» Świat

Świat

Działy:
» Thea
» 7 Mórz
» Avalon
» Castille
» Eisen
» Montaigne
» Usuria
» Vodacce
» Sułtanat Półksiężyca
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 49.
La Queste del Saint Graal

La Queste del Saint Graal

Avalońskie scenariusze [Pdf]

07-12-2008 06:10 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 33
Opis: Artykuł, napisany z myślą o grze 7th sea, przybliża czytelnikowi mity arturiańskie i pokazuje szereg rozwiązań, jak można wykorzystać je w scenariuszach RPG. Zostają w nim przedstawieni główni bohaterowie opowieści, najważniejsze z licznych historii, a także konkretne pomysły, jak przełożyć wą...
Ahoj na Siódmym Morzu! (część 1)

Ahoj na Siódmym Morzu! (część 1)

Wprowadzenie do świata 7th Sea

06-06-2004 21:06 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 31
Jak w pięknej bajce, trzeba zacząć tak: Za siedmioma morzami, za siedmioma falami, na kontynencie zwanym Teah, był sobie dziarski kawaler Miguel Jorge Guerilla Alvarez, który kochał rozkoszować się życiem, walczył na szpady z szubrawcami i uwielbiał robić zamachy bombowe na tych przeklętych okupantó...
Generator Romansów

Generator Romansów

Vodacciańskie narzędzie MG

15-09-2009 22:41 | | Komentarze: 15
Wraz z nadejściem lata żar z nieba motywuje damy do odsłonięcia ramion, a mężczyznom gotuje krew w żyłach. W parne wieczory nad kanałami miast i marmurami pałacowych posadzek unosi się piżmowy zapach flirtu. Kiedy w Vodacce rozbrzmiewa muzyka na balach u książąt, z całej Thei, niczym motyle łaknące...
Oblicza Thei: Castille

Oblicza Thei: Castille

23-12-2005 14:42 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 14
UN MEDIO – środowisko Promienie słoneczne przebijały się przez gęste korony drzew w jednym z najbardziej znanych castilliańskich parków niedaleko centrum Altamiry. Gdzie okiem sięgnąć, między dziko rosnącymi drzewami oraz krzewami róż i jaśminu, stały białe posągi przedstawiające misternie...
Tak gwizdając, potonęli

Tak gwizdając, potonęli

Przesądy i kary marynarskie

21-06-2008 20:44 | Ainsel | Komentarze: 14
Artykuł ten ma na celu przybliżenie czytelnikowi obyczajów, przesądów i zasad występujących w środowisku braci żeglującej w 7th Sea. Zarówno gracze jak i Mistrzowie Gry znajdą tu garść przydatnych informacji, które mogą, choćby w pewnym stopniu, uatrakcyjnić i nadać kolorytu sesjom rozgrywanym na mo...
Eiseńskie Zaszłości

Eiseńskie Zaszłości

Tłumaczenie Zaszłości z "Eisen"

25-01-2009 01:23 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 13
Dziedzic Dracheneisen (tylko Eiseńczyk) Już wkrótce możesz wejść w posiadanie dumy całego rodu – przedmiotu wykutego z mitycznego Dracheneisen. Może to być na przykład napierśnik, miecz, czy nawet pistolet. Skarb zdaje się być tuż tuż, niemal na wyciągnięcie ręki. Jesteś pierwszym w linii dzi...
Czy Stregi potrafią kochać?

Czy Stregi potrafią kochać?

15-04-2006 18:21 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 12
Kim jest strega? Na to pytanie można udzielić prostej odpowiedzi. To kobieta manipulująca nićmi losu. Dzięki tej zdolności vodaciańskie wiedźmy zyskały sobie bardzo szczególną opinię – niewiele osób na Thei myśli o nich bez lęku i pewnej odrazy. W końcu moc poznania i kształtowania przeznaczen...
Kurtyzany Vodacce

Kurtyzany Vodacce

Główna nagroda w konkursie Biała Dama 2004

28-10-2004 22:54 | Mona | Komentarze: 11
(...) Grają bronią, której istnienia my nawet nie podejrzewamy. I są... Na Boga. Są dużo sprytniejsze od nas. Kiedy my pokrzykiwaliśmy przez całe wieki i piliśmy piwo, wybieraliśmy się z kumplami na krucjatę albo na mecz piłki nożnej, one cały czas stały w cieniu, szyły, gotowały i obserwowały... (...
Historia Thei cz. II

Historia Thei cz. II

AV 1668–1669

04-12-2005 01:09 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 11
1668 2. Secundus: Na vesteńskiej wyspie Videnheim zostaje założone miasto Fornuft. 29. Secundus: Trzęsienie ziemi u wybrzeży Vodacce powoduje obsunięcie się klifu na ziemiach Falisci i ukazuje ukrytą twierdzę. 3.Tertius: Po wielu miesiącach zażartych walk armia catilliańska zostaje wyparta z S...
Bestie Siedmiu Mórz

Bestie Siedmiu Mórz

Zwierzęta piratów

13-10-2008 20:39 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 11
Najsłynniejsi bohaterowie legend siedmiu mórz nigdy nie dokonywali swych wielkich czynów w pojedynkę. Choć karty historii nie zawsze wspominają o ich towarzyszach, w żywych opowieściach, plotkach oraz popularnych wyobrażeniach, nikt nie ma co do tego wątpliwości. Niektóre z tych zwierząt przeżyły sw...
Generator Balów

Generator Balów

Monteńskie narzędzie MG

01-01-2009 04:28 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 11
Centrum (a być może i celem) życia monteńskich dworów są wystawne bale. Pretekstów do ich urządzenia jest mnóstwo i każdy, kto tylko ma dość funduszy oraz żądzę poklasku, wykorzysta ten sposób, by ściągnąć na siebie uwagę socjety. Charaktery balów są rozmaite, zależne od statusu organizatora, jego...
Monteńskie Szkoły Szermiercze

Monteńskie Szkoły Szermiercze

Tłumaczenie Szkół z "Montaigne"

10-12-2008 19:24 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 10
Boucher Pochodzenie: Montaigne Opis: Boucher wywodzi się z ciemnych zaułków wielkich miast i nie uważa się jej za szkołę dżentelmenów. Jednakże niektórzy sądzą, że walczy się po to, by wygrać, a wywieranie dobrego wrażenia na publiczności nie jest istotne, gdy stawką jest życie. Uczniowie Boucher p...
Avalońskie Szkoły Walki

Avalońskie Szkoły Walki

Tłumaczenie Szkół z "Avalon"

05-11-2008 14:20 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 10
Finnegan Pochodzenie: Avalon (Inlandia). Opis: Bezdyskusyjnie, jak Inlandia długa i szeroka, nie ma w niej większego mistrza walki wręcz niż Roary Finnegan. Nie wierzysz? Spytaj go tylko. Albo któregokolwiek z jego spranych na kwaśne jabłko przeciwników, tylko nie napytaj sobie przy tym biedy. Od p...
Siedem pomysłów na: Artefakt z Dracheneisen

Siedem pomysłów na: Artefakt z Dracheneisen

Pomysły dla Mistrza Gry

01-02-2009 03:26 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 10
Dracheneisen to najbardziej tajemniczy materiał, z jakiego Theańczycy wykonywali swoje przedmioty. Przedziwny metal, który w rękach Nibelungów staje się plastyczny niczym glina, by stwardnieć na wieki, jest największym skarbem Żelaznych Grafów i obsesją tych, którym marzy się książęcy diadem. Nie ul...
Szkoła Szermiercza Rogers

Szkoła Szermiercza Rogers

Tłumaczenie Szkoły z "The Pirate Nations"

04-10-2008 20:56 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Rogers Pochodzenie: Brak (każda postać może się jej nauczyć za 25 Punktów Bohatera). Opis: Rogers jest stylem walki, przekazywanym latami wśród piratów. Wieść głosi, że podstawowe techniki opracował kapitan Rogers, jednak od jego czasów tak wiele dodano i zmieniono, że obecnie w niewielkim stopniu...
Generator Wysp

Generator Wysp

Pirackie narzędzie dla MG

07-10-2008 23:45 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Generator wysp przeznaczony jest dla MG, którzy zamierzają poprowadzić przygodę (lub kampanię) w klimacie pirackich, karaibskich podbojów. Aby w łatwy sposób urozmaicić odkrywanie nowych tajemniczych wysp na gorących morzach, wystarczy kostka dziesięciościenna i kartka papieru do notatek. Należy wyk...
Wyjątkowy smak castilliańskich świąt

Wyjątkowy smak castilliańskich świąt

25-01-2006 14:37 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 9
Corrida – tradycja walk byków Walki byków, jak zapewne wiecie, wywodzą się z Castille. Krążą plotki, że ich korzenie sięgają piaszczystych wybrzeży Tiurcji, a na grunt Thei zaszczepiły się wraz z przybyciem najeźdźców z południa i po dziś dzień są częścią kultury castilliańskiej. Jest to zwyc...
Generator Ruin

Generator Ruin

Eiseńskie narzędzie dla MG

09-03-2009 19:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Wojna o Krzyż pozostawiła głębokie rany w sercach Eiseńczyków oraz w samej ziemi Żelaznych Grafów. Urazy mijają, a kraj zabliźnia się… powoli. Podróżując po Eisen, cały czas można się natknąć na pamiątki po tragicznych wydarzeniach: ruiny, pola bitew, świeże cmentarze. Część z nich kryje tajem...
Generator Herezji

Generator Herezji

Castilliańskie narzędzie MG

20-05-2009 19:24 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Cała historia Thei osnuta jest wokół powstania i działania Kościoła Watycyńskiego: jego genezy i kolejnych misji oraz tajemnic, jakich strzeże. Wiara w Proroków – w różnych konfiguracjach – tworzy podwaliny wyobrażeń o świecie oraz systemów wartości. Skoro sprawy religii definiują najważ...
Sanssouci

Sanssouci

Monteńska Szkoła Uwodzicieli [Pdf]

03-01-2009 22:12 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Opis: Sanssouci to monteński dwór, na którym działa "szkoła uwodzenia". Artykuł opisuje jej strukturę, nauczycieli, tajemne techniki, wewnętrzne koflikty oraz tajemnice. znajdują się tu informacje zarówno dla graczy – koncepcja postaci, nastawionej na relacje społeczne i udział w romantycznych...
El Fuego Interno

El Fuego Interno

Tłumaczenie magii ognia z "Castille"

09-09-2009 14:43 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Biegłości: Koncentracja, Gaszenie, Podsycanie, Zasięg, Sztuczka (Miotanie, Płonące Ostrze itd.) Uczeń: Serce Płomienia Czeladnik: Ręka Płomienia Mistrz: Dusza Płomienia Przed czasem wielkich zmian dynastycznych rodzina królewska Castille posługiwała się mocami El Fuego Interno, jednej z najbardz...
Usuryjska Prawda

Usuryjska Prawda

Prawo Usurii – tłumaczenie

06-01-2005 14:38 | | Komentarze: 7
Usurianie traktują prawo bardzo poważnie, a ci, którzy popełnią zbrodnię na usuryjskiej ziemi rzadko bywają oszczędzeni. Prawda, czyli prawo Usurian, jest dość prostolinijne, lecz szanowane w każdym mieście, prowincji i dumie. Chociaż pięciu kniaziów może ustanawiać dodatkowe prawa, a lokalne władze...
Pirackie Tatuaże

Pirackie Tatuaże

Pirackie Zaszłości i ich Historie

22-10-2008 18:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 7
Przez ostatnich kilka lat coraz częściej się ich widuje. Pojawiają się w co bardziej plugawych częściach pirackich przystani, mrocznych kątach tawern bądź na statkach, siedzący cicho wśród zwojów lin. Jedni twierdzą, że mieszkają wśród szczepów wyspy Kanuba, inni uważają, że pochodzą z bardziej egzo...
Ahoj na Siódmym Morzu! (część 2)

Ahoj na Siódmym Morzu! (część 2)

Tworzenie Bohatera w 7th Sea

26-06-2004 13:14 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 6
Jakiś tydzień temu pisałem o świecie. Kolejny tekst miał być nazajutrz, ale pewien wredny wok (taki garnek) z rozgrzanym olejem zaatakował moją prawicę i niestety opóźnił wszystko. Oparzenia się goją, czas więc na opowieść o bohaterze. Wszystkich spragnionych przepraszam. Jak zwykle wszystko przez c...
Pirackie Zalety

