string(15) ""
» Blog » ЯED DЯEAM - wpieriod!
17-09-2012 20:00

ЯED DЯEAM - wpieriod!

W działach: Red Dream, RPG, Rzut na Inicjatywę | Odsłony: 23


ЯED DЯEAM, krasnyj son, czerwony sen. Wiele różnych nazw, kilka wersji gry. Setki maili, kilka telefonicznych rozmów. Nawet nie próbuję liczyć, ile megabajtów plików, wiem tylko, że dużo więcej niż ostatnim razem ;). To samo mogę rzec o gagach, wpadkach i, generalnie, radości, jaką projekt dał każdemu z „czerwonej drużyny”.

Było tego sporo, ba, ciągle jest. 

Ciągle, ponieważ  ЯED DЯEAM nie odchodzi w zapomnienie z chwilą ogłoszenia wyników RzNI.

Nie, gra ma się dobrze "tu i teraz" :). Co, oczywiście, oznacza premierę naszego podręcznika :). W skrócie: za darmo i bez haczyków, otrzymujecie solidną, przetestowaną oraz grywalną produkcję. Dopracowaną, tak jeśli o tekst, jak i o inne elementy gry idzie. Czego chcieć więcej? Tego, aby ktoś w nią kiedyś zagrał oraz podzielił się z nami uwagami na jej temat ;). Merytorycznymi, co warto dodać. W końcu, każdy otrzymany feedback, zawsze się przyda podczas prac nad kolejnymi grami :).

Nie przedłużajmy jednak. O samej grze mogliście przeczytać wiele, teraz natomiast, wreszcie, po tych kilku tygodniach oczekiwania, sami możecie zajrzeć do pełnego, sfinalizowanego podręcznika. Mam nadzieję, że będziecie nim miło zaskoczeni - tak jak miło zaskoczonych było kilka osób (...pozdrawiam, swoją drogą ;)), które otrzymało jego przedpremierową wersję :). Nim to jednak nastąpi, pragnę podziękować osobom, bez których projekt nie mógłby zostać zaprezentowany Wam w takiej postaci.

Przede wszystkim, raz jeszcze, w kolejności dołączania do „czerwonej drużyny”, spasiba dla:

GunarDAN – bo to niesamowite uczucie, gdy ktoś robi ilustracje -specjalnie- dla twojej gry
Tweet – za łamanie systemu mailowego, za dziesiątki sampli oraz, wreszcie ;), za cały layout
Rydygier – za rewolucję, która zmiotła wersję 2.4 i sprawiła, iż wersja 2.5 mogła się pojawić

ЯED DЯEAM miało też w swoich rękach całkiem spore grono osób – betatesterzy, krytycy i ci, którzy w ten, czy w inny sposób, wspierali czerwony sen. Zatem, w kolejności alfabetycznej: Aep Tiennai, Darcane, Evenir, Indoctrine, Jagmin, Judith, Kazegami, KFC, Lucek, Lupus, NoZe, Pirateswoop, Raman, Ryfka, Strzyga, Squid, Vladimir i inni (tak, ci tajemniczy „oni” ;)). Wam również spasiba! Bez Was i Waszych opinii, byłoby ciężko, o czym zresztą sami doskonale przecież wiecie ;).

Poza tym. Dziękuję również osobom z serwisu Poltergeist (Obsłudze Last Inn!), w skrócie, tym, którzy trzymali za nas kciuki, tak podczas trwania RzNI, jak i po jego oficjalnym zakończeniu – Wasza reakcja pozytywnie nas zaskoczyła i podbiłe morale załogi :). Też w kolejności alfabetycznej: AdamWaskiewicz, Aesandill, Albiorix, Andman, Blanchebohomaz, Campo ViejoDarken, de99ial, dzemeuksis, Eliash (powodzenia z MW!), Jade Elenne, jakkubus, kbender (j/w :)), KlanFan, Klapaucjusz, ment, Nadiv, nerv0, Nuriel, Salantor, Sethariel, Szary Kocur, Urko, zegarmistrz. Uf ;).

Jeśli o kimś zapomniałem, szczerze przepraszam! - i poprawę obiecuję ;).

Teraz zaś, długo oczekiwana (cóż, tak jakoś od końca 2010 roku ;]) chwila...


Towarzyszki, Towarzysze – podręcznik do gry ЯED DЯEAM, jest Wasz :)!

O czym jest ЯED DЯEAM? Cytując Tweeta ;]. "To gra indie w sowieckiej konwencji, której rozgrywka polega właśnie na snuciu takiej skazki. Gracze wcielają się w metafizycznie ujęte duchy osobowości i, przy pomocy karcianej mechaniki, ustalają losty pewnego nieszczęśnika. Tak naprawdę ma to jednak na celu wyłonienie spośród tych duchów winowajcę, który naraził się Carowi Kościejowi Nieśmiertelnemu i zasłużył na potępienie".

A jakby powyższy "obraz-link" z jakiegoś powodu nie działał, klikajcie tu :).

Krytykom zaś przypominamy, że robiliśmy to wszystko „for fun” (tak, mniej więcej, wyglądał przebieg naszych prac nad tym projektem ;)) więc nie oczekujcie od nas profesjonalizmu w każdym, najdrobniejszym detalu :). Pamiętajcie, iż w kwestii feedbacku dot. tego, jak działa ta gra, kierujcie swoje pytania pod mój adres: skryba [dot] rpgkepos [pies*] gmail [dot] com. Natomiast w sprawach layoutu (-a?), kierujcie je pod adres: coblynau177 [małpa] gmail [dot] com - to już nie moja działka ;).

Tak... i to by było chyba na tyle z mojej strony :). Chciałbym jeszcze na koniec podziękować zigzakowi za zorganizowanie świetnej inicjatywy. Rozruszała ona scenę polskich gier autorskich :). Stąd, warto takie akcje wspierać, niezależnie od tego "po której stronie stołu" się siedzi ;).

A... co do mnie? Cóż. Na ЯED DЯEAM świat się nie kończy, czyt. pewnie kiedyś pojawi się kolejna , moja bądź nasza, gra. Ale w przypadku tego projektu, ciągle mamy kilka jokerów, na specjalne okazje - "czy mogło być jednak inaczej?" - owszem, mogło :).

Ale „co?”, ale „jak?”, tudzież „gdzie?” czy też „kiedy?” – ha, cierpliwości. W końcu...

... to już zupełnie inna skazka :).

Pozdrawiam!
Michał „Skryba” Ziętek, autor wiadomej gry autorskiej ;)

PS. * - wiecie, że w Federacji Rosyjskiej na naszą „małpę” (@), mówi się „pies”? Nie? No to już wiecie :).

Komentarze


~tweetylda

Użytkownik niezarejestrowany
    @ Salantor
Ocena:
0
Rozumiem, faktycznie tekst może być ciut za blisko.
Próbowałem wykorzystać jak najwięcej przestrzeni, by w pionowym układzie tekst na monitorze był jak największy (przy okazji zostawiając wystarczająco przestrzeni do druku i zszycia - planuję sobie wydrukować podręcznik i położyć* na półeczce).
Tylko nie rozumiem do końca o co Ci chodzi z tymi wyszczególnionymi stronami. W całej objętości tekstu głównego layout i bloki tekstu są identycznie ustawione, nie są wklejane ręcznie strona po stronie - różnic nie powinno być żadnych. Dopuszczałem jedynie brak 1, 2 linijki na dole strony, by nie "pourywać" samotnych tytułów akapitów.

Możliwe również, że chodzi Wam o to, że na Box'ie PDF jest wyświetlany bez marginesu wewnętrznego. Ucina go równo z kolumną tekstu, nie wiem dlaczego tak jest. Nie mniej jednak ściągnięty PDF nie ma tego problemu

*"położyć", bo trudno postawić coś o objętości kilkunastu kartek :)
17-09-2012 21:48
Andman
   
Ocena:
+1
Jejku, to jakaś karcianka, eurazjatycki flirt towarzyski.
17-09-2012 21:56
Skryba_Ogrodnik
    @ Eliash
Ocena:
0
Dziękuję za słowa uznania :). Cieszę się również, że tekst gry trzyma -najwyraźniej ;)- poziom pozostałych elementów podręcznika :). Była to w końcu jedna wielka niewiadoma podczas prezentowania gry w RzNI. W sensie, tekst gry pojawił się w zasadzie na samym końcu.

Swoją drogą.

"Fajnie widzieć jak grupa zapaleńców startuje z takim hukiem i ląduje z wielką gracją :)"

Dobrze, że nie odwrotnie ;]. Z nieba priviet!

@ Andman - uprzedzałem, że kości zostały rzuc... erm, wyrzucone :). Jedynie najstarsze wersje ЯED DЯEAM operowały na k6. Jednej, by być konkretnym ;). Niestety, powodowało to zbyt wielkie (!) problemy, stąd, postawiłem na mechanikę karcianą.

@ propo Tweetyldy ;) - zdradza on trochę więcej informacji o projekcie. Do wglądu tu, tutaj oraz tam. Ot, cały layout master - stachanowiec ;). A ja, autor gry, z marną jedną notką startuję, ech. Z czym do ludzi ;).

Peace!
Skryba.
17-09-2012 22:09
postapokaliptyk
   
Ocena:
0
wygląda niesamowicie, naprawdę wielkie brawa
17-09-2012 22:11
Skryba_Ogrodnik
    @ KlanFan
Ocena:
+1
W imieniu całej czerwonej drużyny, dziękuję :).

Peace,
Skryba.
17-09-2012 22:19
kbender
   
Ocena:
+4
Nie będę się rozwodził, bo same niecenzuralne słowa z moich ust od 5 minut wychodzą.

Ten podręcznik wygląda po prostu zajeb*****.
17-09-2012 23:09
Skryba_Ogrodnik
    Zastanawiające
Ocena:
0
... jakbym to już, gdzieś-kiedyś, słyszał ;).

W każdym bądź razie, to Tweet's fault ;).

Peace :),
Skryba.
17-09-2012 23:19
kbender
   
Ocena:
+2
W takim razie wyrazy uznania dla Tweet za fantastyczną pracę.

