string(15) ""
» Blog » ЯED DЯEAM - wpieriod!
17-09-2012 20:00

ЯED DЯEAM - wpieriod!

W działach: Red Dream, RPG, Rzut na Inicjatywę | Odsłony: 23


ЯED DЯEAM, krasnyj son, czerwony sen. Wiele różnych nazw, kilka wersji gry. Setki maili, kilka telefonicznych rozmów. Nawet nie próbuję liczyć, ile megabajtów plików, wiem tylko, że dużo więcej niż ostatnim razem ;). To samo mogę rzec o gagach, wpadkach i, generalnie, radości, jaką projekt dał każdemu z „czerwonej drużyny”.

Było tego sporo, ba, ciągle jest. 

Ciągle, ponieważ  ЯED DЯEAM nie odchodzi w zapomnienie z chwilą ogłoszenia wyników RzNI.

Nie, gra ma się dobrze "tu i teraz" :). Co, oczywiście, oznacza premierę naszego podręcznika :). W skrócie: za darmo i bez haczyków, otrzymujecie solidną, przetestowaną oraz grywalną produkcję. Dopracowaną, tak jeśli o tekst, jak i o inne elementy gry idzie. Czego chcieć więcej? Tego, aby ktoś w nią kiedyś zagrał oraz podzielił się z nami uwagami na jej temat ;). Merytorycznymi, co warto dodać. W końcu, każdy otrzymany feedback, zawsze się przyda podczas prac nad kolejnymi grami :).

Nie przedłużajmy jednak. O samej grze mogliście przeczytać wiele, teraz natomiast, wreszcie, po tych kilku tygodniach oczekiwania, sami możecie zajrzeć do pełnego, sfinalizowanego podręcznika. Mam nadzieję, że będziecie nim miło zaskoczeni - tak jak miło zaskoczonych było kilka osób (...pozdrawiam, swoją drogą ;)), które otrzymało jego przedpremierową wersję :). Nim to jednak nastąpi, pragnę podziękować osobom, bez których projekt nie mógłby zostać zaprezentowany Wam w takiej postaci.

Przede wszystkim, raz jeszcze, w kolejności dołączania do „czerwonej drużyny”, spasiba dla:

GunarDAN – bo to niesamowite uczucie, gdy ktoś robi ilustracje -specjalnie- dla twojej gry
Tweet – za łamanie systemu mailowego, za dziesiątki sampli oraz, wreszcie ;), za cały layout
Rydygier – za rewolucję, która zmiotła wersję 2.4 i sprawiła, iż wersja 2.5 mogła się pojawić

ЯED DЯEAM miało też w swoich rękach całkiem spore grono osób – betatesterzy, krytycy i ci, którzy w ten, czy w inny sposób, wspierali czerwony sen. Zatem, w kolejności alfabetycznej: Aep Tiennai, Darcane, Evenir, Indoctrine, Jagmin, Judith, Kazegami, KFC, Lucek, Lupus, NoZe, Pirateswoop, Raman, Ryfka, Strzyga, Squid, Vladimir i inni (tak, ci tajemniczy „oni” ;)). Wam również spasiba! Bez Was i Waszych opinii, byłoby ciężko, o czym zresztą sami doskonale przecież wiecie ;).

Poza tym. Dziękuję również osobom z serwisu Poltergeist (Obsłudze Last Inn!), w skrócie, tym, którzy trzymali za nas kciuki, tak podczas trwania RzNI, jak i po jego oficjalnym zakończeniu – Wasza reakcja pozytywnie nas zaskoczyła i podbiłe morale załogi :). Też w kolejności alfabetycznej: AdamWaskiewicz, Aesandill, Albiorix, Andman, Blanchebohomaz, Campo ViejoDarken, de99ial, dzemeuksis, Eliash (powodzenia z MW!), Jade Elenne, jakkubus, kbender (j/w :)), KlanFan, Klapaucjusz, ment, Nadiv, nerv0, Nuriel, Salantor, Sethariel, Szary Kocur, Urko, zegarmistrz. Uf ;).

Jeśli o kimś zapomniałem, szczerze przepraszam! - i poprawę obiecuję ;).

Teraz zaś, długo oczekiwana (cóż, tak jakoś od końca 2010 roku ;]) chwila...


Towarzyszki, Towarzysze – podręcznik do gry ЯED DЯEAM, jest Wasz :)!

