Blog
Wyświetlono rezultaty 21-30 z 190.
Bazaltowy Dom - Rok 1 [Mountain Home]
12-04-2022 11:34
0
Komentarze: 0
Zacząłem pisać relacje z kampanii w Mountain Home. Każdy z tekstów przedstawia nie sesję, lecz cały Rok w rozgrywce. "Rok" stanowi cykl rozgrywki:
faza wypraw poza krasnoludzką osadę
faza osadnictwa (projektów w osadzie, odpoczynku i tym podobne)
rozliczenie roku (rzut na handel, wydarzenia z zewnątrz oraz wewnątrz, rozwój postaci)
O pierwszym roku możecie przeczytać tutaj. Swoją drogą, popełniliśmy wtedy dwa błędy (błędnie zaaplikowane zasady).
Sama gra (Mountain Home) to gra Karla Scheera o rozwoju nowej, krasnoludzkiej osady na pograniczu. Wciąż jest "in progress"...
Dlaczego design w RPG jest ważny?
07-04-2022 15:26
0
Komentarze: 0
Zrobiłem zbiorcze podsumowanie myśli swoich oraz czytelników Twierdzy Powszechnej na temat, dlaczego temat designu w RPG jest ważny? Co składa się na projektowanie gry i dlaczego jest to ważne? Ewentualnie: dlaczego "gra z kiepską mechaniką" może dalej realizować inne płaszczyzny projektowania gry?
Znajdziesz ten tekst tutaj.
Mansfeld Prowadzi: The Sword, The Crown and The Unspeakable Power
25-03-2022 16:05
0
Komentarze: 1
Przez 14 sesji (listopad – marzec) prowadziłem The Sword, The Crown and The Unspeakable Power
Oto moje przemyślenia jako prowadzący te sesje :)
Kingdom 2e - Recenzja
19-03-2022 08:13
0
Komentarze: 5
Popeniłem recenzję gry "Kingdom" Bena Robbinsa (druga edycja). Oceniam w niej samą grę, a nie podręcznik.
"Kingdom 2e" jest to nie-losowa gra o zwartej społeczności oraz jej problemach. Gramy bez prowadzącego sesję, zamiast tego każdy z uczestników przyjmuje którąś z ról (Power, Perspective, Touchstone).
Mechaniki odnawiania zasobów w erpegach
26-02-2022 12:15
0
Komentarze: 0
Przedstawiłem - i pokrótce omówiłem - mechaniki odnawiania zasobów postaci, jakie występują w erpegach. Położyłem nacisk na te rozwiązania, które mówią nam coś o samych postaciach. Które podkreślają temat danej gry.
Możecie zerknąć tutaj.
Cztery miesięcy robienia erpeżków.
19-02-2022 16:39
1
Komentarze: 13
Odkąd od 16 października zacząłem kończyć projekty własnych erpegów i je wydawać, coś tam zarobiłem. Niemniej jednak przychód nawet nie jest blisko spłacenia kosztów. I nie tylko piszę o przychodzie oraz koszcie finansowym…
Tutaj możecie poczytać więcej. :)
Uniwersalny poradnik, jak grać w RPG
05-02-2022 14:01
0
Komentarze: 1
Wiecie, co mi przeszkadza w tych wszystkich "Graj...", almanachach i podobnych poradach kierowanych do początkujących? Uzależniają one nową osobę od konkretnych ludzi: znajomy-prowadzący, mędrzec z almanachu czy jakieś środowisko.
Dlatego napisałem krótki poradnik, jak faktycznie zacząć samemu grać sesje RPG.
Erpegi wydane po angielsku przez Polaków
14-01-2022 19:09
1
Komentarze: 13
Wiecie co? Łapcie oto tę listę erpegów wydanych przez Polaków, ale po angielsku.
Nie kończy się na angielskim wydaniu Wolsunga czy na Defiancie. :)
Mój erpegowy rok 2021
08-01-2022 08:28
2
Komentarze: 7
Też dorzucę się do swoich podsumowań, za rok 2021. :) Tutaj.
W skrócie
95 sesji, w 23 różnych erpegach, w tym 59 poprowadzonych
Dwa wydane erpegi
Tekst nie jest jakiś ogromny.
Intrygi i dramy w RPG - przegląd wybranych gier.
08-01-2022 08:26
1
Komentarze: 6
Omówiłem i porównałem ze sobą trzy erpegi, które obiecują nam: intrygę, dramę oraz politykę:
Blightburg
The Sword, The Crown and The Unspeakable Power
Urban Shadows 1e.
Możecie przeczytać tutaj. :)
Przejdź do strony: