Blog

Wyświetlono rezultaty 31-40 z 60.

Zstępniak, czyli pogarda wydawcy

20-01-2015 19:51
7
Komentarze: 38
W działach: RPG
Zstępniak, czyli pogarda wydawcy
PDF drugiego numeru Magii i Miecz dotarł do wspierających. Nie podejmę się oceny całości numeru, chcę jednak skomentować Zstępniak autorstwa Puszona. Tekst, który żaden racjonalnie myślący, marzący o poprawie wizerunku swojego wydawnictwa człowiek nigdy w życiu by nie opublikował. Nie wiem co kazało autorowi stworzyć tę pokraczną maszkarę. Ze Zstępniaka można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy, m.in.: Drugi numer ukaże się z opóźnieniem przez <kiepskie wymówki>. Pewni ludzie zawiedli – ludzie, na których ktoś (Puszon? Fajne RPG?) mocno liczył. Na co się to przekłada? Ni...

O zbiórce ED w Grodzie Piastuna

02-01-2015 22:09
4
Komentarze: 16
W działach: Polska crowdfundingowa
O zbiórce ED w Grodzie Piastuna
Piastun wrzucił dziś ciekawy (choć mocno skrajny) wpis dotyczący zbiórki na polskie wydanie czwartej edycji Earthdawna. Masa hejtu, nienawiści i... sensownych argumentów. Wpis jest dostępny tutaj. Niezależnie od moich sympatii względem ED nie wydaje mi się, żeby próg 58.8 tysiaków był realny do osiągnięcia. Może jestem w błędzie, ale po Powrocie Legendy z kieszeni weteranów nie wyleci taka kwota na Powrót Kultowej Gry. Fajnie by było, gdyby ED się pojawił, ale z tak przygotowaną stroną na wspieram.to, z takimi progami (70 zł za PDF?)...

Earthdawn, nie Earthdown

23-12-2014 21:52
4
Komentarze: 12
W działach: absurdalia
Earthdawn, nie Earthdown
Wiem, że są osoby, które celowo piszą Earthdown by pozbijać się z nielubianej gry. Czytając wypowiedzi np. Kamulca z sąsiedniego tematu podejrzewam, że są też ludzie, którzy są nieświadomi poprawnej pisowni. Mnie osobiście mocno irytują takie pomyłki :) Coś na zasadzie Dork Heresy albo Sra Magica. Czy Doctor Whoy. Czy Waszym zdaniem jest jakiś sposób by dotrzeć do osób piszących nazwę ED błędnie?

Dark Heresy II - weźmy się i zróbmy

29-11-2014 07:25
12
Komentarze: 93
W działach: RPG
Dark Heresy II - weźmy się i zróbmy
Kiedy zasiadałem pierwszy raz do Dark Heresy, zaskoczyła mnie specyfika tego świata. Z jednej strony mamy fanatyzm mieszkańców Imperium, straszną biedę i zacofanie. Z drugiej, zaawansowaną technologię, psioników, podróże przez Immaterium. W podręczniku nieraz pojawia się stwierdzenie, że ludzie nie rozumieją starożytnej techniki, posługują się nią wręcz odprawiając rytuały do duchów maszyn. Niby fajne, ale strasznie ciężkie w odgrywaniu. Sięgając dalej zauważyłem, że autorzy nie traktują bohaterów graczy jak debili. Akolici może nie będą w stanie skopiować jakiegoś urządzenia, ale nie będą go...

Złodziej światów

19-11-2014 20:57
2
Komentarze: 6
W działach: RPG
Złodziej światów
Zachęcony przez głównego administratora Serwisu, zdecydowałem się przenieść z częścią produkowanej treści na zewnętrznego bloga. Dalej będę pisał dla Poltera, fajniejsze notki - po redakcji i korekcje - również mam nadzieję tu publikować, ale do luźniejszej dyskusji zewnętrzny (nie mieszczący się w ograniczeniach nakładanych przez Serwis) blog jest zdecydowanie lepszy. Na razie nie ma tam nic specjalnego do oglądania, jedynie samo powitanie oraz garść linków. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie komentarze dotyczące układu treści. Czy trzeba coś zmienić by był bardziej czytelny? Czy tł...

Gry fabularne nie starzeją się jak wino

12-11-2014 21:40
3
Komentarze: 15
W działach: RPG
Gry fabularne nie starzeją się jak wino
Notka z cyklu „Dziękujemy, Kapitanie Obvious”. Kilka dni temu, patrząc na swoją półkę z erpegami, doszedłem do piorunującego wniosku: Gry fabularne nie starzeją się jak wino! Truizm, z gatunku tych, o których wiemy wszyscy, ale też taki, z którym niejedna osoba chętnie popolemizuje. Cały ruch OSR jest oparty na przeświadczeniu, że jedna gra fabularna starzeje się z godnością, a młodość reszty przypomina życie żula. Granie w nie to coś jak obciąganie jaboli w bramach, podczas gdy 3LBB to odpowiednio długo leżakująca whisky. Osobiście nie mam nic do staroszkolnego grania – jed...

Prowadzisz źle, ale nie chcemy zmian

10-11-2014 10:28
14
Komentarze: 67
W działach: problemy na sesjach
Prowadzisz źle, ale nie chcemy zmian
W społeczności Game Master Tips na G+ pojawił się ostatnio wpis pt. I miss the wonder, dotyczący fenomenu pierwszej kampanii. Wiadomo, każda sesja jest wtedy fajna, bohater jawi się jako "lepszy" Conan, Gandalf albo Han Solo, wszystko jest widziane w różowych okularach. RPG wydaje się być jedynym słusznym hobby. Filmy i książki służą wyłącznie jako inspiracja przy planowaniu kolejnych przygód, projektowaniu nowych bohaterów... Sama notka jest taka sobie - to wspominki weterana, który tęskni za czasami, kiedy nie znał mechaniki d20 - ale pojawia się tam bardzo ciekawe zdanie dotycząc...

Dark Heresy II - zbiórka w toku

29-10-2014 21:45
0
Komentarze: 30
Dark Heresy II - zbiórka w toku
Nie wiem jakie były ustawione stany magazynowe na start, ale na ten moment dostępne są: Dark Heresy 2 RPG podręcznik podstawowy - 89 szt. Zestaw Podręcznik podstawowy DH 2 + Niezbędnik MG - 32 szt. Niezbędnik Mistrza Gry Dark Heresy II - 39 szt. OK, fragment o plotkach wypada. Z tego co ujawnił wydawca, pulę startową powiększono o 30 zestawów, co daje na razie niecałe 60 sprzedanych podręczników. Trzymam kciuki, żeby poszło o wiele więcej.

Dark Heresy II - przedsprzedaż

27-10-2014 20:19
18
Komentarze: 50
W działach: RPG
Dark Heresy II - przedsprzedaż
Przedsprzedaż ruszyła. Po raz pierwszy od dawna działam wbrew sobie i wydaję całkiem sporą kwotę na grę fabularną, której na dobrą sprawę bardzo mocno nie potrzebuję. To w zasadzie jakieś czary, bo już dawno temu obiecałem sobie, że nie będę kupował podręczników by stały na półce. Tym razem jest inaczej. To nie odgrzewany kotlet sprzed 10 lat, gra autorska aspirująca do miana profesjonalnej ani niszowy system indie. Copernicus sięga po system, który ukazał się kilka miesięcy temu. Nie mam wielkiego zaufania do Baniaka, nie jestem wielkim fanem tłumaczeń Kastora, ale potrafię zaufać wydawcy. W...

Almanachy

17-10-2014 06:51
10
Komentarze: 13
W działach: RPG
Almanachy
Dwa dni temu na blogu Kaduceusza pojawił się świetny wpis dotyczący trzymania się mechaniki i pozwalaniu jej na dyktowanie wydarzeń, jakie mają miejsce na sesji. Tomek pokazuje, że w jego grupie honorowanie wyników na kościach czy kartach nie wiąże się z frustracją graczy (o śmierć lub niepowodzenie bohaterów), a wręcz przeciwnie – pozytywnie nakręca sesję. Po przeczytaniu tej notki odkurzyłem z półki stare MiMy i almanachy Portalu. Te pierwsze dość mocno się zestarzały, ale lektura serii „Graj…” wciąż sprawia mi dużą frajdę. Są bardzo specyficzne, napisane w charakte...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.