Wszystkie
Oceny nowości wydawniczych, jak i pozycji archiwalnych.
Wyświetlono rezultaty 281-320 z 1005.
Sortuj wg:
Fate: Save Game
Ratując elektroniczny świat
17-08-2022 18:07 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 2
Save Game to kolejne już wydawnictwo z serii Fate: Worlds of Adventures. Tym razem przenosimy się do świata 8-bitowych gier komputerowych, który stworzony jest z wysp wyrastających z Morza Informacji. Żyją sobie w nim bohaterowie gier arcade, w przypadku starszych pozycji już na emeryturze. Gdy w św...
Fate: Slip
Fizyka w służbie ludzkości
01-02-2023 10:51 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Slip, kolejny z mikrosettingów do Fate Core, które recenzuję dla Poltergeista, jest – w moim odczuciu – nieco odmienny od reszty. Przede wszystkim świat, jaki nam prezentuje, to znana nam bardzo dobrze Ziemia w XXI wieku. Nie ma tutaj żadnego kolonizowania planet w magicznych statkach, r...
Fate: The 3 Rocketeers
Trzej Muszkieterowie w kosmosie
17-09-2023 19:39 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Czegokolwiek by nie mówić o settingach do Fate, to są one niewątpliwie bardzo oryginalne. Na samym Polterze recenzowałem już przygody przypominające Planetę Skarbów czy też steampunkowe starcie trzech światowych imperiów w realiach romansu i intrygi. Tym razem postanowiłem zająć się settingiem&...
FATE: The Secrets of Cats
Grając kociakami
22-12-2021 09:08 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Lektura podręcznika źródłowego do FATE była jednym z moich wielkich odkryć RPG-owych. Muszę przyznać, że jako byt sam w sobie miał jedną wadę, którą widzę z dzisiejszej perspektywy – zabrakło w nim opisu jakiegokolwiek świata i, co znacznie ważniejsze, jakiejś customowej mechaniki z nim z...
Fate: Venture City
Bohaterowie kontra kapitalizm
26-01-2022 00:03 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Venture City to już drugi dodatek z serii FATE Worlds of Adventure, który przeczytałem. Pierwszy, czyli Secrets of Cats, był całkiem przyjemny, nawet jeśli miał swoje wady, jak choćby znacząca przewaga mechaniki nad settingiem, co w dodatkach takiej grubości ma swoje znaczenie. Czy Venture City kont...
Fate: Weird World News
Hołd złożony Scooby-Doo
28-08-2023 12:00 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Kreatywność twórców Fate nie przestaje zaskakiwać. Nie tylko stworzyli oni jeden z moich ulubionych erpegów, ale także wydali ogromną liczbę wspaniałych, oryginalnych i ciekawych settingów, w które aż chce się grać. Kiedy myślę, że już niczym nie zaskoczą, Evil Hat Productions udowadnia, że wciąż ma...
Fear Itself Second Edition
Ze strachów najstraszniejszy...
12-03-2017 01:08 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Mechanika GUMSHOE, napędzająca cały zestaw gier fabularnych wydawnictwa Pelgrane Press, daje graczom możliwość prowadzenia śledztw w różnych realiach i konwencjach. Znajdzie się dla niej miejsce i na pokładzie statków kosmicznych przemierzających międzygwiezdną pustkę (Ashen Stars) i w świecie, w kt...
Finders Keepers
Epicko i z pomysłem
06-09-2017 22:39 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Jednym z najczęściej powtarzanych zarzutów wobec piątej edycji Dungeons & Dragons jest brak odpowiedniego wsparcia dla przygód epickich, wynikający z faktu, że większość oficjalnych kampanii kończy się przed piętnastym poziomem doświadczenia. Dla osób pragnących kontynuować rozgrywkę pozostają a...
Five Parsecs from Home
Wydawcy bitewniaków go nienawidzą
13-09-2023 07:10 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 3
Solo, przygoda, erpeg, bitewniak w jednej, nieco ponad 170-stronicowej pozycji formatu A5. Da się? Da się, czytajcie!
Five Parsecs from Home to wydana przez Modiphius, a zaprojektowana przez Ivana Sorensenze’a fantastyczno-naukowa gra bitewna małej skali dla jednego gracza, któ...
Fixing IF
Kilka porad dla prowadzących w Polsce 2045 roku
05-02-2014 22:45 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 16
Idee Fixe to przedziwny system – autorka, która szturmem zdobyła serca wielu erpegowców. Opublikowana początkowo jako darmowy e-book, ostatecznie została wydana na papierze, w formie opasłego, twardookładkowego tomiska. IF jest stawiana na równi z Cyberpunkiem 2020 czy innymi systemami SF. Trz...
