Blog

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 190.

Bazaltowy Dom - Rok 1 [Mountain Home]

12-04-2022 11:34
0
Komentarze: 0
Bazaltowy Dom - Rok 1 [Mountain Home]
Zacząłem pisać relacje z kampanii w Mountain Home. Każdy z tekstów przedstawia nie sesję, lecz cały Rok w rozgrywce. "Rok" stanowi cykl rozgrywki: faza wypraw poza krasnoludzką osadę faza osadnictwa (projektów w osadzie, odpoczynku i tym podobne) rozliczenie roku (rzut na handel, wydarzenia z zewnątrz oraz wewnątrz, rozwój postaci) O pierwszym roku możecie przeczytać tutaj. Swoją drogą, popełniliśmy wtedy dwa błędy (błędnie zaaplikowane zasady). Sama gra (Mountain Home) to gra Karla Scheera o rozwoju nowej, krasnoludzkiej osady na pograniczu. Wciąż jest "in progress"...

Dlaczego design w RPG jest ważny?

07-04-2022 15:26
0
Komentarze: 0
Dlaczego design w RPG jest ważny?
Zrobiłem zbiorcze podsumowanie myśli swoich oraz czytelników Twierdzy Powszechnej na temat, dlaczego temat designu w RPG jest ważny? Co składa się na projektowanie gry i dlaczego jest to ważne? Ewentualnie: dlaczego "gra z kiepską mechaniką" może dalej realizować inne płaszczyzny projektowania gry? Znajdziesz ten tekst tutaj.

Mansfeld Prowadzi: The Sword, The Crown and The Unspeakable Power

25-03-2022 16:05
0
Komentarze: 1
Mansfeld Prowadzi: The Sword, The Crown and The Unspeakable Power
Przez 14 sesji (listopad – marzec) prowadziłem The Sword, The Crown and The Unspeakable Power Oto moje przemyślenia jako prowadzący te sesje :)

Kingdom 2e - Recenzja

19-03-2022 08:13
0
Komentarze: 5
Kingdom 2e - Recenzja
Popeniłem recenzję gry "Kingdom" Bena Robbinsa (druga edycja). Oceniam w niej samą grę, a nie podręcznik.  "Kingdom 2e" jest to nie-losowa gra o zwartej społeczności oraz jej problemach. Gramy bez prowadzącego sesję, zamiast tego każdy z uczestników przyjmuje którąś z ról (Power, Perspective, Touchstone).   

Mechaniki odnawiania zasobów w erpegach

26-02-2022 12:15
0
Komentarze: 0
Mechaniki odnawiania zasobów w erpegach
Przedstawiłem - i pokrótce omówiłem - mechaniki odnawiania zasobów postaci, jakie występują w erpegach. Położyłem nacisk na te rozwiązania, które mówią nam coś o samych postaciach. Które podkreślają temat danej gry. Możecie zerknąć tutaj.

Cztery miesięcy robienia erpeżków.

19-02-2022 16:39
1
Komentarze: 13
Odkąd od 16 października zacząłem kończyć projekty własnych erpegów i je wydawać, coś tam zarobiłem. Niemniej jednak przychód nawet nie jest blisko spłacenia kosztów. I nie tylko piszę o przychodzie oraz koszcie finansowym… Tutaj możecie poczytać więcej. :)

Uniwersalny poradnik, jak grać w RPG

05-02-2022 14:01
0
Komentarze: 1
Wiecie, co mi przeszkadza w tych wszystkich "Graj...", almanachach i podobnych poradach kierowanych do początkujących? Uzależniają one nową osobę od konkretnych ludzi: znajomy-prowadzący, mędrzec z almanachu czy jakieś środowisko. Dlatego napisałem krótki poradnik, jak faktycznie zacząć samemu grać sesje RPG. 

Erpegi wydane po angielsku przez Polaków

14-01-2022 19:09
1
Komentarze: 13
Erpegi wydane po angielsku przez Polaków
Wiecie co? Łapcie oto tę listę erpegów wydanych przez Polaków, ale po angielsku.  Nie kończy się na angielskim wydaniu Wolsunga czy na Defiancie. :)

Mój erpegowy rok 2021

08-01-2022 08:28
2
Komentarze: 7
Mój erpegowy rok 2021
Też dorzucę się do swoich podsumowań, za rok 2021. :) Tutaj.  W skrócie 95 sesji, w 23 różnych erpegach, w tym 59 poprowadzonych Dwa wydane erpegi Tekst nie jest jakiś ogromny.

Intrygi i dramy w RPG - przegląd wybranych gier.

08-01-2022 08:26
1
Komentarze: 6
Intrygi i dramy w RPG - przegląd wybranych gier.
Omówiłem i porównałem ze sobą trzy erpegi, które obiecują nam: intrygę, dramę oraz politykę: Blightburg The Sword, The Crown and The Unspeakable Power Urban Shadows 1e. Możecie przeczytać tutaj. :)