Blog - fantasy

Wyświetlono rezultaty 1-3 z 3.

Podróż Myśloczującego - opowiadniae ze świata Wyraju

15-06-2016 13:23
3
Komentarze: 1
W działach: opowiadanie, Wyraj, fantasy
(Wydobyte z szuflady, zapraszam do lektury)   W pokoju panował bałagan, przeszyty snopem światła sączącym się z dziury w zasłonie, w którym leniwie tańcowały drobinki kurzu. Pośród porozrzucanych w nieładzie ubrań, naczyń, narzędzi, niedojedzonych i niedopitych resztek, walały się również książki. Część książek było pootwieranych, inne pokrywała gruba warstwa kurzu. W jednym z kątów stał solidny, obity blachą i wyłożony kaflami, długi stół, na którym panował niepasujący do reszty pokoju porządek. Znajdowała się na nim waga aptekarska, moździerz, alembik, menzurki, igły, strzykawki i inn...

Nazwy i imiona, czyli neologizm i język przodków w służbie światotworzenia Wyraju RPG.

19-12-2013 17:58
9
Komentarze: 14
W działach: rpg, fate core, fae, fantasy, gry fabularne, światotworzenie, systemy autorskie
Nazwy i imiona, czyli neologizm i język przodków w służbie światotworzenia Wyraju RPG.
Rozgorzała dyskusja na temat nazw dla Wyraju RPG gra fabularna. Czy słowo somancja oddaje sens zjawiska które ma nazywać? Czy Wyraj RPG będzie się mylić z wygraj lub wydaj RPG? Czy nazwy które proponuję się przyjmą, czy będą raczej przeszkadzać. Padła teza, że takie rzeczy to na sucho uchodzą tylko Dukajowi. Były także zdania przeciwne, że somancja brzmi spoko.   Nazwy Wyszedłem z założenia, że skoro kreuję nibylandię i pragnę by nie była to ordynarna kalka istniejących już światów fantasy, to także muszę mieć inne nazwy. Owszem można tworzyć słowa, które ni...

Wyraj RPG

17-12-2013 15:04
8
Komentarze: 28
W działach: rpg, fate core, fae, fantasy, gry fabularne, światotworzenie, systemy autorskie
Wyraj RPG
Z mniejszym lub większym powodzeniem spisuję mój autorski system - Wyraj RPG. Cała koncepcja jest już w głowie i na porozrzucanych notatkach (zamkniętych teraz w jednym pudle). Wyraj RPG to fantasy spod znaku płaszcza i szpady. Stylistycznie nawiązuje do XVIII wieku, wieku oświecenia, wieku rozumu. Np. w świecie gry szaleje ogień rewolucji, posypały się głowy arystokratów z Wihari. Lecz piękne idee rewolucji - wolność, równość, braterstwo - przysłania obecnie cień terroru Dyrektoriatu, który pragnie ponieść rewolucję na bagnetach na cały Wyraj Sławi. Oprócz nawiązań do historii, chciał...