Forges of Nuln
Trzecia część kampanii Paths of the Damned
07-10-2006 02:18 | Janek 'Johann' Kotlarski | Komentarze: 5
Trzecia część Ścieżek Przeklętych – Kuźnie Nuln (Paths of the Damned: Forges of Nuln) jest zwieńczeniem, jedynej na razie, kampanii do drugiej edycji WFRP. Bohaterowie, po zmierzeniu się z mrocznym kultem w Middenheim oraz odnalezieniu i zniszczeniu drugiego artefaktu w Altdorfie, przybywają w...
Forgotten Realms Campaign Guide
Ostatni prawdziwy Opis Świata
06-09-2023 11:15 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Zresetowanie settingu z zachowaniem jego ducha, przyciągnięcie nowych graczy, przekonanie starych fanów do konieczności zmian i uspokojenie rozpalających się internetowych konfliktów to tylko niektóre z zadań, które postawiono w 2008 roku przed autorami Forgotten Realms Campaign Guide.
Druga połowa...
Forgotten Realms Player's Guide
Jedi w postapokaliptycznych Krainach
Linia wydawnicza czwartej edycji Dungeons & Dragons okazała się dla niektórych nie lada zaskoczeniem - do każdego z zapowiedzianych settingów zostaną opublikowane zaledwie dwa podręczniki, nie zaś - jak to było w dotychczasowych wersjach systemu – cała seria dodatków. Oba, wypada dodać, niezbę...Fractured Kingdom
Przyszłościowy łamacz serc
30-04-2015 21:08 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 11
Świat zmienił się od czasów Wielkiej Wojny. Rządzą nim olbrzymie, międzynarodowe korporacje. Wiedza jest przywilejem nielicznych, których stać na prywatną edukację. Prawa człowieka to puste hasło. Miliardy ludzi walczą o przetrwanie żyjąc w cieniu monolitycznych imperiów. Pośród tego brudu i zgniliz...
Fragnarok
Wikingowie na złomowisku bogów
26-09-2021 09:09 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Wikingowie niewątpliwie są atrakcyjnym tematem dla popkulturowych twórców. Filmy, seriale telewizyjne, książki i komiksy – trudno chyba byłoby wskazać dziedzinę, w której morscy łupieżcy z mroźnej Skandynawii nie znaleźli swojego miejsca.
Nie brakuje ich też w rozmaitych grach – kompute...
Full Thrust, Gwiezdne Floty
Osobiście nigdy nie lubiłem bitewniaków. Śmieszyło mnie rozstawianie przez X godzin dziesiątek (albo, o zgrozo, setek!) figurek i makiet. Jakoś nie docierało do mnie, że można wydać fortunę na kilka kawałków metalu i jeszcze się z tego cieszyć. Do tego kilkanaście army booków, kodeksów i innych, n...Gambit Złotego Króla
Dobrze wydane 16zł
04-05-2006 18:01 | Sławomir 'Zuhar' Wrzesień | Komentarze: 11
Gambit Złotego Króla to juz czwarta przygoda do Monastyru. Tym razem Wydawnictwo Portal przenosi nas do Kindle, stolicy Cynazji, gdzie przyjdzie bohaterom spotkać się z fabułą autorstwa Michała Oracza i Marcina Blachy.
Kto śledził uważnie materiały pojawiające się na naszej stronie, ten domyśla się...
Game Master's Guide
27-10-2011 23:41 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 0
Przewodnik Mistrza Gry to drugi z, jakże istotnych, podręczników do WFRP w bezgadżetowej wersji lite. Pierwsze pytanie, jakie zadałem sobie, biorąc go w ręce, brzmiało: "Jak dobrze obie pozycje uzupełniają się wzajemnie i na ile są niezbędne, by móc skutecznie i wygodnie prowadzić trzecią edycję Woj...
Game Master's Vault
29-08-2011 11:59 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 2
Są podręczniki bardziej i mniej przydatne. Game Master's Vault z pewnością należy do tej drugiej kategorii. Postanowiłem to uwzględnić, rozpoczynając pracę nad niniejszą recenzją - podobnie jak materiał składający się na GM's Vault, niezbyt obszerną. Do rzeczy jednak.
Rozmiar ma znaczenie
Pudełko...
GameMastery Flip-Mat: Dungeon
Nie do końca mistrzowskie mapy lochów
15-09-2010 19:42 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 6
Dawno już minęły czasy, gdy rynek gier fabularnych ograniczał się do siermiężnie wydawanych, czarno-białych podręczników. Dziś, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej wymagających erpegowców, wydawcy publikują, obok podręczników w kolorze i na kredowym papierze (co jest już standardem) takż...
