Blog - Fanboj i Życie

Wyświetlono rezultaty 81-90 z 117.

40 do 1: Problemy z tworzeniem settingu

15-01-2011 19:12
10
Komentarze: 23
W działach: 40 do 1, Fanboj i Życie, RPG
Jak być może niektórzy pamiętają: 40 do 1 to tytuł mojego settingu, który wysłałem na konkurs Światotworzenie. W skrócie: opowiada o podróżującej w czasie III Rzeczpospolitej walczącej za pomocą artefaktów obcych z Nazistowskimi Niemcami i wspierającymi je Zastępami Szatana. Przypominając założenia settingu: na skutek wielkiej, międzywymiarowej katastrofy Rzeczpospolita Polska przeniosła się w czasie i przestrzeni. Wylądowała na kontynencie Europejskim, złożonym w całości z innych, podróżujących w czasie państw. Poza nielicznymi wyjątkami wszystkie one reprezentują poziom techniczny z okres...

Dlaczego na sylwestrze graliśmy w planszówki, a nie RPG?

07-01-2011 21:05
29
Komentarze: 12
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Kiedy wracałem z Wrocławia pociągiem w mojej głowie pojawiło się właśnie takie pytanie: dlaczego wolę grać na imprezach z grami planszówki, an nie RPG? W końcu to RPG ma być moją najulubieńszą zabawą. Tymczasem od kilku lat na żadnym tego typu spędzie nie poprowadziłem ani jednej sesji. Wolałem zawsze grać w karcianki, planszówki, ba! nawet w bitewniaki. jednak nie w gry fabularne. Co więcej sądząc z zasłyszanych opinii: coraz rzadziej grywa się w RPG na konwentach, więc nie jestem sam jedyny. Najpierw myślałem, że powodem może być czas rozgrywki. Jednak typowa sesja w moim...

Sylwester fanboja

03-01-2011 13:56
30
Komentarze: 7
W działach: Fanboj i Życie, Offtopic, Kuchnia
Jak prawdopodobnie nikt nie wie, Tanuki.pl dwa razy do roku organizuje zloty. Zloty te cieszą się dość dużą popularnością, dochodzą liczebnością do 40 osób i zasadniczo są bez sensu. Jako że (podobnie jak większość tzw. „starej gwardii”) nie uczestniczę już w życiu serwisu, w tym roku wpadłem na pomysł zorganizowania imprezy alternatywnej. Jego głównym wykonawcą była IKa, prócz tego pojawiły się na nim chyba wszystkie postacie przez lata tworzące trzon społeczności. Z racji liczebności nazwaliśmy się Drużyną Pierścienia lub Dziewięcioma Nazgulami, choć nie...

Dwa słowa o pewnym wydawcy

21-12-2010 15:14
40
Komentarze: 16
W działach: Wredni ludzie, Fanboj i Życie, RPG
Tym od gry o robotach, gdyby się ktoś nie zorientował. Naprawdę nie wiem, co mam o tym gościu myśleć. Z jednej strony gości z Cyfrografii jest mi autentycznie żal. Muszę powiedzieć, że mieli odwagę na coś, na co ja bym się nie zdobył: wydali swoją własną grę ponosząc przy tym duże koszta. Gry nie miałem w swoich rękach. Bardzo trudno też jest mi wyrobić sobie o niej opinie na podstawie opisów w internecie. Część z nich wygląda na teksty sponosorowane. Inne noszą znamiona fanatycznej wrogości. Mimo to, gdy odłowić śmieci rysuje mi się wizja systemu pokroju Poza Czasem czy Wiedźmina, może jaki...

Po co komu gry autorskie 2: O pożytkach ze statków w butelkach

20-12-2010 23:59
12
Komentarze: 13
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Jak już pisałem kilka razy: pisanie gry autorskiej / indie / jak się zwał tak się zwał, jeśli go się nie sprzedaje ma tyle sensu, co sklejanie statku w butelce. Jednak dlaczego ludzie bawią się w to dziadostwo? Myślę, że powodów jest wiele. Wśród nich należy wymienić kilka: 1) To może zrobić każdy Napisanie gry autorskiej, zwłaszcza podręcznika do RPG, a zwłaszcza krótkiego podręcznika do RPG w rodzaju gry tzw. „Nowej fali” nie jest szczególnie trudne. Tak naprawdę może zrobić to jedna osoba, jeśli tylko wystarczająco się zaweźmie i (powiedzmy)...

