Świat
Działy:
» Thea
» 7 Mórz
» Avalon
» Castille
» Eisen
» Montaigne
» Usuria
» Vodacce
» Sułtanat Półksiężyca
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 49.
Sortuj wg:
Errata do polskiego wydania 7th Sea
Opis: Errata do polskiego wydania 7th Sea. Rozmiar: 2,85 MB. Pobieranie: Errata.Generator Romansów
Vodacciańskie narzędzie MG
Wraz z nadejściem lata żar z nieba motywuje damy do odsłonięcia ramion, a mężczyznom gotuje krew w żyłach. W parne wieczory nad kanałami miast i marmurami pałacowych posadzek unosi się piżmowy zapach flirtu. Kiedy w Vodacce rozbrzmiewa muzyka na balach u książąt, z całej Thei, niczym motyle łaknące...El Fuego Interno
Tłumaczenie magii ognia z "Castille"
09-09-2009 14:43 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Biegłości: Koncentracja, Gaszenie, Podsycanie, Zasięg, Sztuczka (Miotanie, Płonące Ostrze itd.)
Uczeń: Serce Płomienia
Czeladnik: Ręka Płomienia
Mistrz: Dusza Płomienia
Przed czasem wielkich zmian dynastycznych rodzina królewska Castille posługiwała się mocami El Fuego Interno, jednej z najbardz...
Generator Herezji
Castilliańskie narzędzie MG
20-05-2009 19:24 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Cała historia Thei osnuta jest wokół powstania i działania Kościoła Watycyńskiego: jego genezy i kolejnych misji oraz tajemnic, jakich strzeże. Wiara w Proroków – w różnych konfiguracjach – tworzy podwaliny wyobrażeń o świecie oraz systemów wartości. Skoro sprawy religii definiują najważ...
Generator Ruin
Eiseńskie narzędzie dla MG
09-03-2009 19:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Wojna o Krzyż pozostawiła głębokie rany w sercach Eiseńczyków oraz w samej ziemi Żelaznych Grafów. Urazy mijają, a kraj zabliźnia się… powoli. Podróżując po Eisen, cały czas można się natknąć na pamiątki po tragicznych wydarzeniach: ruiny, pola bitew, świeże cmentarze. Część z nich kryje tajem...
Eiseńskie Szkoły Szermiercze
Tłumaczenie Szkół z "Eisen"
12-02-2009 21:32 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 4
Jak przystało na kraj szczycący się niemal tysiącletnią tradycją wojskowości, to właśnie Eisen posiada najszersze spektrum szkół uczących przeróżnych form wojennego rzemiosła. Wiele z nich uczy nie tylko zwyciężania przeciwnika, ale rozciąga swe nauki na sposób życia adeptów.
Drexel
Pochodzenie: E...
Siedem pomysłów na: Artefakt z Dracheneisen
Pomysły dla Mistrza Gry
01-02-2009 03:26 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 10
Dracheneisen to najbardziej tajemniczy materiał, z jakiego Theańczycy wykonywali swoje przedmioty. Przedziwny metal, który w rękach Nibelungów staje się plastyczny niczym glina, by stwardnieć na wieki, jest największym skarbem Żelaznych Grafów i obsesją tych, którym marzy się książęcy diadem. Nie ul...
Eiseńskie Zaszłości
Tłumaczenie Zaszłości z "Eisen"
25-01-2009 01:23 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 13
Dziedzic Dracheneisen (tylko Eiseńczyk)
Już wkrótce możesz wejść w posiadanie dumy całego rodu – przedmiotu wykutego z mitycznego Dracheneisen. Może to być na przykład napierśnik, miecz, czy nawet pistolet. Skarb zdaje się być tuż tuż, niemal na wyciągnięcie ręki. Jesteś pierwszym w linii dzi...
Zerstörung
Tłumaczenie magii rozkładu z "Rilasciare"
12-01-2009 19:47 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Biegłości: Dezintegracja, Dotyk na Odległość, Koncentracja Oddziaływania, Przenikający Dotyk, Przyspieszenie.
Uczeń: Drewno i Papier
Czeladnik: Metal
Mistrz: Ciało
Zerstörung, moc rozkładu, to prawdopodobnie najbardziej przerażająca ze wszystkich sztuk tajemnych, otrzymanych przez Senatorów Nomy...
Sanssouci
Monteńska Szkoła Uwodzicieli [Pdf]
03-01-2009 22:12 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Opis: Sanssouci to monteński dwór, na którym działa "szkoła uwodzenia". Artykuł opisuje jej strukturę, nauczycieli, tajemne techniki, wewnętrzne koflikty oraz tajemnice. znajdują się tu informacje zarówno dla graczy – koncepcja postaci, nastawionej na relacje społeczne i udział w romantycznych...
Generator Balów
Monteńskie narzędzie MG
01-01-2009 04:28 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 11
Centrum (a być może i celem) życia monteńskich dworów są wystawne bale. Pretekstów do ich urządzenia jest mnóstwo i każdy, kto tylko ma dość funduszy oraz żądzę poklasku, wykorzysta ten sposób, by ściągnąć na siebie uwagę socjety.
Charaktery balów są rozmaite, zależne od statusu organizatora, jego...
Ostrza Łamigłówek
Tłumaczenie materiału z "Montaigne"
28-12-2008 23:38 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 2
Gdy któryś z Bohaterów wejdzie w posiadanie Ostrza Łamigłówki, skorzystaj z poniższych tabel, by ustalić unikalne właściwości tej sztuki broni. Przy okazji poznasz też jej koszt wyrażony w Punktach Bohatera.
Bohaterowie z zachodnich regionów Montaigne (Verrier, Viltoille, Martise, Rachecourt, Torig...
7th Sea: Piraci
Zbiór artykułów z działu 7th Sea [Pdf]
Opis: Prezentujemy wybór 11 artykułów o piratach, które ukazały się w dziale 7th Sea. Są wśród nich tłumaczenia artykułów z dodatku The Pirate Nations, recenzja tego podręcznika oraz teksty do 7th Sea autorstwa redaktorów działu. Dzięki uprzejmości wydawnictwa AEG możemy zaprezentować materiał w ory...Monteńskie Zalety
Tłumaczenie zasad z "Montaigne"
21-12-2008 18:28 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Krewniak (różnie, tylko Monteńczycy)
Masz wysoko postawionego krewnego, który nie opuści cię w potrzebie. Jednakże nadużywanie jego uprzejmości jest złym pomysłem – rodzina to rodzina, ale nikt nie lubi czuć się wykorzystywany. Dlatego też możesz prosić o przysługę najwyżej raz na trzy miesią...
Reguły Porté
Tłumaczenie zasad z "Montaigne"
18-12-2008 00:13 | Ainsel | Komentarze: 4
Przekazywanie przedmiotu
Mag Porté może przekazać jeden z okrwawionych przedmiotów (wykonując test Rezonu + Kolekcji) innemu magowi. Czarnoksiężnik odbierający przedmiot czuje wtedy charakterystyczne mrowienie, informujące o nadchodzącej przesyłce. Przemieszczenie obiektu trwa dwie Akcje: podczas p...
Monteńskie Szkoły Szermiercze
Tłumaczenie Szkół z "Montaigne"
10-12-2008 19:24 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 10
Boucher
Pochodzenie: Montaigne
Opis: Boucher wywodzi się z ciemnych zaułków wielkich miast i nie uważa się jej za szkołę dżentelmenów. Jednakże niektórzy sądzą, że walczy się po to, by wygrać, a wywieranie dobrego wrażenia na publiczności nie jest istotne, gdy stawką jest życie. Uczniowie Boucher p...
La Queste del Saint Graal
Avalońskie scenariusze [Pdf]
07-12-2008 06:10 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 33
Opis: Artykuł, napisany z myślą o grze 7th sea, przybliża czytelnikowi mity arturiańskie i pokazuje szereg rozwiązań, jak można wykorzystać je w scenariuszach RPG. Zostają w nim przedstawieni główni bohaterowie opowieści, najważniejsze z licznych historii, a także konkretne pomysły, jak przełożyć wą...
Avalońskie Zalety i Zaszłości
Tłumaczenie Zalet i Zaszłości z "Avalon"
28-11-2008 20:02 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 3
Nowe Zalety
Rycerz Elaine (4 pkt, tylko Avalończycy)
Należysz do elitarnego grona Rycerzy Najwyższego Króla – bractwa podlegającego bezpośrednio Królowej Elaine i wypełniającego jej wolę. Jego członkowie honorem i odwagą zaskarbili sobie uwielbienie Avalończyków, chociaż do sławy muszkieterów...
Ardyspelk
Magiczny artefakt Sidhe
17-11-2008 20:53 | Ainsel | Komentarze: 2
Ardyspelk to magiczna klepsydra stworzona lata temu przez Armadilla, jednego z najbardziej utalentowanych rzemieślników zamieszkujących dwór Królowej Sidhe.
Wygląd
Przedmiot ma trzydzieści centymetrów wysokości i piętnaście centymetrów średnicy. Srebrne ramki podtrzymujące szklaną cześć klepsydry...
Biegłości Glamour
Tłumaczenie Biegłości z "Avalon"
12-11-2008 02:54 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 2
Specjalnie dla ciebie serwujemy dziesięć nowych Biegłości Glamour – świeży dodatek do tych, zawartych w Przewodniku Gracza. Pamiętaj jednak, że nie możesz mieć dwóch Biegłości przypisanych do tej samej Cechy, będziesz więc musiał dokonać paru wyborów.
Anna od Wichrów (Gibkość)
Anna przeszła...
Generator Dworów Sidhe
Avalońskie narzędzie dla MG
08-11-2008 21:05 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 3
Choć ludem Sidhe władają Trzy Siostry – Królowa Nieba, Pani Jeziora i władczyni mórz, Maab – to Panowie i Damy łączą się w pomniejsze Dwory. Ich charakter zależy od przynależności do Seelie i Unseelie, pory roku lub opieki jakiegoś żywiołu.
Generator Dworów Sidhe jest prostym narzędziem...
Avalońskie Szkoły Walki
Tłumaczenie Szkół z "Avalon"
05-11-2008 14:20 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 10
Finnegan
Pochodzenie: Avalon (Inlandia).
Opis: Bezdyskusyjnie, jak Inlandia długa i szeroka, nie ma w niej większego mistrza walki wręcz niż Roary Finnegan. Nie wierzysz? Spytaj go tylko. Albo któregokolwiek z jego spranych na kwaśne jabłko przeciwników, tylko nie napytaj sobie przy tym biedy. Od p...
Zaawansowane zasady żeglowania
Tłumaczenie zasad z "The Pirate Nations" [Pdf]
28-10-2008 01:06 | Majkosz | Komentarze: 5
Opis: Tutaj można ściągnąć Zaawansowane zasady żeglowania, autorstwa Johna Wicka i Kevina Wilsona, przetłumaczone przez Tomasza Z. Majkowskiego z podręcznika The Pirate Nations. Pierwotnie pdf był udostępniony na stronie internetowej wydawnictwa Wolf-Fang.
Rodzaj: Rozszerzenie zasad.
Rozmiar: 1,13...
Pirackie Tatuaże
Pirackie Zaszłości i ich Historie
22-10-2008 18:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 7
Przez ostatnich kilka lat coraz częściej się ich widuje. Pojawiają się w co bardziej plugawych częściach pirackich przystani, mrocznych kątach tawern bądź na statkach, siedzący cicho wśród zwojów lin. Jedni twierdzą, że mieszkają wśród szczepów wyspy Kanuba, inni uważają, że pochodzą z bardziej egzo...
Pirackie Zalety
Tłumaczenie Zalet z "The Pirate Nations"
16-10-2008 23:19 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 6
Oczy Sokoła (2 pkt)
Bohater widzi dalej niż większość ludzi. Otrzymuje dwa Darmowe Podbicia podczas Testów Percepcji, w których chodzi o dostrzeżenie czegoś z dużej odległości.
Zła Reputacja (13 pkt)
Ta Zaleta stworzona jest z myślą o Łotrach, choć Bohaterowie mogą ją wykupić za zgodą MG (i poda...
Bestie Siedmiu Mórz
Zwierzęta piratów
13-10-2008 20:39 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 11
Najsłynniejsi bohaterowie legend siedmiu mórz nigdy nie dokonywali swych wielkich czynów w pojedynkę. Choć karty historii nie zawsze wspominają o ich towarzyszach, w żywych opowieściach, plotkach oraz popularnych wyobrażeniach, nikt nie ma co do tego wątpliwości. Niektóre z tych zwierząt przeżyły sw...
Pirackie Zaszłości
Tłumaczenie Zaszłości z "The Pirate Nations"
10-10-2008 22:54 | Ainsel | Komentarze: 1
Wygnaniec
Dawniej miałeś miejsce, które mogłeś nazwać domem. Jednak stało się coś strasznego i nie możesz do niego powrócić pod karą śmierci. Kiedy bierzesz tę Zaszłość, musisz wybrać jeden z krajów – jeśli kiedykolwiek rozpozna cię tam osoba, która nie jest ci przychylna, zostaniesz stracony...
Generator Wysp
Pirackie narzędzie dla MG
07-10-2008 23:45 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Generator wysp przeznaczony jest dla MG, którzy zamierzają poprowadzić przygodę (lub kampanię) w klimacie pirackich, karaibskich podbojów. Aby w łatwy sposób urozmaicić odkrywanie nowych tajemniczych wysp na gorących morzach, wystarczy kostka dziesięciościenna i kartka papieru do notatek. Należy wyk...
Szkoła Szermiercza Rogers
Tłumaczenie Szkoły z "The Pirate Nations"
04-10-2008 20:56 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Rogers
Pochodzenie: Brak (każda postać może się jej nauczyć za 25 Punktów Bohatera).
Opis: Rogers jest stylem walki, przekazywanym latami wśród piratów. Wieść głosi, że podstawowe techniki opracował kapitan Rogers, jednak od jego czasów tak wiele dodano i zmieniono, że obecnie w niewielkim stopniu...
Tak gwizdając, potonęli
Przesądy i kary marynarskie
21-06-2008 20:44 | Ainsel | Komentarze: 14
Artykuł ten ma na celu przybliżenie czytelnikowi obyczajów, przesądów i zasad występujących w środowisku braci żeglującej w 7th Sea. Zarówno gracze jak i Mistrzowie Gry znajdą tu garść przydatnych informacji, które mogą, choćby w pewnym stopniu, uatrakcyjnić i nadać kolorytu sesjom rozgrywanym na mo...
Polityka w świecie Siódmego Morza
Tłumaczenie artykułu Erika Steigera
30-04-2007 16:04 | Wojciech 'Gorath' Doraczyński | Komentarze: 3
Uwaga! Artykuł ten zawiera wiele informacji z podręczników niewydanych jeszcze w języku polskim.
Wprowadzenie
"Na dworze Imperatora ostry miecz to za mało by trafić na szczyty. Ostry język może cię za to uczynić sławnym, bogatym lub... martwym."
Jednym z najrzadziej eksponowanych na sesjach as...
