sesja WFRP

Artykuły

Mrok nad okręgiem Breda

Mrok nad okręgiem Breda

25-07-2011 23:17 | Memnon | Komentarze: 18
Przygoda przeznaczona jest dla dowolnej liczby graczy. Stworzono ją z myślą o 3-4 początkujących Bohaterach, ale po kilku modyfikacjach (liczba i statystyki przeciwników) można bez problemu poprowadzić ją bardziej zaawansowanym postaciom. Scenariusz nie wymaga od prowadzącego posiadania dużej wiedzy...
Marionetki Rogatego Szczura

Marionetki Rogatego Szczura

05-06-2010 16:25 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Poniżej prezentuję koncept scenariusza, będący pożywką dla wyobraźni nie zaś jej wyręczeniem. Nie jest to gotowy, szczegółowy skrypt przygody. Tekst zawiera w sobie pomysły wymagające starannego przemyślenia i modyfikacji w zależności od profilu graczy, z jakimi się bawimy. Początek sesji to prelud...
Oblicza magii

Oblicza magii

23-09-2008 23:10 | Karol 'Eliash' Woźniczak | Komentarze: 13
Uwagi wstępne Scenariusz ten sprawdzi się dobrze, jako wprowadzenie do kampanii toczącej się zaraz po Burzy Chaosu. Akcja przygody rozgrywa się w trakcie trwania wojny, gdy wojska Archaona oblegają Middenheim. Z tego powodu nie jest to przygoda, którą można wpleść w kampanię prowadzoną w podręczniko...
Posępna Wieczerza

Posępna Wieczerza

04-08-2008 22:18 | | Komentarze: 5
Niniejsza detektywistyczna przygoda przeznaczona jest dla 3-4 średnio zaawansowanych graczy. Miejscem akcji jest wybudowany na wschodnim krańcu zatoki Drosselpule port Norden (Nordland). W mieście aż huczy od zbliżających się wielkimi krokami zaślubin córki barona Ottmara von Neurath z księciem Tank...
Rodowe waśnie

Rodowe waśnie

05-07-2008 23:52 | | Komentarze: 9
Scenariusz przygotowany jest dla grupy liczącej od 2 do 5 graczy. BG nie muszą być doświadczonymi postaciami, gdyż MG wedle woli może ograniczyć ilość przeciwników, bądź z nich zrezygnować. Pożądana byłaby postać elfa leśnego, ale nie jest to obowiązkowe, gdyż niezrozumiane przez BG elfickie elemen...
Czerwone żagle

Czerwone żagle

25-06-2004 15:23 | Ender | Komentarze: 17
Wstęp Akcję umieściłem w Królestwach Estalijskich, nad brzegami Mórz Południowych (kobiety, wino i śpiew), ale ta historia mogłaby zdarzyć się gdziekolwiek na wybrzeżu. Pierwsze dni akcji opisuję dosyć dokładnie – postacie graczy będą świadkami większości wydarzeń i raczej nie spowodują,...
Smocze leże

Smocze leże

czyli gdzie leży smok

06-04-2003 21:15 | bjorn | Komentarze: 77
Drogi Mistrzu! Przed Tobą krótki artykuł przedstawiający zarys dosyć nietypowej przygody. Została ona stworzona z myślą o WFRP, ale po kosmetycznych przeróbkach można ją przenieść do dowolnego świata fantasy. Proszę zapiąć, pasy, startujemy... Usiądź wygodnie, rozeprzyj się w fotelu i wyobraź sob...
Święto Wiosny

Święto Wiosny

25-03-2003 00:00 | bjorn | Komentarze: 77
Święto Wiosny Okej, dobrze wiemy, że nikt w sieci czytać nie lubi, dlatego wstęp będzie krótki i do rzeczy. Drogi Mistrzu- nie będę za Ciebie odwalał całej brudnej roboty. Scenariusz prezentowany poniżej nie jest kompletny, by uzyskać zadowalające efekty będziesz musiał jeszcze nieco nad nim popr...
Dwa Płaszcze

Dwa Płaszcze

28-10-2008 12:33 | | Komentarze: 23
Tego typu karczmy istnieją w dużych miastach. Miejsca z jednej strony bogate i szykowne, przeznaczone dla elit i szczęśliwych hazardzistów, z drugiej starające się zapewnić masowy zysk na miejscowych szumowinach, alkoholikach i przestępcach. Problem w tym, iż te światy trzeba umiejętnie oddzielić &#...
Dworek Eryka Schwarzwolfa