O czym jest ЯED DЯEAM? Cytując Tweeta ;]. "To gra indie w sowieckiej konwencji, której rozgrywka polega właśnie na snuciu takiej skazki. Gracze wcielają się w metafizycznie ujęte duchy osobowości i, przy pomocy karcianej mechaniki, ustalają losty pewnego nieszczęśnika. Tak naprawdę ma to jednak na celu wyłonienie spośród tych duchów winowajcę, który naraził się Carowi Kościejowi Nieśmiertelnemu i zasłużył na potępienie".

A jakby powyższy "obraz-link" z jakiegoś powodu nie działał, klikajcie tu :).

Krytykom zaś przypominamy, że robiliśmy to wszystko „for fun” (tak, mniej więcej, wyglądał przebieg naszych prac nad tym projektem ;)) więc nie oczekujcie od nas profesjonalizmu w każdym, najdrobniejszym detalu :). Pamiętajcie, iż w kwestii feedbacku dot. tego, jak działa ta gra, kierujcie swoje pytania pod mój adres: skryba [dot] rpgkepos [pies*] gmail [dot] com. Natomiast w sprawach layoutu (-a?), kierujcie je pod adres: coblynau177 [małpa] gmail [dot] com - to już nie moja działka ;).

Tak... i to by było chyba na tyle z mojej strony :). Chciałbym jeszcze na koniec podziękować zigzakowi za zorganizowanie świetnej inicjatywy. Rozruszała ona scenę polskich gier autorskich :). Stąd, warto takie akcje wspierać, niezależnie od tego "po której stronie stołu" się siedzi ;).

A... co do mnie? Cóż. Na ЯED DЯEAM świat się nie kończy, czyt. pewnie kiedyś pojawi się kolejna , moja bądź nasza, gra. Ale w przypadku tego projektu, ciągle mamy kilka jokerów, na specjalne okazje - "czy mogło być jednak inaczej?" - owszem, mogło :).

Ale „co?”, ale „jak?”, tudzież „gdzie?” czy też „kiedy?” – ha, cierpliwości. W końcu...

... to już zupełnie inna skazka :).

Pozdrawiam!
Michał „Skryba” Ziętek, autor wiadomej gry autorskiej ;)

PS. * - wiecie, że w Federacji Rosyjskiej na naszą „małpę” (@), mówi się „pies”? Nie? No to już wiecie :).

Komentarze


Jade Elenne
   
Ocena:
+5
Pierwsza! :P

Moja, moja, moja, moja...!!!
17-09-2012 20:01
Skryba_Ogrodnik
    Ha!
Ocena:
+4
No i nie ma to jak dobrze zaczęty tydzień, prawda? - z wykopem ;].

Peace :),
Skryba.
17-09-2012 20:04
Szary Kocur
   
Ocena:
+4
Jasny punkt w wyjątkowo poniedziałkowym poniedziałku.
17-09-2012 20:07
Skryba_Ogrodnik
    Cóż
Ocena:
+3
Oby więcej takich, "erpegowych poniedziałków" :). Ewentualnie "czwartków" ;>...

Peace,
Skryba.
17-09-2012 20:09
~tweetylda

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
a co będzie we czwartek?
btw, Skrybo, odkąd zacząłeś blogować na poltku, to na keposie coś mniej komentarzy ;P
17-09-2012 20:34
Skryba_Ogrodnik
    Czwartek?
Ocena:
0
To już nie jest pytanie do mnie, ja tam nic nie wiem i wszystkiemu zaprzeczam. I nie naciskać, o :]!

Co do komentarzy na RPG Kepos, to nie liczy się dla mnie ich ilość, a jakość. Tyle w ich sprawie.

Peace,
Skryba.
17-09-2012 20:48
Szary Kocur
   
Ocena:
+1
I tak jeszcze dodam-choć marginesów skąpo niczym włosów u Chruszczowa (fryzura a'la żniwa '61), co nieco utrudnia czytanie, to treść fajna. I końcowy dowcip też dość przedni-nigdy wcześniej na niego nie trafiłem.
17-09-2012 20:48
Salantor
   
Ocena:
+3
Hm... Bym delikatnie odsunął literki od krawędzi stron. Niekiedy (patrz 7, 8, 14) jest z deka za blisko. Poza tym wygląda świetnie i aż zachęca do gry :]
17-09-2012 20:49
Indoctrine
   
Ocena:
+8
Wiele produktów komercyjnych ustępuje Red Dream :)

Kawał świetnej roboty!
17-09-2012 20:57
Skryba_Ogrodnik
    Marginesy
Ocena:
0
Słuszna uwaga, jak teraz tak patrzę na wskazane przez Salantora strony :). Będzie trzeba o tym pamiętać przy okazji następnych projektów - dzięki za wskazanie z przykładem :)!

