Blog - KB

Wyświetlono rezultaty 1-3 z 3.

Karnawał Blogowy RPG #35 – systemy autorskie - Luźne rozważania

25-09-2012 10:59
20
Komentarze: 16
W działach: KB
Karnawał Blogowy RPG #35 – systemy autorskie   Luźne rozważania   Odkąd pamiętam, zawsze chciałem napisać własne RPG…  Nie, to zbyt banalne.  Pamiętam gdy graliśmy z kolegami w erpegi i im dłużej to trwało, tym bardziej czuliśmy niedosyt. Lekarstwem okazało się stworzenie czegoś samemu – nowy system, dający…  To też nie tak.  Zacznę od filozofowania, potem pomarudzę a na koniec podzielę się swoimi doświadczeniami – tak chyba będzie najlepiej. Przy okazji niczego odkrywczego tutaj raczej nie będzie – ot, trochę spostrze...

KB#29 Architektura w RPG - Stacja Tesseract

28-03-2012 09:38
17
Komentarze: 10
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF, KB
KB#29 Architektura w RPG - Stacja Tesseract
Architektura w systemach SF może przyjmować formy bardzo różne, zarówno pod względem estetyki jak i funkcjonalności. Nowoczesna (zazwyczaj) technologia, umożliwia łatwe manipulowanie tworzywem, paradoksalnie zbliżając się do magicznych tworów światów fantasy. W końcu magiczna latająca wyspa niewiele się różni od syntetycznego kurortu safari, unoszącego się na silnikach grawitacyjnych nad oceanem. Jeśli jeszcze dodać możliwość manipulowania przestrzenią w więcej niż trzech wymiarach przestrzennych, rodzą się dodatkowe możliwości.   Nie zagłębiając się aż tak bardzo w różnorodność, bo ta...

KB#28 SF i Rasy (oraz krótko o rasach w Głębi Przestrzeni)

07-02-2012 09:35
10
Komentarze: 37
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF, KB
KB#28 SF i Rasy (oraz krótko o rasach w Głębi Przestrzeni)
Rasy (wymiennie z określeniem gatunki – nie jest to podział poprawny biologicznie ale przyjął się w środowisku i może nie warto na siłę poprawiać?) w systemach SF zawsze stanowiły większy problem niż w innych konwencjach erpegowych. Dlaczego? Jednym z powodów jest założenie, że świat SF ma więcej z naszego świata niż typowy świat fantasy, tylko przesunięty został w czasie i pojawiło się kilka dodatkowych założeń. Jak zatem można umożliwić granie istotami nie będącymi ludźmi? Sposobów jest kilka, w zależności od konwencji i ogólnych założeń systemów.  ...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.