» Sesja

Sesja

Działy:
» Przygody
» Motywy
» Lokacje
» Poradnik MG
» Rekwizyty
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 148.
 Listy gończe #1

Listy gończe #1

07-08-2013 18:00 | GA Team | Komentarze: 15
Oddajemy w Wasze ręce pierwszą paczkę listów gończych. Są to handouty, które niejednokrotnie przydadzą się na Waszych sesjach. Dzięki nim będziecie mogli zarówno zbudować tło pod scenariusz, jak i użyć ich jako pomysłu na wyzwania stawiane przed graczami. Następna paczka ukaże się już wkrótce. ...
A było to tak...

A było to tak...

26-06-2014 16:53 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 82
W karczmie „Pod hałaśliwym duchem” zgromadzeni goście snują gawędę o trójce herosów, którzy wracają w glorii zwycięzców z kampanii przeciwko Chaosowi. W stolicy czeka na nich nowe zadanie – muszą eskortować bohaterkę Imperium do przytułku dla skażonych zepsuciem we Frederheim. Na m...
Abominacja

Abominacja

17-09-2012 20:08 | nerv0 | Komentarze: 6
Wiesz, co gadają? Ponoć gdzieś w głębi Morza Szponów jest takie miejsce, złe miejsce. Woda jest tam ciemniejsza i bardziej zdradliwa, a chmury nigdy nie przepuszczają słońca. A także… znikają tam statki. Nie wiem, łgarstwo to, czy nie, ale wystarczy zapytać kogoś, komu przyszło płynąć przez ta...
Alarm w Zugel Lager

Alarm w Zugel Lager

21-05-2008 01:56 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 10
Poniższy scenariusz, przeznaczony dla grupy 3 do 5 Bohaterów, osadzony jest w uniwersum Warhammera ale łatwo go zaadaptować do innego systemu fantasy, czy westernu. Nie jest to przygoda liniowa, wręcz przeciwnie, wymaga dużej inicjatywy od graczy i prowadzącego, który - jak na dobrego Mistrza Gry pr...
Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień

Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień

03-02-2010 10:04 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Gracze zaczynają kolejną sesję. Bohaterowie budzą się o świcie w jakiejś gospodzie lub innym cywilizowanym miejscu, nie za bardzo wiedząc, jak się tu znaleźli i co tu robią. Postaci pamiętają, podobnie jak gracze, jedynie wydarzenia ostatnio zakończonej przygody, która nie miała finału w karczmie, m...
Arson

Arson

02-06-2008 02:45 | Hellbringer | Komentarze: 35
Wydarzenia przedstawione w poniższym scenariuszu mają miejsce w Altdorfie podczas wyjątkowo gorącego lata. W dzielnicy Leibenshoch, w której przyszło się zatrzymać Bohaterom Graczy, wybucha seria pożarów. Zostają oni wplątani w dochodzenie mające na celu złapanie tajemniczego podpalacza. Wraz z rozw...
Averheimska Piwnica Wyrobów Alkoholowych

Averheimska Piwnica Wyrobów Alkoholowych

07-04-2007 13:12 | triki | Komentarze: 4
Nieopodal Bramy Nulneńskiej, w zachodniej części Averheim, stoi majestatyczny budynek, kryjący jedne z największych piwnic w Imperium. Duży, trawiasty dziedziniec z wybrukowanymi białą skałą alejkami i fontanną pośrodku, prezentuje się bardzo okazale. Kamienne schody prowadzą do dwóch masywnych kolu...
Baśń o trójce rodzeństwa i obietnicy

Baśń o trójce rodzeństwa i obietnicy

19-06-2013 23:22 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 12
Scenariusz przygotowany jest do pierwszej edycji Warhammera. Przeznaczony jest dla trzech graczy oraz Mistrza Gry. Streszczenie Historia rozgrywa się na terenach Sollandu, południowej części Imperium nieopodal rzeki Soll. Mała wioska, oddalona kilometry od największych aglomeracji tej krainy, żyj...
Błękitna Dalia

Błękitna Dalia

12-11-2012 22:33 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 8
Gorgona jest dla opasłych starców snujących omszałe historie swoich rodów. Jeśli pragniesz zaznać prawdziwego altdorfskiego życia, spotkać wpływowych ludzi i balować do białego rana, odwiedź Błękitną Dalię! Kornelius, bard Błękitna Dalia to jeden z najbardziej znanych klubów Altdorfu, miejsce spotk...
Bracia

Bracia

11-11-2005 09:29 | | Komentarze: 9
Notka od redakcji Scenariusz Bracia został wyróżniony w konkursie Mam plan! Klikając >tutaj< możecie przeczytać on-line, lub ściągnąć na swój dysk wersję Braci w formacie pdf. Miłej lektury i pasjonującej sesji! BRACIA Ewa Dłutowska i Aleksander Ryłko Ilustracje: Joanna Ryłko Uwag...
Burza i upór

Burza i upór

22-04-2007 00:53 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 15
Od redakcji: Poniższa przygoda zdobyła wyróżnienie w Burzliwym Konkursie na scenariusz. W związku z tym, iż jest jedną z prac konkursowych, publikujemy ją w formie oryginalnej, bez wcześniejszej redakcji tekstu. Jedynie wyraźne błędy ortograficzne i językowe zostały poprawione w celu zwiększenia kom...
Cesarstwo

Cesarstwo

W obronie Imperium

22-07-2018 21:00 | CesarstwoRPG | Komentarze: 2
Wciel się w jednego z oficerów legionu Cesarstwa Rzymskiego, sprawującego rządy na terenie Północnej Anglii. Jako grupa macie bardzo ważne zadanie, którego celem jest zdobycie cennych informacji o nadchodzącym buncie, który z niewinnego powstania, może się bardzo szybko przerodzić w zagrożenie zdoln...
Chaos chaosowi nierówny #1

Chaos chaosowi nierówny #1

Po drugiej stronie

17-06-2014 07:53 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Ciernie

Ciernie

Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - I miejsce

07-01-2013 18:39 | Ninetongues | Komentarze: 33
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła I miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy! "Ciernie" to przygoda do dowolnej edycji Warhammera (nie zawiera żadnej mechaniki). W zależności od działań Graczy i woli Mistrza Gry może być rozegrana w konwencj...
Co tam, panie, słychać?

Co tam, panie, słychać?

..wieści gminne i inne

19-05-2003 20:00 | bjorn | Komentarze: 20
„Siedzicie sobie w karczmie. Tak, znowu. Na czym to ja.. Acha, siedzicie sobie w karczmie, siedzą też inni ludzie, no i sobie gadają.. Tak, gadają, powiedziałem.. Co gadają..? Eeee... Tego.. Jeden mówi.. Eee... ‘Kumie, ładną mamy dziś pogodę, prawda..?’ ” Takie sytuacje z...
Co tam, panie, u was słychać?

Co tam, panie, u was słychać?

Pogwarki z miejscowymi o tym i owym

13-07-2005 18:25 | bjorn | Komentarze: 12
Dla zapominalskich, bądź nowych Czytelników kilka słów tytułem przypomnienia. Artykuł z maja 2003 roku pt. Co tam panie słychać? w zamierzeniu pomagał Mistrzom Gry w ożywieniu karczemnego życia. Obecny artykuł stanowi kontynuację tego pomysłu - miast wkładać w usta Bohaterów Niezależnych improwizo...
Czarny jednorożec

Czarny jednorożec

Zwycięski scenariusz konkursu Mam Plan!

01-10-2005 12:50 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 34
Notka od redakcji Scenariusz Czarny Jednorożec wygrał w konkursie Mam plan! organizowanym przez dział Warhammera, a sponsorowanym przez Copernicus Corporation. Tekst, który zamieszczamy poniżej jest niepełną wersją scenariusza, pozbawioną wielu ilustracji, uroku i estetyki, jaki posiada oryginał...
Czas na gawędę

Czas na gawędę

14-06-2004 18:49 | Pig_Dog | Komentarze: 24
Scena tylko odbija publiczności glos Prawa sztuki widzowie sztukom nadali Ponieważ żyjemy by zadowalać, musimy zadowalać, aby żyć. - Samuel Clemens Zaraz miała zacząć się sesja. Wszyscy siedzieliśmy już gotowi, albo prawie gotowi wyciągając karty postaci, inne potrzebne notatki dotyczące bohater...
Czekałam...

Czekałam...

16-04-2008 18:04 | Kordian 'sil' Krawczyk | Komentarze: 14
Wstęp Akcja scenariusza toczy się na terenie kompletnie wyniszczonym przez Burzę Chaosu, dokładne umiejscowienie nie ma jednak znaczenia. Ważne jest jedynie, aby było to miejsce odludne, położone z dala od miast i głównych szlaków. Terenami tymi rządzi szlachcic, zajmujący starą rodową warownię. Na...
Czerwone żagle

Czerwone żagle

25-06-2004 15:23 | Ender | Komentarze: 17
Wstęp Akcję umieściłem w Królestwach Estalijskich, nad brzegami Mórz Południowych (kobiety, wino i śpiew), ale ta historia mogłaby zdarzyć się gdziekolwiek na wybrzeżu. Pierwsze dni akcji opisuję dosyć dokładnie – postacie graczy będą świadkami większości wydarzeń i raczej nie spowodują,...
Diabeł z niebios

Diabeł z niebios

25-09-2010 11:03 | | Komentarze: 1
Informacja od redakcji działu Scenariusz "Diabeł z niebios" podobnie jak pozostałe prace, które brały udział w konkursie Legenda, publikowany jest w takiej formie, w jakiej został nadesłany przez autora. Drogi Mistrzu Gry! Oddaję w Twoje ręce krótki scenariusz do II ed. WFRP, który, mam nadzieję, z...
Długie są macki Chaosu...

