Blog

Wyświetlono rezultaty 1-8 z 8.

Kane (Karl Edward Wagner)

21-02-2014 07:51
10
Komentarze: 11
W działach: książki
Żywot antybohatera fantasy nie jest lekki. Trzeba w końcu skądś czerpać źródło wiecznego bólu egzystencjalnego, powody do krwawych zemst i rozpaczań nad grobem bliskich. Co gorsza, przydatne jest wiarygodne uzasadnienie posiadania przez bohatera zarówno kondycji fizycznej, jak i wiedzy magicznej, czy innej, a także tej szczypty oryginalności, dzięki której wybijemy się w tłumie innych so edgy antyherosów. Kane, postać stworzona przez Karla Edwarda Wagnera, posiada to wszystko, na dodatek jest być może, obok marudnego Elryka, jednym z pionierów tego (arche)typu postaci, a książki o nim, czy też...

Królowa Słońca – 1955 – 1969, Andre Norton

14-02-2014 08:23
5
Komentarze: 6
W działach: książki
Niewiele jest książek sci-fi, które darzę prawdziwym sentymentem. Planeta Śmierci, Diuna, Ku Gwiazdom… i w zasadzie tyle. Acha, no i bohater tego wpisu – cykl Królowa Słońca – cykl autorstwa Andre Norton, pisarki znanej być może bardziej ze swoich serii fantasy (Świat Czarownic). Jest to seria o tyle nietypowa, że nie skupia się na jakichś międzygwiezdnych intrygach czy (super)bohaterach – Królowa Słońca jest statkiem handlowym, nie szuka problemów (choć zazwyczaj w jakieś się pakuje), a stara się po prostu zarobić; największym problemem załogi nie są bitwy, a negocjac...

XCom: Enemy Unknown

14-01-2013 15:30
3
Komentarze: 6
X-Com: Ufo Defense a.k.a. UFO: Enemy Unknown było grą genialną, o czym zaświadczy niejeden. Niestety, jak to często bywa, z sequelami było różnie - ich jakość oscylowała między "zabugowany mission pack" a "bijatyka pod marką strategii". Zresztą przez ostatnie dziesięć lat była - z grubsza - cisza w kwestii nowych odsłon serii, jeśli nie liczyć mrowia mniej lub bardziej udanych remake'ów, zarówno komercyjnych (seria Ufo od Altaira), jak i darmowych.A potem, niczym grom z jasnego nieba uderzyła zapowiedź nowej oficjalnej odsłony serii X-Com. FPSa. W s...

Super Robot Taisen Z

19-12-2012 15:53
0
Komentarze: 6
Mamy rok pański 2008. Poprzednia "duża" odsłona SRW, Alpha 3 z 2005 roku, była niezbyt satysfakcjonująca ze względu na słabawy design i nadmierną ilość fabuł i serii zmieszanych razem. Od tego czasu wychodziły tylko remake'i OG, a na dodatek firma-matka zrobiła merger, tworząc Namco-Bandai. Fani czekali na nową pełnoprawną odsłonę serii z zapartym tchem...I było na co czekać! Super Robot Wars Z okazało się bowiem być jedną z najlepszych odsłon zasłuzonej serii. Obszerna lista dostępnych mecha, w tym naprawdę wiele debiutantów (King Gainer! Orguss!) i od dawna wyczekiwanych...

Hawken vs. Mechwarrior Online: Round 2: Electric Boogaloo

04-12-2012 15:42
8
Komentarze: 2
Równo dwa miesiące temu zdarzyło mi się popełnić tekst traktujący o dwóch rosnących nadziejach gatunku mecha-sim, grach tak odmiennych, że de facto jedyne, co je łączy to widok z kokpitu i obecność wielkich robotów. Ponieważ od tego czasu minęło, jak słusznie niektórzy zdążyli zauważyć, dwa miesiące, pora na drugi rzut okiem, teraz, gdy MWO jest oficjalnie "open beta", a Hawken w open betę trafi już niedługo (12.12.12, jeśli nic się nie zmieni). Gwoli przypomnienia - Hawken hula na Unreal Engine 3, stawia na dynamikę, posiada oryginalne uniwersum i specyficzny styl graficzny przywodzący na my...

Torchlight 2

13-11-2012 09:17
10
Komentarze: 3
Torchlight było, co tu dużo pisać, hitem praktycznie znikąd. Ot, garść ludzi odpowiedzialnych za Diablo zebrała się z gościem odpowiedzialnym za FATE* i wydało niespodziewanie własnego hack'n'slasha. Gra ta wyróżniała się powrotem do korzeni gatunku - trzy postacie, jeden głęboki loch i setki niemilców do ubicia. Jakkolwiek by nie patrzeć, Torcz odniósł sukces, który miało przypieczętować wydane "wkrótce" Torchlight MMO - dla wszystkich, którym nie spodobał się brak jakiegkolwiek trybu multi. Tak więc wszyscy żądni sieczki drużynowej uchwycili kciuki (swoje) czekali... i czekali... i czekali...

Tour de cRPG roguelike gaiden: revisited

12-11-2012 07:39
19
Komentarze: 19
Poniższy tekst jest minimalnie przeredagowaną i uaktualnioną wersją ostatniej odsłony mojej zeszłorocznej serii Tour de cRPG. Roguelike'i są specyficznym odłamem cRPG. Rozdętą fabułę i indywidualne starcia z grupkami wrogów zamieniają na starcia taktyczne na mapie przedstawionej z góry, oraz losowo generowaną zawartość, od itemków po całe mapy. Do tego należy dołożyć permadeath, czyli niemożność kontynuacji po śmierci postaci (sejwy są kasowane przy wczytywaniu, a gra zamyka się po zapisaniu), oraz niesamowitą złożoność interakcji między graczem, podziemiami, a przeciwnikami, dzięki czemu prz...

Powitanie, hm

11-11-2012 23:43
5
Komentarze: 30
cze jezdem rankim lubie grać w gry kompóterowe  ...a nieco poważniej...   Gram w gry komputerowe od jakichś 20 lat. Książki czytam jeszcze od jeszcze dawniejszych czasów. Interesuję się wszystkim, co mi wpadnie w ręce, choć wieloma rzeczami tylko pobieżnie.W polskiej sieci jestem aktywny tylko w dwóch jednym półtora miejsca. Na tym portalu zarejestrowałem się wyłącznie aby skomentować wpis Petersburga, ale skoro już tu jestem, mogę i zostawić tu swój blogo-ślad. Jeśli nie zapomnę, będą pojawiać się tu wpisy skopiowane z mojego głównego bloga, choć, jak łatwo można zauważyć, "c...