7th Sea: Almanach
Artykuły
Konwencja 7th Sea
Almanach MG
14-11-2008 20:37 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 32
Dla kogo Siódme Morze?
Kiedy 7th Sea zostało wydane, wśród erpegowców – na forach i konwentach – przetoczyła się dyskusja o tym, do kogo ta gra jest skierowana. W dyskusji wykrystalizowały się dwie grupy. Pierwsza twierdziła, że to system dla każdego, z rozsądnymi, niezbyt skomplikowanym...
Bitwy morskie
15-09-2008 17:59 | Ainsel | Komentarze: 4
Bitwy morskie przez autorów 7th Sea potraktowane zostały po macoszemu, a metody ich prowadzenia przedstawiono czysto mechaniczne. Przez to wydają się one mało atrakcyjne, zarówno dla Mistrza Gry, jak i Graczy. W artykule tym przedstawiam więc kilka fabularnych rozwiązań, które mogą uatrakcyjnić ten,...
Mroczne Morza
30-01-2007 23:14 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 13
"7th Sea na poważnie? Ty chyba niepoważny jesteś." – oto, co może usłyszeć zwolennik Mrocznych Mórz. Koncepcja doprawdy śmieszna: wszyscy doskonale wiedzą, że 7th Sea to bujanie się na żyrandolach, bieganie po pirackich statkach, pościgi karetami i żartobliwe docinki na przyjęciach. Mrok błyśn...
Wziąłem krzesło…
Czyli style walki, które z szermierką niewiele mają wspólnego, lecz skutecznie krzywdzić potrafią…
24-10-2006 03:30 | Hubert 'Saise' Spala | Komentarze: 12
I widzisz brachu, wtedy te szpetne jak sam mór, draby oblazły mnie z każdej strony, niczym ta szarańcza z przypowieści Pierwszego Proroka, co ją teraz przepomniałem, ale chybko wiesz o czym mówię. Tedy ja na nich chyr, rapierem na lewo i prawo tnę bez litości, aj, niejedna tam matka płakać z mego p...
Czym się różni Bohater: Scenerie finałowych starć
Porozmawiajmy o Bohaterach i o tym, jak mogą nimi zostać gracze. Nietrudno zgadnąć, że najważniejsze są czyny. Nie słowa, nie myśli, tylko śmiałe dążenia, których konsekwencją jest dużo hałasu, uszczęśliwienie wielu osób oraz, jak to się mówi: "kilka nieźle skopanych tyłków". A na dodatek wszystko...Cechy narodowe Drabów
Tłumaczenie z "Villain's Kit"
31-10-2005 15:03 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 4
Cechy narodowe Drabów
Pierwotnie opublikowane w Villain’s Kit
W głównych podręcznikach do „7th Sea” Draby są opisane w sposób jak najbardziej ogólny, tak aby Mistrz Gry mógł ich użyć w dowolnej scenerii. Czasem jednak prowadzący chciałby wystawić przeciwników, którzy będą odzwierc...
Polityka w świecie Siódmego Morza
Tłumaczenie artykułu Erika Steigera
30-04-2007 16:04 | Wojciech 'Gorath' Doraczyński | Komentarze: 3
Uwaga! Artykuł ten zawiera wiele informacji z podręczników niewydanych jeszcze w języku polskim.
Wprowadzenie
"Na dworze Imperatora ostry miecz to za mało by trafić na szczyty. Ostry język może cię za to uczynić sławnym, bogatym lub... martwym."
Jednym z najrzadziej eksponowanych na sesjach as...
Czy Stregi potrafią kochać?
15-04-2006 18:21 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 12
Kim jest strega? Na to pytanie można udzielić prostej odpowiedzi. To kobieta manipulująca nićmi losu. Dzięki tej zdolności vodaciańskie wiedźmy zyskały sobie bardzo szczególną opinię – niewiele osób na Thei myśli o nich bez lęku i pewnej odrazy. W końcu moc poznania i kształtowania przeznaczen...
Kurtyzany Vodacce
Główna nagroda w konkursie Biała Dama 2004
28-10-2004 22:54 | Mona | Komentarze: 11
(...) Grają bronią, której istnienia my nawet nie podejrzewamy. I są... Na Boga. Są dużo sprytniejsze od nas. Kiedy my pokrzykiwaliśmy przez całe wieki i piliśmy piwo, wybieraliśmy się z kumplami na krucjatę albo na mecz piłki nożnej, one cały czas stały w cieniu, szyły, gotowały i obserwowały... (...
Tak gwizdając, potonęli
Przesądy i kary marynarskie
21-06-2008 20:44 | Ainsel | Komentarze: 14
Artykuł ten ma na celu przybliżenie czytelnikowi obyczajów, przesądów i zasad występujących w środowisku braci żeglującej w 7th Sea. Zarówno gracze jak i Mistrzowie Gry znajdą tu garść przydatnych informacji, które mogą, choćby w pewnym stopniu, uatrakcyjnić i nadać kolorytu sesjom rozgrywanym na mo...
