Blog - Czas Waśni

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 19.

Ja i Dzień Darmowych Gier Fabularnych 2012

15-06-2012 23:54
11
Komentarze: 7
W działach: Czas Waśni, RPG, Fanboj i Życie
Ja i Dzień Darmowych Gier Fabularnych 2012
 O czym warto wiedzieć, jutro (w zasadzie to prawie dziś), czyli 16 czerwca roku pańskiego 2012 odbywa się kolejna edycja Dnia Darmowych Gier Fabularnych. W poprzednich edycjach, zarówno w Polsce jak i na świecie można było ściągnąć wiele ciekawych produktów, wydanych zarówno przez profesjonalistów jak i amatorów. Prawdopodobnie tegoroczna edycja nie będzie gorsza. Więcej o DDGF2012 można znależć na GryFabularne.Blogspot.com Jako amator widzę ten dzień jako doskonałą okazję do wypromowania swoich prac, czyli przede wszystkim Czasu Waśni (40 do...

Czas 2ed: Główne zmiany w świecie

11-06-2012 21:52
4
Komentarze: 1
W działach: Czas Waśni
Motto:    Ok. Miałem trochę roboty, a poza tym temat ten nie jest jakoś zabójczo popularny, więc nie wrzucałem kawałków o Czasie Waśni 2ed. Niestety Dzień Darmowych RPG 2012, a co za tym idzie planowana data premiery 2 i zapewne ostatniej edycji mojej autorki zbliża się nieubłaganie. Pora więc wrzucić kawałek skupiający główne zmiany w świecie gry. Zmiany: Główną zmianą jest dodanie ciała zwanego jako Najwyższy Monarcha. Jest to instytucja oparta z jednej strony na funkcjonowaniu niemieckiego systemu elektorskiego, z drugiej na...

Czas 2ED: Słownik wyrazów dziwnych:

20-02-2012 21:37
5
Komentarze: 12
W działach: Czas Waśni
Dwa słowa wstępu: przygotowując inną część settingu zauważyłem, że bez przeczytania całości podręcznika bardzo trudno zauważyć, czym w zasadzie Czas Waśni różni się od dowolnego innego settingu fantasy, prócz ewentualnie mechaniki (która też powiewem świeżości nie jest). Wydaje mi się, że zjawisko to stanowi jeden z wrodzonych problemów fantasy jako gatunku. Poszczególne pozycje wydają się niemal identyczne, skoro wszędzie i tak są elfy, smoki, krasnoludy, miecze i czary. Uznałem więc, że zrobię słowniczek najważniejszych terminów, który jedn...

Czas Waśni 2ed: Walka

20-01-2012 20:10
3
Komentarze: 39
W działach: Czas Waśni
 Czyli kolejny odcinek nudzenia moim heartbreakerem. Dla przypomnienia: mechanika jest tu. Kilka uwag: - Obrażenia: Typowa broń w Czasie Waśni zadaje 4k6 ran. - Zbroja: Typowa Zbroja w Czasie Waśni zapewnia 10 Punktów Pancerza. Zbroja Ciężka: 20 Punktów Pancerza. - Punkty Ran: Typowa ilość Punktów Ran waha się między 20 a 40. - Punkty Wyczerpania: Punty Wyczerpania służą do dwóch rzeczy a) do Biegania b) niektóre bronie (np. Bicz) zadają je zamiast Obrażeń. - Co jeśli ktoś nie ma konia i zbroi? Czas Waśni bardzo faworyzuje postacie noszące pancerz...

Czas Waśni 2 edycja: Testy

02-01-2012 23:06
4
Komentarze: 17
W działach: Czas Waśni
Czyli wracamy do mojego głupiego heartbreakera. Tym razem podstawa mechaniki. Czyli rzuty:  3. Testy W momencie, gdy jeden z graczy stanie przed sytuacją, której wynik jest niepewny (np. usiłuje przeskoczyć przez przepaść, pojedynkuje się z kimś itp.) musi przetestować wskazaną przez MH cechę. W tym celu należy po prostu rzucić 1k100. Wynik równy lub mniejszy od wartości testowanej cechy oznacza powodzenie, wartość większa - niepowodzenie. Wynik mniejszy lub równy 5 oznacza krytyczne powodzenie, a większy niż lub równy 95 krytyczne niepowodzenie. Kry...

