Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 61.

Elementarz początkującego retrogamera

18-11-2015 21:35
6
Komentarze: 10
W działach: RPG
Żaden ze mnie fan staroszkolnego grania. Przeczytałem kilka systemów inspirowanych pierwszymi D&D, kilkukrotnie same 3LBB, poprowadziłem kilka sesji i liznąłem nieco teorii. Nie rozumiem podziałów istniejących wewnątrz środowiska OSR. Uważam, że potrzeba zdecydowanie zbyt dużo czasu by załapać o co chodzi w OD&D i poprowadzić/zagrać tak, by czerpać z tego dużo frajdy. Nie wierzę w opowieści grognardów, jakoby dawno temu wszyscy byli super kreatywni. Sądzę, że – podobnie jak teraz – część grała wyłącznie dla XP, złota i magicznych przedmiotów. Na dodatek uważam, że współcześ...

Ludzkie oblicze diabła

19-09-2015 22:09
4
Komentarze: 17
W działach: RPG
Ludzkie oblicze diabła
Joker. Venom. Drachenfels. Vader. Kim byliby bez nich bohaterowie? To zło określa bohatera, wyciąga na wierzch to, co nosi w sercu i pozwala mu zrozumieć, kim jest naprawdę. To akcje łotrów wyznaczają granice, których postać nie jest w stanie przekroczyć – albo udowadniają, że nie ma takich barier i tak naprawdę heros jest na najlepszej drodze by stać się jednym z nich. W wielu filmach, książkach i grach zło potrafi naprawdę skutecznie kusić – zły staje się bohaterem, któremu czytelnik, widz lub gracz kibicuje najmocniej. W grach fabularnych jest różnie. Choć potencjalnie to od pr...

Moi bohaterowie to tchórze

13-09-2015 11:08
6
Komentarze: 19
W działach: RPG
Moi bohaterowie to tchórze
Jak zapewne większość erpegowców, lubię odczuwać na sesji emocje, kiedy mój bohater cudem zda test wiedzy i rozszyfruje tajemną księgę, gdy wpadnę na genialny pomysł, dzięki któremu drużyna pochwyci seryjnego mordercę, w momencie wyrzucenia krytycznego sukcesu i strącenia króla złych smoków w bezdenną przepaść. Lubię sukcesy. Nie przeszkadza mi świadomość, że często ojcem zwycięstwa jest współczynnik postaci. Podejmuję decyzję wiedząc, że w przypadku porażki postać będzie mieć poważne kłopoty – ryzyko nierzadko jest olbrzymie. Sięgam po kości i rzucam, zaklinając je, by wypadł korzystny...

Najgorsze tło z możliwych - New Gods of Mankind

11-09-2015 19:23
2
Komentarze: 10
W działach: absurdalia
Najgorsze tło z możliwych - New Gods of Mankind
Lubię od czasu do czasu sięgnąć po nietypowe, mało znane gry. Nigdy nie wiadomo czy system, który nie przebił się do mainstreamu nie jest przypadkiem jakąś perełką. Zwykle nie jest (zdecydowana większość gier, których podręczniki przeczytałem to nudne przeciętniaki), ale i w tych słabszych znajduję ciekawe pomysły, które potem przemycam do swoich przygód. Dziś zabrałem się za dzieło zwane New Gods of Mankind i... odpadłem z miejsca. Niech człowiek, który wpadł na pomysł podłożenia "klimatycznego tła" pod tekst nigdy więcej nie dotknie się podręcznika do gry fabularnej. Tak nieczyteln...

Najwyższe piętro wieżowca

06-09-2015 21:33
3
Komentarze: 3
W działach: RPG
Najwyższe piętro wieżowca
Załóżmy, że masz jakieś tam doświadczenie z grami fabularnymi. Dostałeś albo kupiłeś podstawkę do Pathfindera – wielką, potężną cegłę naszpikowaną kolorowymi ilustracjami postaci wyglądających jak superbohaterowie fantasy. Zapowiada się nieźle, bo jesteś fanem heroic fantasy. Siadasz do podręcznika, otwierasz na losowej stronie. Łup! Tworzenie postaci. Trafiłeś na jakąś wojowniczą profesję. Przerzucasz kartki, patrzysz na tabelkę z poziomami, na startowe moce i to, co możesz zdobyć później i zaczynasz się zastanawiać: Ile sesji zejdzie mi, zanim dostanę drugi atak? Czy na dziesiątym pozi...

