Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 11.

Blogosfera RPG 2014

01-04-2015 14:54
3
Komentarze: 10
W działach: rpg
Blogosfera RPG 2014
Przy niemal każdej dyskusji z cyklu "Czemu Polteru umierasz?" pojawia się argument odpływania ludzi na blogi zewnętrzne. Na początku 2013 roku Darcane przyjrzał się rzeczonym, biorąc pod lupę prawie wszystkie aktywne w tamtym okresie blogi. Oczywiście można było dyskutować nad sensownością i dokładnością takiego raportu, według mnie jednak dał on dobry punkt wyjścia do odpowiedzi na pytanie czym właściwie zajmują się blogi erpegowe, jaką treści generują i w jakiej ilości. Gdzieś na początku marca pojawiła się tu, na Polteru, ciekawa statystyka zbierająca do kupy informacje na temat...

Szumowiny & Siepacze

31-01-2015 12:54
9
Komentarze: 1
W działach: rpg
Szumowiny & Siepacze to strategiczna turówka fabularna dla co najmniej dwóch osób, w której wcielacie się w role przywódców gangów rywalizujących o wpływy w opętanym bezprawiem mieście. Podczas rozgrywki będziecie mogli podkładać sobie świnie, dokonywać egzekucji, kapować psom, wymuszać haracze, przekupywać konfidentów, lecz także zawierać pakty i sojusze pomiędzy gangami - zazwyczaj, by zniszczyć konkurencję. Czym są S&S? S&S to moja wizja Królestw Tomka 'Salama' Widzińskiego, którą dzięki licencji CC miałem przyjemność wybebeszyć i przerobić po mojemu. Po co? By popra...

Rulebook 2.0

29-11-2014 19:16
9
Komentarze: 6
W działach: rpg
W trzecim dziesięcioleciu XXI wieku książki drukowane coraz bardziej odchodziły do lamusa, ustępując pola wydaniom elektronicznym. Przynajmniej jeśli chodzi o wszelkie książki użytkowe: przewodniki, kursy, poradniki czy podręczniki. Na przykład do RPG. Jednak zmiany technologiczne przyśpieszyły dopiero, gdy wirtualne egzemplarze nie starały się tylko wiernie naśladować swoich namacalnych poprzedników, ale skupiły się w pierwszym rzędzie na przedstawieniu treści w sposób bardziej wydajny. W sposób, którego ograniczona papierowa kartka nigdy nie będzie w stanie przedstawić. Pojęcie "apli...

Dendrologia erpegowa

06-11-2014 21:32
14
Komentarze: 16
W działach: rpg
Tak się ostatnio złożyło, że mam kilka dni wolnego, wziętych tylko i wyłącznie w celu bezwstydnego lenistwa. Ot, po zamknięciu projektu przełożona moja zgodziła się ze mną, że nadszedł oto czas na wymianę ulewających się już nadgodzin na kilka dni wypełnionych filmami, książkami i grami, czyli dobrami kultury, do których w ostatnich czasach dostęp miałem ściśle teoretyczny. Jednym z tytułów, do których przy tej okazji z ochotą powróciłem był znany i lubiany Path of Exile. Jest to typowy dungeon crawl, który, jak twierdzą złośliwi, łudząco przypomina klimatem Diablo, zanim poddano je kastrac...

Zróbmy sobie królestwo

15-09-2014 20:14
12
Komentarze: 10
W działach: rpg
Królestwa są trochę takim brzydkim kaczątkiem polskich amatorek. Podczas RNI3 ich nie chciano, uznając je za mało fabularne. Na forum planszówek nie mają czego szukać, bo co to za planszówka, co nawet planszy nie ma. Na strategię z prawdziwego zdarzenia mechanika zbyt prosta, na grę narracyjną za dużo cyferek, a na zwykłego chamskiego hartbrejkera całość jest za krótka. Powstały tak naprawdę dlatego, że Salam chciał stworzyć setting do przyszłej autorki, od gry globalnej, przez kolejne dodatki generując państwa i rasy, na zwykłych januszach kończąc. Wszystko randomowo i z detalami, razem lu...