O Filidach słów kilka
05-07-2005 04:07 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 5
Promienie słońca nie były w stanie przedrzeć się przez okazałe, gęsto obsypane listowiem, korony wiekowych drzew. Tylko panująca wokół szarość upewniała, że jest jeszcze dzień. Gęstniejąca z każdym jego krokiem mgła coraz bardziej ograniczała widoczność, a konary zdawały się specjalnie zagradzać dro...
Oblicza Thei: Montaigne
18-06-2005 01:17 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 3
Montaigne…
Montaigne jest krajem światła i miłości, tak byś powiedział, mon amour?
Och, z pewnością to właśnie byś stwierdził! „Kraj Słoneczników” – przydomek nadany naszemu państwu dobrze odzwierciedla opinie cudzoziemców. Montaigne to wspaniale bale i piękne kobiety, hono...
Siedem pomysłów na: Scenografię
Pomysły dla Mistrza Gry
26-12-2008 20:23 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 11
O tym, że sercem 7th Sea jest dobra walka, nie trzeba nikomu przypominać. Wystarczy obejrzeć filmy, którymi "siódemka" jest inspirowana – wszystkie są pełne wymian ciosów, iskier sypiących się spod ostrzy, niesamowitych akrobacji i dynamicznych ujęć. Również w Siódmym Morzu walka powinna być ż...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 1
Część pierwsza: renesans
05-02-2009 01:10 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 29
Szanowni Czytelnicy – artykuł ten powstał w związku z pytaniami o modę jakie pojawiały się na różnych forach poświęconych takim grom jak Monastyr, Warhammer czy 7th Sea. Ponieważ historia ubioru stanowi jedno z moich ulubionych zagadnień postanowiłam opracować to niewielkie kompendium, mając n...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 3
29-07-2009 19:34 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 8
Barok 1580-1680
7th Sea: Montaigne, Castille, Vendel, Eisen
Monastyr: Cynazja
Moda opisana w tym rozdziale mimo wielu podobieństw do strojów z poprzedniego okresu stosuje już nowe rozwiązania w dziedzinie krawiectwa i zdobnictwa, i lansuje inną, swobodniejszą sylwetkę. Modę tego typu widziałabym w...
Piraci: Mistrz Gry
Tłumaczenie eseju z "The Pirate Nations"
24-10-2008 15:39 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 7
Łatwo podejść do kampanii pirackiej jak do opowieści o grupie kumpli, podróżujących statkiem. Musisz jednak nauczyć się myśleć o tym, co może rozegrać się poza pokładem. Pomówimy teraz o sztuczkach i pomysłach, które z pewnością okażą się przydatne.
Zysk
Piractwo: Handel pozbawiony całego tego kr...
Nieco inny rodzaj honoru
Tłumaczenie eseju z "The Pirate Nations"
20-10-2008 11:37 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Kampania piracka potrafi sprawić niejeden kłopot. W końcu, co takiego pirat ma do roboty, gdy zejdzie na ląd?
Mnóstwo rzeczy.
W tym eseju zajmiemy się piratami i korsarzami – tym, jak wprowadzać ich do kampanii dziejącej się w świecie Siódmego Morza. Pirat nie zmienia się w słup soli, gdy t...
Używanie Glamour
Tłumaczenie eseju z "Avalon"
23-11-2008 23:50 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 12
Charakter każdego z narodów Thei można oddać jednym słowem. W przypadku Avalonu słowem tym będzie Glamour.
Tak się nieszczęśliwie złożyło, że z biegiem lat słowo to utraciło swoje znaczenie. Dziś, gdy powiesz "glamour", większość ludzi pomyśli, że chodzi ci o iluzję. Nie w tym przypadku. Glamour to...
Artefaktotworzenie
02-09-2008 18:27 | Kamila 'Faviela' Zalewska | Komentarze: 2
Artefakt - wytwór ręki ludzkiej: każdy przedmiot wykonany lub zmodyfikowany przez człowieka, a następnie odkryty w wyniku badań archeologicznych.
– Wikipedia
Poniższy tekst jest czymś w rodzaju poradnika tworzenia artefaktów Syrnów podanym w formie krótkich rozważań i wniosków płynących z...
Wieści
Moda w świecie Płaszcza i Szpady cz. 3
29-07-2009 19:38 | Maciej 'Feniks' Gorczyca
Działy 7th Sea i Monastyru prezentują trzecią część tekstu poświęconego strojom w grach płaszcza i szpady. Tym razem Małgorzata 'Moraine' Skowron skupia się na okresie Baroku. Serdecznie zapraszamy do lektury i mamy nadzieję, że podobnie jak części pierwsza i druga, tak i ten tekst będzie dla Was ciekawym źródłem wiedzy o tamtym okresie. » więcej