla Mistrza Gry
01-02-2009 03:26 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 10
Dracheneisen to najbardziej tajemniczy materiał, z jakiego Theańczycy wykonywali swoje przedmioty. Przedziwny metal, który w rękach Nibelungów staje się plastyczny niczym glina, by stwardnieć na wieki, jest największym skarbem Żelaznych Grafów i obsesją tych, którym marzy się książęcy diadem. Nie ul...
Szkoła Szermiercza Rogers
Tłumaczenie Szkoły z "The Pirate Nations"
04-10-2008 20:56 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Rogers
Pochodzenie: Brak (każda postać może się jej nauczyć za 25 Punktów Bohatera).
Opis: Rogers jest stylem walki, przekazywanym latami wśród piratów. Wieść głosi, że podstawowe techniki opracował kapitan Rogers, jednak od jego czasów tak wiele dodano i zmieniono, że obecnie w niewielkim stopniu...
Generator Wysp
Pirackie narzędzie dla MG
07-10-2008 23:45 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Generator wysp przeznaczony jest dla MG, którzy zamierzają poprowadzić przygodę (lub kampanię) w klimacie pirackich, karaibskich podbojów. Aby w łatwy sposób urozmaicić odkrywanie nowych tajemniczych wysp na gorących morzach, wystarczy kostka dziesięciościenna i kartka papieru do notatek. Należy wyk...
Generator Ruin
Eiseńskie narzędzie dla MG
09-03-2009 19:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Wojna o Krzyż pozostawiła głębokie rany w sercach Eiseńczyków oraz w samej ziemi Żelaznych Grafów. Urazy mijają, a kraj zabliźnia się… powoli. Podróżując po Eisen, cały czas można się natknąć na pamiątki po tragicznych wydarzeniach: ruiny, pola bitew, świeże cmentarze. Część z nich kryje tajem...
Wyjątkowy smak castilliańskich świąt
25-01-2006 14:37 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 9
Corrida – tradycja walk byków
Walki byków, jak zapewne wiecie, wywodzą się z Castille. Krążą plotki, że ich korzenie sięgają piaszczystych wybrzeży Tiurcji, a na grunt Thei zaszczepiły się wraz z przybyciem najeźdźców z południa i po dziś dzień są częścią kultury castilliańskiej. Jest to zwyc...
Generator Herezji
Castilliańskie narzędzie MG
20-05-2009 19:24 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Cała historia Thei osnuta jest wokół powstania i działania Kościoła Watycyńskiego: jego genezy i kolejnych misji oraz tajemnic, jakich strzeże. Wiara w Proroków – w różnych konfiguracjach – tworzy podwaliny wyobrażeń o świecie oraz systemów wartości. Skoro sprawy religii definiują najważ...
Sanssouci
Monteńska Szkoła Uwodzicieli [Pdf]
03-01-2009 22:12 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Opis: Sanssouci to monteński dwór, na którym działa "szkoła uwodzenia". Artykuł opisuje jej strukturę, nauczycieli, tajemne techniki, wewnętrzne koflikty oraz tajemnice. znajdują się tu informacje zarówno dla graczy – koncepcja postaci, nastawionej na relacje społeczne i udział w romantycznych...
El Fuego Interno
Tłumaczenie magii ognia z "Castille"
09-09-2009 14:43 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Biegłości: Koncentracja, Gaszenie, Podsycanie, Zasięg, Sztuczka (Miotanie, Płonące Ostrze itd.)
Uczeń: Serce Płomienia
Czeladnik: Ręka Płomienia
Mistrz: Dusza Płomienia
Przed czasem wielkich zmian dynastycznych rodzina królewska Castille posługiwała się mocami El Fuego Interno, jednej z najbardz...
Usuryjska Prawda
Prawo Usurii – tłumaczenie
Usurianie traktują prawo bardzo poważnie, a ci, którzy popełnią zbrodnię na usuryjskiej ziemi rzadko bywają oszczędzeni. Prawda, czyli prawo Usurian, jest dość prostolinijne, lecz szanowane w każdym mieście, prowincji i dumie. Chociaż pięciu kniaziów może ustanawiać dodatkowe prawa, a lokalne władze...Pirackie Tatuaże
Pirackie Zaszłości i ich Historie
22-10-2008 18:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 7
Przez ostatnich kilka lat coraz częściej się ich widuje. Pojawiają się w co bardziej plugawych częściach pirackich przystani, mrocznych kątach tawern bądź na statkach, siedzący cicho wśród zwojów lin. Jedni twierdzą, że mieszkają wśród szczepów wyspy Kanuba, inni uważają, że pochodzą z bardziej egzo...
