Blog - KB
Wyświetlono rezultaty 1-3 z 3.
Karnawał Blogowy RPG #35 – systemy autorskie - Luźne rozważania
25-09-2012 10:59
20
Komentarze: 16W działach: KB
Karnawał Blogowy RPG #35 – systemy autorskie Luźne rozważania Odkąd pamiętam, zawsze chciałem napisać własne RPG… Nie, to zbyt banalne. Pamiętam gdy graliśmy z kolegami w erpegi i im dłużej to trwało, tym bardziej czuliśmy niedosyt. Lekarstwem okazało się stworzenie czegoś samemu – nowy system, dający… To też nie tak. Zacznę od filozofowania, potem pomarudzę a na koniec podzielę się swoimi doświadczeniami – tak chyba będzie najlepiej. Przy okazji niczego odkrywczego tutaj raczej nie będzie – ot, trochę spostrze...
KB#29 Architektura w RPG - Stacja Tesseract
28-03-2012 09:38
17
Komentarze: 10W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF, KB
Architektura w systemach SF może przyjmować formy bardzo różne, zarówno pod względem estetyki jak i funkcjonalności. Nowoczesna (zazwyczaj) technologia, umożliwia łatwe manipulowanie tworzywem, paradoksalnie zbliżając się do magicznych tworów światów fantasy. W końcu magiczna latająca wyspa niewiele się różni od syntetycznego kurortu safari, unoszącego się na silnikach grawitacyjnych nad oceanem. Jeśli jeszcze dodać możliwość manipulowania przestrzenią w więcej niż trzech wymiarach przestrzennych, rodzą się dodatkowe możliwości. Nie zagłębiając się aż tak bardzo w różnorodność, bo ta...
KB#28 SF i Rasy (oraz krótko o rasach w Głębi Przestrzeni)
07-02-2012 09:35
10
Komentarze: 37W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF, KB
Rasy (wymiennie z określeniem gatunki – nie jest to podział poprawny biologicznie ale przyjął się w środowisku i może nie warto na siłę poprawiać?) w systemach SF zawsze stanowiły większy problem niż w innych konwencjach erpegowych. Dlaczego? Jednym z powodów jest założenie, że świat SF ma więcej z naszego świata niż typowy świat fantasy, tylko przesunięty został w czasie i pojawiło się kilka dodatkowych założeń. Jak zatem można umożliwić granie istotami nie będącymi ludźmi? Sposobów jest kilka, w zależności od konwencji i ogólnych założeń systemów. ...