» Baza RPG » Systemy autorskie » Star Wars Trikus

Star Wars Trikus

Star Wars Trikus
W tradycyjnych grach fabularnych postać o wyższych współczynnikach ma większy wpływ na fabułę, gdyż więcej testów kończy się dla niej powodzeniem. Drużynę, oprócz podobnych celów, definiuje podobny stopień zaawansowania. Nowy Gracz, który chciałby dołączyć, musi stworzyć postać o równie wysokich statystykach lub zaczynać od zera. Obydwa rozwiązania nie są satysfakcjonujące. Darmowy awans byłby niezasłużony i niesprawiedliwy w stosunku do Graczy, którzy poświęcili wiele godzin grania. Natomiast niedoświadczona postać nie sprosta wyzwaniom. Nie będzie miała żadnego wpływu na kształtowanie fabuły. Teoretycznie więc nie ma możliwości zdobyć doświadczenia, pozwalającego mu awansować. Nigdy nie będzie partnerem dla swoich kompanów. Nie będą drużyną.

Zaloguj się aby wyłączyć tę reklamę

W filmach „Gwiezdne Wojny” widzimy jak młody Obi-Wan Kenobi jest uczniem Qui-Gon Jinna, Mistrza Jedi. Gdy Mistrz ginie, prosi Obi-Wana, by ten wyszkolił młodego Anakina Skywalkera. Wkrótce Obi-Wan zostaje Mistrzem, a Anakin Rycerzem Jedi. Jednak Anakin przeszechodzi na Ciemną Stronę i porzuca Obi-Wana. Kilka lat później Obi-Wanowi udaje się skierować młodego Luke’a Skywalkera na ścieżkę Jedi...

Gdybyśmy chcieli odwzorować model drużyny z filmu Gwiezdne Wojny w mechanice d20, drużyna musiałaby się składać np. z postaci 3 (Anakin) i 12 poziomowej (Obi-Wan). W efekcie na sesjach gracz ze słabszą postacią miałby niesłusznie mniejszą rolę, zwłaszcza w porównaniu do postaci z filmów.
Dodatkowo mechanika d20 nie uwzględnia roli mistrza i ucznia. Wraz z poświęceniem życia przez mistrza, uczeń nie zyskuje możliwości zastąpienia go. Nie ma też możliwości zmierzyć się ze swoim byłym mistrzem lub uczniem, gdy mentor lub podopieczny przejdzie na drugą Stronę Mocy.


Gracze mają do wyboru trzy postaci znacząco różniące się doświadczeniem: Początkujący, Zaawansowany, Mistrz. Drużyna powinna składać się z każdej z tych postaci.

Trikus jest mechaniką wspierającą granie drużynowe lub przeciwko swej drużynie. Nie jest natomiast mechaniką pojedynczych Graczy. Jeśli tylko jeden Gracz będzie dochodził do głosu, szybko okaże się to katastrofalne w skutkach dla niego (przejście na Ciemną Stronę) oraz jego kompanów (Gracz grający Mistrzem traci swą postać). Oczywiście jeśli Gracz zamierza odgrywać postać pragnącą Ciemnej Strony, ma możliwość zrealizować swój plan obalenia i zastąpienia
Mistrza.

Gracz prowadzący postać Mistrza w czasie sesji stale musi uwzględniać głosy pozostałych Graczy. Powinien zostawiać pole do działania swym towarzyszom, mimo że
mają mniejsze szanse na sukces. W razie ciągłego ich zastępowania, szybko doprowadzi do swej zguby. Następną sesję rozpocznie jako Początkujący, a jego kompanii awansują.

Wybór Mistrza wydaje się być najkorzystniejszy dla Gracza. Większa ilość kostek oznacza większe szanse na Sukces w testach. Decydując się na postać Mistrza trzeba być świadomym również jej wad: mniejsze pole do bezpośredniego działania na sesji, więcej Ciemnej Strony Mocy. Ponadto postać Mistrza jako jedyna z drużyny może zginąć.




Star Wars Trikus to odmiana autorskiej mechaniki przeznaczona specjalnie do prowadzenia Gwiezdnych Wojen.

Pobierz:
Star Wars Trikus, PDF 0.4 MB



Czytaj również

Wojny domowe
Ciemne chmury nad Mon Calamari

Komentarze


viagrom
    karta postaci do trikusa
Ocena:
0

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.