Czas Waśni 2 edycja: Tworzenie Postaci

20-12-2011 23:04
6
Komentarze: 7
W działach: Czas waśni
Dobrze, jako, że 40:1 jest w zasadzie prawie skończone pora zająć się innym projektem. To jest do Czasem Waśni Na początku nowe motto dla settingu:  Jako, że Czas Waśni ma parę takich elementów, których dziś się wstydzę kilka miesięcy temu zdecydowałem się na akcję poprawienia go trochę. W efekcie narodziła się jego druga edycja. Nadal zawiera ona sporo elementów, których się wstydzę, jednak teraz już mniej. Zasadniczo poprawki skupiały się głównie na a) wywalaniu elementów niepotrzebnych b) zastępowaniu ich rzeczami fajniejszymi c) zna...

Mechanika: własna, D20 czy Savage Worlds

09-12-2011 22:30
21
Komentarze: 11
W działach: RPG, Savage Worlds, Czas Waśni
Dziś porozmawiamy o trzech rodzajach mechaniki, o które możemy oprzeć tworzony przez nas setting / system autorskiego. Będzie to mechanika własnego pomysłu, D20 oraz wreszcie Savage Worlds. Wybór tych kategorii mechanik jest prosty: mam z nimi doświadczenie. Omawiać je będę w kolejności chronologicznej, zgodnie z tym, jak się za nie zabierałem. Zanim jednak przejdziemy do nich zapoznamy się trochę z teorią made by Zegarmistrz, żeby wiedzieć, o co chodzi. Otóż: A) Wstęp: Struktura Systemu RPG: 1) Część zasadnicza: System RPG składa się z czterech głównych el...

KB#26: Błędy w systemach autorskich

28-11-2011 23:08
51
Komentarze: 11
W działach: 40 do 1, Czas Waśni, Fanboj i Życie, Pisanina, RPG
KB#26: Błędy w systemach autorskich
Notka ta jest inspirowana tematem listopadowego Karnawału. Chętnie napisałbym o czymś innym, jednak uznałem, że wówczas istnieją duże szanse, iż ktoś się na mnie obrazi. Ten temat jest mało kontrowersyjny, a przy tym ciekawy. Błędy w Autorskich Grach Fabularnych.Autorskie Gry Fabularne mają dość parszywą opinię. Wynika to z nałożenia się na siebie kilku czynników. Projekty takie niestety najczęściej pisane są przez ludzi z zerowym doświadczeniem, często zapaleńców po raz pierwszy biorących się do takiej roboty, a do tego mających niewielką wiedzę o RPG jako takim, a ze swo...

Dzień Darmowego RPG

17-06-2011 08:42
19
Komentarze: 4
W działach: RPG, Czas Waśni, Fanboj i życie
Dzień Darmowego RPG
18 czerwca ma miejsce bardzo fajna inicjatywa czyli Dzień Darmowego RPG. W skrócie i na chłopski rozum: jest to dzionek, w którym różni dobrzy ludzie (autorzy komercyjni, wydawcy, autorkowcy, indianie) i złe korporacje (sklepy, wydawnictwa) kolektywnie wystawiają do internetu swoje zasoby za darmo. Dla owych ludzi i instytucji jest to doskonała okazja by coś (produkt, grę indię, autorkę, swoją osobę) wypromować. Dla Graczy i Mistrzów Gry: żeby bezpłatnie ściągnąć trochę fajnego stuffu o którym pewnie w innych okolicznościach w życiu by nie usłyszeli. Np...

Czas Królów - wersja alfa (surowa i nieprzetestowana)

20-02-2011 23:47
6
Komentarze: 3
W działach: Czas Waśni, RPG
Zasadniczo mam to gotowe od prawie trzech miesięcy. Jednak z kilku powodów (awaria starej strony, szukanie nowej, klient i jego fochy) nie miałem jak tego wrzucić do netu. Wreszcie znalazłem jednak odpowiedni moment (bo klient wrobił mnie w zakaz konkurencji i nie zlecił mi nic nowego, a pozatym mam gorączkę).Ze strony systemu Czas Waśni pobrać można wersję alfa (tzn. surową, nieprzetestowaną) trzeciego dodatku do gry. Tym razem podręcznik nosi nazwę Czas Królów i traktuje o sprawowaniu władzy nad fantastycznymi krainami. Umożliwia wcielenie się w postaci kupców, ar...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.