» Teksty

Teksty

Działy:
» Wywiady
» Felietony
» Relacje z imprez
» Archiwum blogowe
» Inne
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 192.
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek IV

Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek IV

Transhumanistyczne bronie i nie tyko

13-11-2016 08:37 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Ekwipunek przetrwania Poniższy ekwipunek może być ważny dla przetrwania żołnierzy, złoczyńców, gatecrasherów, służb porządkowych i innych osób, które regularnie trafiają do niebezpiecznych lub nieznanych regionów. System Pozycyjny Okruchów: to przenośne urządzenie zostawia za sobą tak zwane "...
Puchar Mistrza Mistrzów 2016 Polcon

Puchar Mistrza Mistrzów 2016 Polcon

Trening Czyni Mistrza

28-08-2016 17:15 | Marysia 'merryadok' Piątkowska | Komentarze: 7
Tegoroczny Puchar Mistrza Mistrzów odbył się we Wrocławiu na Polconie połączonym z Eurokonferencją naukową "Światy Fantastyki". Wrocław piękne miasto, teren konwentu olbrzymi, a sam turniej PMM rozgrywał się w akademikach Politechniki Wrocławskiej. Działo się! W pierwszych słowach relacji...
Zasłyszane w Westeros uchem Karriariego

Zasłyszane w Westeros uchem Karriariego

Komentarze do prac nadesłanych na konkurs

29-05-2016 21:50 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Za sprawą konkursu Zasłyszane w Westeros, jury dane było poznać osiem szkiców trzymających przyzwoity lub nawet bardzo dobry poziom. Cóż można powiedzieć o każdej z nadesłanych prac? Jedne szkice okazały się mniej rozbudowane, inne posiadające potencjał na dłuższą przygodę. Poni...
Zasłyszane w Westeros uchem Radnona

Zasłyszane w Westeros uchem Radnona

Komentarze do prac konkursowych

29-05-2016 21:50 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Teraz kiedy poznaliśmy już wyniki konkursu Zasłyszane w Westeros czas przedstawić krótkie komentarze jurorskie odnośnie poszczególnych prac zgłoszonych do rywalizacji. Na konkurs wpłynęło w sumie osiem tekstów, z których siedem spełniło wymogi formalne. Większość szkiców prezentowała dość wyso...
Magic the Gathering jako gra RPG

Magic the Gathering jako gra RPG

Karciana mechanika

24-04-2016 11:08 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 18
Tłumaczenie tekstu Eda Grabowskiego dostępnego tutaj. Zazwyczaj traktujemy Magica jako grę strategiczno-taktyczną, czasami jednak jest zabawnie potraktować ją nieco swobodniej. Czy możemy wykonać następne krok i zrobić z M:TG grę RPG? Świat Pierwsza rzeczą, której potrzebuje gra RPG jest świat...
Eclipse Phase Podręcznik Główny – Ekwipunek III

Eclipse Phase Podręcznik Główny – Ekwipunek III

Nanotechnologia, zwierzęta, oprogramowanie

27-12-2015 14:10 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 2
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada Standardowa technologia użytkowa Poniższe urządzenia są powszechnie używane i mogą być dostępne w prawie każdym habitacie. Niemal wszyscy w Eclipse Phase posiadają je lub znają...
Puchar Mistrza Mistrzów 2015 FALKON

Puchar Mistrza Mistrzów 2015 FALKON

Z kamerą wśród Mistrzów

22-11-2015 23:04 | Marysia 'merryadok' Piątkowska | Komentarze: 1
Tegoroczny Puchar Mistrza Mistrzów odbywał się w Lublinie podczas konwentu Falkon, w dniach 6­-8 listopada. Organizujący go Wojtek Rzadek tym razem stanął na czele solidnej dwudziestoosobowej grupy sędziowskiej – rekordowej liczby oceniających w historii PMM. W tym roku miały miejsce...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek II

Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek II

Pancerze i narkotyki

29-08-2015 08:56 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 33
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada Pancerz Współczesne systemy pancerzy są bardziej zaawansowane niż polietylenowe termoplastiki i tkaniny aramidowe wczesnego wieku XXI. Pancerz w Eclipse Phase ma swoje źródło w...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Cechy i Punkty Doświadczenia

Eclipse Phase Podręcznik Główny - Cechy i Punkty Doświadczenia

20-06-2015 21:43 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 19
Cechy Jeśli nie zaznaczono inaczej, poniższe cechy są cechami ego. Cechy pozytywne Pozytywne cechy dają postaci bonusy w pewnych sytuacjach. Przystosowanie Koszt: 10 (Poziom 1) lub 20 (Poziom 2) PP Załadowywanie jest bardzo łatwe dla postaci. Dostosowuje się ona do nowego morfa znacz...
Kanoniczne Zapomniane Krainy w D&D 5E

Kanoniczne Zapomniane Krainy w D&D 5E

W poszukiwaniu wieści z Faerunu

13-05-2015 22:47 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Piąta edycja Dungeons & Dragons wprowadziła do najstarszej gry fabularnej na świecie wiele zmian. Odmieniono mechanikę, stawiając na syntezę najlepiej ocenianych elementów trzech poprzednich wersji systemu, ogłoszono i wprowadzono w życie większą otwartość w stosunku do fanów, którzy z biernych...
Elfi czarodziej w WFRP 2ed

Elfi czarodziej w WFRP 2ed

Odpinamy elfy od ludzkich kolegiów magii

08-05-2015 07:39 | Marcin 'narsilion' Cybulski | Komentarze: 19
Z drugoedycyjnymi elfimi czarodziejami jest w Warhammerze problem. Opisy świata stoją w rażącej sprzeczności z mechaniką. Wyraźnie jest powiedziane, że elfy nie uznają ludzkich szkół magii. Kiedy czytamy opis takich na przykład Panien Graala (elfich czarodziejek) wyraźnie jest napisane, że używ...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek I

Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek I

Transhumanistyczne wyposażenie

28-03-2015 15:56 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 1
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada Ekwipunek Poziom technologiczny w Eclipse Phase pozwala na posiadanie różnorodnych urządzeń użytku osobistego, służących przetrwaniu i innym funkcjom. Zasady ekwipunku Poniższe...
Pokéthulhu - Spis treści

Pokéthulhu - Spis treści

Złap je wszystkie!

30-01-2015 22:29 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Pokéthulhu I: Zasady Gry Pokéthulhu II: Pokémonicon Pokéthulhu III: Nieoficjalne Poki! Pokéthulhu IV - Przygoda Wprowadzająca "Ponad Zimnymi Górami" Pokéthulhu V: Zaczątki Kampanii Pokéthulhu VI: Karty Chaosu i Posłowie
Pokéthulhu VI: Karty Chaosu i Posłowie

Pokéthulhu VI: Karty Chaosu i Posłowie

25-01-2015 02:20 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Karty Chaosu Muzyka do obiadu. Wyzwalacz: Serenada Randy'ego do Sonii nad Lake Gali. Efekt: Dowolny pobliski thulhu staje się wyjątkowo głodny i natychmiastowo pożera innego thulhu, permanentnie usuwając go z gry. Kończy to, poprzez dyskwalifikację, każdą konkurencję sportową w której zjedzon...
Pokéthulhu V: Zaczątki Kampanii

Pokéthulhu V: Zaczątki Kampanii

To dopiero początek...

30-12-2014 18:39 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Choć gra Pokéthulhu może być użyta do prostych walk Pokéthulhu lub osobnych przygód, większą radość z gry mogą przynieść rozwinięte kampanie. Posiadaczy zainteresowanych prowadzeniem rozszerzonych kampanii zachęca się do rzucenia okiem na Nightmares of Mine autorstwa Kennetha Kite'e (Iron Crown...
Obywatel Charloin

