» Blog » 1 sesja trikusa
22-07-2009 22:29

1 sesja trikusa

W działach: RPG, mechanika autorska | Odsłony: 2

Jesteśmy po pierwszej sesji Gwiezdnych Wojen na mechanice Trikusa. Na sesji zbyt wiele się nie działo, ale zdążyliśmy kilka rzeczy przetestować.

1. Tworzenie postaci
Wymyślanie zachowań sprawia pewną trudność. Za to łatwo wymyślać graczom antyzachowania. Nie udało się wprowadzić zasady, że dwa antyzachowania mistrza wymyślają gracze;
Ustaliśmy zasadę, że profesja jaką wybierze gracz działa tak samo jak Zachowanie. Jeśli inżynier skontruuje niezwykły prototyp - dostanie sztona Zachowania.

2. Wyczerpanie
Bardzo szybko Mistrz traci mozliwość testu, więc działa ta zasada ograniczająca jego wpływ na fabułę i wielokrotnie musi puszczać przodem słabszym kompanów. Jest też narażony na otrzymanie sztonów Antyzachowania. Przez to że testował mimo wyczerpania (korzystał z bonusu) a testy kończyły się niepowodzeniem zgromadzina sesji aż 5 sztonów Antyzachowania! Ciężki los Mistrza. Tomek, który gra Mistrzem, zasugerował, żeby zwiększyć liczbe testów każdej postaci, ponadto, by poczatkujacy i mistrz mieli mozliwosc wyboru -tak jak zaawansowany- czy uzywaja kostek slabszych czy mocnych w danym tescie. Jednak to ze jest tych oczek tak malo sprawia ze szybko dochodzi do od-wyczerpania i gracze znow maja wszystkie dostepne oczka

3. zachowanie i antyzachowanie
gracze nie dostali zadnego sztona zachowania, za to sztonów antyzachowan trochę sie pojawiło. na pewno na jutrzejsza sesje przygotuję sztony, bo zapisywanie na kartcę nie sprawdza się

4.testy
niestety zapomnieliśmy o zasadzie, że za każdy sukces dostaje się kość, ktorą dowolnie można spożytkować; dopiero w połowie sesji przypomnielismy sobie o tym; i od tego momentu mechanika dostała potrzebnego smaru - cos ruszylo; bo wczesniej troche sie zacinało - gracze mieli wyczerpanie, testy nie udawaly sie;
ale kostki za Sukces ratują sytuacje - pozwalają działać mimo wyczerpania, no i daja tego bonusa który ułatwia zdanie testu; uwazam ze sa niezbedne dla mechaniki

Uwagi po sesji dotycza glownie wymysalnia postaci-
przyzwyczajeni jestesmy ze postac tworzy sie rozdzielajac wspolczynniki; gdy tego nie ma, a zostaja do przydzielenia same cechy opsiowe: cechy,zachowanie,antyzachowanie - jest to dosc trudne; historie postaci mozna dosc latwo wymyslec - gorzej z jej osobowoscia;
przed sesja mozna ustalic historie, osobowosc dociera sie na sesji;

niby zachowania i antyzachowania mozna zmieniac w czasie sesji, jak sie wyjdzie z porazki na wyjatkowy sukces - ale tego jeszcze nikomu sie nigdy nie udalo (bo chyba na calym globie tylko nasza trojka gra na wstedzie i trikuse)
3
Notka polecana przez: kaduceusz, nid, Szarlih
Poleć innym tę notkę

Komentarze


~Stanisław Tym

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
-2
swietny wpis swietna notka
23-07-2009 13:47
~Cherkulez Płaro

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
-2
mon Dieu , les magnificos multiwstrzykos
24-07-2009 09:37

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.