Blog - Teoria RPG

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 15.

Wolsung 1.5 - Omówienie mechaniki

10-09-2013 16:02
3
Komentarze: 0
W działach: Opinie, Teoria RPG
Wolsung 1.5 - Omówienie mechaniki
Na Allgemeine Festung pojawił się wpis będący omówieniem zmian w regułach gry, jakie pojawiły się w Wolsungu 1.5. Być może rzeczywiście nazwa "Wolsung 1.5" jest w miarę adekwatna i faktycznie oznacza ona nową wersję gry. (..,) Na razie wydaje się, że najzwyczajniej są na tyle różne, inne, że to równorzędne zestawy reguł. W konfrontacje 1.0 i 1.5 będzie się grało inaczej. Źródło: Allgemeine Festung

Metagaming, Achiever/Explorer & Klimat w grach

17-07-2013 17:20
4
Komentarze: 0
W działach: Teoria RpG, Opinie, Różne, Mojsze Granie
Ostatnio pojawiły się trzy wpisy na Allgemeine Festung: - Metagaming w RPG - Czym moim zdaniem jest zjawisko metagamingu w RPG i dlaczego eksploatowanie mechanizmów w grze nim nie jest (za to zabawa we własną metafikcję - owszem). - Achiever/Explorer? - Przekrój poprzez gry komputerowe, planszowe i RPG, co mnie najbardziej fascynuje w grach. - Klimat w grach planszowych - Mansfeld pisze o klimacie w grach. Co prawda planszowych, ale jednak. Oprócz wygodniejszej formy jaką jest Blog Allgemeine Festung, znajdziesz mnie także na Facebooku oraz na Google+. Polecam także Blogi RPG oraz Blogi...

Mechanika szczelna

28-10-2012 09:08
8
Komentarze: 8
W działach: Teoria RPG
Mechanika szczelna
Tekst na temat jednego z używanych przeze mnie pojęć, aby wyrazić moją opinie na temat mechaniki - jej szczelność. Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :) Źródło: Allgemeine Festung

[KB #36] Warto zabijać... stosując mechanikę gry

12-10-2012 09:14
9
Komentarze: 10
W działach: Teoria RPG
[KB #36] Warto zabijać... stosując mechanikę gry
Drugi wpis do 36. edycji Karnawału Blogowego, tym razem na temat zabijania poprzez mechanikę gry, a także dlaczego inne rozwiązania mniej działają. W stylu mojszyzny. Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :) Źródło: Allgemeine Festung

[KB #36] Konflikt w RPG

09-10-2012 09:06
9
Komentarze: 9
W działach: Teoria RPG
Wpis na temat "Konfliktów w RPG" od strony psychologiczno-socjologicznej oraz technicznej (według perspektyw wyróżnionych przez KBendera w tytułowej notce tej edycji KB) na 36. edycję Karnawału Blogowego. Tworzenia własnych definicji brak. Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :) Źródło: Allgemeine Festung

Poważne Granie - serious...?

28-09-2012 09:39
5
Komentarze: 20
W działach: Opinie, Teoria RPG
Poważne Granie - serious...?
Na temat "poważnego grania" na sesjach RPG, mit czy kit? Anachronizm czy wciąż codzienność? Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :) Źródło: Allgemeine Festung

Wymiarowość walk w RPG

07-09-2012 09:06
3
Komentarze: 9
W działach: Teoria RPG, Przydatnik
Wymiarowość walk w RPG
Wymiarowość walk w RPG, czyli na temat jedno- i dwu- wymiarowości walk w RPG, plus parę wskazówek jak ciekawiej przedstawić walkę na sesji. Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :) Źródło: Allgemeine Festung

Replika na Kbendera, o liniowości i nieliniowości

11-08-2012 09:13
7
Komentarze: 28
W działach: Opinie, Różne, Teoria RPG
Replika na Kbendera, o liniowości i nieliniowości
Deklarowana odpowiedź na wpis Kbendera o railroadingu. Liniowość a railroading, nieliniowość plus coś o "odgrywaniu a granie postacią". Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :) Źródło: Allgemeine Festung

[KB #34] - Intrygi w Labyrinths & Lycanthropes

05-08-2012 09:15
3
Komentarze: 0
W działach: Karnawał Blogowy, Przydatnik, Teoria RPG
Z okazji 34. edycji Karnawału Blogowego, wpis o intrygach w Labyrinths & Lycanthropes między graczami w rywalizacji o tytuł zwycięzcy kampanii w labirynty. Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :) Źródło: Allgemeine Festung

Umiejętności w RPG - Dużo, mało?

01-08-2012 09:11
4
Komentarze: 31
W działach: Teoria RPG
Tekst o tym, ile tak naprawdę umiejętności na system RPG może być "dużo" czy "mało" - porównanie kilkunastu różnych erpegów i wnioski. Czyli - dlaczego w dedeku nie ma mitycznych stosów umiejętności. Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :) Źródło: Allgemeine Festung