Niepokojące nazwy

05-09-2015 18:56
8
Komentarze: 14
W działach: RPG
Niepokojące nazwy
Od dłuższego czasu prowadzę Nemezis. Po pierwszym sezonie, zupełnie pozbawionym psioniki i elementów... hmm... mitologii Cthulhu, w drugim bohaterowie zetknęli się już z pierwszymi istotami władającymi mocami psi i magią. W niedługim czasie ten wątek pewnie się rozwinie. Potrzebuję jakiegoś pomysłu na kult, na to, co mają wyznawać sekciarze, z kim walczyć, kogo plugawi i bluźnierczy im ślą na pomoc. O ile nie mam problemu z rozpisaniem tego fabularnie, mam problem z nazwami. Nie chcę lovecraftowskich "cthuhthotów", ale nie wystarczą mi "zjadacze planet" i "pożeracze św...

Wracam na swoje

03-09-2015 21:38
4
Komentarze: 5
W działach: RPG
Co tu dużo pisać. Wracam na swoje. Obecność na Poltku zredukuję do wklejania zajawek co ciekawszych, dłuższych wpisów (heh, żebym jeszcze potrafił ciekawie pisać...). Kamulcze, wygrałeś, ja przegrałem, twoje jest na wierzchu. Dla zainteresowanych adres mojego staro-nowego bloga - 3k10

Przeprosiny dla Filipa Łuszczyka

31-07-2015 18:20
8
Komentarze: 6
W działach: RPG
Chcę przeprosić Filipa "Ariocha" Łuszczyka (znanego obecnie na Polterze między innymi jako hipsterek95). W ostatnim czasie zdarzyło mi się ostro pojechać po pewnych zachowaniach i skrytykować kilka systemów - m.in. The World of Synnibarr, który Filip najwyraźniej darzy ciepłymi uczuciami. Stąd zapewne ostra notka (o niej niżej), w której dowodzi, że Synnibarr to sensowny system, a nie jeden z największych gniotów w historii RPG. Osobiście nie zareagowałbym tak emocjonalnie, ale rozumiem, że Arioch jest bardzo wrażliwy (co nieraz udowadniał), więc nie dziwię się, ani nie pi...

Wiedźmin na Fuzion

29-07-2015 20:54
4
Komentarze: 13
W działach: absurdalia
Wiedźmin na Fuzion
CD Projekt wspólnie z R. Talsorian wypuszczą The Witcher Roleplaying Game... na mechanice Fuzion. Na razie jestem w zbyt głębokim szoku, żeby to skomentować. Czemu Fuzion, a nie np. Tunnels & Trolls?

Reanimacja martwych (i żywych) gier

25-07-2015 22:21
8
Komentarze: 11
W działach: RPG
Reanimacja martwych (i żywych) gier
Przeglądając Gnome Stew natknąłem się na fajny tekst dotyczący prowadzenia zapomnianych, martwych systemów. Temat dla mnie wyjątkowy, bo od jakiegoś czasu staram się uzupełnić kolekcję o stare gry, które kiedyś były cenione (albo wręcz przeciwnie, były tak słabe, że pamięta się o nich do dziś). Choć mam na półce np. Domains of Dread i Senzar, wciąż brakuje mi F.A.T.A.L.a, Synnibarr i masy (rzekomo) genialnych systemów. W tekście na GS pojawiła się fajna porada dotycząca prowadzenia takich gier. Autor (Phil Veccione) rozsądnie radzi, by MG przygotowując się do sesji miał na uwadze czasy, kiedy...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.