Blog

Wyświetlono rezultaty 51-60 z 60.

Komentarze do Fandomu

20-05-2014 21:32
6
Komentarze: 40
Tutaj można komentować wpis Sakwana z zablokowanymi komentarzami. Choć w sumie patrząc co jest w samym wpisie, nie bardzo jest sens komentować.

Nowa Magia i Miecz

15-05-2014 10:23
8
Komentarze: 90
W działach: RPG
Nowa Magia i Miecz
Za niecałe dwie godziny ruszy zbiórka na wznowienie wydawania papierowej i elektronicznej wersji Magii i Miecza. Nowy wydawca, nowy (teoretycznie) pomysł na zawartość magazynu i zupełnie inna redakcja. Popularność profilu na FB mówi jasno, że pomysł cieszy się olbrzymim - teoretycznym - poparciem. I ja chętnie zobaczę MiMa, choćby na wirtualnych półkach Rebela czy Replikatora, ale mimo wszystko jestem trochę sceptyczny. W składzie redakcyjnym ufam tylko Tomkowi Chmielikowi - Puszon to wydawca, wpisał się do redakcji bo mógł, Lucek raczej niczym poza różnie ocenianymi tłumaczeniami się pochwal...

Komentarze do Legendy Magii i Miecza

29-04-2014 18:24
4
Komentarze: 14
Tutaj można komentować ten wpis Petry.

Czy mechanika wpływa na jakość fabuły?

21-02-2014 06:13
6
Komentarze: 27
W działach: Mechanicznie
Przez Poltera przewinęła się jakiś czas temu dyskusja (niejedna zresztą) na temat różnic między mainstreamowymi erpegami a indie. Jako jeden z elementów, odróżniających np. D&D od AW padło nastawienie na współtworzenie historii, istnienie mechanicznych narzędzi pomocnych przy budowaniu fabuły wspólnie, przy stole. Gdzieś w komentarzach pojawił się też temat story games. Z indykami nie mam wiele doświadczenia (prócz przeczytania k3+1 systemów i zagrania może w k3-1), ale sam temat bardzo mnie zaciekawił – zwłaszcza kwestia tego czy wykorzystanie mechanizmów w indie pozwala na opowied...

Statki kosmiczne z mackami w tle

14-12-2013 07:53
2
Komentarze: 19
W działach: RPG
Statki kosmiczne z mackami w tle
Mam niesamowitych graczy. Przez pierwsze lata swojej przygody z grami fabularnymi graliśmy praktycznie wyłącznie fantasy. Na palcach jednej ręki mogę policzyć MG, którzy sięgali po coś innego. Cyberpunk nie zdobył u nas wielkiej popularności - poznałem go bliżej po długim czasie, kiedy sam kupiłem rozklejający się podręcznik i zacząłem prowadzić. Było fajnie, ale gracze jakoś zawsze narzekali, że woleli by klasycznego Warhamca. Po pół przymusowej przerwie od RPG zabrałem się za klasyczne heroic fantasy. Po przerwanej wybrykiem jednego z graczy ("To ja już nie gram") zdecydowaliśmy si...

Głupawki na sesjach

25-10-2013 06:36
0
Komentarze: 12
W działach: Gracze
Miałem ostatnio dość nieprzyjemną sytuację na sesji. Eksperymentalnie pozwoliliśmy nowemu graczowi dołączyć do drużyny. Wszystko szło całkiem nieźle aż do momentu, kiedy nowicjuszowi włączyła się głupawka. Rzucił jakimś żartem, podem zadeklarował coś debilnego i cały nastrój poszedł się paść. Przerwałem sesję na kilka minut i spróbowałem dogadać się z tym graczem, ale obracał wszystko w żart. Sesję skończyliśmy bez dalszych wybryków, ale wszyscy siedzieli jak na szpilkach. Po sesji kumpel stwierdził, że wyglądałem, jakbym miał za chwilę eksplodować - i on by chyba na moim miejscu wywalił tego...

Total Party Kill

12-10-2013 06:24
6
Komentarze: 1
W działach: problemy na sesjach
Total Party Kill
Stało się. Wykończyłem swoją drużynę w bardzo widowiskowy sposób – eksplozją. Po moim ostatnim wpisie dogadałem się z graczami, że zmienimy nieco styl kampanii i będę większą uwagę zwracał na konsekwencje ich działań. Wyniki rzutów będą mieć znaczenie, seria błędów może wykończyć postać oraz oczywiście – nie będę ich ratował oszukując w rzutach (nie robiłem tego do tej pory, ale zdarzało się – o czym pisałem wcześniej – łagodzić konsekwencje). No i stało się: zamiast działać ostrożnie, zadziałali żywiołowo, zignorowali ostrzeżenia BNów, nie przemyśleli swojego planu a k...

Wyciąganie konsekwencji

29-09-2013 08:31
4
Komentarze: 33
W działach: problemy na sesjach
Wyciąganie konsekwencji
Nie wiem jak to się dzieje, ale moi dzielni gracze mają niesamowity talent do pakowania się w kłopoty. Nie jest to jednak świadome (np. granie w stylu proponowanym w „Interaktywnych narzędziach” Chrisa Kubasika), ale właśnie podejmowanie błędnych decyzji, przecenianie swoich sił, przesadna ufność bohaterom niezależnym czy nawet pech na kościach. Normalnie nie narzekam na lawinowe generowanie problemów – wręcz przeciwnie,  daje to sesjom niesamowitego kopa, ale teraz, kiedy w grupie zabrakło jednego z najbardziej aktywnych graczy (na jego życzenie), akcja zwolniła. Dodatk...

To ja już nie gram

22-09-2013 20:00
4
Komentarze: 37
W działach: problemy na sesjach
To ja już nie gram
Na jednej z ostatnich (na swój sposób ostatniej) sesji po raz pierwszy spotkałem się z hasłem „To ja już nie gram”. Prowadziłem fantasy u kumpla, który jest dość mocno zaangażowany w sesje, ale przy tym to zapalony powergamer, lubiący kiedy wszystko mu się udaje. Zwykle nie stanowi to problemu – aktywność podczas gry jest zdecydowanie więcej warta, niż kilka minut narzekania na wysokie poziomy trudności, mocnych przeciwników albo zbyt mało zasobny skarbiec (rzecz jasna zdaniem większości grupy wszystko jest okej). Na wspomnianej sesji, podczas skradania się do obozowiska wro...

Setting szyty na miarę

14-09-2013 10:41
8
Komentarze: 24
W działach: RPG
Setting szyty na miarę
Przez blogosferę przewinęła się ostatnio - przy okazji 46 edycji Karnawału Blogowego - dyskusja na temat tego, jak wiele systemów jest potrzebnych erpegowcowi do szczęścia. O ile odpowiedź na to pytanie jest banalna (i od razu wiadomo, że choć każdy może mieć inne zdanie na ten temat, wszyscy będą mieć rację), o tyle już jej umotywowanie było o wiele ciekawsze. Zainteresowało mnie zwłaszcza przekonanie, że warto mieć po jednym systemie dla każdej konwencji, (SF, cyberpunk, fantasy, horror, itd.), bo mam wrażenie, że wydawcy prześcigają się by publikować gry o jak najmocniej zawężonej. Weźmy na...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.