Pirackie Zalety

Tłumaczenie Zalet z "The Pirate Nations"

16-10-2008 23:19 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 6
Oczy Sokoła (2 pkt) Bohater widzi dalej niż większość ludzi. Otrzymuje dwa Darmowe Podbicia podczas Testów Percepcji, w których chodzi o dostrzeżenie czegoś z dużej odległości. Zła Reputacja (13 pkt) Ta Zaleta stworzona jest z myślą o Łotrach, choć Bohaterowie mogą ją wykupić za zgodą MG (i poda...
Plumaguerra

Plumaguerra

Tajne Stowarzyszenie Artystów Thei

25-02-2007 21:34 | Hubert 'Saise' Spala | Komentarze: 6
Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo sic homo doctus fit non vi sed saepe studendo Spośród wszystkich tajnych, publicznych, formalnych i nieformalnych towarzystw Thei, Plumaguerra stanowi pewien paradoksalny wyjątek. Jest zarazem organizacją głęboko zakonspirowaną, ale każdy zrzeszony art...
Ahoj na Siódmym Morzu! (część 3)

Ahoj na Siódmym Morzu! (część 3)

Magia

08-07-2004 10:13 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 5
Od ostatniego razu zauważyłem u siebie postęp. Znowu robiłem chińszczyznę w woku, ale bez żadnych wypadków tym razem. Nie mam więc innego wyjścia jak napisać kolejny tekst o Siódmym Morzu. Tym razem będzie o magii Thei. "Nie lubię magii, jest nieprzewidywalna, obrazoburcza dla Kościoła i rasistowsk...
O Filidach słów kilka

O Filidach słów kilka

05-07-2005 04:07 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 5
Promienie słońca nie były w stanie przedrzeć się przez okazałe, gęsto obsypane listowiem, korony wiekowych drzew. Tylko panująca wokół szarość upewniała, że jest jeszcze dzień. Gęstniejąca z każdym jego krokiem mgła coraz bardziej ograniczała widoczność, a konary zdawały się specjalnie zagradzać dro...
Zaawansowane zasady żeglowania

Zaawansowane zasady żeglowania

Tłumaczenie zasad z "The Pirate Nations" [Pdf]

28-10-2008 01:06 | Majkosz | Komentarze: 5
Opis: Tutaj można ściągnąć Zaawansowane zasady żeglowania, autorstwa Johna Wicka i Kevina Wilsona, przetłumaczone przez Tomasza Z. Majkowskiego z podręcznika The Pirate Nations. Pierwotnie pdf był udostępniony na stronie internetowej wydawnictwa Wolf-Fang. Rodzaj: Rozszerzenie zasad. Rozmiar: 1,13...
Eiseńskie Szkoły Szermiercze

Eiseńskie Szkoły Szermiercze

Tłumaczenie Szkół z "Eisen"

12-02-2009 21:32 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 4
Jak przystało na kraj szczycący się niemal tysiącletnią tradycją wojskowości, to właśnie Eisen posiada najszersze spektrum szkół uczących przeróżnych form wojennego rzemiosła. Wiele z nich uczy nie tylko zwyciężania przeciwnika, ale rozciąga swe nauki na sposób życia adeptów. Drexel Pochodzenie: E...
Cechy narodowe Drabów

Cechy narodowe Drabów

Tłumaczenie z "Villain's Kit"

31-10-2005 15:03 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 4
Cechy narodowe Drabów Pierwotnie opublikowane w Villain’s Kit W głównych podręcznikach do „7th Sea” Draby są opisane w sposób jak najbardziej ogólny, tak aby Mistrz Gry mógł ich użyć w dowolnej scenerii. Czasem jednak prowadzący chciałby wystawić przeciwników, którzy będą odzwierc...
Reguły Porté

Reguły Porté

Tłumaczenie zasad z "Montaigne"