Mapa mapie nierówna

26-08-2014 22:59
9
Komentarze: 0
W działach: rpg
Jeśli uznać kwestię prezentacji za trzecią obok zasad oraz fabuły składową erpega, okaże się, że solidnie przygotowana mapa zawsze przemówi na korzyść danego systemu. Tak jak inne formy prezentacji (np. kostki do trzeciej odsłony Warha, karta postaci z Kiedy Rozum Śpi), dobra mapa ma sporą szansę zostać w pamięci już po przekartkowaniu podręcznika przez potencjalnego czytelnika. Przeglądając mapy do najbardziej znanych systemów odniosłem wrażenie, że taki właśnie był cel większości twórców: aby mapa była wyrazista. Premierowy świat musiał posiadać charakterystyczny kształt lub element, lub...

O robieniu graczom dobrze

29-01-2014 10:01
6
Komentarze: 0
W działach: rpg
O robieniu graczom dobrze
Dziś będzie o innych preferencjach i zabawianiu siebie samego podczas sesji, ale to tylko pretekst, bo w zasadzie chodzi o filozofowanie na temat sesji prowadzonych na konwentach. W końcu Zjava 2014 już za pasem, a na niej trafi się nam kolejna porcja wolontaryjnie prowadzonych sesji rozmaitego autoramentu. Wśród nich pojawi się również taka, która skłoniła mnie ostatnio do refleksji na temat tego, co prowadzącemu na konwentach robić wolno, a czego, z szacunku dla graczy, nie wypada. Optymistycznie zakładam, że uda mi się zajrzeć w połowie lutego na drugą stronę Warszawy, by pyknąć jakąś sesy...

O tekstówkach i martwych waleniach

31-10-2013 14:46
2
Komentarze: 0
W działach: rpg
O tekstówkach i martwych waleniach
Dziś czas na nadrabianie zaległości. Nie wiem czy jest to tylko moje odczucie, ale jakoś tak nudą wieje. Trudno mówić o migracji z polteru na blogosferu czy z blogosferu na polteru, skoro i poltek, i blogirpg jakby mniej nowości generują. Nie wiem czy jest to jakieś ogólne zniechęcenie, czy może raczej podejście by pisać tylko kiedy serio ma się coś do powiedzenia. Z takiego z resztą założenia z Salantorem na Turkey Enterprises wyszliśmy. To, jak to wychodzi w praktyce jest już inną sprawą – wiecie w czym rzecz. Brodaty ostatnio zajmował się kwestią vallherynek, kusząc się o sensowne pr...

Głupioryje i Starzyki

22-09-2013 18:52
3
Komentarze: 0
W działach: RPG
Silowi "Woje Miodomiła" są wydaną autorką, z pewnością zasługuje na uwagę. Zamiast słać w eter pedeefa, sil postanowił oto swoje pomysły posłać bezpośrednio do drukarni i pchnąć do zainteresowanych za (symboliczne niemal) dziesięć ziko - czyli mniej niż na przykład kawa na mieście. Wliczając przesyłkę rzecz jasna. Świeża, wyraziście określona kreskówkowa konwencja, w której "dźgnięty z ukrycia włócznią zbój najpewniej zostanie trafiony w tyłek" wraz z wspierającą ją mechaniką jest strzałem w dziesiątkę, jednak mam wątpliwości czy przy inny...

Polska Translatorska

12-06-2013 00:09
9
Komentarze: 0
W działach: RPG
W ogniu tłumaczeń od dłuższego czasu wykuwa się nowa jakość polskiego fandomu przekształcająca to co obce i niepolskie, w to co polskie i nieobce. Skoro Hänsel und Gretel stali się Jasiem i Małgosią, znaczy się, że to co polskie bliższe sercu. Nie będę ukrywał, planowana na DDGF'13 autorka niespecjalnie nam żarła, przez co zdecydowaliśmy się ścisnąć poślady by zdążyć z czymś lepszym, czyli grą kogoś, kto gry robić potrafi. Mowa o Johnie Harperze oraz jego hacku na AW, o nazwie Ghost Lines. Do aktualki na temat szykowanej na sobotę polskiej wersji wspomnianego tytułu zaprasz...