Dworek Eryka Schwarzwolfa

08-11-2008 12:28 | Michał 'Drejfus' Zięba | Komentarze: 23
Powyższa praca brała udział w "Konkursie na lokację". Ze względu na to, artukuł został poddany jednynie podstawowej korekcie językowej, która nie uwzględniała zmian stylistycznych ani redakcji merytorycznej. Dworek łowiecki rodu von Schwarzwolf to miejsce opuszczone od setek lat. Problem w tym, że...
Kwiat Miragliano

Kwiat Miragliano

14-03-2009 23:42 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 18
"Kwiat Miragliano" to mała karczma znajdująca się w południowej części Nuln, w dzielnicy zwanej przez mieszkańców miasta Małe Miragliano, którą zamieszkuje wielu Tileańczyków. Jest to niewielki, murowany przybytek z drewnianym gankiem, położony przy ulicy Winiarskiej, biegnącej równolegle do koryta...
Towary wszelakie

Towary wszelakie

20-10-2008 20:09 | Szymon 'russ10' Krzyżanowski | Komentarze: 28
Upał był nieznośny i uciążliwy. W słońcu panowała taka spiekota, że zdawało się, iż morza wyparują a cały świat wyschnie na wiór. W takiej atmosferze, na niewielkiej polance gdzieś pośrodku Jałowej Krainy, stały naprzeciw siebie dwie grupy. Na pierwszą składała się dwudziestka potężnych orków. Te...
Dom Snów

Dom Snów

13-10-2008 18:28 | Piotr 'Ifryt' Cichy | Komentarze: 9
Dom Snów Środkiem ulicy szedł zarośnięty mężczyzna z włosami pozlepianymi brudem, którego nawet padający deszcz nie był w stanie rozpuścić. Bose stopy rozchlapywały kałuże. Nie zważał na zimno ani niechętne spojrzenia nielicznych przechodniów, którzy ściskając poły płaszczów chroniących przed ulewą...
Averheimska Piwnica Wyrobów Alkoholowych

Averheimska Piwnica Wyrobów Alkoholowych

07-04-2007 13:12 | triki | Komentarze: 4
Nieopodal Bramy Nulneńskiej, w zachodniej części Averheim, stoi majestatyczny budynek, kryjący jedne z największych piwnic w Imperium. Duży, trawiasty dziedziniec z wybrukowanymi białą skałą alejkami i fontanną pośrodku, prezentuje się bardzo okazale. Kamienne schody prowadzą do dwóch masywnych kolu...
Dom ubogiego mieszczaństwa - plany

Dom ubogiego mieszczaństwa - plany

...a co, gdy nie starczy kamienia?

18-02-2006 16:24 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 24
Budynek mieszkalny skromnego mieszczaństwa Budynek zbudowany jest z drewna, kamienna jest jedynie podbudówka. Ścianami przylega on do innych zabudowań, które razem tworzą kwadrat z zamkniętym podwórcem na środku. Na podwórzec prowadzi jedna brama, na tyle szeroka, aby mógł nią wjechać wóz. Po...
Kamienica kupca Voltza Jutzenbacha z Marienburga

Kamienica kupca Voltza Jutzenbacha z Marienburga

Tekst i ilustracje: Jakub Redys

26-12-2005 14:59 | | Komentarze: 15
Ze względu na otoczenie murami obronnymi, miasta Starego Świata mają bardzo ograniczoną powierzchnię. Z różnych powodów nie ma możliwości zwiększenia ich obszarów. Taka sytuacja sprawia, że trzeba wykorzystywać dostępną przestrzeń. Ulice są więc wąskie, a pomiędzy sąsiednimi budynkami nie ma wolnej...
O linii umocnień św. Wartmanna

O linii umocnień św. Wartmanna

czyli o tem jak dać odpór zielonoskórym

17-10-2004 18:10 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 17
„Bogowie poskąpili rasie ludzkiej wielu rzeczy, nie dali nam siły krasnoludów ani długowieczności elfów. Nie zapomnieli natomiast obdarzyć nas tym kawałkiem ziemi, i taką ilością wrogów, byśmy wyleźli ze skóry w jej obronie” Pułkownik Otton von Wiesenkald, głównodowodzący Linią św. Wa...
Waffelnkugeln

Waffelnkugeln

26-03-2003 00:00 | bjorn | Komentarze: 10
Lokalizacja i najważniejsze informacje Waffelnkugeln to niewielkie miasteczko oddalone o dzień drogi od Middenheimu, mieszka w nim nieco ponad ośmiuset ludzi. Mimo niewielkich rozmiarów, osada ta należy do bardzo bogatych: większość żyjących tu ludzi utrzymuje się z rzemieślnictwa (złotnictwo, ko...
Od zmierzchu do świtu

