Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 12.

Walka żetonikowa

06-01-2013 06:26
8
Komentarze: 3
W działach: RPG, głupoty, mechanika
Jest w Google docu. Wymyśliłem ją po przeczytaniu o szermierce. Zapewne wymaga dopieszczenia :)

Cyberpunk 2012 - Rzut na Inicjatywę

03-07-2012 21:30
12
Komentarze: 17
W działach: RPG, głupoty, Rzut na Inicjatywę
Cyberpunk 2012 - Rzut na Inicjatywę
Taki koncept: Po co mi nierealistyczny cyberpunk i niespełnione przepowiednie jak mogę mieć realistycznego cyberpunka. Po co mi cyberpunk w przyszłości jak mogę mieć go teraz.  Potężne korporacje - sąBajerancka broń - jestWszepy - sąWszechobecna sieć - jestRoboty - sąSztuczne inteligencje - sąPopaprane subkultury - sąZabawne stroje - są Burdy na ulicach - sąBieda i kryzys - jestProblemy ekologiczne - sąKonflikty zbrojne - sąPrzestępczość - jestWirtualna rzeczywistość - jest Większość z tych rzeczy jest dużo mniej jaskrawa niż w cyberpunku, nie rzuca się w oczy i tonie w ma...

KB #31 Idealna zbrojownia

10-05-2012 02:49
22
Komentarze: 17
W działach: RPG
KB #31 Idealna zbrojownia
Twórców systemów autorskich jest tutaj więcej niż aktywnych graczy, piszę więc dla nich. Jaka zbrojownia w systemie RPG by mnie uszczęśliwiła najbardziej? Nie piszę tego z pozycji guru który zrobił był taką u siebie w autorce. Właściwie w moich autorkach nie ma zbrojowni w ogóle. Piszę z punktu widzenia gracza - co chciałbym dostać :) Wybór Jeśli w każdej kategorii jest jedna jednoznacznie najlepsza broń a konkurencyjne opcje są jedynie tańsze - jest niedobrze. Gracze zarobią trochę pieniędzy i skończą biegając w większości z tym samym, a cała reszta zbrojowni będzie ignorowana. Idealnie by...

[Cywilizacja Rozproszona] P19

22-11-2011 16:03
12
Komentarze: 8
W działach: Cywilizacja Rozproszona, RPG
Nie wiem kiedy wreszcie nastąpi nagłe oświecenie i wymyślę do tego mechanikę, ale tymczasem z rozpędu odpowiedziałem sobie na 19 złośliwych pytań z Socratic Design :) 1) O czym jest twoja gra? O kolonizacji odległych planet, polityce, etyce władzy, poszukiwaniu drogi do utopii, transhumanizmie, sztucznych inteligencjach, ewolucji społeczeństw oraz zabawie motywami Daenikenowskimi. 2) Co robią postacie? Postaci to naukowcy, politycy i generałowie którzy współpracują ze sobą by zaprojektować, zbudować i zarządzać idealną kolonią kosmiczną tak, by rozwinęła się kiedyś w pełnoprawną cywilizacj...

KB #24 i wyżycie twórcze

10-08-2011 18:06
19
Komentarze: 5
W działach: RPG, głupoty, Karnawał Blogowy
table td { border: 1px solid black; } RPG vs Pisanie  Gram w RPGi żeby wyżyć się twórczo. W sumie jest to dla mnie zajęcie zamienne z pisaniem opowiadań, z tym że ma pewne przewagi:   Pisanie RPG TrudnośćBardzo prosto - siadasz i piszesz. W tym aspekcie pisanie ma przewagę.Bardzo trudno. Musisz zorganizować kilka osób żeby były w tym samym czasie w tym samym miejscu i chciały bawić się w  to samo, przez kilka godzin ciągiem. UpierdliwośćNiestety, żeby coś znośnie napisać nie będąc geniuszem pióra, trzeba to poprawiać i szlifować i szukać błędó...

Moje martwe i półżywe pomysły

11-06-2011 01:58
13
Komentarze: 6
W działach: RPG, systemy autorskie, indie, The Forest, Cywilizacja Rozproszona, Kolorowe Fantasy, głupoty
Moje martwe i półżywe pomysły
Ludzie chwalą się settingami i systemami nad którymi pracują. To ja się pochwalę settingami nad którymi nie pracuję. To stare pomysły, które kiedyś prowadziłem, kiedyś spisywałem a później zarzuciłem lub uśpiłem (z wyjątkiem jednego). Wypisuję jako ciekawostkę i ekshibicjonizm twórczy.AliraMorski świat fantasy którego głównym motywem jest kolonizacja i walka o przetrwanie tubylczych plemion żyjących na wielkich archipelagach. Tubylcami była garstka egzotycznych, wymyślnych ras, cywilizowanymi kolonistami - klasyczne rasy fantasy (ludzie, elfy, krasnale). Obrońcy mieli po swojej stronie magię n...

Jak inaczej zrównoważyć drużynę ;)

26-05-2011 02:16
14
Komentarze: 19
W działach: RPG, głupoty, D&D
[troll] Przykładowa przygoda - tłoDawno temu królestwo Kalafiorni było rządzone przez dynastię Acośtamov. Sto lat temu ostatni król z rodu Acośtamov, Hardrik III został podstępem obalony przez Ilian Blablamov, pierwszą królową kolejnej dynastii panującej - która osiągnęła to z pomocą demona Złoziela.SytuacjaTeraz królestwo Kalafiorni ma problem, bo powstały ze zmarłych jako superduperdemicośtamlich Hadrik III zbiera armię nieumarłych i zamierza odzyskać tron pogrążając królestwo w ciemnościach. Jednocześnie demon Złoziel wyłazi z piekła i rząda od...

Mikrorecenzje

25-05-2011 14:00
7
Komentarze: 15
W działach: RPG, głupoty
Wzorując się na Exarze i Laverisie zrobiłem własne zestawienie krótkich "recenzji" różnych systemów z którymi miałem styczność i mi się akurat przypomniały.   Tutaj ... No dobra, w sumie nie wiem jaki to ma sens - to wszystko zupełnie subiektywne i nierzetelne opinie oparte na tym jak mi się w coś grało i jak odpowiada moim potrzebom. Ale co tam. 

Dresiarskie pytanie

06-05-2011 04:31
56
Komentarze: 15
W działach: RPG
Dresiarskie pytanie
Możecie tego nie wiedzieć, ale dresiarze już w starożytności znali uniwersalny sposób na wymyślanie fabuł, postaci, przedmiotów, miejsc - każdego elementu historii. Dresiarscy myśliciele od zawsze bowiem zadawali jedno filozoficzne pytanie: "Masz jakiś problem?".Jeśli nie masz - nie pokazuj mi się na sesji, wracaj na deskę kreślarską!Oczywiście mogą być zupełnie różne. Niektóre są zaczepieniem fabuły całych kampanii (pamiętacie jak Śródziemie miało problem z Sauronem?) niektóre są materiałem najwyżej na maleńki epizod a będą i takie które mogą w ogóle nie pojawić się na sesji - stanowią zacząt...

O konwencjach, schematach i filmowości

08-04-2011 18:38
42
Komentarze: 18
W działach: RPG
O konwencjach, schematach i filmowości
Przy okazji "od zera do bohatera" oraz SWPL postanowiłem ponarzekać na inne uroki konwencji heroicznej i filmowej :) X zawsze wygrywa Historia z morałem -> dobrzy zawsze wygrywająHistoria heroiczna -> główni bohaterowie zawsze wygrywająHistoria detektywistyczna -> sprawiedliwość zawsze wygrywa Wolałbym, żeby zakończenie było bardziej nieprzewidywalne. Wolałbym żeby wszelkie "niepokonane przeciwności" i "beznadziejne sytuacje" choć czasem okazywały się naprawdę niepokonane i beznadziejne.  Historia w której dobrzy przegrywają ale potem mają pomniki i pieśni a źli wy...