I gratuluje wam wszystkim świetnego pomysłu i podręcznika.
17-09-2012 23:48
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
przyznam, że layout jest tak świetny, że musiałem czytac wersję tekstową (po to zresztą o nią prosiłem), żeby nie dac się ponieśc wspaniałościom wizualnym :)
17-09-2012 23:53
Skryba_Ogrodnik
    @ kbender
Ocena:
+2
Spasiba!

Przekażę, acz pewnie sam tu przyjdzie, ukrywając się dla niepoznaki pod nickiem "tweetylda" :).

I, oczywiście, czekam(y) też na Wasz finalny MW-PDF! Fani SW na pewno się z niego ucieszą :).

Peace!
Skryba.

EDIT, zigzak - betatesterzy operowali tylko na wersji tekstowej ;]. Ogólnie, betatesty stawiały też pytanie: "czy warto?" robić coś więcej z ЯED DЯEAM. Odpowiedź każdy może sobie ściągnąć :).
17-09-2012 23:56
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+6
To ja może zaproponuję petycję ogólnopolterową, żeby RD trafił do CD Action. 100 000 egzemplarzy brzmi lepiej niż 100 ;)
18-09-2012 00:32
Eliash
   
Ocena:
+4
Pomysł fajny, gra na to zasługuje z pewnością.
18-09-2012 00:38
~tweetylda

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
@kbender i zigzak

Miło słyszeć, jakie reakcje wywołuje moja praca nad ЯD :)
Tym bardziej, że to dopiero 3. podręcznik (broszura?), który miałem okazję składać. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie tego więcej - ЯD bardzo przyjemnie się składało i płynęło z tego sporo satysfakcji.

@zigzak

ЯD w CD Action? Nie musiałbym wtedy sobie go drukować, co wyniosłoby mnie o połowę drożej niż sam magazyn ;P
18-09-2012 10:22
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fakt z tym drukowaniem. Chociaż - jestem na etapie próbnego wydruku i wyceny druku nagrody w RnI. Wkrótce podzielę się kosztorysem itd. wbrew pozorom, ceny samego druku są zadziwiająco niskie. oczywiscie przy założonym prze mnie formacie. Info soon. Ale może się okazać, że zacznie wypływać sporo drukowanych autorek.
18-09-2012 11:02
~tweetylda

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@zigzak
To swoją drogą... Pisząc o drukowaniu, miałem na myśli wydrukowanie pojedynczego egzemplarza A4 w kolorze w uczelnianym punkcie druk/ksero :)

Ciekawy jestem tego kosztorysu. Czekam na notkę :)
18-09-2012 11:28
Eliash
   
Ocena:
+1
@tweetylda

Jeśli znalazłbyś 10 osób, które tak jak Ty chciałyby mieć papierowy RD to możecie za cenę kilkunastu złotych od sztuki wydrukować w kolorze i na pewno lepszej jakości niż punkt ksero w jakiejś niskonakładowej drukarni (nawet Skryba jedną znalazł :P).

Wydaje mi się, że takie rozwiązanie to świetna pamiątka dla całego zespołu. Przynajmniej my chcemy tym sposobem "uczcić" nasz projekt :)
18-09-2012 11:37
Wlodi
   
Ocena:
0
Koszt druku nie jest bolesny. Przyznam się, że jeśli Grimmuar nie znajdzie zainteresowania wśród wydawców, to sam podejmę środki, aby własnym sumptem wydać kampanię.


Natomiast dziękuję za tak soczystego PDFa !!!
Z przyjemnością ogląda się taką pracę !!! :)
18-09-2012 11:40
~tweetylda

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@Eliash
Faktycznie. Koszt A4 w kolorze to 19 zł za egzemplarz przy nakładzie 10 sztuk.
18-09-2012 11:44
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Policzmy. Jakieś 2 zł/strona A4 w kolorze. Proponuję to zrobić na A3, żeby można było to zszyć. Wychodzi nam, przy jakichś 20 stronach (Red dream ma cos kolo tego w a4?) 5 kartek a3 dwustronnych, 10 stron druku w A3, na każdej stronie dwie strony a4.
Zmniejszymy to o połowę, do formatu a5, i nagle robi na się 5 dwustronnych arkuszy a4, albo 10 stron druku - 20 zł.
A teraz pomyślcie, że druk czb jest tańszy dziesięciokrotnie (ok 20gr za strone) - wychodzi dwa złote za sztukę.
To oczywiscie bez okładki. Kolor tektura w formacie A4 złożonym na pół (przod tyl) daje nam okladke a5. 2 zl. Czb z okladką wychodzi jakies 4 zł.
To tak na ksero jakby robić.
18-09-2012 12:25
nerv0
   
Ocena:
+4
PDF wygląda kozacko. Serio, layout robi naprawdę świetne wrażenie. Zepsuły je może lekko cztery pierwsze ilustracje prezentujące działanie kolorów kart, bo jakoś odbiegały stylem od całej reszty, ale całościowo jest to w zasadzie bez znaczenia. Szanowni państwo, rządzicie. :)
18-09-2012 12:31

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.