Od zmierzchu do świtu

zarys scenariusza do II edycji WFRP

05-09-2009 17:09 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 8
Charakterystyka Od zmierzchu do świtu to krótka, zamknięta, jednosesyjna przygoda dla 2 do 5 postaci. Utrzymana jest w konwencji horroru z wątkiem śledztwa, a jej akcja rozgrywa się gdzieś na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Doświadczenie Bohaterów i skład drużyny nie są istotne, podobn...
Kołysanka dla Franza

Kołysanka dla Franza

24-01-2009 09:19 | triki | Komentarze: 7
Rozpoczęła się godzina szyderstw i bicia. Rozochoceni tym, że łowca czarownic jakby nie zwracał na nich uwagi, najemnicy pluli na wieśniaków, kopiąc tych, którzy nie znosili upokorzeń z pokorą. Godzina ta umknęła świadomości Vertena, łowca był obecny tylko ciałem. To miał być ten dzień, w którym szc...
Śmiech Mrocznych Bogów

Śmiech Mrocznych Bogów

21-01-2009 21:26 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 17
Część pierwsza, w której stare spotyka nowe Warhammer był moim pierwszym systemem fantasy. W tamtych odległych czasach wszystko wydawało się fajne i pomysłowe, a szczytem refleksji na temat mechaniki były dyskusje o syndromie nagiego krasnoluda. Potem przyszły inne gry i nowe zasady. Poznałem FUDGE,...
Zabójcą być

Zabójcą być

04-05-2008 19:35 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 4
Strażnik przeszedł niespełna dwa metry ode mnie, mogłem go pozbawić życia na kilka sposobów: garotą, sztyletem lub po prostu skręcić mu kark. Tylko po co? Nie przyszedłem tu po jego życie, dziś kostucha ostrzy swą kosę na inny kark. Tacy, jak ten strażnik nie stoją na mej drodze, oni zawsze idą środ...
Długie są macki Chaosu...

Długie są macki Chaosu...

22-04-2006 09:16 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 35
Długie są macki Chaosu… Czyli w jaki sposób sprowokować graczy do nieświadomego przejścia na drugą stronę barykady? Najpierw parę słów wstępu… Wielu graczy ma zwyczaj postrzegania Starego Świata w barwach biało-czarnych. Tak samo z odgrywanymi przez nich postaciami. (W tej chwili za...
Rzecz o bohaterach mniejszych

Rzecz o bohaterach mniejszych

04-03-2006 12:55 | | Komentarze: 26
Rzecz o bohaterach mniejszych, czyli: Czemu młody Helmut uciekł z domu i czy mu to aby na zdrowie wyszło, czyli: Dzieci postaciami graczy Gościńce Imperium są zalewane wszelkiej maści wykolejeńcami, poszukiwaczami kłopotów, żołnierzami, strażnikami, uciekinierami, kupcami, wędrownymi kapłanami...
Straszniejszy demon niż go malują, czyli jak opętać postać gracza

Straszniejszy demon niż go malują, czyli jak opętać postać gracza

01-04-2006 20:34 | Paweł 'Nekris' Zawal | Komentarze: 13
Mroczne kulty. Ileż to razy kusi by sięgnąć ku temu zakazanemu owocowi? Wszakże patronat złego bóstwa niesie ze sobą tyle korzyści. Ach, te wszystkie moce, które można osiągnąć. Dostęp do magii ukrytej przed oczyma zwykłego śmiertelnika. Rzucanie codziennego świata do swych stóp. Z potęgą zyskaną...
Co tam, panie, u was słychać?

Co tam, panie, u was słychać?

Pogwarki z miejscowymi o tym i owym

13-07-2005 18:25 | bjorn | Komentarze: 12
Dla zapominalskich, bądź nowych Czytelników kilka słów tytułem przypomnienia. Artykuł z maja 2003 roku pt. Co tam panie słychać? w zamierzeniu pomagał Mistrzom Gry w ożywieniu karczemnego życia. Obecny artykuł stanowi kontynuację tego pomysłu - miast wkładać w usta Bohaterów Niezależnych improwizo...
Padł trup

Padł trup

Przeczytać Wam polecam – bohater zabija NPCa... i co z tego wynika.

18-07-2004 14:18 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 48
Padł trup. Kim był? Szlachcicem, który w przypływie złości smagnął bohatera nahajką w twarz. Gwardzistą zamku, zagradzającym drogę ucieczki. Rzezimieszkiem, który ze sztyletem w ręce zażądał sakiewki. Skorym do bitki karczemnym moczymordą, szukającym zwady i guza. Wieśniakiem z niewyparzoną...
Robimy imprezę!