Obywatel Charloin

25-11-2014 01:21 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 2
Pan Charloin to okultysta, który swą moc zawdzięcza wielce nieprzyjemnemu źródłu – okrucieństwu Wielkiej Rewolucji Francuskiej i krwi, która obficie spływała podczas niej z szafotów. Postać ta pomyślana jest jako Bohater Gracza dla dowolnej sesji w realiach historycznych z posmakiem niesamowit...
O Elfach Wysokiego Rodu i szkoleniu w używaniu wysokiej magii

O Elfach Wysokiego Rodu i szkoleniu w używaniu wysokiej magii

19-11-2014 08:12 | Maciej 'revans' Gniadek | Komentarze: 11
Celem tego artykułu nie jest wprowadzenie do gry Wysokiej Magii i propagowanie użycia więcej niż jednego wiatru magii jednocześnie. Bez wątpienia byłaby to dla drużyny broń o zbyt dużej sile rażenia, co zresztą podkreślają podręczniki. Gra, w której jeden z bohaterów władałby taką potęgą, nie s...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Umiejętności

Eclipse Phase Podręcznik Główny - Umiejętności

10-11-2014 21:49 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 19
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada Umiejętności W świecie, gdzie wygląd może zostać łatwo zmieniony razem z ciałem, to, kim jesteś i co wiesz, jest znacznie ważniejsze od Twoich wrodzonych zdolności. Umiejętn...
Strach na ludzi

Strach na ludzi

Groza z pola kukurydzy

29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...
Realms of Cthulhu: Odległy

Realms of Cthulhu: Odległy

Groza obcości

21-10-2014 18:34 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Mitologia Cthulhu pełna jest obcych istot, których sama obecność zdolna jest zniszczyć ludzki umysł. Niektóre to potężni bogowie zakrzywiający rzeczywistość, ale zdarzają się też byty niewiele potężniejsze od ludzi – choć wciąż śmiertelnie niebezpieczne przez sam fakt ich nieprzystawalności do...
Pokéthulhu III: Nieoficjalne Poki!

Pokéthulhu III: Nieoficjalne Poki!

Pokéthulhu z Wiki RPG NET

15-10-2014 21:35 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Wszystkie poniższe poki są dostępne na licencji Creative Commons i pochodzą z wiki RPGnet. Abranubis Moc: 6, Szybkość: 6, Punkty życia: 6 Aspekty: Rozkładający się, NieEuklidesowy Słabość: Rybny Atak: 2 kości (Okrąg Równoboczny, NieEuklidesowy) Unik: 2 kości (Dezorientacja, NieEuklidesowy) Pu...
Puchar Mistrza Mistrzów okiem sędziego

Puchar Mistrza Mistrzów okiem sędziego

Starcie Królów

10-10-2014 18:59 | Marysia 'merryadok' Piątkowska | Komentarze: 0
Tegoroczny Puchar Mistrza Mistrzów odbywał się na Polconie organizowanym w Bielsku-Białej w dniach 4-7 września. Sędziować przyszło mi po raz pierwszy, ale co roku z zapartym tchem śledzę losy finalistów i zawsze oprócz – oczywiście – uczestników podziwiałam sędziów za pracę, s...
Bagnisko

Bagnisko

02-10-2014 06:17 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 16
Nowy Świat jest wielkim wyzwaniem dla ludzkości. Kryje nieprzebrane bogactwa i tajemnice, rozpala wyobraźnię, tak pośród prostych marynarzy, jak i królów. Jednak zamorskie wyprawy są ekstremalnie trudnym przedsięwzięciem. Podbój nowego lądu i euforia, towarzysząca odkryciu nieznanego wyblakły w obli...
Poradnik początkującego crowdfundingowca

Poradnik początkującego crowdfundingowca

ABC zbiórek społecznościowych

03-09-2014 18:04 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 13
Crowdfunding wydaje się być zbawieniem fanów gier fabularnych. Dzięki zbiórce społecznościowej każdy ma szansę opublikować swój system, almanach czy scenariusz. Na naszym rynku sukcesem zakończyło się już kilka zbiórek – poczynając od Apocalypse World, przez Diadem, Bestie i Barbarzyńców, na D...
Wywiad z Mariuszem Gandzelem

Wywiad z Mariuszem Gandzelem

Rozmowa z ilustratorem podręczników RPG

15-08-2014 20:55 | Michał 'Baniak' Bańka | Komentarze: 1
Zastanawialiście się kto stoi za tymi wszystkimi ilustracjami z Waszych ulubionych podręczników RPG? Kto tworzy arcydzieła z okładek czy ekranów MG? Jednym z wielu jest nasz rodak Mariusz Gandzel, twórca ilustracji do takich gier fabularnych jak Zew Cthulhu, Edge of the Empire, Shadowrun, Wolsung, N...
Baniak Baniaka #15

Baniak Baniaka #15

Dwa tematy na jeden baniak

03-08-2014 10:19 | Michał 'Baniak' Bańka | Komentarze: 2
W tym odcinku poruszane są dwa tematy. Pierwszy to kwestia korzystania (lub nie) z ekranu Mistrza Gry. Drugim wątkiem jest dawka pomysłów na takie prowadzenie przygody, by działania postaci zostawiały trwały ślad w świecie gry.
Baniak Baniaka #14

Baniak Baniaka #14

Z lekką nutką konfuzji

03-07-2014 23:06 | Michał 'Baniak' Bańka | Komentarze: 11
W #14 odsłonie vloga przedstawiono pomysły na obudzenie graczy poprzez wprowadzenie zamieszania i zakłopotania. Zapoznajcie się z kilkoma trikami dla Mistrzów Gry, które mogą bardzo skutecznie uatrakcyjnić nudną sesję RPG.  
Młot na obłąkanych

Młot na obłąkanych

Crossover WFRP i ZC - część trzecia

01-07-2014 18:03 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 0
Nikt przy zdrowych zmysłach nie ważyłby się sięgnąć do zakazanych ksiąg, spojrzeć na karty bluźnierczych tomów opisujących rzeczy równie niezwykłe, co przerażające. Tylko istota szalona byłaby w stanie zaryzykować resztki swojego jestestwa, by poznać sekrety kryjące się w mroku p...
Chaos chaosowi nierówny #1

Chaos chaosowi nierówny #1

Po drugiej stronie

17-06-2014 07:53 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad – Przygoda wprowadzająca

Eclipse Phase Streszczenie Zasad – Przygoda wprowadzająca "Pamiętaj o BMR"

Pierwszy krok w posthumanizm

15-06-2014 22:17 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 1
Stop! Przeczytaj to! Jeśli chcesz być MG (prowadzić tę przygodę) przeczytaj to, co znajduje się dalej. Jednak jeśli chcesz grać w tę przygodę, nie czytaj jej – stracisz przyjemność z zabawy! Wstęp "Pamiętaj o BMR" jest przygodą dla początkujących graczy i MG. &...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad – część IV: Walka i akcja

Eclipse Phase Streszczenie Zasad – część IV: Walka i akcja

Walka o człowieczeństwo

31-05-2014 10:57 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 1
Rozgrywka w Eclipse Phase składa się z odcinków czasu zwanych Turami Akcji. Każda składa się z 3 sekund (co oznacza, że minuta to 20 Tur Akcji). Kolejność, w której działają postaci, jest określona przez Test Inicjatywy. Każda postać posiada ograniczenie w zakresie ilości akcji,...
Pokéthulhu II: Pokémonicon

Pokéthulhu II: Pokémonicon

Księga Potworów

23-05-2014 19:58 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 6
Strony z Pokémoniconu By uświetnić wydanie nowej edycji Pokéthulhu, zorganizowaliśmy internetowy konkurs na tworzenie Thulhu (ze względu na ograniczenia licencji wszystkie Thulhu musiały mieć swój rodowód w serialu lub filmach). Zgromadzenie zło-słodkości było tak wielkie, że wszyscy zaczęli płakać...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad – część III: Sieci

Eclipse Phase Streszczenie Zasad – część III: Sieci

Pajęczyna transhumanizmu

27-04-2014 18:33 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Włamywanie się do sieci komputerowych Gracze będą często potrzebować czegoś więcej niż tylko skorzystania z Mesha, na przykład włamania się do strzeżonej sieci komputerowej. Niezależnie od tego, czy będą włamywać się bezprzewodowo do czyjegoś ekto czy dobrze zabezpieczonej sieci, dostanie się&...
Baniak Baniaka #12

Baniak Baniaka #12

Mistrzu, nie wykorzystuj graczy

25-04-2014 19:04 | Michał 'Baniak' Bańka | Komentarze: 3
Czasem warto porozmawiać o RPG na poważnie. Szczególnie, gdy nie tak dawno pewna gazeta napisała poważnie, że w grach fabularnych dochodzi do gwałtów. Odcinek stara się odpowiedzieć na zarzuty, a przy okazji powiedzieć, czego MG nie powinien robić na sesjach.  
Warsztaty z Robertem Cichockim

Warsztaty z Robertem Cichockim

Storytelling technikami Impro dla gier RPG

22-04-2014 20:19 | Emil 'Galathar' Marcinkowski | Komentarze: 0
Wyglądało to tak, że złapałem Darkena na skrzyżowaniu między pawilonami 7, 7a, 8 i 8a. Kto był, ten wie – w pobliżu punktu informacyjnego. Jak się okazało, czekał w tym miejscu aż mu się telefon podładuje. Było jakoś po 22:00, akurat nie miałem okazji zagadać po odebraniu przez niego Identyfik...
Konkurs Zbrodnia

Konkurs Zbrodnia

VIII edycja konkursu na scenariusz WFRP WYNIKI

15-04-2014 00:00 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 33
Jest nam niezmiernie miło ogłosić laureatów konkursu na scenariusz do Warhammera, którego motywem przewodnim jest "Zbrodnia"! Podsumowanie konkursu W VIII edycja konkursu wzięło udział 7 prac, których łączna objętość wynosiła 113 stron maszynopisu. Jak mawiają starzy fani, drugą edycję W...
Deadwaters cz. 2

Deadwaters cz. 2

Przewodnik po Arktyce

14-04-2014 18:00 | Marcin 'Qendi' Sztomberski | Komentarze: 4
O tym, że morze jest niebezpieczne wie każdy, kto kiedykolwiek żeglował. Zmienny wiatr, sztormy i zdradliwe skały wysłały na dno niejeden okręt i to zupełnie bez pomocy sił nadprzyrodzonych. Jeśli dodamy do tego wieczny lód, wszechobecne zimno i brak cywilizowanych portów to dostaniemy obraz morza,...
Tabela złośliwych zdarzeń losowych

Tabela złośliwych zdarzeń losowych

Sposoby na uprzykrzenie życia graczom

07-04-2014 21:15 | amenarhi | Komentarze: 82
W arsenale każdego Mistrza Gry zwykle roi się od zbójów, stworów i przeróżnych metod na pognębienie i/lub rozruszanie graczy. Rzadko jednak Prowadzący pamięta o drobiazgach, które tak skutecznie potrafią uprzykrzyć życie codzienne, nie powodując poważniejszych uszczerbków na zdrowiu, czy m...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad - część II: Mechanika

Eclipse Phase Streszczenie Zasad - część II: Mechanika

Zasady transhumanizmu

28-03-2014 12:21 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 6
Zasady gry Eclipse Phase to postapokaliptyczna gra konspiracji i horroru. Ludzkość jest usprawniona i ulepszona, lecz także zraniona oraz głęboko podzielona. Technologia pozwala na przekształcanie ciał i umysłów, ale stwarza możliwości represji i zezwala praktycznie każdemu na dokonywanie maso...
Młot na opętanych

Młot na opętanych

Crossover WFRP i ZC - część druga

03-03-2014 22:45 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 5
Tuż za cienką zasłoną rzeczywistości czają się ohydne, potworne istoty, marzące tylko o tym, by przedostać się do naszego świata. Przywołują je głupcy pragnący mocy, oświecenia i nieśmiertelności. Naiwni, omamieni złudzeniem potęgi, sądzący, iż są w stanie utrzymać w ryzach tak nieokiełznane intelek...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.