Zasłyszane w Westeros uchem Karriariego

Komentarze do prac nadesłanych na konkurs

Autor: Marcin 'Karriari' Martyniuk

Zasłyszane w Westeros uchem Karriariego
Za sprawą konkursu Zasłyszane w Westeros, jury dane było poznać osiem szkiców trzymających przyzwoity lub nawet bardzo dobry poziom. Cóż można powiedzieć o każdej z nadesłanych prac?

Jedne szkice okazały się mniej rozbudowane, inne posiadające potencjał na dłuższą przygodę. Poniżej w kolejności alfabetycznej znajdują się komentarze do wszystkich prac.


Furia Władcy

Dobra praca, zasługująca na uwagę chociażby ze względu na wyczuwalny klimat PLiO. Z miejsca przypomniały mi się Krwawe Gody, choć autor Furii... uderzył w inną nutę. Wpisuje się w założenia konkursu, bowiem nie wymaga zbyt wielu przygotowań przed rozpoczęciem rozgrywki, co nie znaczy, że brakuje tu ciekawych rzeczy. Jedynymi wadami są kwestie techniczne tekstu i jego słaba przejrzystość – naprawdę istnieją sposoby na wyróżnienie danego fragmentu bez używania Caps Locka.

 

Harrenhall

To jeden z krótszych szkiców, lecz to nie wada, a duża zasługa autora – całość jest po prostu przemyślana i bardzo dobrze napisana, bez zapychaczy. Zamysł prosty do poprowadzenia i ciekawy, choć niestety nie pasuje do PLiO. Minusem są także bohaterowie – w tym przypadku gracze będą mieli ograniczone pole do popisu.

 

Kłopotliwe stado

Pierwsze co rzuca się w oczy, i to rzuca dosłownie, to całe połacie tekstu zapisane wielkimi literami, które zaburzają czytelność szkicu. Na szczęście sama treść stoi już na wyższym poziomie. Interesujący motyw przewodni okraszony kilkoma dodatkowymi detalami wzbogacającymi historię sprawia naprawdę solidne wrażenie.

 

Parszywa  Wrona

Dobry pomysł, ciekawie urozmaicony przez bonusowe zadania, choć nie wpływa to negatywnie na poziom przygotowań niezbędnych przed zabawą. Plus za klimat i sensowne wykorzystanie tak kanonicznej dla PLiO Nocnej Straży. Z kolei minus (ponownie) za kwestie techniczne. Mimo to zasłużone miejsce na podium.

 

Przygoda Gwałtowna Dziewica

Niestety, autor przeszarżował i w wyniku tego otrzymaliśmy przygodę, podczas gdy celem był jedynie jej szkic. Długość pracy sięgnęła niemal czterokrotności limitu znaków, o którym mówił regulamin konkursu.

 

Septon, morze i trup

Z jednej strony łatwa do poprowadzenia i niewymagająca wiele przygotowań, z drugiej zaś równie niewiele wymagająca od graczy, których tak po prawdzie sprowadza do roli obserwatorów. Technicznie na plus, sam pomysł również niezły, szkic przystępny dla świeżych graczy, pytanie tylko czy brak zajęcia by ich nie zniechęcił? 

 

Winny problem

Szkic w pełni wpisujący się w konkursowe ramy – prosty, czytelny, gotowy do poprowadzenia. Co prawda mamy do czynienia z krótkim kryminałem, ale sprawnie zarysowanym, którego plusem jest także przystępność dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z RPG. Jedynym minusem jest tak naprawdę konieczność wcielenia się jednego z uczestników w syna Lorda. Nawet to jednak nie przysłania zalet. Efekt? Najlepsze co zasłyszałem z Westeros.

 

Żelazny Bank

Byłem ciekaw, czy ktoś z uczestników sięgnie po bodaj najbardziej znaną instytucję finansową z PLiO. I nie zawiodłem się. Pracy można zarzucić jedynie konieczność poczynienia większych przygotowań niż w przypadku konkurencji. Wynika to jednak z faktu, iż szkic ma w sobie potencjał na najdłuższą i najbardziej rozbudowaną przygodę spośród nadesłanych tekstów. Co tu kryć, drugi stopień podium w pełni zasłużony.