» Wieści » Zapowiedź dodatków do Warhammera

Zapowiedź dodatków do Warhammera

|

Zapowiedź dodatków do Warhammera

Na oficjalnym facebookowym profilu polskiego wydania drugiej edycji systemu Dark Heresy pojawiła się zapowiedź wydania po polsku wszystkich suplementów z tej linii wydawniczej - oraz kilku dodatków do drugiej edycji Warhammera Fantasy Roleplay.

 

Źródło: Facebook
Tagi: Warhammer 40.000 | Copernicus Corporation | Dark Heresy Second Edition | Dark Heresy | Warhammer Fantasy Roleplay 2 ed.


Czytaj również

Komentarze


KFC
    a brudny piwniczniak wszystko kupi
Ocena:
+3
Po co wydawać hitowe nowości z zachodu. Przetłumaczmy dodatki do gry zamkniętej 10 lat temu, albo do odkurzonego pudrowanego trupa tej samej 10 letniej gry tyle że w kosmosie.
#100%Wolski #tyleWygrać #idzieNowe #ultrasiWarhammera
22-04-2017 08:40
IrasArgor
    Piwniczak
Ocena:
+5

Po to, że w odróżnieniu od zachodnich nowości, te podręczniki się sprzedadzą. CC jako firma wie co robi i na pewno na tym wydaniu nie straci. Rozumiem jeszcze czepianie się drugiej edycji WRPG, to DH 2 skwituję milczeniem, podstawka dobrze się sprzedała, a ludzie pozbywali się jej głównie z tego powodu, że dodatki miały się nie ukazać.

Cieszy mnie, że w końcu będę mógł kupić Realms of the Ice Queen, jednak ceny 120$ szybko sprowadziły mnie na ziemię, teraz chętnie uzupełnię kolekcję.

22-04-2017 10:35
Anioł Gniewu
   
Ocena:
+1

Tamdaradam! Hehe! Radość mnie ogarnęła taka że aż się mi nie chce wrogów skalpować... :)))

 

22-04-2017 12:09
Vukodlak
   
Ocena:
+2

@KFC

Wydaje się to, co się sprzeda. "Hitowych nowości z zachodu" nikt nie kupi, a Warhammera już tak.

@IrasAgor

Realm of the Ice Queen i Night's Dark Masters - jedne z najgorszych i najbardziej bezużytecznych suplementów do WFRP2. Przynajmniej Tome of Salvation wchodzi w grę, ale wielka szkoda, że brakuje Renegade Crowns.

22-04-2017 14:45
IrasArgor
   
Ocena:
0

@Vukodlak

Najgorsze pod względem, opracowania merytorycznego, braku nowości czy w jakim sensie?

22-04-2017 14:55
Anioł Gniewu
   
Ocena:
0

Podpisuje się pod Vukodlakiem. Te dwa dodatki akurat nie powalaja. Ale Tome of Salvation i Companion to merytorycznie bardzo fajne opracowania i niezwykle przydatne. Co do Renegate Crowns to mam zdanie odmienne gdyz nie gustuje w sandboxowych generatorach.

22-04-2017 15:01
ThimGrim
   
Ocena:
0

Lol, dzięki polterowe ziomki! Dostałem sztony! ;)

22-04-2017 15:31
Vukodlak
   
Ocena:
0

@IrasAgor

Po prostu są średnie. RotIQ jedzie na tym samym schemacie co Rycerze Graala, nuda i słabizna. NDM jest o tyle muliste, że jak chcę zagrać w Wampira, to gram w Wampira. Masa zbędnych informacji, które do niczego nie prowadzą. Jeszcze nie widziałem tak bardzo rozciągniętego zwykłego bestiariusza. Bo ten "legendarny" dodatek jest w istocie zwykłym bestiariuszem, napakowanym tylko pustymi słowami. Zauważyłem, że BI/FFG odwala właśnie taką chałturę - najpierw wydali normalny bestiariusz, a potem każdy rozdział dostawał swój osobny dodatek (Skaveni -> Dzieci Rogatego Szczura, wampiry i nieumarli -> Night's Dark Masters, na resztę brakło czasu). Tyle, że te suplementy niewiele wnosiły.