Gemini: the dark fantasy roleplaying game
Zapomniany Szwed
18-10-2008 11:01 | triki | Komentarze: 12
Im więcej zgromadziłeś, tym więcej pragniesz – pisał Horacy. W przypadku gier RPG dostrzegam jeszcze jeden paradoks: kiedyś, gdy czasu do grania było mnóstwo, zamykałem się praktycznie tylko w trzech systemach. Królował Warhammer, jako odskocznia służył nam Cyberpunk 2020, a czasami w składzie...
Genesys: Krainy Terrinoth – Mniejsze zło
Pierwsze kroki wędrówek w mroku
31-01-2024 00:01 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 5
Rozmaite fantastyczne uniwersa zaczynające od skromnych początków, na przestrzeni lat czy wręcz całych dekad rozrastają się do imponujących rozmiarów, stworzone na potrzeby jednego medium przenikają do innych, obrastając w poboczne utwory, niejednokrotnie także przeradzające się w całe serie i cykle...
Genesys: Uniwersalny System RPG
Uniwersalna ewolucja
31-03-2024 10:59 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 11
Nie jestem specjalnym fanem uniwersalnych mechanik. Zdecydowanie wolę, gdy zasady współgrają z konkretną konwencją i realiami świata, tworząc spójną całość.
Równocześnie w rozmaitych systemach określanych jako ogólne bądź uniwersalne rozegrałem sesje zarówno bardzo dobre jak i tragicznie słabe...
Gladiator
Taki sobie, na trzy (plus)
19-07-2003 11:40 | Marcin 'Seji' Segit | Komentarze: 5
Gladiator jest pierwszym z zapowiadanego cyklu dodatków profesyjnych do systemu Neuroshima. Za 12 złotych dostajemy 48-mio stronicową książeczkę. Pytanie brzmi: ile atrakcyjnego materiału można upchnąć na tylu stronach?
Niewiele. Spójrzmy, co Gladiator zawiera: 21 stron mechaniki (cechy, sztuczki,...
GM Survival Guide
Obóz przetrwania
Do Legendy Pięciu Kręgów podchodziłem jak do jeża. Nim przystąpiliśmy do prac nad podręcznikiem, nie mogło pomieścić mi się w głowie, że mógłbym z przyjemnością wcielać się w samurajów. Potem, kiedy rozpoczęliśmy już naszą wielką przygodę z l5k, długo nie podejrzewałem się o skłonność do prowadzenia...Gods of the Fall
Gdy Numenera spotyka Exalteda
13-12-2023 09:12 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 2
Gods of the Fall to pierwszy dodatek do Cypher System, z którym się zaznajomiłem. Jest to setting fantasy, w którym starzy bogowie umarli, świat wskutek apokalipsy pogrążył się w kolejnej erze mroku (dosłownie i w przenośni), a nowi bogowie muszą się mierzyć z iście heroicznymi wyzwaniami...
GOT RPG – Starter
Pierwsza zwrotka Pieśni Lodu i Ognia
18-10-2015 01:44 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 5
Pieśń Lodu i Ognia, bestsellerowy cykl książek George'a R. R. Martina, na zawsze zmienił fantastykę jaką znamy. Pełen zdrady, polityki i nagłych zwrotów akcji, stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych powieści gatunku. Na fali popularności serii powstał serial telewizyjny, a także licencjono...
Gozoku #1
Karciarze w natarciu
19-10-2004 23:30 | Rafał 'Ra-V' Błaszczak | Komentarze: 6
Na tegorocznej edycji częstochowskiego konwentu Bunkier (8 października) miała miejsce premiera nowego magazynu o grach karcianych i fabularnych Gozoku - przewodnika po sztuce gry. W kilku słowach przedstawię wam, czego możecie się spodziewać kupując Gozoku. Zarówno okładka jak i nazwa czasopisma...
Gozoku #1
Okiem laików
22-11-2004 17:42 | Katarzyna 'Bagheera' Bodziony | Komentarze: 4
Na pierwszy rzut oka...
Na polskim rynku jeszcze do niedawna miłośnicy gier karcianych nie uświadczyli profesjonalnego pisma dotyczącego ich hobby. Kilka lat temu wydawnictwo ISA starało się wydawać kwartalnik Legenda, łączący opisy talii do Magic: the Gathering z opowiadaniami z tego świata, a ta...
Gozoku #2
Okiem laików
15-02-2005 17:06 | Szymon 'neishin' Szweda | Komentarze: 4
Na pierwszy rzut oka...
Ukazał się właśnie drugi numer czasopisma poświęconego grom karcianym i fabularnym - Gozoku, co znaczy, że periodyk nie okazał się jednonumerową efemerydą, jak to czasem z pismami specjalistycznymi bywa. Obecny numer jest bogatszy w różnorodne teksty, znajdziemy w nim więc...
Gozoku #6
Czyli garść powodów dla których warto dać pismu drugą szansę
24-10-2006 18:30 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 9
Minęło osiemnaście miesięcy, od kiedy ostatni raz miałem w rękach numer Gozoku. Znalazłem w nim wtedy formularz przelewu celem wykupienia prenumeraty. Magazyn przejrzałem i odłożyłem. Piętnaście złotych za magazyn dla karciarzy, którzy coś słyszeli o erpegach? Zdecydowanie nie byłem grupą docelową.
...
Graj fabułą
Przyznam, że byłem mocno nakręcony na Graj fabułą. Moim problemem jest masa pomysłów i luźnych scen, z których dość boleśnie idzie mi tworzenie całościowych przygód. Często utykam na etapie szkieletu przygody. Z jakichś powodów oczekiwałem, że w tej małej książeczce znajdę proste rozwiązanie. Nie do...Graj twardo (Craven)
Podwójna osobowość pana Wicka
Gość pisze rewelacyjnego erpega, zdobywa za niego Origins. Dwa lata później powtarza ten wyczyn. Może stać się nadętym bufonem i zmanierowanym trepem. Ale jedno wydaje się pewne – musi być świetnym MG. Skoro ma takie wyczucie konwencji, potrafi wybornie wyciągnąć to, co najlepsze z klimatów pł...Graj Twardo (iron_master)
Książeczka dla młodych graczy
15-08-2008 11:34 | Adam 'iron_master' Janik | Komentarze: 2
Dotychczas polski gracz szukający wskazówek dotyczących gry w RPG miał do wyboru (nie wydawane już) pisma tematyczne poświęcone grom fabularnym, takie jak Magia i Miecz i Portal, a także ogrom (często negujących się nawzajem) informacji w Internecie. Nie było jednak na naszym rynku almanachu MG z pr...
Graj Twardo (kaduceusz)
Almanach dla konwentowego MG?
15-08-2008 11:25 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 11
Na naszym rodzimym erpegowym rynku nie działo się ostatnio nic szczególnie spektakularnego. Królują systemy znane i duże; przeciąga się oczekiwanie na kolejne publikacje polskiego Świata Mroku. Z licznych zapowiedzi nie ukazało się praktycznie nic. Megakonkurs d20, Core RPG, nowa edycja Legendy, Rze...
Graj z głową (Aureus)
Chcę grać z głową
Do niedawna zastanawiałem się, czego nie lubię w Jesiennej Gawędzie. W końcu pojąłem: za młodu to właśnie ona była dla mnie ideałem gry, do którego jednak nigdy nie doszedłem. W gimnazjum byliśmy za mało dojrzali, a moi obecni współtowarzysze ze Starego Świata to początkujący. Gramy rzadko, z częstą...Graj z głową (Craven)
Graj z sensem
Tak się złożyło, że trzewikowe Graj z głową przeczytałem przed Graj twardo Johna Wicka. Trudno powiedzieć, co by było, gdybym najpierw sięgnął po almanach twórcy 7th Sea i Legendy Pięciu Kręgów. Prawdopodobnie dzieło autora Neuroshimy i Monastyru albo obszedłbym dużym łukiem, albo wydałoby mi się po...Grimm
RPG w świecie mrocznych baśni
29-08-2008 20:17 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 8
Dawno, dawno temu, za siedmioma górami, za siedmioma lasami… W dalekim kraju za wielką wodą firma Fantasy Flight Games wydała oparty na mechanice d20 mini-system Grimm. Należący do serii Horizon podręcznik przedstawiał niezwykłą krainę spaczonych baśni, zaś gracze w tym świecie mieli wcielać s...
Gwiezdny Pirat #16
Nowy, ale czy lepszy?
Gwiezdny pirat to jedyny wydawany w Polsce magazyn, którego głównym tematem jest RPG, dlatego sednem czasopisma mają być materiały znajdujące zastosowanie na sesjach. W tym numerze skoncentrowano się na trzech systemach: NS, Monastyr, WFRP. Do każdego z nich znajdziemy przygodę plus teksty rozbudowu...Gwiezdny Pirat #17
(Nie)zbędnik gracza?
04-06-2006 21:18 | Jędrzej 'bukins' Bukowski | Komentarze: 4
Najnowszy numer Gwiezdnego Pirata wydawany pod wodzą znanego w fandomie Ignacego Trzewiczka ponownie atakuje czytelników dużą ilością stron. Czasopismo zdobyło już sobie uznanie u czytelników i cieszy się sporą popularnością. Z drugiej jednak strony, fani kultowej Magii i Miecza raczej zadowoleni ni...
Przejdź do strony: