Pirackie Zaszłości

Tłumaczenie Zaszłości z "The Pirate Nations"

Autor: Ainsel

Pirackie Zaszłości
Wygnaniec

Dawniej miałeś miejsce, które mogłeś nazwać domem. Jednak stało się coś strasznego i nie możesz do niego powrócić pod karą śmierci. Kiedy bierzesz tę Zaszłość, musisz wybrać jeden z krajów – jeśli kiedykolwiek rozpozna cię tam osoba, która nie jest ci przychylna, zostaniesz stracony. Wartość Zaszłości określa jak bardzo znany jesteś i jak ciężko będzie ci udowodnić niewinność.


Zaginiony Krewny

Kilka lat temu jeden z twoich krewnych zaginął lub został porwany. Byłeś z nim bardzo blisko związany i jego zniknięcie wstrząsnęło tobą tak bardzo, że postanowiłeś odnaleźć krewniaka. Wartość Zaszłość określa jak trudno będzie odnaleźć członka rodziny i jak zareaguje on (pozytywnie bądź negatywnie), kiedy w końcu ci się powiedzie.


Moment Zachwytu

Kiedyś widziałeś coś tak niesamowitego i wzruszającego, że postanowiłeś odnaleźć obiekt swego zachwytu i poczuć te emocje jeszcze choć raz. Może być to Siódme Morze, piękna kobieta zamieszkująca wyspę nie zamieszczoną na żadnej mapie czy tajemniczy i przystojny nieznajomy, który podarował ci noc pełną niezapomnianych wrażeń. Mogło to być nawet złote miasto, lśniące gdzieś na horyzoncie. Cokolwiek by to nie było, od tamtej chwili zwykłe, codziennie życie nie jest już tak pociągające. Im więcej punktów wydasz na tę Zaszłość, tym ciężej będzie ci powtórzyć czarowną chwilę i tym większy wpływ (pozytywny bądź negatywny) będzie na ciebie miała.


Branka

Zostałeś porwany przez piratów. Teraz jesteś przykuty do wiosła pod pokładem lub zmuszony do służby Kapitanowi i tylko wyglądasz swojej szansy na wywołanie buntu lub ucieczkę. W najgorszym wypadku możesz nawet służyć na pokładzie Karmazynowego Rogera. Możesz wziąć tę Zaszłość jedynie po konsultacji z Mistrzem Gry. Jej wartość oznacza jak trudno będzie ci doprowadzić do buntu lub ucieczki oraz jakie będą tego konsekwencje.


Mapa Skarbów

Nie ważne jak wszedłeś w jej posiadanie – może kupiłeś ją od wędrownego wróżbity, albo przekazał ci ją ojciec – mapa na pewno prowadzi do czegoś drogocennego. Za pozwoleniem Mistrza Gry Zaszłość tę może wziąć kilku Bohaterów – wtedy mapa skarbów podzielona będzie na kilka części. Możesz obniżyć koszt wykupienia tej Zaszłości o jeden punkt, jeśli zgodzisz się aby kawałek mapy posiadał Łotr. Wartość Zaszłości determinuje jak niebezpieczne będzie podążanie za wskazówkami z mapy oraz jaka nagroda oczekuje cię kiedy już rozkopiesz X.


Poszukiwany

Za twoją głowę wyznaczono cenę. Łowcy nagród, strażnicy prawa i inni Bohaterowie czujnie rozglądają się za twoją twarzą, której podobizny rozwieszone są po wszystkich miastach. Wartość Zaszłości determinuje jak wielka jest nagroda za ujęcie ciebie: przelicznik to 1000 Gilderów za każdy wydany Punkt Bohatera.


Tekst przełożony z języka angielskiego za: John Wick, Kevin Wilson, The Pirate Nations. Nations of Théah: Book One, AEG 1999.