22-04-2017 16:12
Kanibal77
   
Ocena:
+1

@Vuko

Zależy komu. Jak ktoś pozjadał cały lore, to faktycznie. Ale ja pamiętam jak z 17 lat temu kupiliśmy z ekipą podstawkę do pierdycji i straszną zajawkę złapałem na skaveny akurat. Chciałem dowiedzieć się czegoś więcej, a tu lipa, bo nie ma skąd. Ale zdobywało się skrawki to tu, to tam i kiedy z 5 lat temu dorwałem dzieci rogatego szczura, nie znalazłem tam niczego czego jeszcze o sierściuchach bym nie wiedział. Niemniej nie uważam, by dodatek był zły, bo dla mniej obeznanych w temacie, to skarbnica informacji.

Co do zarzutu ,,bo to rozszerzenie rozdziału z bestiariusza,, No w zasadzie to tak. Tak jak Tome of Salvation i Realms of Magic to w zasadzie dodatkowe strony rozdziału o magii. A dodatki do WoDu o Assamitach, Gangrelach, Tubylcach Betonu, czy innych Aborygenach Asfaltu są dodatkowymi stronami im poświęconymi.

Chciałoby się wręcz w związku z tym zaśpiewać jak ci panowie.

 

22-04-2017 22:11
markol
   
Ocena:
+3

Warhammer się w Polsce sprzedaje dlatego CC wydaje te systemy. Tyle tu narzekania że warhammer przestarzały itp. No to ja mam pytanie co byście chcieli po polsku jakie systemy? No bo cokolwiel wychodzi to tu jest fala heitu tych samych osób np: afterglow nie bo to wtopa i nikt w to nie będzie grał..... Co was zadowoli polterowi wyjadacze świat mroku, shadowrun, indjasy jakieś. No chłopaki wy się czymkolwiek cieszycie czy tylko hejtujecie. Co po polsku by was ucieszyło jest coś takiego istnieje? Wy tylko o tym umieraniu polskiego rpg. Będą D&D 5e po polsku. Co? że drogie i pózno ?..... Warhammer się rozwija Co? że za pózno że ogólnie system be...... No że na polak potrafi udają się akcje ale Co? że w systemy w które nikt nie będzie grał. No ciągle czytam takie komentarze. Może pozjadaliście już zęby na rpg podobnie jak ja gracie juz wiele lat i warhammera to juz znacie i chcieliście coś nowego tylko co?

Ja chciał bym star wars od FFG

Gadacie trochę jak te staruchy w mappetach :)

Normalnie nie jaracie sie ani trochę by wrócić do starego świata i zapolować na wampiry ?

Jeszcze brakuje narzekania na Baniak że reklamuje u siebie Warhammera lokuje produkt bo na nim zarabia.

Dobra niektórzy z was sie jarają ale jak znam ich komentarze to wyczuwam w nich sarkazm. :)

No wiec co by was po polsku zadowoliło a uznajmy że miało by taka samą promocje np: taki kanał baniaka z 5k subów wiec by sie sprzedało???????????

22-04-2017 22:12
Anioł Gniewu
   
Ocena:
0

Kanibal77 - nie wykazales sie w poszukiwaniach dostateczna determinacja - do pierdycji był dostępny w sieci przez wiele lat suplement "Book of Rats". ;)

22-04-2017 22:52
Kanibal77
   
Ocena:
0

@markol

Normalnie nie jaracie sie ani trochę by wrócić do starego świata i zapolować na wampiry ?

Albo będąc wampirem zapolować na łowców wampirów.

