Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 190.

Erpegi, które nietuzinkowo wykorzystują stół do gr

12-07-2022 17:20
0
Komentarze: 0
Pokrótce omawiam osiem erpegów, które wykorzystują stół do gry, ale ciekawiej niż "mamy matę, figurki i walczymy z potworami w lochu".

Jajuwa na sesji RPG

27-06-2022 11:56
0
Komentarze: 10
Jajuwa na sesji RPG
To jest coś, co lubi chyba każdy erpegowiec, ale nie zawsze się do tego przyznaje. Prawie jak disco polo. Szlagier każdej prawdziwej sesji RPG. Natomiast mało kto nazywa to zjawisko, ten fenomen, ten styl gry. Niniejszy artykuł omawia styl erpegowania zwany "Jajuwą". Przedstawiam na czym on polega oraz dlaczego ludzie lubią tak się bawić.

Arrpacas of Seven Seas

21-06-2022 10:37
0
Komentarze: 0
Arrpacas of Seven Seas
Długo nie promowałem tutaj jakiejkolwiek gry, przełamuję się, bo jestem zadowolony z tej nowej. "Arrpacas of Seven Seas" to gra imprezowa dla 2-4 osób, które lubią alpaki i mają godzinę lub dwie na grę. Każdy będzie mieć okazę zostać Kapitanem Arrpaką, ale czy będziesz Tym kapitanem, który doprowadzi do szczęśliwego końca podróży?

Jak erpegi wspierają granie różnorodnymi postaciami?

09-06-2022 13:06
0
Komentarze: 0
Jak erpegi wspierają granie różnorodnymi postaciami?
Na sześciu przykładach z gier (w tym Blades in the Dark, Burning Wheel, Lady Blackbird) pokazuję, jak erpegi mogą wspierać granie postaciami więcej niż jednowymiarowymi.

Co oznacza +1 do puli Stresu w RPG?

02-06-2022 13:35
1
Komentarze: 1
Co oznacza +1 do puli Stresu w RPG?
Ten sam gracz. Dwie różne postacie. Dwie trochę różne gry, na silniku Forged in the Dark. Jedna postać miała +1 więcej do Stresu do wydania. Jak bardzo to wpłynęło na rozgrywkę? Historia dwóch postaci do przeczytania tutaj.

Rodzaje rozstrzygnięć w RPG

24-05-2022 18:12
0
Komentarze: 0
Rodzaje rozstrzygnięć w RPG
Mamy nie tylko task czy conflict resolution, ale też więcej rodzajów rozstrzygnięć w rozmaitych erpegach. Przede wszystkim, "Task/Conflict Resolution" nigdy nie było dychotomią, a najczęściej obserwowanymi rozstrzygnięciami w erpegach w ubiegłym wieku. Dziś mamy rok 2022, a więc mnóstwo gier, które nie tylko są o patrzeniu na wszystko z perspektywy konfliktu czy drobiazgowej bezkierunkowości… Poczytacie o tym tutaj. :)

Czy Ruchy w PbtA rozstrzygają rzeczy?

06-05-2022 16:43
0
Komentarze: 0
Pochyliłem się nad tematem, co właściwie "robią" procedury zwane Ruchami, dla gier z ruchu PbtA. Jestem zdania, że nie tylko "rozstrzygają rzeczy"… Czy Ruchy w PbtA rozstrzygają rzeczy?

Bazaltowy Dom – Rok 2637 (3) [Mountain Home]

30-04-2022 11:06
0
Komentarze: 0
Bazaltowy Dom – Rok 2637 (3) [Mountain Home]
Trzeci Rok z Bazaltowym Domem, w Mountain Home. Tym razem rozegraliśmy aż dwie misje w jednym Roku: przetestowaliśmy więc, jak gra działa w tej sytuacji. Czy faktycznie obiecuje to, że jest to praktyczne.

Moje pomysły na erpegi

26-04-2022 17:12
1
Komentarze: 3
Moje pomysły na erpegi
Skoro ostatnio aż dwukrotnie narzekałem na to, jak sprzedają się moje erpegi, napisałem listę pomysłow na to, co chciałbym zaprojektować. Może kiedyś któryś z tych pomysłów zrealizuję… Ta lista m.in.: zawiera: Alpaki Heartbreakera Stellaris RPG Dostępna tutaj :)

Bazaltowy Dom - Rok 2 [Mountain Home]

20-04-2022 00:52
0
Komentarze: 0
Bazaltowy Dom - Rok 2 [Mountain Home]
Kontynuuję relacje z kampanii osady krasnoludzkiej "Bazaltowy Dom" w Mountain Home. Tym razem drugi rok osady, w tym: Pierwszy kontakt z Oazą Entów. Poszukiwania dogodnego miejsca na kamieniołom, w tym pewne jezioro z lawą! Osobliwe wydarzenia losowe. Relację przeczytasz tutaj.