Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 111-120 z 136.

Raz jeszcze: Dlaczego magowie są przegięci!

05-12-2010 22:26
28
Komentarze: 12
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Miesiąc temu napisałem już jeden wpis na ten temat. Wydaje się jednak, że część czytelników go nie zrozumiała. Niektórzy potraktowali go tak, jakbym miał coś przeciwko faktowi, że kula ognista zadaje więcej obrażeń, niż miecz. Przykładowo Lucek napisał coś takiego: Bycie nukerem oznacza nukowanie - proste :-) Otóż: nie jest to takie proste. W wielu znanych mi grach, które dopuszczają stworzenie czarownika innego typu, niż właśnie Nuker specjalizacja ta jest jedną z najgorszych, jeśli nie najgorszą z dostępnych. Powody są dwa: 1) Nuker jest bardzo wąsko w...

Heartbreaking 19: komentarz

03-12-2010 20:06
7
Komentarze: 1
W działach: RPG
Jak widać po poprzednim wpisie wypełniłem (chyba jako pierwszy) stworzony przez Eri kwestionariusz Heartbreking 19. Nie do końca zgadzam się z opiniami jego autorki i wnioskami z dyskusji pod jej tematem, co posłuży za pretekst dla innego wpisu. Teraz jednak chciałbym napisać o samym Heartbreakingu 19. Dobre Strony: Heartbreaking 19 ma, zwłaszcza w stosunku do innych, podobnych kwestionariuszy w rodzaju Ego 19 czy Power 19 sporo zalet. Są to: - brak skażenia ideologicznego i „normalność”. Za każdym razem, gdy miałem do czynienia z podobnymi testami odnosiłem wrażenie, że tw&oa...

Heartbreaking 19: Czas Waśni

02-12-2010 23:39
7
Komentarze: 3
W działach: RPG, Czas Waśni
Czas Waśni: Heartbreaking 19 Na znak poparcia, celem reklamy oraz rozpropagowania nowego systemu i wszystkiego, co związane z Heartbreakerami pora wykonać test Heartbreaking 19 dla Czasu Waśni. Test Heartbreking 19 opracowany został przez Eri. W oddzielnym wpisie podzielę się swoimi spostrzeżeniami na jego temat. 1) Dla kogo robisz tą grę? Czas Waśni w obecnej formie powstał chyba 5 czy 6 lat temu. Nie pamiętam już tak szczegółowo dla kogo go pisałem. Zasadniczo gra miała trafić do dwóch grup: miłośników literatury fantasy i miłośników epoki średniowiecza...

15 gier w 15 minut

19-11-2010 00:40
7
Komentarze: 6
W działach: Fanboj i Życie, RPG, Gry Wideo
1) Magiczny Miecz - nie Magia i Miecz, tylko jej polska podróba. Bo to do niej wszystko się zaczęło. 2) Might and Magic IV i V: World of Xeen - bo co nie zaczęło się od Magicznego Miecza, zaczęło się od World of Xeen, a raczej od jego recenzji w Top Secret. Bardzo chciałem zagrać w tą grę (miałem Amigę 500, a to wyszło tylko na PC). I wiecie co? Kiedy w końcu mi się udało byłem strasznie rozczarowany. 3) Prehistoric - opanowałem tą grę do tego stopnia, że w końcu potrafiłem przechodzić niektóre plansze z zamkniętymi oczami. 4) Amberstar - cRPG z 1992 roku z pół-tekstową g...

Dlaczego magowie (prawie zawsze) są przegięci

07-11-2010 14:15
19
Komentarze: 24
W działach: RPG, Fanboj i Życie
W zeszłym miesiącu do paczek zadrukowanego papieru toaletowego wysokiej jakości marki CD-Action przypięte było King’s Bounty: Legenda. Tym, co mnie zaskoczyło był fakt, że zawartość papieru toaletowego jest jeszcze niższej jakości, niż pamiętam z ery Wojujących Czasopism. Jak nakazuje rytuał: papier toaletowy spaliłem z dala od domostw. Grzech kupienia CD-Action odpokutowałem miesięcznym postem. Grzech czytania CD-Action odpokutowałem chłostając się przez 30 dni po sto razy bykowcem. W międzyczasie zabrałem się do gry (Wojownikiem) w King’s Bounty. Wybrałem go, bo paladyn wygląd...

Blog i Czas Waśni: podsumowanie roku

31-10-2010 15:44
9
Komentarze: 3
W działach: Czas Waśni, RPG, Fanboj i Życie
Gdzieś w tym miesiącu mija rok, od kiedy założyłem tego bloga, żeby pisać o Czasie Waśni i innych rzeczach. Jest to wspaniała okazja, żeby podsumować ten okres. 1) Blog i systemy, które warto by znać Jak się okazuje pisanie bloga to fajna sprawa, zwłaszcza, jeśli pod ręką jest jakaś społeczność, która będzie go czytać. Niestety, tym, co nie jest fajne to luki we własnej wiedzy. Zwłaszcza, jeśli człowiek co jakiś czas wymądrza się o temacie, którego dotyczy. Wypadałoby więc poszerzyć swoją wiedzę o kilka dziedzin, żeby móc swobodnie dyskutować. Jednak na drodze...

KB#15: W obronie realizmu

29-10-2010 23:33
18
Komentarze: 6
W działach: RPG
Od jakiegoś czasu nosiłem się z chęcią napisania notki typu „mit realizmu”. Temat ten wyczerpali jednak poprzedni blogowicze. Jako, że w dyskusji muszą pojawić się przeciwne głosy (inaczej zmienia się w potakiwanie, a to nie jest zdrowe) pozwolę sobie wyrazić opinię przeciwną. Trochę nie mam do tego niestety przekonania. Realizm bardzo często niestety ssie. Przez długi czas uważałem realizm za cechę estetyczną, nie mającą wpływu na jakość gry. Wiadomo: jedni lubią RPG realistyczne, inni nie, tak samo, jak można np. lubić RPG z elfami lub z krasnoludami. Pod koniec wakacj...

KB#14: O religii, fantasy i Czasie Waśni (ale o tym ostatnim tylko trochę)

13-10-2010 19:56
13
Komentarze: 7
W działach: RPG, Fanboj i Życie
Notka pisana z okazji 14 edycji Karnawału Blogowego. Ha! Zdążyłem!  W Czasie Waśni magia zależy od dwóch statystyk: Magii i Mistyki. Pierwsza decyduje o ilości Punktów Czarów, druga: o tym z jak trudnych zaklęć będzie mógł mag korzystać (zastępuje Poziom Czarów). Teoretycznie jest więc możliwe (w praktyce jeszcze nie spotkałem się z taką sytuacją), żeby ktoś stworzył postać czarownika, która nie przydzieliła ani jednego punktu na te statystyki i nie jest zdolna używać czarów. Dlaczego to jest tak zrobione? Żeby klechy nie mogły czarować...

Dlaczego (ogólnie wszystkie) zwierzęta ssą?

20-08-2010 23:10
23
Komentarze: 26
W działach: RPG, Fanboj i Życie
Temat pojawił się już kilkakrotnie na łamach tutejszych blogów. Brzmi on: dlaczego ziemskie zwierzęta w grach RPG mają kiepskie statystyki i stanowią przeciwników niegodnych wyżej poziomowych drużyn? Tym razem spróbuję się z nim zmierzyć ja. Temat zastanawia mnie już zresztą od jakiegoś czasu. Nasza rodzinna planeta obfituje bowiem w zwierzęta groźne i śmiertelnie groźne dla ludzi. Wiedzieli o tym nasi przodkowie. Czytając zbiory mitów czy eposów rycerskich napotkać możemy na opisy starć z niezwykle groźnymi zwierzętami: wilkami, dzikami, niedźwiedziam...

Dlaczego konie w RPG ssą?

12-08-2010 19:09
29
Komentarze: 23
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Idea tej notki wzięła mi się z Exalted. Inspiracja ma dwa źródła. Pierwsze, to fakt, że rozśmieszyły mnie dwie moce z podręcznika podstawowego. Były to: Racing Hare Method oraz Flashing Thunderbolt Speed. Obie moce działają tak samo… Z tym, że pierwsza jest lepsza. Pierwsza moc pozwala bardzo szybko (Stamina + Essence x 10 mil na godzinę, statystyki podane z przed erraty, która mocno namieszała) biec. Druga: jechać konno (Stamina wierzchowca x 10 mil na godzinę, przeciętny koń ma 3 Stamina, podczas gdy Solar będzie miał minimalnie 2 Stamina i 2 Essence już w momencie kreacji postaci...