» Wieści » 6 milionów Wiedźminów w 6 tygodni

6 milionów Wiedźminów w 6 tygodni

|

6 milionów Wiedźminów w 6 tygodni

O 17:30 rozpoczęła się konferencja prasowa grupy CD Projekt podsumowująca wyniki w pierwszym półroczu 2015 roku. Zysk netto w tym okresie wyniósł 236 mln zł, zaś w ciągu sześciu tygodni od premiery sprzedano 6 milionów sztuk Wiedźmina 3. Mowa oczywiście o sprzedaży do sklepów (to one generują zysk), a nie odbiorców końcowych, ale twórcy zapewniają, że zapasy są niewielkie.

Trwającą 3,5 roku produkcję prowadził zespół ponad 240 osób zatrudnionych w studiu CD Projekt RED, a w cały proces powstawania gry zaangażowanych było 1500 osób. Całkowity budżet Dzikiego Gonu to 306 mln zł. Podczas konferencji przedstawiono również szczegółowe zestawienie przychodów i kosztów.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Oprócz podania danych przeznaczonych głównie dla inwestorów Adam Badowski, szef studia RED, wystosował list otwarty do graczy:

Cześć Gracze!

Ale ten czas leci! Aż trudno uwierzyć, że od premiery minęło już tyle dni. Od tego czasu ani na chwilę nie zwolniliśmy tempa, ciężko pracowaliśmy, by przekazać w Wasze ręce dodatkową zawartość, naprawialiśmy to, co wymagało naprawy i snuliśmy plany, co jeszcze można zrobić, aby uczynić Wiedźmina lepszym. Na konferencji zorganizowanej dla akcjonariuszy (CD PROJEKT jest spółką giełdową) ogłosiliśmy właśnie, że nasza wiedźmińska rodzina się rozrosła -- liczba sprzedanych w sześć tygodni od premiery egzemplarzy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon przekroczyła 6 milionów. Bez obaw, nie zamierzam omawiać tu kwestii finansowych -- chciałem jednak skorzystać z okazji, aby odezwać się bezpośrednio do graczy i dać Wam pewien wgląd w to, co ta liczba oznacza dla nas, jako twórców gier.

Można pomyśleć, że mamy sześć milionów powodów do radości -- tak rzeczywiście jest. Jednak tak duża liczba niesie ze sobą równie dużą odpowiedzialność. Chciałbym, byście mieli świadomość, że my -- jako studio -- doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Wasze pochlebne opinie i pozytywne recenzje w mediach to dla nas przede wszystkim zobowiązanie -- stworzyliśmy dobrą grę, ale przed nami jeszcze długa droga. RED to miejsce, gdzie pracują artyści, szaleni marzyciele, ale przede wszystkim ludzie, dla których diabeł zawsze tkwi w szczegółach. Nieistotne czy chodzi o kolor nieba podczas zachodu słońca nad Velen, czy wystrój wnętrza chaty, do której większość graczy prawdopodobnie nigdy nie zajrzy -- tworząc Wiedźmina, tworzymy go również dla siebie i zawsze, ale to zawsze, próbujemy sięgać dalej i dalej. Chciałbym, żebyście to wiedzieli.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Owszem, liczba sprzedanych egzemplarzy to ważne osiągnięcie dla firmy tworzącej erpegi, ale nie jest to osiągnięcie najważniejsze. Jeśli przyrównać nasze gry do galerii dźwięków, obrazów i słów, to Wy, Gracze, jesteście zwiedzającymi w tej galerii. Wydaje mi się, że dla artystów nie ma większej nagrody niż zainteresowanie i docenienie ich pracy. Właśnie dlatego, w imieniu całej załogi REDa, chciałbym Wam wszystkim serdecznie podziękować.

 

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Konferencja grupy CD Projekt
Tagi: CD Projekt RED | CD Projekt | The Witcher | The Witcher 3: Wild Hunt | Wiedźmin 3: Dziki Gon


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.