40 do 1

14-12-2010 17:55
23
Komentarze: 9
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Przed chwilą Enc. rozesłał iformacje dla tych, którzy się nie zakwalifikowali do drugiego etapu konkursu. Tak więc wszyscy ci, którym się nie udało już o tym wiedzą. Co nie zmienia faktu, że ciekawi mnie, o czym pisała konkurencja. Tak więc prosiłbym, żebyście w komentarzach pochwalili się, co napisaliście: Geneza pomysłu: Mi setting się przyśnił we wrześniu tego roku. Zwykle sny mam tylko wtedy, kiedy jestem czymś poddenerwowany. Tym razem powodów do zdenerwowania było wiele: właśnie się przeprowadziłem, zleceniodawca zamknął biznes i musiałem szukać nowego, zaczynałem nową pra...

Po co komu gry autorskie?

13-12-2010 23:27
46
Komentarze: 39
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Zdaje się ktoś miał taką prelekcję na Falkonie. Nie wiem, do jakich wniosków doszedł, bowiem wolałem w tym czasie grać w Banga. Wydaje mi się jednak, że temat jest ciekawy oraz mam co nieco do powiedzenia. Tak więc: Chyba już posługiwałem się tym porównaniem, ale z mojego punktu widzenia gry autorskie służą do tego, do czego służą statki w butelkach. Statki w butelkach natomiast nie służą do niczego. Owszem, sklejanie takiego statku, podobnie jak pisanie autorskiej gry jest zajęciem bardzo absorbującym, przyjemnym, a być może nawet rozwijającym. Wymaga też precyzji, skupieni...

Dlaczego prawdziwe RPG jest lepsze niż WoW?

08-12-2010 10:15
34
Komentarze: 24
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Dlaczego prawdziwe RPG jest lepsze niż WoW?
Znalezione na Wykopie, więc pewnie większość widziała. Uznałem jednak, że warto to ukraść i wkleić.  A pod obrazkiem Flame, jak to na Wykopie. Ludzie kłócą się o to, który RPG jest lepszy, czy podręczniki są droższe od abonamentu WoWa i czy faktycznie RPG-owcy mają takie życie towarzyskie jak na ilustracji. To tyle, jeśli chodzi o nieobecność RPG w ogólnych mediach.

Raz jeszcze: Dlaczego magowie są przegięci!

05-12-2010 22:26
28
Komentarze: 12
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Miesiąc temu napisałem już jeden wpis na ten temat. Wydaje się jednak, że część czytelników go nie zrozumiała. Niektórzy potraktowali go tak, jakbym miał coś przeciwko faktowi, że kula ognista zadaje więcej obrażeń, niż miecz. Przykładowo Lucek napisał coś takiego: Bycie nukerem oznacza nukowanie - proste :-) Otóż: nie jest to takie proste. W wielu znanych mi grach, które dopuszczają stworzenie czarownika innego typu, niż właśnie Nuker specjalizacja ta jest jedną z najgorszych, jeśli nie najgorszą z dostępnych. Powody są dwa: 1) Nuker jest bardzo wąsko w...

Dlaczego homoseksualne wampiry?

19-11-2010 21:07
12
Komentarze: 7
W działach: Fanboj i Życie
Temat podyktowany dyskusją z innymi lubelskimi znajomymi. W jej trakcie głównie nabijaliśmy się z plagi o nazwie Zmierzch, ale poszło też o Yaoi. Rozmowie przysłuchiwali się jacyś niezwiązani z fantastyką ludzie, w końcu któryś z nich zdał pytanie: dlaczego właśnie takie tematy? Ano właśnie: dlaczego? Myślę, że chodzi tu przede wszystkim o realizacje dwóch, bardzo starych i bardzo ważnych dla literatury romantycznej motywów oraz przebranie ich w wiarygodne szatki. Są to: 1) Wampir: niebezpieczny kochanek. Jeśli poczytać by romanse, zwłaszcza stare, XIX wi...