Pirackie Zalety
Tłumaczenie Zalet z "The Pirate Nations"
16-10-2008 23:19 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 6
Oczy Sokoła (2 pkt)
Bohater widzi dalej niż większość ludzi. Otrzymuje dwa Darmowe Podbicia podczas Testów Percepcji, w których chodzi o dostrzeżenie czegoś z dużej odległości.
Zła Reputacja (13 pkt)
Ta Zaleta stworzona jest z myślą o Łotrach, choć Bohaterowie mogą ją wykupić za zgodą MG (i poda...
Ahoj na Siódmym Morzu! (część 2)
Tworzenie Bohatera w 7th Sea
26-06-2004 13:14 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 6
Jakiś tydzień temu pisałem o świecie. Kolejny tekst miał być nazajutrz, ale pewien wredny wok (taki garnek) z rozgrzanym olejem zaatakował moją prawicę i niestety opóźnił wszystko. Oparzenia się goją, czas więc na opowieść o bohaterze. Wszystkich spragnionych przepraszam. Jak zwykle wszystko przez c...
Plumaguerra
Tajne Stowarzyszenie Artystów Thei
25-02-2007 21:34 | Hubert 'Saise' Spala | Komentarze: 6
Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo
sic homo doctus fit non vi sed saepe studendo
Spośród wszystkich tajnych, publicznych, formalnych i nieformalnych towarzystw Thei, Plumaguerra stanowi pewien paradoksalny wyjątek. Jest zarazem organizacją głęboko zakonspirowaną, ale każdy zrzeszony art...
Zaawansowane zasady żeglowania
Tłumaczenie zasad z "The Pirate Nations" [Pdf]
28-10-2008 01:06 | Majkosz | Komentarze: 5
Opis: Tutaj można ściągnąć Zaawansowane zasady żeglowania, autorstwa Johna Wicka i Kevina Wilsona, przetłumaczone przez Tomasza Z. Majkowskiego z podręcznika The Pirate Nations. Pierwotnie pdf był udostępniony na stronie internetowej wydawnictwa Wolf-Fang.
Rodzaj: Rozszerzenie zasad.
Rozmiar: 1,13...
O Filidach słów kilka
05-07-2005 04:07 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 5
Promienie słońca nie były w stanie przedrzeć się przez okazałe, gęsto obsypane listowiem, korony wiekowych drzew. Tylko panująca wokół szarość upewniała, że jest jeszcze dzień. Gęstniejąca z każdym jego krokiem mgła coraz bardziej ograniczała widoczność, a konary zdawały się specjalnie zagradzać dro...
Ahoj na Siódmym Morzu! (część 3)
Magia
08-07-2004 10:13 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 5
Od ostatniego razu zauważyłem u siebie postęp. Znowu robiłem chińszczyznę w woku, ale bez żadnych wypadków tym razem. Nie mam więc innego wyjścia jak napisać kolejny tekst o Siódmym Morzu. Tym razem będzie o magii Thei.
"Nie lubię magii, jest nieprzewidywalna, obrazoburcza dla Kościoła i rasistowsk...
Reguły Porté
Tłumaczenie zasad z "Montaigne"
18-12-2008 00:13 | Ainsel | Komentarze: 4
Przekazywanie przedmiotu
Mag Porté może przekazać jeden z okrwawionych przedmiotów (wykonując test Rezonu + Kolekcji) innemu magowi. Czarnoksiężnik odbierający przedmiot czuje wtedy charakterystyczne mrowienie, informujące o nadchodzącej przesyłce. Przemieszczenie obiektu trwa dwie Akcje: podczas p...
Cechy narodowe Drabów
Tłumaczenie z "Villain's Kit"
31-10-2005 15:03 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 4
Cechy narodowe Drabów
Pierwotnie opublikowane w Villain’s Kit
W głównych podręcznikach do „7th Sea” Draby są opisane w sposób jak najbardziej ogólny, tak aby Mistrz Gry mógł ich użyć w dowolnej scenerii. Czasem jednak prowadzący chciałby wystawić przeciwników, którzy będą odzwierc...
