Blog - Bugiługi

Wyświetlono rezultaty 1-5 z 5.

Bugiługi cz. 5 (Benny Hill)

17-11-2010 15:33
6
Komentarze: 12
W działach: Bugiługi
Bugiługi cz. 5 (Benny Hill)
Powoli kończymy z dziwactwami walki. Szczur trochę ułatwił mi zadanie, postując to co miałem napisać na swoim blogu – polecam. Przejdźmy jednak do samej walki. Wygląda to banalnie prosto, są trzy elementy: 1. Akcja odruchowa – najczęściej odpieranie wpływów, ale też wydawanie vitae, czy esencji. Wszystko co się dzieje bez naszej świadomości i nie wymaga czasu. 2. Akcja – wszystko co postać deklaruje że robi. 3. Ruch – przemieszczanie się z punktu A do punktu B o ilość metrów (jardów) określone w swojej szybkości. Mam zastrzeżenia do jednej rzeczy - z reguły można wszy...

Bugiługi cz. 4 (metalowa płytka w głowie)

05-11-2010 12:49
2
Komentarze: 18
W działach: Bugiługi
Bugiługi cz. 4 (metalowa płytka w głowie)
Tym razem mam swój podręcznik. Pancerz i jego przebijanie. Bardzo wesoły podpunkt w Świecie Mroku. Zacznijmy od teorii: Pancerz dzieli się na dwa rodzaje: ogólny i balistyczny. Ogólny chroni przed wszystkim, balistyczny przed kulami i strzałami, bełtami itd. (choć uważam, że to powinno pójść do ogólnego. Strzały działają bardziej jak wbicie kolca, ale co tam). Pancerz balistyczny może być kuloodporny, co powoduje że wszystkie zdane obrażenia celowi z poważnych stają się lekkie. Dokładnie celując w część ciała nie osłoniętą pancerzem można zignorować jego działanie (odpowiednio -1 tors, noga...

Bugiługi cz. 3 (run Forrest, run)

01-11-2010 21:33
5
Komentarze: 11
W działach: Bugiługi
Bugiługi cz. 3 (run Forrest, run)
Miałem robić wpis do “Weapon of Choice”, ale stwierdziłem, że moje rozwiązania tam mogłyby być niezrozumiałe, bez odpowiedniego połatania walki. Więc póki, co ten kącik musi jeszcze urosnąć. Jakiś czas temu w komentarzach pod częścią pierwszą odgrażałem się na temat biegu w walce w Świecie Mroku. Nadeszła ta wiekopomna chwila i trzeba przedstawić tutaj ten problem. Jedna tura walki tutaj trwa około 3 sekund czasu w świecie gry. Wszyscy z założenia wykonują swoje akcje w tychże trzech sekundach, a inicjatywa określa ułamki sekund decydujące o różnicy, kto co pierwszy, co osiąga. S...

Bugiługi cz. 2 (o kopaniu, strzelaniu i używaniu siekiery)

28-10-2010 11:34
4
Komentarze: 18
W działach: Bugiługi
Bugiługi cz. 2 (o kopaniu, strzelaniu i używaniu siekiery)
Oto kolejny wpis w niezrozumiały dla mnie sposób kontrowersyjnego kącika. Tym razem to raczej nie jest Bug, ale rozwiązanie koncepcyjne, które powstało „for sake of simplicity”. Po czym szybko stało się krwawymi wymiocinami. Chodzi mi o zadawanie obrażeń. Wzór na zadawanie obrażeń jest wyjątkowo prosty: Atrybut + umiejętność + modyfikator broni. Dla strzelania z Colta 1911A1 wzór wygląda tak: Zręczność + broń palna + 3 Proste, łatwe przyjemne i kulawe. Weźmy taką panią Krystynę. Otóż pani Krysia ma 56 lat. Pani Krysia cierpi na Parkinsona, przez co koordynacja już nie ta, choć ci...

bugiługi nWOD

26-10-2010 00:16
5
Komentarze: 60
W działach: Bugiługi
bugiługi nWOD
Witam! Czas się ogarnąć i ruszyć nieco swój blog. Tutaj rozpocznę sekcję nietypowo nazwaną "bugiługi" gdzie będę wytykał błędy mechaniczne nWODa wraz z propozycjami ich naprawy. Wiadomo, napisanie całego systemu jest baaaardzo skomplikowane i trudne, nie da się wszystkiego wychwycić w trakcie betatestów. Choć to szczerze mówiąc tyczy się wszystkich gier jak tak pomyślę. Dobra zacznijmy od rzeczy prostych. Upadki. Czasami zdarzy się postaci upadek z pewnej wysokości, czasem śmiertelny innym razem niegroźny, ale zawsze przynajmniej jedna kość może ulec złamaniu. Wszystko jest całkiem rozsądnie...