Blog - gry wideo

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 64.

Złe, mordercze gry: jak możemy się bronić? I czy możemy?

11-01-2017 01:11
0
Komentarze: 24
W działach: gry wideo, wredni ludzie
Jak wszyscy wiedzą pewnie lepiej odemnie: dwa tygodnie temu w Ełku najpierw doszło do morderstwa, a potem czegoś w rodzaju zamieszek na tle rasowym. Te podjęte zostały w kilku innych miejscach. Zapytać się można co w ludziach siedzi? Doktor Grzegorz Linderberg jednak oświecił nas, mówiąc, że winne są gry komputerowe. Pytanie brzmi: czy my, gracze komputerowi możemy się w jakiś sposób bronić przed pomówieniami? Tło sytuacji: Jak wiadomo, w Ełku doszło do wielostopniowej tragedii. Dwóch około 20 letnich mężczyzn (sądząc po komentarzach użytkowników na różnych serwisach społecznościowych: typo...

Wielka klapa gier AAA – komentarz

27-12-2016 23:24
0
Komentarze: 0
W działach: gry wideo
Tydzień 10-26 listopada rozpoczął się jak typowy tydzień w świecie gier komputerowych. Nadchodziły święta, tak więc na rynek trafiła duża ilość nowych gier AAA. Nie było w tym nic dziwnego: właśnie rozpoczął się okres przedświąteczny i trwał czwarty kwartał roku. Nie od dziś wiadomo, ze w okresie tym w świecie gier ma miejsce 40 procent wszystkich transakcji. Nic nie zapowiadało koszmaru. Ten jednak nadszedł. 6 na 9 gier, które miały wówczas swą premierę nie sprzedało się. Jednocześnie w tym okresie rynek gier pozostałych kategorii (nie AAA) urósł o prawie 40 procent. Zdaniem serwisu Gram.pl...

Magia i polityka – jak moce nadprzyrodzone mogłyby wpływać na ustrój?

11-12-2016 00:39
3
Komentarze: 1
W działach: fantasy, gry wideo, rpg
W trzeciej edycji Dungeons and Dragons państwa władane przez czarnoksiężników zbiorowo nazywane są „magokracjami”. Jak w praktyce mógłby kształtować się taki ustrój oraz jaki miałoby to wpływ na życie mieszkańców tak rządzonego państwa? Trochę teorii: Myślę, ze różnego rodzaju czarownicy są dość mocno predysponowani do władzy i istnieje duże prawdopodobieństwo, że, gdyby istnieli, to by ją objęli. Już w ziemskich warunkach obietnica boskiej opieki czy skorzystania z magicznych mocy przypadających różnego rodzaju królom-bogom i królom-kapłanom dawała znaczącą władzę. Geneza i wy...

Dlaczego ludzie nie czytają książek i dużo piracą – inna strona medalu:

23-11-2016 21:48
0
Komentarze: 9
W działach: gry wideo, książki, wredni ludzie
O tym, dlaczego ludzie nie czytają książek, już kiedyś na tym blogu pisałem. O piractwie jeszcze chyba nie było okazji, ale jest to temat na tyle nośny i często wracający, że na pewno jeszcze się zdarzy okazja. Dziś spróbujemy spojrzeć na niego z nieco innej strony. Uważam, że jednym z powodów zarówno niskiego czytelnictwa, jak i wysokiego poziomu piractwa w Polsce jest bieda. Oczywiście wskazywać można też i inne powody: przyzwyczajenie Polaków do cwaniactwa przez poprzedni ustrój, wysoki stopień pochwały zachowań kombinatorskich czy też wreszcie brak kultury czytelnictwa, o którym pisałe...

Valiant Hearts – recenzja:

22-11-2016 23:07
0
Komentarze: 0
W działach: gry wideo
W 2014 roku minęła setna rocznica wybuchu I Wojny Światowej, co spowodowało odrodzenie zainteresowania tym konfliktem. Rezultatem było powstanie między innymi gry Valiant Hearts, podnoszącej tematykę cierpienia żołnierzy na froncie oraz rozłąki, jaką nieraz bratobójczy konflikt sprowadził na ich bliskich. Tytuł ten okrzyknięty został małym arcydziełem. Na ile słusznie? Fabuła i gameplay: Centralną postacią fabuły jest podstarzały rolnik Emil, pochodzący z przygranicznych terenów Francji oraz wokół jego rodziny. Wybuch wojny jest dlań życiową tragedią. Najpierw jego zięć, Karl, etniczny Niem...