Plumaguerra
Tajne Stowarzyszenie Artystów Thei
25-02-2007 21:34 | Hubert 'Saise' Spala | Komentarze: 6
Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo
sic homo doctus fit non vi sed saepe studendo
Spośród wszystkich tajnych, publicznych, formalnych i nieformalnych towarzystw Thei, Plumaguerra stanowi pewien paradoksalny wyjątek. Jest zarazem organizacją głęboko zakonspirowaną, ale każdy zrzeszony art...
Wojny z Krzyżem w tle
21-01-2007 20:49 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 3
Rahajil to wielki port leżący tuż za theańską granicą, na ziemiach objętych kościelną niełaską. Niedaleko stąd rozciąga się łańcuch górski, oddzielający te spalone słońcem ziemie od Vodacce. Znajdujemy się już w Sułtanacie Tiureckim. Nieustający portowy gwar przenosi się na całe miasto, słynące ze s...
Czy Stregi potrafią kochać?
15-04-2006 18:21 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 12
Kim jest strega? Na to pytanie można udzielić prostej odpowiedzi. To kobieta manipulująca nićmi losu. Dzięki tej zdolności vodaciańskie wiedźmy zyskały sobie bardzo szczególną opinię – niewiele osób na Thei myśli o nich bez lęku i pewnej odrazy. W końcu moc poznania i kształtowania przeznaczen...
Wyjątkowy smak castilliańskich świąt
25-01-2006 14:37 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 9
Corrida – tradycja walk byków
Walki byków, jak zapewne wiecie, wywodzą się z Castille. Krążą plotki, że ich korzenie sięgają piaszczystych wybrzeży Tiurcji, a na grunt Thei zaszczepiły się wraz z przybyciem najeźdźców z południa i po dziś dzień są częścią kultury castilliańskiej. Jest to zwyc...
Oblicza Thei: Castille
23-12-2005 14:42 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 14
UN MEDIO – środowisko
Promienie słoneczne przebijały się przez gęste korony drzew w jednym z najbardziej znanych castilliańskich parków niedaleko centrum Altamiry. Gdzie okiem sięgnąć, między dziko rosnącymi drzewami oraz krzewami róż i jaśminu, stały białe posągi przedstawiające misternie...
Historia Thei cz. II
AV 1668–1669
04-12-2005 01:09 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 11
1668
2. Secundus: Na vesteńskiej wyspie Videnheim zostaje założone miasto Fornuft.
29. Secundus: Trzęsienie ziemi u wybrzeży Vodacce powoduje obsunięcie się klifu na ziemiach Falisci i ukazuje ukrytą twierdzę.
3.Tertius: Po wielu miesiącach zażartych walk armia catilliańska zostaje wyparta z S...
Cechy narodowe Drabów
Tłumaczenie z "Villain's Kit"
31-10-2005 15:03 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 4
Cechy narodowe Drabów
Pierwotnie opublikowane w Villain’s Kit
W głównych podręcznikach do „7th Sea” Draby są opisane w sposób jak najbardziej ogólny, tak aby Mistrz Gry mógł ich użyć w dowolnej scenerii. Czasem jednak prowadzący chciałby wystawić przeciwników, którzy będą odzwierc...
Wyspa Kanuba
Tłumaczenie oficjalnego tekstu
18-10-2005 01:12 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 1
Narodziny Legendy
Gdy ludzie zebrali się wokół niego przy świetle księżyca, starzec zaczął opowieść o dawno minionych dniach: Na początku istniał tylko dziecięcy bóg Lan, Ziemia. Wystraszył się, że ciągle jest sam, więc zaczął płakać. Płakał tak długo, aż jego łzy stworzyły Nal, Wodę. Nal urodził s...
O Filidach słów kilka
05-07-2005 04:07 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 5
Promienie słońca nie były w stanie przedrzeć się przez okazałe, gęsto obsypane listowiem, korony wiekowych drzew. Tylko panująca wokół szarość upewniała, że jest jeszcze dzień. Gęstniejąca z każdym jego krokiem mgła coraz bardziej ograniczała widoczność, a konary zdawały się specjalnie zagradzać dro...
Przejdź do strony: