Blog - SilCORE

Wyświetlono rezultaty 1-4 z 4.

SilCORE - sztuczki

01-04-2012 13:13
1
Komentarze: 3
W działach: Ferra, SilCORE
Grając w Ferrę z Eliashem usłyszałem z jego ust stwierdzenie, że mechanika SilCORE jest nudna - nie zawiera żadnych sztuczek ani zagrań. Założenia są proste. Najpierw, jak sztuczki są zorganizowane. Gracze tworząc postać mają do wyboru 4 opcje pochodzenia z Ziemii (Ameryki, Eurazja, Emiraty Afrykańskie i Oceania), oraz 4 opcje przynależności na Ferrze - Instytut Biotechnologii, Administracja Centralna, Kalifat Sacharyjski i Niezależni. Każda z opcji dostanie drzewko w sumie 7 sztuczek - jedną sztuczkę podstawową, dwie sztuczki głónwne i po dwie (w sumie 4) specjaliza...

Realistyczne hakowanie

04-01-2012 00:40
16
Komentarze: 20
W działach: Ferra, SilCORE
Zrobiłem małe badanie w necie i wpadłem w lekką panikę. Większość wyników wyszukiwania kombinacji „RPG” i „Hacking” odsyłała mnie do starych gierek PC lub do dywagacji na temat najskuteczniejszego wykorzystania istniejących mechanik CP2020, Shadowruna 4A, oraz Modern d20. Traktowały włamywanie się do komputerów jak łażenie po podziemiach lub magię i wymagały robienia dla hakerów sesji w sesji. Na szczęście udało mi się wpaść na serię notek Claya Dowlinga dotyczących tematu na rpg.net (w kolumnie /hack)   Pierwsze dwa wpisy zawierają porady...

Ferra, Silhuette i płonące modemy

31-12-2011 01:17
2
Komentarze: 7
W działach: Ferra, SilCORE
Ostatnio bawię się (w kontekście Ferry) mechaniką Silhuette – umieszczając Ferrę jako jedną z zaginionych kolonii uniwersum Heavy Geara. Przy okazji wychodzi na jaw problem wielu systemów przyszłościowych, czyli brak mechaniki dotyczącej hakowania. Mniam, dzięki temu mam okazję zrobić to w końcu po swojemu. Bo dotychczasowe doświadczenia związane z Cyberpunkiem nauczyły mnie jednego – ograniczając hakowanie do rzutu i stwierdzenia tak/nie, łatwo zrobić hakera-potwora. Za to odgrywając je tak jak to sobie wyobrażał podręcznik mamy podziemia-w-sesji i sporo absurdów...

Formularze Google a RPG

21-11-2011 17:14
17
Komentarze: 7
W działach: Programy, Ferra, SilCORE
[Smęty prowadzącego]Po słabej seji numer 3 na początku wakacji stwierdziłem, że potrzebuję przerwy od Ferry i od Savage Worlds (które, jak się okazało, mi nie pasują). Udało mi się w międzyczasie zagrać via Skype z YuriPRIME w Heavy Geara i zobaczyć Silhuette w akcji. System tak mi się spodobał, że postanowiłem przenieść moją kampanię w jego ramy. Ba, nawet podręcznik papierowy kupiłem. Ale żeby nie tracić czasu na sesji, postanowiłem zrobić formularz i zmusić ładnie poprosić graczy o zrobienie postaci przed sesją. Argumentem ostatecznym za skutecznością tego rozwiązania miały być liz...