18-12-2008 00:13 | Ainsel | Komentarze: 4
Przekazywanie przedmiotu Mag Porté może przekazać jeden z okrwawionych przedmiotów (wykonując test Rezonu + Kolekcji) innemu magowi. Czarnoksiężnik odbierający przedmiot czuje wtedy charakterystyczne mrowienie, informujące o nadchodzącej przesyłce. Przemieszczenie obiektu trwa dwie Akcje: podczas p...
7th Sea: Piraci

7th Sea: Piraci

Zbiór artykułów z działu 7th Sea [Pdf]

24-12-2008 17:36 | | Komentarze: 4
Opis: Prezentujemy wybór 11 artykułów o piratach, które ukazały się w dziale 7th Sea. Są wśród nich tłumaczenia artykułów z dodatku The Pirate Nations, recenzja tego podręcznika oraz teksty do 7th Sea autorstwa redaktorów działu. Dzięki uprzejmości wydawnictwa AEG możemy zaprezentować materiał w ory...
Wojny z Krzyżem w tle

Wojny z Krzyżem w tle

21-01-2007 20:49 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 3
Rahajil to wielki port leżący tuż za theańską granicą, na ziemiach objętych kościelną niełaską. Niedaleko stąd rozciąga się łańcuch górski, oddzielający te spalone słońcem ziemie od Vodacce. Znajdujemy się już w Sułtanacie Tiureckim. Nieustający portowy gwar przenosi się na całe miasto, słynące ze s...
Avalońskie Zalety i Zaszłości

Avalońskie Zalety i Zaszłości

Tłumaczenie Zalet i Zaszłości z "Avalon"

28-11-2008 20:02 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 3
Nowe Zalety Rycerz Elaine (4 pkt, tylko Avalończycy) Należysz do elitarnego grona Rycerzy Najwyższego Króla – bractwa podlegającego bezpośrednio Królowej Elaine i wypełniającego jej wolę. Jego członkowie honorem i odwagą zaskarbili sobie uwielbienie Avalończyków, chociaż do sławy muszkieterów...
Oblicza Thei: Montaigne

Oblicza Thei: Montaigne

18-06-2005 01:17 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 3
Montaigne… Montaigne jest krajem światła i miłości, tak byś powiedział, mon amour? Och, z pewnością to właśnie byś stwierdził! „Kraj Słoneczników” – przydomek nadany naszemu państwu dobrze odzwierciedla opinie cudzoziemców. Montaigne to wspaniale bale i piękne kobiety, hono...
Historia Thei

Historia Thei

AUC 1 – AV 1668

22-11-2004 20:56 | | Komentarze: 3
AUC (Ab Urbe Condita – Od Założenia Miasta) 1: U ujścia rzeki Tygr założone zostaje miasto Noma, dając podwaliny pod przyszłe Vodacce. 102-228: Noma poszerza swoje granice, podbijając i wchłaniając sąsiadów. Początki Starej Republiki. 213: Mniejsza liczebnie armia Nomy żołnierze pokonują po...
Generator Dworów Sidhe

Generator Dworów Sidhe

Avalońskie narzędzie dla MG

08-11-2008 21:05 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 3
Choć ludem Sidhe władają Trzy Siostry – Królowa Nieba, Pani Jeziora i władczyni mórz, Maab – to Panowie i Damy łączą się w pomniejsze Dwory. Ich charakter zależy od przynależności do Seelie i Unseelie, pory roku lub opieki jakiegoś żywiołu. Generator Dworów Sidhe jest prostym narzędziem...
Polityka w świecie Siódmego Morza

Polityka w świecie Siódmego Morza

Tłumaczenie artykułu Erika Steigera

30-04-2007 16:04 | Wojciech 'Gorath' Doraczyński | Komentarze: 3
Uwaga! Artykuł ten zawiera wiele informacji z podręczników niewydanych jeszcze w języku polskim. Wprowadzenie "Na dworze Imperatora ostry miecz to za mało by trafić na szczyty. Ostry język może cię za to uczynić sławnym, bogatym lub... martwym." Jednym z najrzadziej eksponowanych na sesjach as...
Kalendarz Theański

Kalendarz Theański

27-11-2004 17:20 | | Komentarze: 2
Primus Soldi Veldi Amordi Terdi Guerdi Redi Voltadi 1 2 3 4 5 6 7 ...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.