» Sesja

Sesja

Działy:
» Przygody
» Motywy
» Lokacje
» Poradnik MG
» Rekwizyty
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 148.
Zakazana wiedza

Zakazana wiedza

28-02-2009 22:33 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 17
Scenariusz ten rzuci Bohaterów w mroźne ostępy Hochlandu, do wsi Bergendorf, gdzie odkryją sekret baronowej Lorny von Horta i stawią czoła wampirowi. W ich łapczywe ręce wpadną rzeczy, które nie powinny ujrzeć światła dziennego. Do skutecznego poprowadzenia przygody przydatny będzie BG działający w...
Kołysanka dla Franza

Kołysanka dla Franza

24-01-2009 09:19 | triki | Komentarze: 7
Rozpoczęła się godzina szyderstw i bicia. Rozochoceni tym, że łowca czarownic jakby nie zwracał na nich uwagi, najemnicy pluli na wieśniaków, kopiąc tych, którzy nie znosili upokorzeń z pokorą. Godzina ta umknęła świadomości Vertena, łowca był obecny tylko ciałem. To miał być ten dzień, w którym szc...
Śmiech Mrocznych Bogów

Śmiech Mrocznych Bogów

21-01-2009 21:26 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 17
Część pierwsza, w której stare spotyka nowe Warhammer był moim pierwszym systemem fantasy. W tamtych odległych czasach wszystko wydawało się fajne i pomysłowe, a szczytem refleksji na temat mechaniki były dyskusje o syndromie nagiego krasnoluda. Potem przyszły inne gry i nowe zasady. Poznałem FUDGE,...
Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

01-12-2008 17:26 | Karczmarz | Komentarze: 14
"W pewnym magazynie wybucha pożar. Dość szybko staje się jasne, że na nieszczęściu właściciela można zrobić niezłe pieniądze, choć nie jest to łatwe i wymaga szerszych znajomości. Bohaterowie Graczy zapoznają się ze sobą i razem zastanawiają, jak wyłudzić odszkodowanie od administracji portowej - or...
Dworek Eryka Schwarzwolfa

Dworek Eryka Schwarzwolfa

08-11-2008 12:28 | Michał 'Drejfus' Zięba | Komentarze: 23
Powyższa praca brała udział w "Konkursie na lokację". Ze względu na to, artukuł został poddany jednynie podstawowej korekcie językowej, która nie uwzględniała zmian stylistycznych ani redakcji merytorycznej. Dworek łowiecki rodu von Schwarzwolf to miejsce opuszczone od setek lat. Problem w tym, że...
Dwa Płaszcze

Dwa Płaszcze

28-10-2008 12:33 | | Komentarze: 23
Tego typu karczmy istnieją w dużych miastach. Miejsca z jednej strony bogate i szykowne, przeznaczone dla elit i szczęśliwych hazardzistów, z drugiej starające się zapewnić masowy zysk na miejscowych szumowinach, alkoholikach i przestępcach. Problem w tym, iż te światy trzeba umiejętnie oddzielić &#...
Towary wszelakie

Towary wszelakie

20-10-2008 20:09 | Szymon 'russ10' Krzyżanowski | Komentarze: 28
Upał był nieznośny i uciążliwy. W słońcu panowała taka spiekota, że zdawało się, iż morza wyparują a cały świat wyschnie na wiór. W takiej atmosferze, na niewielkiej polance gdzieś pośrodku Jałowej Krainy, stały naprzeciw siebie dwie grupy. Na pierwszą składała się dwudziestka potężnych orków. Te...
Dom Snów

Dom Snów

13-10-2008 18:28 | Piotr 'Ifryt' Cichy | Komentarze: 9
Dom Snów Środkiem ulicy szedł zarośnięty mężczyzna z włosami pozlepianymi brudem, którego nawet padający deszcz nie był w stanie rozpuścić. Bose stopy rozchlapywały kałuże. Nie zważał na zimno ani niechętne spojrzenia nielicznych przechodniów, którzy ściskając poły płaszczów chroniących przed ulewą...
Oblicza magii

Oblicza magii

23-09-2008 23:10 | Karol 'Eliash' Woźniczak | Komentarze: 13
Uwagi wstępne Scenariusz ten sprawdzi się dobrze, jako wprowadzenie do kampanii toczącej się zaraz po Burzy Chaosu. Akcja przygody rozgrywa się w trakcie trwania wojny, gdy wojska Archaona oblegają Middenheim. Z tego powodu nie jest to przygoda, którą można wpleść w kampanię prowadzoną w podręczniko...
Posępna Wieczerza

Posępna Wieczerza

04-08-2008 22:18 | | Komentarze: 5
Niniejsza detektywistyczna przygoda przeznaczona jest dla 3-4 średnio zaawansowanych graczy. Miejscem akcji jest wybudowany na wschodnim krańcu zatoki Drosselpule port Norden (Nordland). W mieście aż huczy od zbliżających się wielkimi krokami zaślubin córki barona Ottmara von Neurath z księciem Tank...
Rodowe waśnie

Rodowe waśnie

05-07-2008 23:52 | | Komentarze: 9
Scenariusz przygotowany jest dla grupy liczącej od 2 do 5 graczy. BG nie muszą być doświadczonymi postaciami, gdyż MG wedle woli może ograniczyć ilość przeciwników, bądź z nich zrezygnować. Pożądana byłaby postać elfa leśnego, ale nie jest to obowiązkowe, gdyż niezrozumiane przez BG elfickie elemen...
Arson

Arson

02-06-2008 02:45 | Hellbringer | Komentarze: 35
Wydarzenia przedstawione w poniższym scenariuszu mają miejsce w Altdorfie podczas wyjątkowo gorącego lata. W dzielnicy Leibenshoch, w której przyszło się zatrzymać Bohaterom Graczy, wybucha seria pożarów. Zostają oni wplątani w dochodzenie mające na celu złapanie tajemniczego podpalacza. Wraz z rozw...
Ralf Beyer

Ralf Beyer

28-05-2008 23:29 | Michał 'kegarx' Heronimczak | Komentarze: 13
Rzecz zaczęła się w Middenheim, roku 2522, w momencie gdy kupiec i członek rady gildii kupieckiej miasta Middenheim, Ralf Beyer, zrzekł się swego miejsca i ogłosił, że opuszcza miasto i przenosi się do Altdorfu. Wiadomość ta zszokowała radnych i wywołała niemałe zamieszanie. Jednak, co gorsza, Beyer...
Alarm w Zugel Lager

Alarm w Zugel Lager

21-05-2008 01:56 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 10
Poniższy scenariusz, przeznaczony dla grupy 3 do 5 Bohaterów, osadzony jest w uniwersum Warhammera ale łatwo go zaadaptować do innego systemu fantasy, czy westernu. Nie jest to przygoda liniowa, wręcz przeciwnie, wymaga dużej inicjatywy od graczy i prowadzącego, który - jak na dobrego Mistrza Gry pr...
Niedaleko pada jabłko od jabłoni

Niedaleko pada jabłko od jabłoni

13-05-2008 22:52 | triki | Komentarze: 9
Nie jest to typowy scenariusz, opisujący krok po kroku działania Bohaterów. Powodem jest fakt, że o ile pierwszy dzień przygody jest jeszcze w miarę przewidywalny, o tyle kolejne dni już nie. Intryga może być elementem większej kampanii, samodzielnym scenariuszem bądź materiałem na tak zwaną solówk...
Zabójcą być

Zabójcą być

04-05-2008 19:35 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 4
Strażnik przeszedł niespełna dwa metry ode mnie, mogłem go pozbawić życia na kilka sposobów: garotą, sztyletem lub po prostu skręcić mu kark. Tylko po co? Nie przyszedłem tu po jego życie, dziś kostucha ostrzy swą kosę na inny kark. Tacy, jak ten strażnik nie stoją na mej drodze, oni zawsze idą środ...
Czekałam...

Czekałam...

16-04-2008 18:04 | Kordian 'sil' Krawczyk | Komentarze: 14
Wstęp Akcja scenariusza toczy się na terenie kompletnie wyniszczonym przez Burzę Chaosu, dokładne umiejscowienie nie ma jednak znaczenia. Ważne jest jedynie, aby było to miejsce odludne, położone z dala od miast i głównych szlaków. Terenami tymi rządzi szlachcic, zajmujący starą rodową warownię. Na...
Wilkołak

Wilkołak

17-02-2008 21:42 | Carramba | Komentarze: 26
Scenariusz przeznaczony jest dla 2 – 4 graczy, właściwie na dowolnym stopniu zaawansowania postaci. Przygoda nie zawiera wielu elementów walki, skupia się na rozmowach z Bohaterami Niezależnymi oraz poznawaniu ich tajemnic. Głównym celem graczy będzie utrzymanie się przy życiu i (o ile to mo...
Etykiety na butelki

Etykiety na butelki

05-02-2008 23:14 | Hagar | Komentarze: 31
Ależ paniczu! Trza kupić paniczowi tom flaszke! Toż to nie uchodzi co by w święto takie, dobrego trunku w dom nie przynieść! I to nie jednom flaszke! Na takiego chłopa, jak panicz, to przecie jedno takie mało bedzie! Już ja przyniosę coś akuratnego dla wielmożnego pana, ino zaczekać upraszam, bo do...
Scheda

Scheda

21-01-2008 11:44 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 8
Opisy profesji dostępnych w WFRP mówią jasno – bohaterami tej gry są awanturnicy, którzy porzucili swoje dawne zajęcia, by podróżować po szlakach Starego Świata. Zostawiając za sobą przeszłość szukają chwały, choć zazwyczaj jedynym co przychodzi im w udziale, jest niechęć i niezrozumienie. W "...
Tabula Rasa

Tabula Rasa

06-05-2007 16:50 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 55
Bohaterowie znajdują się w jakichkolwiek górach, najlepiej na terenie Imperium, ale niekoniecznie. Dla potrzeb przygody uznajemy, że są to Góry Środkowe, znajdujące się na wschód od Middenheim, ale mogą być inne. Podróżują od kilku dni w rzęsistym deszczu, który tej nocy zamienił się w prawdziwą bur...
Kuźnia Piorunów

Kuźnia Piorunów

29-04-2007 01:36 | narsilion | Komentarze: 15
Przygoda dla postaci rozpoczynających drugą profesję. Czas gry: 4-6 godzin. W scenariuszu użyto przeciwników opisanych w Bestiariuszu Starego Świata, toteż nie zamieszczam ich charakterystyk. ...i wtedy dzielny szewczyk poszedł po pomoc do krasnoludów, śladem swych braci. Wdrapał się na wielką górę...
Burza i upór

Burza i upór

22-04-2007 00:53 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 15
Od redakcji: Poniższa przygoda zdobyła wyróżnienie w Burzliwym Konkursie na scenariusz. W związku z tym, iż jest jedną z prac konkursowych, publikujemy ją w formie oryginalnej, bez wcześniejszej redakcji tekstu. Jedynie wyraźne błędy ortograficzne i językowe zostały poprawione w celu zwiększenia kom...
Prawdziwe miłosierdzie

Prawdziwe miłosierdzie

15-04-2007 23:49 | | Komentarze: 3
Witaj Mistrzu. Masz przed sobą zarys przygody, która do wesołych nie należy, za to pozwoli określić, jak bohaterowie Twoich graczy rozumieją miłosierdzie. Nie jest ona łatwa do poprowadzenia i będzie wymagać od Ciebie dobrej znajomości scenariusza a także gotowości do improwizacji. Scenariusz znajd...
Averheimska Piwnica Wyrobów Alkoholowych

Averheimska Piwnica Wyrobów Alkoholowych

07-04-2007 13:12 | triki | Komentarze: 4
Nieopodal Bramy Nulneńskiej, w zachodniej części Averheim, stoi majestatyczny budynek, kryjący jedne z największych piwnic w Imperium. Duży, trawiasty dziedziniec z wybrukowanymi białą skałą alejkami i fontanną pośrodku, prezentuje się bardzo okazale. Kamienne schody prowadzą do dwóch masywnych kolu...
Opowieść z Hexensnacht

Opowieść z Hexensnacht

03-02-2007 23:10 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 9
Wstęp Opowieść z Hexensnacht to przygoda przeznaczona dla 3-4 graczy, której akcja rozgrywa się w zachodnim Averlandzie, w pobliżu Streissen. Bohaterowie przewożą poufne dokumenty handlowe z Averheim do Nuln, a każdy dzień zwłoki może pozbawić ich wysokiej premii. Jest koniec roku 2522, jednak jak n...
Żetony

Żetony

Znaczniki ułatwiające rozgrywkę

21-01-2007 19:59 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 50
Świat Warhammera jest miejscem wielu gwałtownych starć i ryzykownych przygód. Gdy akcja przyspiesza i nie ma miejsca na niejasności, Mistrz Gry nie musi ograniczać się do opisywania sceny. Często wygodniej jest pokazać, co się dzieje. Wszelkie pomoce wizualne pomagają unikać pomyłek i ułatwiają prow...
Neuleben

Neuleben

13-01-2007 22:00 | Hagar | Komentarze: 9
Neuleben to przygoda, która ma zmusić graczy do przemyśleń. Nie będzie tu wiele walki, nie będzie intryg. Najważniejszy jest klimat. Klimat, który być może zmieni podejście BG do mutacji i Chaosu. Pamiętaj o tym MG – nastrój jest tu nadrzędnym celem. Ile już razy Ty i Twoi gracze zastanawiali...
Sztylet św. Holgera

Sztylet św. Holgera

16-12-2006 23:50 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 15
Wstęp Akcja scenariusza rozgrywa się tuż po inwazji zwanej Burzą Chaosu i przeznaczona jest dla drużyny składającej się z 3-4 awanturników, którzy mieli już okazję się poznać. Poziom zaawansowania postaci nie jest bardzo istotny, pod warunkiem, że gracze nie wyróżniają się zbyt porywczym temperament...
Jak skrzywdzić bez krytyka?

Jak skrzywdzić bez krytyka?

Alternatywny sposób przyznawania obrażeń

25-11-2006 20:53 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 43
Jak skrzywdzić bez krytyka ? Alternatywne zasady do Warhammera 2 ed. NIKT NIE JEST DOSKONAŁY Jest w zasadach Warhammera coś niezwykle mnie irytującego. Czy to pierwsza, czy druga edycja, to zanim postać zostanie zabita przechodzi najpierw przez fazę „nic mnie nie boli”, a następ...
Ranny i Ranni

Ranny i Ranni

Sposób opisu walki i jej następstw dla różnych postaci.

16-10-2006 00:57 | bjorn | Komentarze: 28
Wiadomo: rzadko kiedy zdarza się sesja, na której nie dochodzi do „wygrzewu”. Taka jest już nasza, erpegowa, natura, że od czasu do czasu lubimy komuś przetrzepać skórę. Niekiedy jednak trafi kosa na kamień i to nasi bohaterowie z trudem kończą potyczkę w.. jednym kawałku. Właśnie –...
Długie są macki Chaosu...

Długie są macki Chaosu...

22-04-2006 09:16 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 35
Długie są macki Chaosu… Czyli w jaki sposób sprowokować graczy do nieświadomego przejścia na drugą stronę barykady? Najpierw parę słów wstępu… Wielu graczy ma zwyczaj postrzegania Starego Świata w barwach biało-czarnych. Tak samo z odgrywanymi przez nich postaciami. (W tej chwili za...
Straszniejszy demon niż go malują, czyli jak opętać postać gracza

Straszniejszy demon niż go malują, czyli jak opętać postać gracza

01-04-2006 20:34 | Paweł 'Nekris' Zawal | Komentarze: 13
Mroczne kulty. Ileż to razy kusi by sięgnąć ku temu zakazanemu owocowi? Wszakże patronat złego bóstwa niesie ze sobą tyle korzyści. Ach, te wszystkie moce, które można osiągnąć. Dostęp do magii ukrytej przed oczyma zwykłego śmiertelnika. Rzucanie codziennego świata do swych stóp. Z potęgą zyskaną...
Rzecz o bohaterach mniejszych

Rzecz o bohaterach mniejszych

04-03-2006 12:55 | | Komentarze: 26
Rzecz o bohaterach mniejszych, czyli: Czemu młody Helmut uciekł z domu i czy mu to aby na zdrowie wyszło, czyli: Dzieci postaciami graczy Gościńce Imperium są zalewane wszelkiej maści wykolejeńcami, poszukiwaczami kłopotów, żołnierzami, strażnikami, uciekinierami, kupcami, wędrownymi kapłanami...
Dom ubogiego mieszczaństwa - plany

Dom ubogiego mieszczaństwa - plany

...a co, gdy nie starczy kamienia?

18-02-2006 16:24 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 24
Budynek mieszkalny skromnego mieszczaństwa Budynek zbudowany jest z drewna, kamienna jest jedynie podbudówka. Ścianami przylega on do innych zabudowań, które razem tworzą kwadrat z zamkniętym podwórcem na środku. Na podwórzec prowadzi jedna brama, na tyle szeroka, aby mógł nią wjechać wóz. Po...
Jeszcze więcej portretów

Jeszcze więcej portretów

29-12-2005 17:24 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 22
LUDZIE ELFY KRASNOLUDY Powiązane z tym tekstem: Portrety - zbiór portretów do wydrukowania na sesję. Listy gończe: wojownik Chaosu, banita - sprawdź, czy nie ma Ciebie wśród największych złoczyńców Imperium Karta czarów dla...
Kamienica kupca Voltza Jutzenbacha z Marienburga

Kamienica kupca Voltza Jutzenbacha z Marienburga

Tekst i ilustracje: Jakub Redys

26-12-2005 14:59 | | Komentarze: 15
Ze względu na otoczenie murami obronnymi, miasta Starego Świata mają bardzo ograniczoną powierzchnię. Z różnych powodów nie ma możliwości zwiększenia ich obszarów. Taka sytuacja sprawia, że trzeba wykorzystywać dostępną przestrzeń. Ulice są więc wąskie, a pomiędzy sąsiednimi budynkami nie ma wolnej...
Listy gończe: wojownik Chaosu, banita

Listy gończe: wojownik Chaosu, banita

26-12-2005 14:42 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 18
Kolejne dwa listy gończe, które po wydrukowaniu możecie wykorzystać na własnej sesji jako rekwizyty. Listy są w formacie .jpg - klikając na miniaturkę, otworzycie je w rzeczywistych, dużych rozmiarach. Miłej zabawy! Wojownik Chaosu Banita
Portrety

Portrety

09-12-2005 13:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 42
Poniżej zamieszczamy zbiór portretów. Znajdziecie wsród nich różnorakie facjaty: biedaków i szlachciców, elfów i halflingów, najmników i mieszczan. Na cóż to komu, ktoś zapyta? Pomysłów jest kilka. - Sporzadzenie listu gończego. Możemy mieć wzór takiego listu i tylko podmieniać w nim portrety, wy...
Listy gończe

Listy gończe

24-11-2005 12:06 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 28
Przygotowaliśmy dla Was trzy listy gończe, które po wydrukowaniu możecie wykorzystać na własnej sesji jako rekwizyty. Listy są w formacie .jpg - klikając na miniaturkę, otworzycie je w rzeczywistych, dużych rozmiarach. Miłej zabawy! Dezerter Heretyk Zabójcy