» Blog » ЯED DЯEAM - wpieriod!
17-09-2012 20:00

ЯED DЯEAM - wpieriod!

W działach: Red Dream, RPG, Rzut na Inicjatywę | Odsłony: 26


ЯED DЯEAM, krasnyj son, czerwony sen. Wiele różnych nazw, kilka wersji gry. Setki maili, kilka telefonicznych rozmów. Nawet nie próbuję liczyć, ile megabajtów plików, wiem tylko, że dużo więcej niż ostatnim razem ;). To samo mogę rzec o gagach, wpadkach i, generalnie, radości, jaką projekt dał każdemu z „czerwonej drużyny”.

Było tego sporo, ba, ciągle jest. 

Ciągle, ponieważ  ЯED DЯEAM nie odchodzi w zapomnienie z chwilą ogłoszenia wyników RzNI.

Nie, gra ma się dobrze "tu i teraz" :). Co, oczywiście, oznacza premierę naszego podręcznika :). W skrócie: za darmo i bez haczyków, otrzymujecie solidną, przetestowaną oraz grywalną produkcję. Dopracowaną, tak jeśli o tekst, jak i o inne elementy gry idzie. Czego chcieć więcej? Tego, aby ktoś w nią kiedyś zagrał oraz podzielił się z nami uwagami na jej temat ;). Merytorycznymi, co warto dodać. W końcu, każdy otrzymany feedback, zawsze się przyda podczas prac nad kolejnymi grami :).

Nie przedłużajmy jednak. O samej grze mogliście przeczytać wiele, teraz natomiast, wreszcie, po tych kilku tygodniach oczekiwania, sami możecie zajrzeć do pełnego, sfinalizowanego podręcznika. Mam nadzieję, że będziecie nim miło zaskoczeni - tak jak miło zaskoczonych było kilka osób (...pozdrawiam, swoją drogą ;)), które otrzymało jego przedpremierową wersję :). Nim to jednak nastąpi, pragnę podziękować osobom, bez których projekt nie mógłby zostać zaprezentowany Wam w takiej postaci.

Przede wszystkim, raz jeszcze, w kolejności dołączania do „czerwonej drużyny”, spasiba dla:

GunarDAN – bo to niesamowite uczucie, gdy ktoś robi ilustracje -specjalnie- dla twojej gry
Tweet – za łamanie systemu mailowego, za dziesiątki sampli oraz, wreszcie ;), za cały layout
Rydygier – za rewolucję, która zmiotła wersję 2.4 i sprawiła, iż wersja 2.5 mogła się pojawić

ЯED DЯEAM miało też w swoich rękach całkiem spore grono osób – betatesterzy, krytycy i ci, którzy w ten, czy w inny sposób, wspierali czerwony sen. Zatem, w kolejności alfabetycznej: Aep Tiennai, Darcane, Evenir, Indoctrine, Jagmin, Judith, Kazegami, KFC, Lucek, Lupus, NoZe, Pirateswoop, Raman, Ryfka, Strzyga, Squid, Vladimir i inni (tak, ci tajemniczy „oni” ;)). Wam również spasiba! Bez Was i Waszych opinii, byłoby ciężko, o czym zresztą sami doskonale przecież wiecie ;).

Poza tym. Dziękuję również osobom z serwisu Poltergeist (Obsłudze Last Inn!), w skrócie, tym, którzy trzymali za nas kciuki, tak podczas trwania RzNI, jak i po jego oficjalnym zakończeniu – Wasza reakcja pozytywnie nas zaskoczyła i podbiłe morale załogi :). Też w kolejności alfabetycznej: AdamWaskiewicz, Aesandill, Albiorix, Andman, Blanchebohomaz, Campo ViejoDarken, de99ial, dzemeuksis, Eliash (powodzenia z MW!), Jade Elenne, jakkubus, kbender (j/w :)), KlanFan, Klapaucjusz, ment, Nadiv, nerv0, Nuriel, Salantor, Sethariel, Szary Kocur, Urko, zegarmistrz. Uf ;).

Jeśli o kimś zapomniałem, szczerze przepraszam! - i poprawę obiecuję ;).

Teraz zaś, długo oczekiwana (cóż, tak jakoś od końca 2010 roku ;]) chwila...


Towarzyszki, Towarzysze – podręcznik do gry ЯED DЯEAM, jest Wasz :)!

O czym jest ЯED DЯEAM? Cytując Tweeta ;]. "To gra indie w sowieckiej konwencji, której rozgrywka polega właśnie na snuciu takiej skazki. Gracze wcielają się w metafizycznie ujęte duchy osobowości i, przy pomocy karcianej mechaniki, ustalają losty pewnego nieszczęśnika. Tak naprawdę ma to jednak na celu wyłonienie spośród tych duchów winowajcę, który naraził się Carowi Kościejowi Nieśmiertelnemu i zasłużył na potępienie".

A jakby powyższy "obraz-link" z jakiegoś powodu nie działał, klikajcie tu :).

Krytykom zaś przypominamy, że robiliśmy to wszystko „for fun” (tak, mniej więcej, wyglądał przebieg naszych prac nad tym projektem ;)) więc nie oczekujcie od nas profesjonalizmu w każdym, najdrobniejszym detalu :). Pamiętajcie, iż w kwestii feedbacku dot. tego, jak działa ta gra, kierujcie swoje pytania pod mój adres: skryba [dot] rpgkepos [pies*] gmail [dot] com. Natomiast w sprawach layoutu (-a?), kierujcie je pod adres: coblynau177 [małpa] gmail [dot] com - to już nie moja działka ;).

Tak... i to by było chyba na tyle z mojej strony :). Chciałbym jeszcze na koniec podziękować zigzakowi za zorganizowanie świetnej inicjatywy. Rozruszała ona scenę polskich gier autorskich :). Stąd, warto takie akcje wspierać, niezależnie od tego "po której stronie stołu" się siedzi ;).

A... co do mnie? Cóż. Na ЯED DЯEAM świat się nie kończy, czyt. pewnie kiedyś pojawi się kolejna , moja bądź nasza, gra. Ale w przypadku tego projektu, ciągle mamy kilka jokerów, na specjalne okazje - "czy mogło być jednak inaczej?" - owszem, mogło :).

Ale „co?”, ale „jak?”, tudzież „gdzie?” czy też „kiedy?” – ha, cierpliwości. W końcu...

... to już zupełnie inna skazka :).

Pozdrawiam!
Michał „Skryba” Ziętek, autor wiadomej gry autorskiej ;)

PS. * - wiecie, że w Federacji Rosyjskiej na naszą „małpę” (@), mówi się „pies”? Nie? No to już wiecie :).
Komentarze na tym blogu są zablokowane.