@Anioł Gniewu

Pamiętam, pamiętam. To było jedno z tych źródeł właśnie. Poza tym artykuliki w MiMie i obraz tej przesympatycznej rasy jaki w wybitnym dziele Zabójca Skavenów zaserwował nam imć William King alias Jedyny z Klanu Kingów Co pisać Umi, 

22-04-2017 23:00
Dungal
   
Ocena:
+3

Popieram w 100% markola! Dla mnie wiadomość o wydaniu dodatków do drugiej edycji Warhammera, i to po tylu latach, to spełnienie marzeń, cały czas miałem taką nadzieję i wytrwale czekałem na tą zapowiedź. Zaopatrzę się też w Dark Heresy II, po tym jak jednocześnie zapowiedziano wydanie dodatków pl, raz, że to kawał dobrego erpega, dwa, żeby wspierać Copernicusa, bo naprawdę to wydawnictwo z jajami. Baniakowi należą się wielkie brawa!

22-04-2017 23:03
KFC
   
Ocena:
0
Oczywiście, że marketingowo to był oczywisty wybór. Obrazuje tylko w 100% moją tezę o warhammerozie pomrocznej i zacofaniu polskiego fandomu.
23-04-2017 15:47
Vukodlak
   
Ocena:
+2

Mnie ciągle zastanawia ta kwestia, dlaczego ludzie mają ból dupy o to w co chcą grać inni ludzie. Przecież swoje "hity" i tak masz na półce i grasz w nie ze swoimi ziomalami, więc w czym problem? Pali zad, że inni nie chcą grać w Twoje ulubione gry, czy jest jakiś sensowny powód tego angstu? Co Cię obchodzi w co grają obcy i nieznani hobbyści w swoich domach?

@Adeptus

Nie kumasz. Nie jest moim zarzutem, że NDM i CotHR to rozszerzenia rozdziałów bestiariusza. Moim zarzutem jest, że są to średniej jakości rozszerzenia. Po przeczytaniu Dzieci Rogatego Szczura, z tymi ich profesjami i innymi bajerami, i tak nie ma sensu wychodzić poza Skaveny wystatowane w Bestiariuszu Starego Świata. Nie będę też byle szczurka z maczetą statował za pomocą ich bajeranckich talentów lub profesji, bo po prostu szkoda na to czasu. Z Night's Dark Masters jest identycznie - po jakie prącie mi profesje wampirów i tabelki losowania specjalnych słabości. Jak chcę grać w Wampira, to mam lepsze systemy. Wydali rozszerzenia do nieumarłych i Skavenów, ale te materiały już i tak gdzieś były i nie zrobili nic nowego, ponad kiepściutką mechanikę (np. skaveńskie spaczeniowe eksperymenty, które i tak nic nie dają). Mogli zrobić coś nowego i użytecznego, na przykład wydać poda do zielonoskórych i/lub mieszkańców Athel Loren (jadę rozdziałami z BSŚ), ale tu już musieliby robić nowy content i się nie chciało.

Z punktu widzenia merytoryki, nowości i przede wszystkim przydatności materiałów, większość suplementów do WFRP 2 Ed. jest bardzo słaba. Księga Spaczenia ma dużo przydatnych rzeczy (tylko dlatego, że to przedruk Realms of Chaos: Slaves to Darkness...), Tome of Salvation jeszcze ujdzie. Najbardziej szkoda, że nie będzie Renegade Crowns, bo to jest właśnie podręcznik z nowymi materiałami, w 100% utylitarny - zero lania wody i wciskania wypocin k6 losowych designerów, robisz swoje Księstwa Graniczne sam i podręcznik od pierwszej do ostatniej strony to zadanie ułatwia. Szmalu CopCorpowi nie poskąpię, ale szkoda wielka, że polscy gracze nie zapoznają się w większości z RG, bo ten podręcznik fajnie pokazuje, że można pewne rzeczy robić inaczej i wcale nie gorzej.