7th Sea: Piraci
Zbiór artykułów z działu 7th Sea [Pdf]
Opis: Prezentujemy wybór 11 artykułów o piratach, które ukazały się w dziale 7th Sea. Są wśród nich tłumaczenia artykułów z dodatku The Pirate Nations, recenzja tego podręcznika oraz teksty do 7th Sea autorstwa redaktorów działu. Dzięki uprzejmości wydawnictwa AEG możemy zaprezentować materiał w ory...Eiseńskie Szkoły Szermiercze
Tłumaczenie Szkół z "Eisen"
12-02-2009 21:32 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 4
Jak przystało na kraj szczycący się niemal tysiącletnią tradycją wojskowości, to właśnie Eisen posiada najszersze spektrum szkół uczących przeróżnych form wojennego rzemiosła. Wiele z nich uczy nie tylko zwyciężania przeciwnika, ale rozciąga swe nauki na sposób życia adeptów.
Drexel
Pochodzenie: E...
Avalońskie Zalety i Zaszłości
Tłumaczenie Zalet i Zaszłości z "Avalon"
28-11-2008 20:02 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 3
Nowe Zalety
Rycerz Elaine (4 pkt, tylko Avalończycy)
Należysz do elitarnego grona Rycerzy Najwyższego Króla – bractwa podlegającego bezpośrednio Królowej Elaine i wypełniającego jej wolę. Jego członkowie honorem i odwagą zaskarbili sobie uwielbienie Avalończyków, chociaż do sławy muszkieterów...
Oblicza Thei: Montaigne
18-06-2005 01:17 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 3
Montaigne…
Montaigne jest krajem światła i miłości, tak byś powiedział, mon amour?
Och, z pewnością to właśnie byś stwierdził! „Kraj Słoneczników” – przydomek nadany naszemu państwu dobrze odzwierciedla opinie cudzoziemców. Montaigne to wspaniale bale i piękne kobiety, hono...
Generator Dworów Sidhe
Avalońskie narzędzie dla MG
08-11-2008 21:05 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 3
Choć ludem Sidhe władają Trzy Siostry – Królowa Nieba, Pani Jeziora i władczyni mórz, Maab – to Panowie i Damy łączą się w pomniejsze Dwory. Ich charakter zależy od przynależności do Seelie i Unseelie, pory roku lub opieki jakiegoś żywiołu.
Generator Dworów Sidhe jest prostym narzędziem...
Polityka w świecie Siódmego Morza
Tłumaczenie artykułu Erika Steigera
30-04-2007 16:04 | Wojciech 'Gorath' Doraczyński | Komentarze: 3
Uwaga! Artykuł ten zawiera wiele informacji z podręczników niewydanych jeszcze w języku polskim.
Wprowadzenie
"Na dworze Imperatora ostry miecz to za mało by trafić na szczyty. Ostry język może cię za to uczynić sławnym, bogatym lub... martwym."
Jednym z najrzadziej eksponowanych na sesjach as...
Historia Thei
AUC 1 – AV 1668
AUC (Ab Urbe Condita – Od Założenia Miasta) 1: U ujścia rzeki Tygr założone zostaje miasto Noma, dając podwaliny pod przyszłe Vodacce. 102-228: Noma poszerza swoje granice, podbijając i wchłaniając sąsiadów. Początki Starej Republiki. 213: Mniejsza liczebnie armia Nomy żołnierze pokonują po...Wojny z Krzyżem w tle
21-01-2007 20:49 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 3
Rahajil to wielki port leżący tuż za theańską granicą, na ziemiach objętych kościelną niełaską. Niedaleko stąd rozciąga się łańcuch górski, oddzielający te spalone słońcem ziemie od Vodacce. Znajdujemy się już w Sułtanacie Tiureckim. Nieustający portowy gwar przenosi się na całe miasto, słynące ze s...
Monarchowie Castille
Dynastia Sandovalska – tłumaczenie
06-01-2005 15:56 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 2
Rodzina Sandoval zyskała władzę poprzez osłabnięcie wpływów Sułtanatu Półksiężyca
na terenie Castille oraz wygaśnięcie dawnej rodziny Castillus.
1014 – 1035
Ramon I Władczy
1035 – 1064
Alfonso I Dzielny
syn Ramona I
1064 – 1072
...
Przejdź do strony: