Blog

Wyświetlono rezultaty 1-8 z 8.

Przyszłość umiejętności

06-11-2012 10:50
9
Komentarze: 67
Przyszłość umiejętności Umiejętności w grach fabularnych stały się standardem już w latach ’90 ubiegłego wieku. Jednak co stoi za ich sukcesem i uniwersalnością? Jaka czeka je przyszłość? Czy będzie coś więcej? Moim zdaniem nie można zbudować w pełni kompatybilnego mechanizmu gry opartego na umiejętnościach w świecie przyszłości. Szukam więc pomysłów na nowe rozwiązanie. Za punkt wyjścia wziąłem sobie dwie mechaniki: CP2020 z rolami jako zbiorami umiejętności i Shadowruna z otwartą listą umiejętności. W obu wypadkach jest to moim zdaniem zbyt przestarzałe rozwiązanie jak na czasy obec...

Przerwa nietechniczna

26-10-2012 08:37
6
Komentarze: 29
Kończy się pewna epoka w moim życiu. Postanowiłem przerwać prace nad moim opus magnum - Tekronicum. Z każdym rokiem rodziła się nowa nadzieja, pojawiali się nowi fani i współpracownicy. Jednak nadal czuję się samotny ze swoimi pomysłami. Patrząc wstecz widzę tylko wiele chęci i zero faktycznej treści. Dziesiątki stworzonych dokumentów i notatek i zupełnie żadnych konkretów. Nic co pozwoliłoby rozegrać choćby pojedynczą sesję w wymarzonym świecie.  Tak, tworzyłem łamacza serc. Nie tylko dla siebie, ale przede wszystkim dla innych. No cóż, nie udało się. Trudno,...

Powrót Kryształów Czasu?

19-10-2012 08:51
10
Komentarze: 20
Na forum portalu krysztalyczasu.pl roznieciłem dyskusję na temat wymiany mechaniki legendarnych Kryształów Czasu. Zapoczątkowało to żywą dyskusję i lawinę pomysłów. Bardzo niespójną, ale to dobry początek. A wszystko przez wpis autora odnośnie prac nad nową edycją KC i praktycznym brakiem zmian w mechanice. Oczywiście nikt z nas się nie łudzi, że nowa edycja kiedykolwiek powstanie, ale jeżeli miałoby to nastąpić to wolelibyśmy by autor rozważył nasze postulaty poparte gotową i skrojoną na miarę mechaniką. W najgorszym razie będziemy mieli własną mechanikę a autor zostanie z niczym. Niestety...

Parametry postaci

16-10-2012 12:25
7
Komentarze: 30
Nowy wpis, nowa nadzieja. Tym razem temat bardziej przyziemny i RPGowy. Mianowicie kwestia opisywania postaci za pomocą mechaniki. Ja wciąż szukam sposobu na to niejasne zagadnienie. Zadaję sobie pytanie, czy w ogóle warto ustalać jakieś stałe parametry, czy może zostawić to graczom? Oczywiście znaczna większość gier określa dość dokładnie parametry nazywając je cechami, atrybutami, współczynnikami itp. Jednak czy większość ma w tym wypadku rację?   Ponieważ nie znalazłem w miarę racjonalnej alternatywy na ostatnie pytanie moja odpowiedź brzmi – TAK. Nie dlatego, że...

Postuluję o gry bez autorów

15-10-2012 09:50
14
Komentarze: 31
Ten trochę zaczepny tytuł wpisu to wstęp do kontynuacji poprzedniego wątku. Lecz najpierw małe podsumowanie. Otóż gry w Polsce są nie po polsku bo ich nie chcemy. Od początku to wiedziałem, ale wolałem zasięgnąć szerszej opinii. Powodów tego stanu rzeczy jest kilka:  nasze zacofanie względem zachodu (czas pojawienia się RPG u nas);niechęć do czytania książek i robienia dziwnych rzeczy, czyli ogólnie RPG;wysokie koszty hobby (mimo, że do gry wystarczy wyobraźnia i jeden podręcznik na kilka osób).  Nie wyklucza to wcale istnienia niszy, w której wła...

Polskie nie po polsku

12-10-2012 11:41
9
Komentarze: 102
Zastanawialiście się kiedyś czemu Polakowi łatwiej wcisnąć coś, co jest zagraniczne niż rodzime? Być może doszliście do wniosku, że to po prostu wrodzone malkontenctwo, albo i nie. Chyba najlepiej widać to na przykładzie gier wszelakich. Owszem są wyjątkowe produkcje polskie, ale giną w zalewie zagranicznych towarów. Pewnie to też wina wielkości rynku i możliwości produkcyjnych, ale wg mnie to tylko wymówka. Ja upatruję problemu z małą popularnością polskich gier gdzie indziej. Dla mnie po prostu one nie są po polsku. Już tłumaczę ten fenomen. Większość gier wywodzi się i tak spoza naszej...

Petra znaczy skała

12-10-2012 09:17
0
Komentarze: 23
Po pierwszej notce blogowej czas na podsumowanie i rachunek sumienia. Więc wyszło, że znacie mnie głównie dzięki kartom. Nikt nie wspomniał o kolekcji więc to pomijam. Niektórzy sugerowali, że jestem "dupowłazem" bo "przymilam się propozycjami współpracy". Poza pierwszym to drugie to komplement. Bo jak inaczej odczytać to, że ktoś zauważył moje próby niesienia mojej skromnej* pomocy? A może, wedle tutejszych standardów co poniektórych, powinienem strzelić focha i w każdej notce i komentarzu sączyć jad na wszystko i wszystkich? Nie, to nie mój styl. Lubię kpić, ironizować a...

Porozmawiajmy o mnie

11-10-2012 10:24
5
Komentarze: 42
Pierwsza moja notka blogowa na Polterze i od razu chciałbym zachęcić was do komentowania. Czego? Ano mnie samego. Co o mnie sądzicie? Czy mnie znacie? Za co nie lubicie? Wiem, to głupie, ale potraktujcie to jako eksperyment. To co teraz napiszecie ułatwi mi kontakt z Wami. Czemu tak się wystawiam? Odrobnina krytyki nikomu nie zaszkodziła, a widze, że na Polterze z krytyką samych siebie jest najtrudniej.  To kto pierwszy?