23-04-2017 16:50
markol
   
Ocena:
+1

@Vukodlak:

Twoje podejście mówi że jestes wyjadaczem warhammera i wiekszość rzeczy w dodatkach znasz, no podobnie jak ja . Patrząc jednak obiektywnie dla wielu ludzi dodatki beda pierwszym spotkaniem z dodatkowymi informacjami o magi chaosie kapłanach itp. Jasne że jak sie już znam świat warhammera na wylot to dodatki robią się mało przydatne. Ale jak się jest nowym dają dużo inspiracji. Kiedyś jako MG wykorzystywał bym te nowe profesje dla skawenów czy dla norsmenów, dziś podobnie jak tobie mi by się nie chciało. Tylko że w Polsce nie graja tylko takie dinozaury po 30 ja my :) .

Może i WFRP 2e ma średniej jakości dodatki i tak jest tam lanie wody. Jednak jak bym je czytał jako nastolatek to bym sie tym rajcował. Lanie wody widzę dziś też w WoDzie :)

Skoro podręczniki będą sie ukazywać a ludzie je kupować to rpg w Polsce będzie więcej więc może wyjdą po polsku lepsze produkty .

W warhammera nie gram i nie prowadzę od dawna czy skusze się jak pojawia sie dodatki raczej może tak nie mniej ciesze sie że rpg w Polsce daje żyje i ma sie dobrze. Może kiedyś zobaczę Star Wars od ffg.

Tymczasem powodzenie CC wydawajcie rpg .....:)

23-04-2017 17:23
KFC
   
Ocena:
+1
@Vuko
Zwyczajnie - równowaga musi być. Bojówki warhammerowe wciskają wszędzie gdzie się da Warhammera bo to przecież genialna mechanika. Do cyberpunka, westernu, urban horror, post-apo, space opery i hard sf - "wystarczy kilka poprawek MG", a potem nic innego się nie sprzedaje bo święty graal polskiego rpg od 20 lat na topie. Mi tam rybka, bo jak piszesz dawno mam co trzeba, ale piał że CC odgrzewa kotleta po raz 20 nie będę...
23-04-2017 17:36
Kanibal77
   
Ocena:
0

@Vuko

1 Nie jestem Adeptusem. W sumie aż jestem ciekaw skąd takie podejrzenie.

2 Te dodatkowe profesje są właśnie po to, żeby grać wampirem/skavenem/wojownikiem chaosu, jak będzie potrzeba antagonistę do rozwałki, to bierzesz statsy z bestiariusza, ale jak chcesz zrobić playable character, to dodatek jest jak znalazł. dla Ciebie to bez sensu, a np. dla mnie ma to sens. Choćby dlatego, że WoDowy wampir i warhammerowy to dwa zupełnie różne wampiry. 

23-04-2017 19:57
Exar
   
Ocena:
0

@markol

No wiec co by was po polsku zadowoliło

Mnie by zadowoliły następujące rzeczy wydane po Polsku (większość parę lat temu, bo wiele już mam):

  • GURPS
  • KULT
  • D&D 5
  • Traveller
  • Mutant Chronicles
  • Ars Magica
  • Arkona 2  (z poprawioną mechaniką, bo idea jest super)

Jak już pisałem w jednym z komentarzy, miałbym też nadzieję, że polskie wydania byłyby tańsze niż oryginały, bo 500PLN za takie D&D to naprawdę dużo.

Wiem, że czasem marudzę, ale sorki, kolejne polskie post-apo już trochę się robi nudne:P. 

 

 

24-04-2017 07:41
Ulli
   
Ocena:
+1

To są fenomenalne wiadomości. Marudom narzekającym na brak nowości z zachodu mogę tylko powtórzyć to co poprzednicy. Nikt tego nie kupi. Druga edycja warhammera została zamknięta zdecydowanie za wcześnie. To był wielki błąd i poddanie się modzie panującej w tamtym czasie na zarzynanie światów. Forgotten Realms czwartej edycji najlepszym przykładem na to, że była to ślepa uliczka. Nie zgadzam się też z Vukodlakiem, że dodatek o Kislevie do niczego. To jeden z lepszych dodatków do drugiej edycji. Najgorszym dodatek o księstwach granicznych i Karak Azgal. Super by było jakby wydano dodatki o elfach i krasnoludach. Bardzo tego brakuje. 

28-04-2017 12:37

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.