Banner saga 2 - recenzja

15-11-2016 00:01
1
Komentarze: 2
W działach: gry wideo
Pisząc o poprzedniej części Banner Saga zakończyłem tekst stwierdzeniem, ze gdyby gra była o cztery godziny dłuższa, to byłaby moim zdaniem doskonalą. Otóż: Banner Saga 2 jest dłuższa. I co za tym idzie: doskonała. Banner Saga 2 jest sensu stricte kontynuacją poprzedniej gry. Kontynuacją na tyle ścisłą, że w zasadzie można by ja nazwać ją samodzielnym dodatkiem, albo rozdziałem, choć sami twórcy nie stosują takiego określenia. W efekcie więc trudno w grze szukać nowej mechaniki, czy interface, wykorzystuje bowiem sprawdzony pomysł, rozbudowując go o nowe elementy. Jeśli kogoś interesują te...

Dlaczego Japonia przegrywa?

12-11-2016 00:02
2
Komentarze: 2
W działach: gry wideo, książki, filmy, anime
Kraj Kwitnącej Wiśni, ongiś widziany jako globalna potęga, zarówno ekonomiczna, która zdystansuje dochodem Stany Zjednoczone, jak i kulturowa. W 2000 roku kontrolujący 50 procent światowej sprzedaży gier wideo. W roku 2010: już tylko 10 procent. Obecnie jeszcze mniej… Zjawisko to dotyczy nie tylko zresztą gier komputerowych, ale też innych dziedzin, z których najbardziej interesującą dla nas zapewne będzie manga i anime. Nie da się nie odnieść wrażenia, że japońska animacja przeżywa wyraźną zapaść jakościową. Dlaczego niedawne imperium upada na naszych oczach? Temat nie jest nowy, po...

Zakaz handlu w niedziele – co będzie oznaczał dla graczy i czytaczy?

08-11-2016 20:54
0
Komentarze: 6
W działach: gry wideo, książki, wredni ludzie
Dyskusja nad handlem w niedziele ostatnimi czasy ucichła, niemniej jednak oznaczać to może nie tylko, że z tego (wracającego jak bumerang) pomysłu zrezygnowano, ale też ciszę przed burzą. Niemniej jednak jest to dobry moment, by na zimno zastanowić się, co ten pomysł będzie oznaczał dla graczy i czytaczy miast i wsi. Klienci: Pierwszą konsekwencją zakazu handlu w niedziele będzie to, że w ten dzień nie zrobimy zakupów. Jest to o tyle istotne, ze żyjemy w kraju, w którym 40 procent transakcji handlowych odbywa się w weekend, z czego mniej-więcej polowa właśnie w niedzielę. Spowodowane jest to...

Top Secret, Secret Service, Gambler i inne – o pismach kultowych:

05-11-2016 17:51
0
Komentarze: 1
W działach: gry wideo
Kilka dni temu miało miejsce święto zmarłych, a ja poczułem się nieco nostalgicznie. Jako, że niedawno pisałem o zarówno o martwych seriach jak i czasopiśmie Pixel postanowiłem dziś napisać nieco o tak zwanych pismach kultowych. Czyli o gazetach, na których wychowała się znaczna część dzisiejszych, 30-letnich i starszych nerdów. Pisząc ten artykuł stanąłem na rozdrożu, zastanawiając się, co powinienem w nim zawrzeć. Początkowo chciałem napisać, jak takie pisma wyglądały, co się w nich znajdowało i co można było przeczytać kupując takie. Doszedłem jednak do wniosku, że zacznę od przedstawieni...

Dziewięć sequeli (lub restartów) gier, za które oddałbym duszę:

28-10-2016 20:56
1
Komentarze: 2
W działach: gry wideo
Jako że święto zmarłych blisko, zajmę się dzisiaj kwestią dziewięciu gier, na których (porządną) reaktywację czekam od lat. I co do których raczej się niestety nie doczekam, bowiem tytuły te są niestety najczęściej już martwe. 9) Warcraft IV Zacznę z grubej rury; od tytułu, który śni się po nocach zapewne nie tylko mi, mianowicie od kontynuacji znanego RTS-a fantasy lub też jego restartu. Dużo bym dał, żeby raz jeszcze stanąć do walki po stronie ludzi bądź orków... O ile Warcraft należy do najbardziej znanych obecnie marek na tej liście, to jednocześnie jest też grą, której czwartej części...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.