Cechy narodowe Drabów

Tłumaczenie z "Villain's Kit"

Autor: Dariusz 'deem' Michnowski

Cechy narodowe Drabów
Cechy narodowe Drabów

Pierwotnie opublikowane w Villain’s Kit


W głównych podręcznikach do „7th Sea” Draby są opisane w sposób jak najbardziej ogólny, tak aby Mistrz Gry mógł ich użyć w dowolnej scenerii. Czasem jednak prowadzący chciałby wystawić przeciwników, którzy będą odzwierciedlać pewne cechy charakterystyczne dla ich nacji. Monteńczycy powinni być szybsi niż inni, a Castylijczycy poruszać się z większą gracją. I właśnie w tym ma Wam pomóc poniższy tekst.

Avalon
Avalon jest znany ze swojego uroku i doskonałej harmonii. Wydaje się, że tutaj wszystko toczy się tak, jak powinno. Aby to odzwierciedlić, avaloński zastęp Drabów ma prawo do jednego przerzutu nieudanego testu na Scenę (jeśli tylko wytrwają tak długo). Niech skorzystają z tej zasady, zanim dopadną ich szarżujący Bohaterowie.

Castille
Ruchy castillańskich Drabów są szybkie i pełne gracji - dokładnie odpowiadające opinii, jaka o nich krąży. Zastęp Drabów z Castille rzuca i zatrzymuje jedną dodatkową kość podczas ataku. Tak więc Mistrz Gry, rzucając za sześciu Drabów o Zajadłości 1, wykona rzut 7z2. Należy pamiętać, że wystarczy trzech takich przeciwników, aby sformować zastęp.

Eisen
Eisenczycy znani są ze swej siły i odporności. Obalenie Eisenczyka jest trudne, utrzymanie go na ziemi jest wyzwaniem dla największych bohaterów. Aby wyeliminować z walki eiseńskiego Draba, należy mu zadać dwa trafienia. Bohater powinien się więc starać ubiec przeciwnika i zaatakować dwukrotnie, jeśli nie chce mieć całej szóstki przeciw sobie.

Montaigne
W Montaigne styl stawia się ponad wszystkim. Przy swej niezrównanej szybkości monteńscy szermierze są najlepszymi, jakich Thea ma do zaoferowania. Aby w pełni oddać ten potencjał, monteński zastęp Drabów dysponuje dodatkowym atakiem w każdej Rundzie. Draby o Zajadłości 2 zaatakują więc trzykrotnie. Na wyższych poziomach może to być dla graczy nie lada problem.

Piraci
Piraci są szybcy, sprytni i naprawdę trudni do schwytania. Dlatego też mogą poruszać się z jednego poziomu na drugi bez wydawania dodatkowych akcji. Zasada ta obowiązuje tylko przy wspinaczce o jeden poziom na Fazę.

Usuria
Usurianie są najliczniejszym narodem Thei. Zastęp Drabów z tego kraju liczy standardowo ośmiu, a nie sześciu członków. Nie zapomnij więc rzucić za nich ośmioma kośćmi, kiedy są w pełnym składzie.

Vendel
Vendelowie nie mają własnych Drabów, po prostu zatrudniają najemników z różnych stron świata. Bez wspólnych cech rozpoznawczych trudno jest mówić o łączącym ich stylu. Draby z Vendel korzystają z zasad dla standardowych zastępów, podanych w „Przewodniku Mistrza Gry”.

Vesten
Chociaż Vendelowie nie mają własnych Drabów, to mają ich Vestenmannavnjarowie. Twardzi, silni i żądni zemsty vesteńscy wojownicy nie cofają się przed niczym. Nawet o ranach, które odnoszą, dowiadują się od towarzyszy walki na długo przed tym, jak poczują ból. Obrażenia zadawane przez vesteńskich Drabów są zawsze podwójne.

Vodacce
Zwodniczy i brudny - tych dwóch słów zwykle używa się do określenia stylu walki Vodaccian. Żelazna wytrwałość jest cechą szermierzy z tego kraju. Zastęp Drabów z Vodacce zawsze rzuca co najmniej trzema kośćmi, bez względu na to, ilu jego członków zostało.