Długie są macki Chaosu...

22-04-2006 09:16 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 35
Długie są macki Chaosu… Czyli w jaki sposób sprowokować graczy do nieświadomego przejścia na drugą stronę barykady? Najpierw parę słów wstępu… Wielu graczy ma zwyczaj postrzegania Starego Świata w barwach biało-czarnych. Tak samo z odgrywanymi przez nich postaciami. (W tej chwili za...
Dom Snów

Dom Snów

13-10-2008 18:28 | Piotr 'Ifryt' Cichy | Komentarze: 9
Dom Snów Środkiem ulicy szedł zarośnięty mężczyzna z włosami pozlepianymi brudem, którego nawet padający deszcz nie był w stanie rozpuścić. Bose stopy rozchlapywały kałuże. Nie zważał na zimno ani niechętne spojrzenia nielicznych przechodniów, którzy ściskając poły płaszczów chroniących przed ulewą...
Dom ubogiego mieszczaństwa - plany

Dom ubogiego mieszczaństwa - plany

...a co, gdy nie starczy kamienia?

18-02-2006 16:24 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 24
Budynek mieszkalny skromnego mieszczaństwa Budynek zbudowany jest z drewna, kamienna jest jedynie podbudówka. Ścianami przylega on do innych zabudowań, które razem tworzą kwadrat z zamkniętym podwórcem na środku. Na podwórzec prowadzi jedna brama, na tyle szeroka, aby mógł nią wjechać wóz. Po...
Druidzi

Druidzi

Nowe spojrzenie na kapłanów Dawnej Wiary w WFRP

21-02-2014 20:25 | amenarhi | Komentarze: 14
Słowo "druid" zazwyczaj kojarzy nam się z mądrym, dobrotliwym, ale i lekko zbzikowanym dziaduniem o długiej, siwej brodzie. Niektórym do głowy przyjdzie także drewniany kostur lub kocioł z magicznym wywarem. Większość jednak pomyśli o spokojnym staruszku, żyjącym w zgodzie z natu...
Drużyna jednorasowa

Drużyna jednorasowa

Jedna rasa! Jedna siła?

09-06-2003 22:37 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
W części pierwszej tego cyklu podałem parę koncepcji drużyn, które mam nadzieję natchnęły Was do nowych przygód. Dzisiaj skończę pisać na temat drużyny, by później ewentualnie wracać do tego zagadnienia sporadycznie, przy okazji innych problemów. W poprzednim artykule wspomniałem o koncepcji...
Dunkelwald

Dunkelwald

13-01-2010 12:33 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 17
Dunkelwald to pomysł na scenariusz, który można wpleść w przerwę w większej kampanii albo wykorzystać jako jednostrzałówkę. Motyw ten przeznaczony jest do drugiej edycji WFRP, ale po niewielkich modyfikacjach można wykorzystać go także w pierwszej lub trzeciej odsłonie Starego Świata. Wskazane jest,...
Dwa Płaszcze

Dwa Płaszcze

28-10-2008 12:33 | | Komentarze: 23
Tego typu karczmy istnieją w dużych miastach. Miejsca z jednej strony bogate i szykowne, przeznaczone dla elit i szczęśliwych hazardzistów, z drugiej starające się zapewnić masowy zysk na miejscowych szumowinach, alkoholikach i przestępcach. Problem w tym, iż te światy trzeba umiejętnie oddzielić &#...
Dworek Eryka Schwarzwolfa

Dworek Eryka Schwarzwolfa

08-11-2008 12:28 | Michał 'Drejfus' Zięba | Komentarze: 23
Powyższa praca brała udział w "Konkursie na lokację". Ze względu na to, artukuł został poddany jednynie podstawowej korekcie językowej, która nie uwzględniała zmian stylistycznych ani redakcji merytorycznej. Dworek łowiecki rodu von Schwarzwolf to miejsce opuszczone od setek lat. Problem w tym, że...
Dziedzic cz. 1

Dziedzic cz. 1

01-09-2003 19:12 | bjorn | Komentarze: 18
1. „Pod Latającą Rybą” Wszystko zaczęło się jak w jakiejś tandetnej i oklepanej balladzie do kotleta. Siedzieliśmy sobie po prostu przy stole w tawernie „Pod Latającą Rybą”, kiedy – wierzcie lub nie – po prostu podszedł do nas barman i spytał się, czy nie byli...
Dziedzic cz. 2

Dziedzic cz. 2

07-09-2003 10:45 | bjorn | Komentarze: 23
Jak już wiemy, nasi bohaterowie mają dokładnie tydzień, by znaleźć i odbić dziedzica rodu Stradivari, młodego Guccia (patrz: część 1). W drugim – i zarazem ostatnim – odcinku scenariusza zrezygnujemy z narracji jednego z członków drużyny; tym razem kolejne etapy poszukiwań przedstawi oso...
Egzamin wiadomości

Egzamin wiadomości

18-05-2003 19:57 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Prowadząc swego czasu kampanię dla czarodziejów natrafiłem na pewną przeszkodę, wymagającą rozgrzania moich szarych komórek Mistrza Gry. Otóż szkolenie adeptów (tj. graczy), zgodnie z założeniami scenariusza, miało zakończyć ustne sprawdzenie wiadomości przez ich przełożonych. Od wyniku uzależnione...
Etykiety na butelki

Etykiety na butelki

05-02-2008 23:14 | Hagar | Komentarze: 31
Ależ paniczu! Trza kupić paniczowi tom flaszke! Toż to nie uchodzi co by w święto takie, dobrego trunku w dom nie przynieść! I to nie jednom flaszke! Na takiego chłopa, jak panicz, to przecie jedno takie mało bedzie! Już ja przyniosę coś akuratnego dla wielmożnego pana, ino zaczekać upraszam, bo do...
Fiddler on the Green

Fiddler on the Green

Scenariusz do pierwszej edycji WFRP

22-09-2010 12:20 | Mona | Komentarze: 2
Informacja od redakcji działu Scenariusz "Fiddler on the Green" podobnie jak pozostałe prace, które brały udział w konkursie Legenda, publikowany jest w takiej formie, w jakiej został nadesłany przez autora. Fiddler's Green jest miejscem, do którego trafić można po śmierci – gdzie skrzypce wi...
Folwark Zwierzęcy

Folwark Zwierzęcy

26-04-2011 21:43 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 15
Poniższa przygoda, bazująca na motywach Folwarku zwierzęcego Georga Orwella, nowelki z filmu Heavy Metal i opowiadania Lovecrafta Kolor z przestworzy, nie stanowi żadnego przełomu w zakresie fabuły lub zastosowanych rozwiązań mechanicznych. Zawiązanie akcji i rozwój wydarzeń mają klasycznie warhamme...
Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

01-12-2008 17:26 | Karczmarz | Komentarze: 14
"W pewnym magazynie wybucha pożar. Dość szybko staje się jasne, że na nieszczęściu właściciela można zrobić niezłe pieniądze, choć nie jest to łatwe i wymaga szerszych znajomości. Bohaterowie Graczy zapoznają się ze sobą i razem zastanawiają, jak wyłudzić odszkodowanie od administracji portowej - or...
Gdy zakracze kruk

Gdy zakracze kruk

Powiadam ci, tom nie ja go zarżnął

02-08-2009 16:33 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 19
Przygoda jest przeznaczona dla 2-4 graczy. Najlepiej, gdyby postacie były początkujące. Akcja scenariusza może mieć miejsce gdziekolwiek, przy rzadko uczęszczanym, pobocznym szlaku. Przyjmuję, że jest to jedna z takich dróg w okolicach Altdorfu. Bohaterowie jadą polną drogą, podróżując między jedną...
Goniec Altdorfski #1

Goniec Altdorfski #1

Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata

26-11-2012 18:32 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 5
Oddajemy w Wasze ręce kolejny numer gazety "Goniec Altdorfski". Najświeższe wieści wszelakie ze stolycy imperium, prowincji i świata za jedyne 2 szylingi. Każde wydanie zawiera garść artykułów dotyczących bieżących wydarzeń z życia Altdorfu, zarówno doniosłych, jak i najzwyklejszych, wręcz ocierając...
Goniec Altdorfski #2

Goniec Altdorfski #2

Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata

14-01-2013 21:00 | Tomek 'altonidas' Dziedzic | Komentarze: 5
Przed Wami drugi numer altdorfskiej gazety. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje ze stolicy Imperium, gotowe do wykorzystania na sesjach Warhammera. W dzisiejszym wydaniu serwujemy m.in. relację z egzekucji kultystki połączoną z apelem Inkwizycji, doniesienia na temat tajemniczego morderstwa...
Goniec Altdorfski #3

Goniec Altdorfski #3

Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata

11-02-2013 22:05 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 11
Przed Wami trzeci numer altdorfskiej gazety. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje ze stolicy Imperium, gotowe do wykorzystania na sesjach Warhammera. Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną p...