Robimy imprezę!

17-01-2004 15:50 | bjorn | Komentarze: 10
No, wjeżdżacie do miasta i jest jarmark. Na rynku zbierają się ludzie, są organizowane różne konkursy i zabawy, i właśnie.. Co? Jakie są konkursy? Eee... No, na przykład.. Na przykład siłowanie się na rękę i… i tańce są… Eee... I podchodzi facet w czarnym płaszczu i mówi, że ma dla was r...
Czas na gawędę

Czas na gawędę

14-06-2004 18:49 | Pig_Dog | Komentarze: 24
Scena tylko odbija publiczności glos Prawa sztuki widzowie sztukom nadali Ponieważ żyjemy by zadowalać, musimy zadowalać, aby żyć. - Samuel Clemens Zaraz miała zacząć się sesja. Wszyscy siedzieliśmy już gotowi, albo prawie gotowi wyciągając karty postaci, inne potrzebne notatki dotyczące bohater...
Przygody lokalne

Przygody lokalne

„Pole, las, woda, wieś/Nadszedł czas (...)”

26-09-2003 09:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Ten cytat ze „Szkoły latania” J. Christy dobrze odda temat dzisiejszego artykułu. Zgodnie z obietnicą, pragnę przedstawić wam uroki sesji lokalnych, w zależności od miejsca rozgrywki. Nie będę się koncentrował się na geopolityce, ale na elementach krajobrazu i formie aglomeracji. Zat...
Niestety, jesteś za głupi...

Niestety, jesteś za głupi...

czyli o inteligencji i ogładzie słów mądrych kilka...

28-05-2003 19:37 | bjorn | Komentarze: 53
Warhammer, jak każdy system, ma swoje wady. Miejscem bytowania tychże jest głównie rozdział poświęcony mechanice. Pisano już o tym wiele, mniej lub bardziej sensownie – mniejsza z tym Rozwodzenie się na temat zasad opcjonalnych reguł dotyczących obrażeń krytycznych, strzelania z łuku, wspinac...
Co tam, panie, słychać?

Co tam, panie, słychać?

..wieści gminne i inne

19-05-2003 20:00 | bjorn | Komentarze: 20
„Siedzicie sobie w karczmie. Tak, znowu. Na czym to ja.. Acha, siedzicie sobie w karczmie, siedzą też inni ludzie, no i sobie gadają.. Tak, gadają, powiedziałem.. Co gadają..? Eeee... Tego.. Jeden mówi.. Eee... ‘Kumie, ładną mamy dziś pogodę, prawda..?’ ” Takie sytuacje z...
Egzamin wiadomości

Egzamin wiadomości

18-05-2003 19:57 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Prowadząc swego czasu kampanię dla czarodziejów natrafiłem na pewną przeszkodę, wymagającą rozgrzania moich szarych komórek Mistrza Gry. Otóż szkolenie adeptów (tj. graczy), zgodnie z założeniami scenariusza, miało zakończyć ustne sprawdzenie wiadomości przez ich przełożonych. Od wyniku uzależnione...
Ranny i Ranni

Ranny i Ranni

Sposób opisu walki i jej następstw dla różnych postaci.

16-10-2006 00:57 | bjorn | Komentarze: 28
Wiadomo: rzadko kiedy zdarza się sesja, na której nie dochodzi do „wygrzewu”. Taka jest już nasza, erpegowa, natura, że od czasu do czasu lubimy komuś przetrzepać skórę. Niekiedy jednak trafi kosa na kamień i to nasi bohaterowie z trudem kończą potyczkę w.. jednym kawałku. Właśnie –...
Tworzenie zgranych drużyn

Tworzenie zgranych drużyn

03-06-2003 19:34 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 20
Spróbuję Was zachęcić do porzucenia przygód w konwencji drogi, a namówić na eksplorowaniu regionu skąd postacie pochodzą, gdzie mieszkają i pracują. Nazwałem to przygodami lokalnymi, gdyż akcje drużyny koncentrują się na sprawach lokalnych - tak terytorialnie, jak rzeczowo. Sesje takie pozwalają na...
Wilkołak

Wilkołak

17-02-2008 21:42 | Carramba | Komentarze: 26
Scenariusz przeznaczony jest dla 2 – 4 graczy, właściwie na dowolnym stopniu zaawansowania postaci. Przygoda nie zawiera wielu elementów walki, skupia się na rozmowach z Bohaterami Niezależnymi oraz poznawaniu ich tajemnic. Głównym celem graczy będzie utrzymanie się przy życiu i (o ile to mo...
Rdzawe liście

Rdzawe liście

Rozważania na temat odgrywania sędziwych bohaterów

13-11-2004 15:16 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
Spójrz, jak jesienny wicher rozrzuca po brukowanych uliczkach i placach wysuszone liście. Zachwycałeś się jeszcze tej wiosny ich soczystym zielonym kolorem, kwitnącym zapachem życia, a teraz rdzawym dywanem leżą u twych stóp, pozostawiając po sobie nagie drzewa. W powietrzu unosi się chłód, zapowi...
Drużyna jednorasowa

Drużyna jednorasowa

Jedna rasa! Jedna siła?

09-06-2003 22:37 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
W części pierwszej tego cyklu podałem parę koncepcji drużyn, które mam nadzieję natchnęły Was do nowych przygód. Dzisiaj skończę pisać na temat drużyny, by później ewentualnie wracać do tego zagadnienia sporadycznie, przy okazji innych problemów. W poprzednim artykule wspomniałem o koncepcji...
Jak skrzywdzić bez krytyka?

Jak skrzywdzić bez krytyka?

Alternatywny sposób przyznawania obrażeń

25-11-2006 20:53 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 43
Jak skrzywdzić bez krytyka ? Alternatywne zasady do Warhammera 2 ed. NIKT NIE JEST DOSKONAŁY Jest w zasadach Warhammera coś niezwykle mnie irytującego. Czy to pierwsza, czy druga edycja, to zanim postać zostanie zabita przechodzi najpierw przez fazę „nic mnie nie boli”, a następ...
Szpon Chaosu

Szpon Chaosu

16-01-2012 23:55 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 27
Niniejszy scenariusz bazuje na motywach opowiadania Prawa dłoń przeznaczenia Roberta E. Howarda z cyklu o Solomonie Kane'ie. Wykorzystuje szkielet opracowanej przez Johna W. Mangruma przygody Near at Hand z przeznaczonego do settingów Ravenloft i Gothic Earth fanowskiego modułu The Forgotten Childre...
Abominacja

Abominacja

17-09-2012 20:08 | nerv0 | Komentarze: 6
Wiesz, co gadają? Ponoć gdzieś w głębi Morza Szponów jest takie miejsce, złe miejsce. Woda jest tam ciemniejsza i bardziej zdradliwa, a chmury nigdy nie przepuszczają słońca. A także… znikają tam statki. Nie wiem, łgarstwo to, czy nie, ale wystarczy zapytać kogoś, komu przyszło płynąć przez ta...
Błękitna Dalia

Błękitna Dalia

12-11-2012 22:33 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 8
Gorgona jest dla opasłych starców snujących omszałe historie swoich rodów. Jeśli pragniesz zaznać prawdziwego altdorfskiego życia, spotkać wpływowych ludzi i balować do białego rana, odwiedź Błękitną Dalię! Kornelius, bard Błękitna Dalia to jeden z najbardziej znanych klubów Altdorfu, miejsce spotk...
Obietnica Trzech Czaszek

Obietnica Trzech Czaszek

Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - II miejsce

31-12-2012 17:40 | ---- 'WekT' ---- | Komentarze: 31
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła II miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy! Scenariusz do drugiej edycji WFRP, dla grupy 3-5 graczy. Bez większych komplikacji można dopasować go do dowolnej grupy postaci. Zalecane jest, aby co najmniej je...
Ciernie

Ciernie

Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - I miejsce

07-01-2013 18:39 | Ninetongues | Komentarze: 33
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła I miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy! "Ciernie" to przygoda do dowolnej edycji Warhammera (nie zawiera żadnej mechaniki). W zależności od działań Graczy i woli Mistrza Gry może być rozegrana w konwencj...
Goniec Altdorfski #2

Goniec Altdorfski #2

Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata

14-01-2013 21:00 | Tomek 'altonidas' Dziedzic | Komentarze: 5
Przed Wami drugi numer altdorfskiej gazety. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje ze stolicy Imperium, gotowe do wykorzystania na sesjach Warhammera. W dzisiejszym wydaniu serwujemy m.in. relację z egzekucji kultystki połączoną z apelem Inkwizycji, doniesienia na temat tajemniczego morderstwa...
Obiecana

Obiecana

04-02-2013 20:15 | Karol 'Eliash' Woźniczak | Komentarze: 21
"Obiecana" jest przygodą do 2 edycji Warhammera, której akcja dzieje się w Talabheim, znanym jako Oko Lasu. Bohaterowie wejdą z butami w historię pewnych zaręczyn, by zrealizować swoje cele: od uwiedzenia narzeczonej, na zabójstwie narzeczonego kończąc. Przy okazji odkryją przynajmniej jeden zaskaku...
Goniec Altdorfski #3

Goniec Altdorfski #3

Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata

11-02-2013 22:05 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 11
Przed Wami trzeci numer altdorfskiej gazety. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje ze stolicy Imperium, gotowe do wykorzystania na sesjach Warhammera. Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną p...
Goniec Altdorfski #4

Goniec Altdorfski #4

Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata

04-03-2013 21:10 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 0
Czwarty numer Gońca Altdorfskiego już jest! Pełen najświeższych wieści ze stolicy Imperium, prowincji i dalekich krain. Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną przygodę, rekwizyt w odpowiednim mom...
Goniec Altdorfski #4

Goniec Altdorfski #4

Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata

04-03-2013 21:14 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 3
Czwarty numer Gońca Altdorfskiego już jest! Pełen najświeższych wieści ze stolicy Imperium, prowincji i dalekich krain. Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną przygodę, rekwizyt w odpowiednim mom...
Przemytnicy spaczenia

Przemytnicy spaczenia

18-03-2013 20:48 | nerv0 | Komentarze: 46
W Imperium można się zetknąć z najrozmaitszymi przejawami okrucieństwa i nieprawdopodobnego bestialstwa. Handel żywym towarem nie jest żadną nowością w realiach Starego Świata. Nawet wiejski pastuch ostrzeże córkę wybierającą się do miasta, by uważała na tych, co winem w gospodach częstują. W dużych...
Goniec Altdorfski #5

Goniec Altdorfski #5

Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata

08-04-2013 23:37 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 4
Przed Wami piąty numer Gońca Altdorfskiego, a w nim najświeższe wieści ze stolicy Imperium, prowincji i dalekich krain. Wśród nich doniesienia o długiej zimie, przygotowaniach do obchodów Mondstille i wizycie przedstawiciela Domu Van de Kuypers w Altdorfie oraz wiele innych artykułów! Dwustronicowa...
O Hansie medyku

O Hansie medyku

Bajka wissenlandzka

22-04-2013 21:24 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 2
Dawno, dawno temu, setki lat wcześniej niż żył Magnus Pobożny, w małej wsi przyszedł na świat chłopiec. Dano mu Hans na imię. Rósł zdrowo, na bystrego lecz leniwego młodzieńca. Żył z matką w ubogiej chałupie, opiekując się gospodarstwem. Pracując na roli, wyglądał ku traktowi i podziwiał szlachtę na...
Baśń o trójce rodzeństwa i obietnicy

Baśń o trójce rodzeństwa i obietnicy

19-06-2013 23:22 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 12
Scenariusz przygotowany jest do pierwszej edycji Warhammera. Przeznaczony jest dla trzech graczy oraz Mistrza Gry. Streszczenie Historia rozgrywa się na terenach Sollandu, południowej części Imperium nieopodal rzeki Soll. Mała wioska, oddalona kilometry od największych aglomeracji tej krainy, żyj...
Goniec Altdorfski #1

Goniec Altdorfski #1

Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata

26-11-2012 18:32 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 5
Oddajemy w Wasze ręce kolejny numer gazety "Goniec Altdorfski". Najświeższe wieści wszelakie ze stolycy imperium, prowincji i świata za jedyne 2 szylingi. Każde wydanie zawiera garść artykułów dotyczących bieżących wydarzeń z życia Altdorfu, zarówno doniosłych, jak i najzwyklejszych, wręcz ocierając...
Goniec Altdorfski #6

Goniec Altdorfski #6

02-07-2013 20:07 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 1
Przed Wami szósty numer Gońca Altdorfskiego, w którym tematem wydania są tajemnicze zdarzenia związane z redaktorami pisma. Nie zasznurujecie nam ust! Dwustronicowa gazeta (do pobrania w pliku PDF) jest gotowa do wydrukowania i użycia na sesji. Może służyć jako element ubarwiający prowadzoną przyg...

Wieści

Mrok nad okręgiem Breda

Mrok nad okręgiem Breda

"Przygoda przeznaczona jest dla dowolnej liczby graczy. Stworzono ją z myślą o 3-4 początkujących Bohaterach, ale po kilku modyfikacjach (liczba i statystyki przeciwników) można bez problemu poprowadzić ją bardziej zaawansowanym postaciom."

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody Mrok nad okręgiem Breda autorstwa Pawła 'Memnona' Grysztara. » więcej
Scenariusz: Szpon Chaosu

Scenariusz: Szpon Chaosu

Dział WFRP prezentuje nową przygodę autorstwa Sławomira 'Anioła Gniewu' Łukasza. Scenariusz nie posiada elementów mechanicznych i może zostać wykorzystany do gry w dowolną edycję systemu. » więcej
Modlitwy Starego Świata

Modlitwy Starego Świata

09-04-2012 00:59 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki
W bitwę i naprzód - wyrwać zwycięstwo!
Niech każdy wierność okaże, męstwo!
Na wrogów naszych wnet spadnie kara,
Niech gniew nasz będzie gniewem Sigmara!


Zapraszamy do zapoznania się z tą oraz innymi modlitwami do bogów Starego Świata. Po lekturze tego artykułu Wasze sesje bez wątpienia staną się bardziej uduchowione... » więcej
Abominacja

Abominacja

"Wiesz, co gadają? Ponoć gdzieś w głębi Morza Szponów jest takie miejsce, złe miejsce. Woda jest tam ciemniejsza i bardziej zdradliwa, a chmury nigdy nie przepuszczają słońca. A także… znikają tam statki. Nie wiem, łgarstwo to, czy nie, ale wystarczy zapytać kogoś, komu przyszło płynąć przez tamte wody, a on ci powie."

Dział WFRP zaprasza do lektury Abominacji - motywu na sesję, który przygotował nerv0. » więcej
Błękitna Dalia

Błękitna Dalia

"Błękitna Dalia to jeden z najbardziej znanych klubów Altdorfu, miejsce spotkań i wszelkich rozrywek zapewniające swym możnym bywalcom doskonałą kuchnię i piękne występy artystyczne. To również ceniony w wyższych sferach lupanar, w którym utalentowane i urodziwe panny z wielką wprawą dbają o dobry nastrój gości."

Dział WFRP zaprasza do lektury artykułu Błękitna Dalia, prezentującego altdorfską lokację, gotową do wykorzystania na sesji. Jej autorką jest Karolina 'Viriel' Bujnowska. » więcej
Goniec Altdorfski

Goniec Altdorfski

"Oddajemy w Wasze ręce kolejny numer gazety "Goniec Altdorfski". Najświeższe wieści wszelakie ze stolycy imperium, prowincji i świata za jedyne 2 szylingi. Każde wydanie zawiera garść artykułów dotyczących bieżących wydarzeń z życia Altdorfu, zarówno doniosłych, jak i najzwyklejszych, wręcz ocierających się o plotki. Rubryka "Wieści z Pałacu" zapewnia czytelnikom informacje o tym, co aktualnie interesuje cesarski dwór – od mody, przez zmiany prawa, nowe podatki, aż po wydarzenia z innych prowincji i dalekich krajów."

Prezentowany rekwizyt nie jest oczywiście pierwszym wydaniem, które trafiło w ręce mieszkańców stolicy Imperium – "Goniec Altdorfski" wpisał się już w historię miasta, a Altdorfczykom weszło w nawyk zarówno kupowanie gazety, jak i komentowanie jej treści. Jest za to pierwszym numerem, który publikujemy w Dziale WFRP. Zapraszamy do lektury! » więcej
Obietnica Trzech Czaszek

Obietnica Trzech Czaszek

"Opowieść dotyczyć będzie ostatnich dni najemnej kompani zwanej Gwardią Trzech Czaszek. Drużyna dołącza do grupy wojowników, którzy zbierają się po 10 latach, aby spełnić ostatnią obietnicę daną umierającemu dowódcy. Bohaterowie razem z weteranami ruszają do ruin, gdzie odbyła się ostania bitwa Gwardii, aby spełnić wolę konającego i odnaleźć pozostawiony skarb. Na drodze napotykają przeszkody, niespodziewanych wrogów i sprzymierzeńców. Jak zakończy się historia, jakie postępowanie weźmie górę, zależy tylko od nich. Wszystkiemu z oddali przygląda się złowrogi Cień".

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody, która zajęła II miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz. Autorem scenariusza jest Wiktor 'WekT' Gruszczyński, któremu raz jeszcze serdecznie gratulujemy. » więcej
Ciernie

Ciernie

"Przygoda do dowolnej edycji Warhammera (nie zawiera żadnej mechaniki). W zależności od działań Graczy i woli Mistrza Gry może być rozegrana w konwencji thrillera, horroru lub klasycznej opowieści z 'jesiennej gawędy'. Scenariusz jest nieliniowy. Opisuje osoby, miejsca i wydarzenia, lecz nie prowadzi Graczy za rękę. Przygoda może rozwinąć się w dowolny sposób".

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody, która zajęła I miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz. Autorem tekstu jest Rafał 'Ninetongues' Sadowski, któremu raz jeszcze serdecznie gratulujemy zwycięstwa. » więcej
Goniec Altdorfski #2

Goniec Altdorfski #2

14-01-2013 21:07 | Maciej 'Repek' Reputakowski
"Przed Wami drugi numer altdorfskiej gazety. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje ze stolicy Imperium, gotowe do wykorzystania na sesjach Warhammera. W dzisiejszym wydaniu serwujemy m.in. relację z egzekucji kultystki połączoną z apelem Inkwizycji, doniesienia na temat tajemniczego morderstwa w teatrze, zachęcające do wypraw na północ orędzie Księcia von Raukowa, aktualne obwieszczenia straży miejskiej oraz obowiązkową garść ogłoszeń drobnych".

Dział WFRP zaprasza do lektury drugiego numeru Gońca Altdorsfkiego autorstwa Karoliny 'Viriel' Bujnowskiej i Tomasza 'altonidasa' Dziedzica. » więcej
Obiecana

Obiecana

"Obiecana jest przygodą do 2. edycji Warhammera, której akcja dzieje się w Talabheim, znanym jako Oko Lasu. Bohaterowie wejdą z butami w historię pewnych zaręczyn, by zrealizować swoje cele: od uwiedzenia narzeczonej, na zabójstwie narzeczonego kończąc. Przy okazji odkryją przynajmniej jeden zaskakujący sekret".

Dział WFRP zaprasza do lektury scenariusza przygotowanego przez Karola 'Eliasha' Woźniczaka. » więcej
Goniec Altdorfski #3

Goniec Altdorfski #3

"Morderca z Delberz powrócił! Wolne Miasto Delberz borykało się po wojnie nie tylko z problemem fali uchodźców, ale również z brutalnymi atakami seryjnego mordercy. Pisaliśmy o tym w poprzednich numerach Gońca Altdorfskiego".

Dział WFRP zaprasza do lektury trzeciego numeru Gońca Altdorfskiego. Rekwizyt gotowy do wydrukowania i użycia na sesji. » więcej
Goniec Altdorfski #4

Goniec Altdorfski #4

"Kolejne zaginięcia w Scheinfeld! Dwa miesiące temu z Altdorfu wyruszyła grupa Bojowy Zew pod przywództwem dzielnego Gustava Adlera. Wraz z nimi udał się nasz korespondent – Hans Fritz, by spisać dzieje ekspedycji."

Dział WFRP zaprasza do lektury trzeciego numeru Gońca Altdorfskiego. Rekwizyt gotowy do wydrukowania i użycia na sesji. » więcej
Przemytnicy spaczenia

Przemytnicy spaczenia

"W Imperium można się zetknąć z najrozmaitszymi przejawami okrucieństwa i nieprawdopodobnego bestialstwa. Handel żywym towarem nie jest żadną nowością w realiach Starego Świata. Tym razem przestępcy zaczęli wykorzystywać swoje ofiary w nowej, niebezpiecznej grze - przemycie spaczenia".

Dział WFRP zaprasza do lektury gotowych do wykorzystania na sesji motywów, które opracował Sławomir 'nerv0' Woźnicki. » więcej
Goniec Altdorfski #5

Goniec Altdorfski #5

Przed wami piąty numer Gońca Altdorfskiego, a w nim najświeższe wieści ze stolicy Imperium, prowincji i dalekich krain. Wśród nich doniesienia o długiej zimie, przygotowaniach do obchodów Mondstille i wizycie przedstawiciela Domu Van de Kuypers w Altdorfie.

Dział WFRP zaprasza do lektury i wykorzystania rekwizytu na sesjach. » więcej
O Hansie medyku

O Hansie medyku

22-04-2013 21:30 | Maciej 'Repek' Reputakowski
"Wissenlandzką bajkę O Hansie medyku zna praktycznie każdy mieszkaniec Imperium. Straszy się nią dzieci w trakcie opowieści snutych w przededniu nowego roku. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby uczynić z tego podania motyw przygody".

Dział WFRP zaprasza do lektury artykułu O Hansie medyku autorstwa Karoliny 'Viriel' Bujnowskiej. Materiał zawiera zarówno wissenlandzkie podanie ludowe, jak i garść pomysłów na sesje. » więcej