- Intertekstualność (tekst odsyła do innych tekstów poprzez cytaty, aluzje, zapożyczenia). U nas te nawiązania to przede wszystkim literatura (Orwell, Gibson, Witkacy, Gombrowicz, Kafka, Mickiewicz, Dick, de Sade, Don Brown, Ludlum - żeby wymienić tylko niektórych), ale także do filmów i popularne gry komputerowe (od Terminatora, Matrixa, Lowcy androidów po Kill Bill, Gwiezdne Wojny, Wiedźmina i Planetę Małp).
- Eklektyzm (w utworze występują różne gatunki, style, elementy literatury wysokoartystycznej i popularnej). Sesje do 40i4 mogą być (i są) prowadzone w wielu konwencjach: od heroic, horror, western, komedia, s-f po absurd. Wszystko zależy tylko i wyłącznie od mistrza gry i samych graczy.
- Traktowanie dzieła jako gry, zabawy z odbiorcą. W świecie 40i4 pojawia się mnóstwo postaci z rzeczywistego życia, odwołania do aktualnych wydarzeń, sami autorzy i ich przyjaciele pojawiają się jako postacie w grze. Większość osób z opozycji i oddziałów dyktatora ma swe pierwowzory w rzeczywistości. Sam MG został włączony do gry jako popularny w IV Rzeszy pisarz. Najważniejsza jest zabawa i czerpanie przyjemności z gry!
40i4
Informacja od autorów:
40i4 to autorski system RPG. Jest to wizja alternatywnej przyszłości, w której Niemcy nie przegrały II Wojny światowej.
Klimat 40i4 określić można jako postapokaliptyczno- cyberpunkowo- absurdalny. Naszym podstawowym hasłem jest: "wykorzystujemy schematy w sposób nieschematyczny", a samo 40i4 to postmodernistyczna zabawa konwencjami.
To chyba wyznaczniki literatury postmodernistycznej najlepiej określają 40i4:
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę