Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 12.

Handouty

18-07-2011 08:36
1
Komentarze: 1
W działach: rpg
Na swoim blogu umieściłem notkę dotyczącą handoutów. Omawia sporo ich rodzajów ale nie jest tekstem na jakimś bardzo wysokim poziomie ani odkrywającym zupełnie nowe metody. Taki mały zbiór.  http://blog.alfateam.cal.pl/?p=622

Konkurs na Handout - Rozstrzygnięcie

07-06-2011 08:46
8
Komentarze: 5
W działach: rpg
Około miesiąc temu został ogłoszony konkurs na handout. Teraz przyszła pora na rozstrzygnięcie. Prace są anonimowe więc mogę wyrazić o nich swoją opinię.  Pierwsza praca która przyszła: Lampa Luminolowa bardzo mi się spodobała. Bardzo efektowna. Niestety nie sprawdziłem sam jak działa bo sklep chemiczny do którego poszedłem był w remoncie. To jest wada tego pomysłu, składniki NIE są bardzo proste do dostania, trzeba się postarać trochę albo na allegro zamówić i w sumie jakieś pieniądze na to idą, nie jest to tani handout ale nie używa się go też z sesji na ses...

Herold

30-05-2011 08:53
2
Komentarze: 0
W działach: rpg
Mamy dziś 30 maja. To oznacza że do końca konkursu na handout pozostało bardzo niewiele czasu. Jeśli ktoś czekał na ostatnią chwilę to właśnie ona nadeszła. W tym momencie na konkurs przyszło 7 prac od 4 uczestników i niektóre handouty bardzo mi się spodobały, koniecznie muszę użyć ich na sesji. Jeśi ktoś się zdecyduje przysłać pracę to tu jest info.

Konkurs na handout

06-05-2011 09:13
13
Komentarze: 0
W działach: rpg
Dziś startuje druga edycja małego konkursu.Konkurs trwa do 31 maja.Tematem konkursu jest przysłanie pomysłu na handout lub fajnego triku na użycie handoutu.Handout, gdyby ktoś nie wiedział jest to przedmiot który jest 'wyjęty' ze świata gry który można dać graczowi lub mistrzowi gry.Pomysł powinien być w miarę prosty do wykonania. Wiem że niektórzy  mają dostęp do warsztatu i potrafią w nim nawet miecz wykuć, ale  większość z nas nie posiada zaplecza mechanicznego więc pomysły powinny  być możliwe do wykonania przez każdego w domowych warunkach.Jeśli...

Wynik spotkania

05-04-2011 17:02
1
Komentarze: 7
W działach: rpg
Wynik spotkania
To będzie krótki wpis traktujący o pewnym zjawisku które występuje w rpg-ach. Mam na myśli zero jedynkowy wynik spotkań w rpg.  Gracze spotykają jakąś przeszkodę na swojej drodze, jest to albo przeciwnik, albo pułapka, albo zagadka, albo spotkanie z npc-em. Gracze mają jakiś cel w spotkaniu, chcą je ‘pokonać’, czyli osiągnąć zamierzony cel i iść dalej. W większości wypadków sprowadza się to do tego, że gracz deklaruje jakąś akcję i/lub rzuca kośćmi i udało mu się lub nie. Odniósł sukces lub porażkę. Myślę że dużo ciekawszą opcją był by wprowadzenie...

Konkurs

01-04-2011 16:46
3
Komentarze: 5
W działach: rpg
Dziś startuje mały konkurs.Konkurs trwa od 1 kwietnia do 30 kwietnia.Tematem konkursu jest stworzenie postaci do świata fantasy. Wiem że pojęcie 'świat fantasy' jest szerokie i niech tak pozostanie.Postać powinna być tworzona bez systemowo, chociaż można korzystać ze stereotypowych stereotypów, czyli elf wojownik jest dozwolony, a czupakabra nocny biegacz nie.Postać powinna być gotowa do gry.Całość pracy nie powinna przekraczać jednej strony tekstu.Do samej karty postaci można dołączyć sugestie dotyczące odgrywania, fajnych trików postaci i temu podobnych.Jeśli ktoś nie wie o co mi chodzi to z...

Graj Graczem

01-04-2011 10:08
3
Komentarze: 0
W działach: rpg
Graj Graczem
Skoro tworzenie postaci zostało omówione przejdziemy do wyważania sufitu. Post jest skierowany do GRACZY. Mistrzowie mogą go przeczytać ale nie powinni się nim sugerować w trakcie tworzenia przygód. czytaj i komentuj na moim blogu  Załóżmy że postacie zostały stworzone, zaczęła się sesja postacie się spotkały, przedstawiły, ku zdziwieniu mistrza gry okazało się ze nekromanta mroczny elf i praworządny dobry paladyn krasnolud nie zabili się od razu. Bardzo fajnie kiedy gracze próbują utrzymać dróżynę w całości chociaż czasem wychodzi sztucznie. Ses...

Graj Graczem

31-03-2011 07:13
20
Komentarze: 0
W działach: rpg
Będzie to artykulik omawiający kwestię co zrobić żeby grać postacią i być bohaterem. W artykule poruszę dwie główne kwestie, jedna to co zrobić żeby stworzyć fajną postać. Druga co zrobić żeby grać bohaterem a nie jakąś popierdułką. Dla ułatwienia podzielę artykuł na dwa wpisy. Pierwsza część będzie w dużej mierze oparta o przemyślenie różnych ludzi z którymi się zgadam. O wielu z nich rozmawialiśmy na master mindzie więc będę przy nich umieszczać znaczek master minda żeby nie miał nikt pretensji.     czytaj i komentuj wpis na moim blogu   ...

Rozwój postaci a trudność gry

28-03-2011 22:51
12
Komentarze: 12
W działach: rpg
Ostatnio siedząc w pubie, wypijałem oceany piwa, śpiewałem krasnoludzkie piosenki o złocie i brodzie a przy okazji rozmawiałem o rpg. W trakcie rozmowy został poruszony dość interesujący problem który bardzo często jest kompletnie ignorowany przez mistrzów i graczy. Chodzi o podejście że gracze powinni być stawiani przeciwko wyzwaniu o poziomie trudności dopasowanym do drużyny. czytaj dalsze wypociny na moim blogu

styl prowadzenia

27-07-2010 13:37
4
Komentarze: 2
W działach: rpg
styl prowadzenia
Myślałem nad jakimś fajnym wstępem ale nic nie przyszło mi do głowy co nie było by wodolejstwem którego nie lubię więc będzie konkretnie. Powiem krótko o dwóch (kłamstwo powiem o więcej niż dwóch) sposobach na prowadzenie sesji czy wymyślanie fabuły na sesje.  Pierwszy mówi tak: do sesji trzeba się przygotować, dobrze przygotować. Wymyślić fabułę, wydarzenia, wątki poboczne, bohaterów niezależnych, ciekawe miejsca czy przedmioty do których bohaterowie mają szansę trafić itp. Drugi mówi że te wszystkie przygotowania są kompletn...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.