Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 21.

Gdzie graczy sześć tam nie ma co jeść

05-05-2014 16:30
11
Komentarze: 9
W działach: rpg
Gdzie graczy sześć tam nie ma co jeść
Majówka była udana, choć nie rpgowo. Głównie zyskałem dodatkowe bonusy do umiejętności wędkarskich, co zaowocowało jednym okoniem na grillu. Wszystko wspaniale - jednak, kiedy przesiadywałem z kijem nad wodą zastanawiałem się nad ostatnią kampanią, którą mam przyjemność prowadzić. Mam charakter, który niektórym graczom może nie odpowiadać. Moja zmienność konwencji i klimatów jest tak częsta, że samemu zastanawiam się czy błędnik jeszcze daje radę. Do tego przy zmiennej liczbie graczy w grupie, niektóre sesje nie mogą być zrealizowane w taki sposób, jaki byśmy sobie zakładali. Nie ukrywam,...

Feedback ma wielkie oczy!

20-02-2014 10:44
14
Komentarze: 13
W działach: sesje, rpg, pomysły, błedy
Feedback ma wielkie oczy!
Od dawna uważałem, że feedback po sesji jest czymś ważnym. Wychodziłem z założenia, że zawsze można coś poprawić, a zarazem uznawałem, iż jest to wskazane. Czytając wpis Karczmarza o 100 notce, wywiązała się między nami mała rozmowa. Uznałem, że warto powiedzieć kilka słów na temat dyskusji po sesji i tego czy zawsze jest dobrze dawać feedback.        Moje pierwsze sesje pamiętam jak przez mgłę, począwszy od takiej, którą zacząłem słowami „Macie zabić grafa w tym mieście. Nie wiecie, kto wam kazał i dlaczego. Macie po prostu się go pozbyć …”...

Dział Warhammera - Nowa Przygoda!

22-01-2014 19:47
24
Komentarze: 37
W działach: Warhammer, Cele, Dział, RPG
Dział Warhammera - Nowa Przygoda!
Zimno za oknem, gołoledź pokryła ulice, pociągi powoli przemieszczają się po torach, a ja dziś wieczór spokojnie popijam ciepłą herbatę przed ekranem komputera. Pochmurne niebo i światło padające z pomiędzy żaluzji padło na moją solną lampę.* Właśnie przy świetle tego słonego tworu spędziliśmy najwięcej udanych historii w Starym Świecie. Brakuje mi dzisiejszego wieczoru tylko jednej rzeczy, kolejnej przygody wraz z mymi kompanami w świecie Warhammera. Dawno nie prowadziłem żadnej przygody w tym settingu, choć jest mi on najbliższy ze wszystkich. Również, jako jedyny z systemów nigdy nie sprawi...

O zbyt długich opisach, priorytetach i manipulacji.

17-12-2013 12:04
13
Komentarze: 16
W działach: sesje, rpg, pomysły, błedy
O zbyt długich opisach, priorytetach i manipulacji.
    Dawno nie pisałem na blogu, a w ciągu ostatnich miesięcy rozegrałem wiele sesji. Wciąż głównie, jako mistrz gry, jednak ostatnio miałem okazję zagrać sesję u Karczmarza (no, wreszcie się chłopak zebrał do prowadzenia! A, jak było fajnie, to tylko uczestnicy przygody wiedzą), jak również rozegrać kilka sporadycznych sesji u WekTa (w jego kolorowej autorce, gdzie żywioły odgrywają znaczącą rolę w świecie, tak bardzo baśniowo!). Jednak, o czym chciałem dziś napisać i jakimi refleksjami chciałem się z wami podzielić? Otóż chciałem przedstawić błędy, jakie zdarza mi się popełnić...

Daj się ponieść epickości!

29-07-2013 10:25
22
Komentarze: 17
W działach: Kampania, Przygody, Konwencja, RPG
Daj się ponieść epickości!
Wróciłem już jakiś czas temu z obozu RPG na którym byłem opiekunem. Bardzo dużo pozytywnych emocji, jak również wiele pracy. Dwie udane kampanie i dwie diametralnie różniące się historie. Jednak nie o różnicach chciałbym napisać, a o czymś zupełnie innym. Chciałem podzielić się pewną refleksją dotyczącą stylu prowadzenia. Często boimy się przekroczyć pewną granicę, ponieważ obawiamy się, że przez to nasza przygoda może stać się groteskowa. Mowa tutaj o granicach związanych z epickością historii. Aby dokładniej wyjaśnić to, o czym chciałbym podyskutować odniosę się do przykładu z życia. ...

Realm Works - Narzędzie/Organizator Kampanii

04-03-2013 19:30
3
Komentarze: 21
W działach: RPG, Sesje, Informacje
Realm Works - Narzędzie/Organizator Kampanii
Dobry wszystkim!   Dzisiaj notka bardzo krótka i właściwie informacyjna. Nie wiem czy jesteście obeznani z projektem, jednak ja wcześniej z nim się nie spotkałem. Z Lone Wolf Development miałem do czynienia  pierwszy raz lata temu. Od dawna korzystam z ich narzędzia do przygotowywania list armii do gier bitewnych. Muszę przyznać, że jest to najlepszy dostępny program na rynku. Nowy projekt Lone Wolf dotyczy oprogramowania dzięki któremu możemy zapisywać informacje dotyczące kampanii / sesji. Narzędzie to wydaje się o tyle ciekawe, że pozwala na tworzenie siatek / zapisywa...

Prawdziwa heroiczna kampania

25-02-2013 11:32
12
Komentarze: 28
W działach: Sentymenty, Kampania, Sesje, RPG
Prawdziwa heroiczna kampania
Ostrzeżenie przed czytaniem: sporo sentymentów, trochę pomysłów do RPG, trochę przynudzania :) Początek wyjątkowej historii Było to 6 lat temu. Trochę czasu minęło. Wtedy każdy z naszej starej ekipy miał więcej czasu, studia, dorywcze prace itd. Wspólnie przemierzaliśmy krainy Starego Świata. Co ciekawe mimo, że nasza stała grupa liczyła 5 osób, to przez cały rok grania graliśmy jedynie (aż?) we trzech – ja jako mistrz gry, Karczmarz, jako Hagar Bolanirson, Lelek jako Gotfryd. Była to wyjątkowa historia. Zapadła nam głęboko w pamięć, lecz się skończyła ... Tydzień temu wpadłem na sza...

Moja Mała Autorka - Fenix 1945

29-09-2012 21:33
9
Komentarze: 12
W działach: RPG, Autorka, Fenix, 1945, Copernicon
Moja Mała Autorka - Fenix 1945
Ostatnio długo zbierałem się, aby napisać coś do Grimmuaru. Niestety druga połowa roku jest dla mnie okresem ciężkiej pracy. Po powrocie do domu zostaje mi dużo mniej wolnych chwil, aby coś porobić. Choć jest to pewnie usprawiedliwienie samego siebie. Tak naprawdę złapało mnie typowe lenistwo. Pracy nad Grimmuarem jednak nie przerwałem i idzie pomału do przodu. Choć czułem ciągle, że chciałbym napisać coś w ramach relaksu. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności zauważyłem na stronie Coperniconu konkurs na grę autorską (tekst miał zawierać się w zaledwie 2000 słowach). Uznałem, że w ramach odpoczynk...

Polcon - piąty wymiar i ja

22-08-2012 11:10
1
Komentarze: 4
W działach: Polcon, Konwent, RPG, Sentymenty
Polcon - piąty wymiar i ja
Mój 5 dniowy urlop niedługo się rozpocznie. Zapewne, jak zwykle okaże się, że wpadnę w dziurę czasoprzestrzenną i czas zacznie szybciej biec. Przeklęte wiry czasoprzestrzenne! Zapewne mało kto je lubi, ale z drugiej strony dają samopoczucie, że robi się coś ciekawego. Szczególnie, że w tym roku wyjazd na Polcon dla mnie i moich przyjaciół zapowiada się bardzo wyjątkowo. Zebrała się nas ósemka, co daje nam rekordową liczbę (rekordową dla nas). Co jednak skłoniło mnie do tego wpisu? Przez długie lata byłem związany z środowiskiem battle’owym. Przesuwałem figurki, zbierałem drobne dyplomy,...

Grimmuar - Wiedźma i jej kamień

15-08-2012 22:37
7
Komentarze: 5
W działach: Grimmuar, RPG, Kampania, Przygoda
Grimmuar - Wiedźma i jej kamień
Wiedźma i jej okropny kamień – Grimmuar Zastanawiałem się dość długo, o czym mógłbym napisać. Przez ostatnie tygodnie część mojego czasu zajmuje wymyślanie i spisywanie kolejnych pomysłów do Grimmuaru (Tych, którzy jeszcze nie czytali o projekcie, odsyłam do wcześniejszych notek). Biorąc pod uwagę, że dni są dość pochmurne i deszczowe postanowiliśmy z Krzyśkiem popracować nad jedną z bardziej klimatycznych historii z zestawu przygód. A więc może więcej szczegółów… Historia z pozoru jest prosta, bazuje na konwencji czarownicy mieszkającej na odludzi. Pierwsze skojarzenie to Jaś i...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.