Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 31.

Nowe Star Wars RPG od FFG

18-08-2012 08:04
6
Komentarze: 10
W działach: RPG
No i stało się. Jak sam już wcześniej razy pisałem, pytanie nie powinno brzmieć "Czy FFG wyda nowe RPG Star Wars?", ale "Kiedy FFG wyda nowe RPG Star Wars?". I o ile na 100% nie wiadomo jeszcze kiedy, to można dostać już wersję BETA. Tutaj należy zauważyć nowe trendy wielkich wydawców (mali wydawcy wpadli już na to wcześniej). Zwykli ludzie dostają playtesty i BETY. Po WotC i ich DnD Next (a TY już zdobyłeś nowe playtesty z możliwością kreacji własnego bohatera i grą do 5 poziomu? Nie? To na co czekasz?) przyszła kolej na FFG. Po "Only War" przyszła kolej na "Star Wars: Edge of the Empire"...

3 edycja Exalted

26-07-2012 16:19
6
Komentarze: 11
W działach: RPG, Exalted
No i stało się. Ni z gruchy, ni z pietruchy pojawi się w grudniu 3 edycja Exalted. Jak zapowiedzieli, system będzie najlepiej dopieszczonym, zrównoważonym i przetestowanym (czy my dalej mówimy o Exalted?) systemem w historii White Wolfa'. No i powróci łoryginalny łojciec Geoff Grabowski (przy czym nie wiem, czy się cieszyć czy płakać). Pożyjemy, zobaczymy.

Nie lubię fabuły w cRPG

23-07-2012 16:11
7
Komentarze: 42
W działach: Gry Komputerowe, RPG
Nie lubię cRPG z rozbudowaną fabułą. Nie pociągają mnie baldursy, pierwszy wieśmak cały czas czeka na dokończenie, tormenta zaś nie ruszam nawet kijem. Kiedyś dawno temu zagrywałem się w beholdery i inne dungeon mastery. Tamte gry miały szczątkową fabułę (najczęściej w postaci opowiadanka dodawanego jako wprowadzenie do gry) i to wszystko. A mimo tego siedziałem jak zaczarowany przez kilka godzin przed telewizorem i wpatrywałem się w te piksele. Dlaczego więc gry, który każdy szanujący się gracz erpegowo-pecetowy musi zaliczyć, nie jarają mnie? Bo to nie jest moja fabuła. Jestem niestety st...

Jak zgnojono mi postać...

15-07-2012 21:04
1
Komentarze: 29
W działach: RPG
...i jest mi z tym dobrze. No i stało się. Moja postać w Interface Zero została całkowicie zgnojona storytellingowo. Był to niezły zwrot akcji który zakończył wspaniałą 5-godzinną sesję. Dlaczego o tym pisze? A bo tak. By nie było, że Beamhit nie potrafi grać storytellingowo, albo obraża się, gdy z jego postaci zostaje wrak.

O czym szumi 5 edycja DnD

19-01-2012 20:25
12
Komentarze: 55
W działach: RPG
Wiadomość o 5 edycji DnD zaskoczyła w tym roku drogowców. Ale nie nas, erpegowców - bo przecież wyglądamy 5 edycji DnD od edycji 3.0, czyli od 12 lat. Czy jakoś tak. Niemniej, stało się. Oto w przyszłym roku dostaniemy 5 edycję DnD. Za dużo o niej nie można powiedzieć. Tylko tyle, że w założeniach będzie to twór raczej niepodobny do niczego innego, co dotychczas znamy. Najważniejsze to to, że w założeniu DnD 5ed. mają być systemem dla każdego. Piękne stwierdzenie, tylko że wiadomo - jak jest coś do wszystkiego, to jest do niczego. Czy też, jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogod...

FIGHT! - The Fighting Game RPG - część II

14-03-2010 19:35
7
Komentarze: 3
W działach: RPG, Własna Recenzja
Czym byłoby mordobicie bez tych wszystkich "specjali"? W Fight! cały rozdział czwarty poświęcony jest atakom specjalnym. Co ciekawe, te ataki potraktowane są według mnie tak, jak powinny być potraktowane w grze o automatowych mordobiciach. Czyli swojego hadoukena / sonic boom'a / sznurówkę* / ciapciaprapciapa** możesz puszczać do woli, w każdej rundzie. A nie raz na ruski rok. A co za tym idzie, zwykłe punche i kicki są zazwyczaj używane do generowania Combosów.  W przeciwieństwie do SF:TSG nie ma tutaj listy ciosów specjalnych. Każdy cios możemy so...

FIGHT! - The Fighting Game RPG - część I

12-03-2010 22:15
11
Komentarze: 9
W działach: RPG, Własna Recenzja
Ostatnio przeglądając co jest ciekawego na Drivethrurpg natrafiłem na system RPG traktujący o naparzaniu się po pysku. Pomyślałem sobie - Nie może być! - i jako jeden z k6 + 2 ludzi którzy słyszeli o "Street Fighter The Storytelling Game" w naszym kraju, natychmiast zakupiłem system (wrzucając do kosza dodatkowo Atomic Highway). Systemy RPG oparte na komputerowych mordobiciach nie miały zbyt dużego szczęścia w szerokim świecie. Był wspomniany powyżej Street Fighter, system wydany przez White-Wolfa i oparty na ich szlagierowej mechanice z pulą kości k10. Dopisek "St...

Tr00 Storytelling

30-12-2009 09:37
19
Komentarze: 6
W działach: RPG
Witam na końcówce nowego roku. Nudzę się w robocie straszliwie, więc postanowiłem podzielić się paroma różnymi przemyśleniami. Chciałbym dzisiaj porozmawiać o storytellingu. Nie, nie o tym normalnym storytellingu, o którym to chłopcy z WW krzyczą, że go wymyślili (a który to w najlepszym przypadku, okazuje się najzwyklejszą sesją, tylko bez kostek). Chciałbym porozmawiać (napisać) o prawdziwym storytellingu. Takim tr00 do kwadratu. Tylko najpierw trzeba zarżnąć na ołtarzu kilka świętych krów. Kłopot z normalnym storytellingiem jest taki, że gra...

Warhammer III - Jeszcze kilka spostrzeżeń

16-12-2009 19:45
15
Komentarze: 25
W działach: RPG, Warhammer
Po pierwsze:Udało mi się poprowadzić dwugodzinną sesję dla dwóch osób. Do konowała dołączył uczeń czarodzieja z Kolegium Cienia. Pominę jednak wątki fabularne i inne takie (to nie ma być APek), a skupię się jak zwykle na mechanice. Tym razem o walce grupowej, pomagierach i trochę o tajemniczym "rally step".Bohaterowie brali udział w obronie zajazdu. Standardowa scena ze standardowego warhammera. Deszcz, błoto, mrok i zwierzoludzie w natarciu.Walka była podzielona na dwie tury. Skorzystałem z okazji i nasłałem w pierwszej turze dwie grupy po dwóch ungorów (...

Warhammer III - cz. II

08-12-2009 10:34
28
Komentarze: 18
W działach: RPG, Warhammer, Własna Recenzja
No to zaczynamy ciąg dalszy.III. ProfesjeTutaj następuje kolejna (dosyć miła) rewolucja. Klasy zaawansowane zostały zmarginalizowane w stosunku do poprzednich edycji, i są teraz raczej dodatkowym wyborem, niż obowiązkiem do zaliczenia lepszych statystyk. Oczywiście, może to się zmienić przy kolejnych dodatkach, ale kończąc teraz trzy profesje podstawowe, jesteśmy teraz na mniej więcej takim samym poziomie, jak po zakończeniu jednej profesji podstawowej i dwóch profesji zaawansowanych.To co rozróżnia profesje (oprócz fluffu) to sloty na talenty, różny układ "puz...