Blog - Cywilizacja Rozproszona
Wyświetlono rezultaty 1-3 z 3.
[Cywilizacja Rozproszona] polityka pogranicza
15-04-2012 03:34
14
Komentarze: 17W działach: Cywilizacja Rozproszona
Kilka systemów politycznych, społecznych i ekonomicznych które mogą wystąpić w kosmicznych koloniach w Cywilizacji Rozproszonej. W większości są to uniwersalne pomysły które mogą się nadać do każdego sandboxowego kosmicznego SF, space opery. Niektóre mogą też pasować do postapokalipsy a nawet fantasy.
Trudne warunki a anarchia
Bardzo ciężkie warunki życia sprzyjają rozproszeniu władzy. Walcząc o przetrwanie ma się niewiele czasu na wielką politykę. Kiedy trudno dostępne placówki ogłaszają niepodległość lub zwyczajnie robią co chcą - wysyłanie do nich wojska jest kosztowne i kłopotliwe. W ef...
[Cywilizacja Rozproszona] P19
22-11-2011 16:03
12
Komentarze: 8W działach: Cywilizacja Rozproszona, RPG
Nie wiem kiedy wreszcie nastąpi nagłe oświecenie i wymyślę do tego mechanikę, ale tymczasem z rozpędu odpowiedziałem sobie na 19 złośliwych pytań z Socratic Design :)
1) O czym jest twoja gra?
O kolonizacji odległych planet, polityce, etyce władzy, poszukiwaniu drogi do utopii, transhumanizmie, sztucznych inteligencjach, ewolucji społeczeństw oraz zabawie motywami Daenikenowskimi.
2) Co robią postacie?
Postaci to naukowcy, politycy i generałowie którzy współpracują ze sobą by zaprojektować, zbudować i zarządzać idealną kolonią kosmiczną tak, by rozwinęła się kiedyś w pełnoprawną cywilizacj...
Moje martwe i półżywe pomysły
11-06-2011 01:58
13
Komentarze: 6W działach: RPG, systemy autorskie, indie, The Forest, Cywilizacja Rozproszona, Kolorowe Fantasy, głupoty
Ludzie chwalą się settingami i systemami nad którymi pracują. To ja się pochwalę settingami nad którymi nie pracuję. To stare pomysły, które kiedyś prowadziłem, kiedyś spisywałem a później zarzuciłem lub uśpiłem (z wyjątkiem jednego). Wypisuję jako ciekawostkę i ekshibicjonizm twórczy.AliraMorski świat fantasy którego głównym motywem jest kolonizacja i walka o przetrwanie tubylczych plemion żyjących na wielkich archipelagach. Tubylcami była garstka egzotycznych, wymyślnych ras, cywilizowanymi kolonistami - klasyczne rasy fantasy (ludzie, elfy, krasnale). Obrońcy mieli po swojej stronie magię n...