Dziękuję też Szaremu Kocurowi za słowa uznania, jeśli o treść idzie :)! - w końcu ktoś mnie za coś pochwalił w tym projekcie ;) (żart, oczywiście :)).

Wykonanie, oczywiście idzie na konto reszty zespołu :). Tweet i GunarDAN, razem, wykonali kawał naprawdę ciężkiej pracy z layoutem/grafikami. Za co, ode mnie, wielkie "spasiba!".

Peace!
Skryba.

PS. Co do dowcipu, jest w nim zawarty klucz do rozwiązania największej zagadki Red Dream :).
17-09-2012 21:02
Salantor
   
Ocena:
+3
Zawsze można zrobić wydanie drugie poprawione :P
17-09-2012 21:04
Skryba_Ogrodnik
    ЯED DЯEAM v 1.5 ;)?
Ocena:
+2
No właśnie czekam, aż ktoś napisze, czemu nie ma wersji "ekonomicznej" - tak jak było przy okazji IB PL ;). Cóż, skoro nie ma już ograniczeń regulaminu - niby można "poszaleć" :). Ta wersja też jest "trochę uaktualniona" w porównaniu z tym, co wysłaliśmy na RzNI.

... chociaż, może lepiej nie denerwujmy tutaj osoby, która wrzucała kolejne wersje "bazowego" PDFa ;) - powiedzmy, że słowo "prawie" w bliskim sąsiedztwie słów "finalna wersja", wywołuje u nas to ;). Czyt.: "trochę inny" stan umysłu ;).

Peace :),
Skryba.
17-09-2012 21:10
Nuriel
   
Ocena:
0
Tak jak napisał Indoctrine - świetne wydanie! Moje gratulacje :)
17-09-2012 21:11
Tyldodymomen
   
Ocena:
+2
Albo edycje limitowaną-firmowa piersiówka, azbestowe żołnierzyki,makieta z plasteliny oraz podpis autora z dedykacją-sukces komercyjny murowany.
17-09-2012 21:14
Skryba_Ogrodnik
    @ Nuriel
Ocena:
+2
Tak jak pisałem - staraliśmy się nie zawieść pokładanych w ЯED DЯEAM oczekiwań :). I, możliwe, że to nam się akurat udało - nawet pomijając fakt, iż te komiksy faktycznie były propagandowe ;).

Peace :),
Skryba.

PS. A właśnie, jeszcze Indoctrine nie odpisałem :).
17-09-2012 21:14
GunarDAN
   
Ocena:
+3
No to właśnie otwieram sobie piwko dla uczczenia tej chwili.
17-09-2012 21:28
Skryba_Ogrodnik
    Ech...
Ocena:
+1
Że też ja Wam, zacna czerwona drużyno, muszę wszystko co "sowieckie" tłumaczyć na polski ;] (...żart :)). A poważniej - obawiam się, że z racji niewielkiej odległości jaka dzieli nasze miasta, to piwo nada nam będzie wypić razem, podejrzewam, że za zdrowie Tweeta oraz Rydygiera :).

Peace :),
Skryba.
17-09-2012 21:33
GunarDAN
   
Ocena:
+1
Rzekłbym Skrybo, że nasze miasta są o rzut kamieniem. Ale taki olimpijski rzut:D
17-09-2012 21:38
Skryba_Ogrodnik
    No i masz...
Ocena:
0
... sprowokowałeś mnie :P - oczekuj maila :).

Ha, to tak:

@ Indoctrine - cóż, jak na "autorkę", skromnie powiem, że niezgorzej nam to wyszło ;).

@ Tyldodymomen - i tylko jedno słowo tutaj nie pasuje, ale, i tak +1 za te żołnierzyki :)!

Peace :),
Skryba.
17-09-2012 21:42
Eliash
   
Ocena:
+4
brawo!

Miałem tą przyjemność przeczytać podręcznik troszke przed dzisiejszą premierą, ale i tak otworzyłem go jeszcze teraz :)

Podręcznik naprawdę piękny i naprawdę bije wiele komercyjnych gier na łeb na szyję.

I teraz już oficjalnie odpowiem na jedno pytanie z Twojego maila, Skrybo. Zazwyczaj nie sięgam po gry indie, ale po przeczytaniu Red Dream aż mam ochotę :) Jak znajdę chętne osoby i zdołam zagrać na pewno napiszę z tego jakiś raport.

Fajnie widzieć jak grupa zapaleńców startuje z takim hukiem i ląduje z wielką gracją :)

Jeszcze raz brawa.
17-09-2012 21:44

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.