» Wieści » Robotica RPG - dalsze informacje

Robotica RPG - dalsze informacje

|

Robotica RPG - dalsze informacje
Na tegorocznym Falkonie odbyła się prelekcja prezentująca nową nadchodzącą polską grę fabularną - Roboticę RPG.

Jak łatwo się domyślić, rozgrywa się ona w realiach science fiction. W grze można się wcielić w postacie robotów, mutantów, androidów, klonów, a nawet w nieposiadające stałej formy i istniejące głównie w przestrzeni inormatycznej hiperistoty. Świat gry stoi na granicy chaosu, a BG będą musieli niejednokrotnie walczyć o przetrwanie.

Mechanika gry ma być możliwie prosta i elastyczna; bez elementów typu znaczniki, dodatkowe karty czy mapki taktyczne. Autor gry, Rafał Olszak, zachwala zawarty w niej system craftingu broni oraz bardzo szerokie możliwości stworzenia Bohatera Gracza.

Zgodnie z planem podręcznik ma ukazać się w przeciągu pół roku; obecnie trwają już jego betatesty. Cena ma nie przekraczać stu złotych, oprawa będzie kolorowa, format podręcznika - A4.

Na stronie gry znajdziecie jej obszerniejszą zapowiedź i przykładowe ilustracje, a poniżej prezentujemy filmową zajawkę gry:

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja własna
Tagi: sci-fi RPG | transhuman sf | robotica


Czytaj również

Komentarze


Siman
   
Ocena:
+1
Czyli w sumie wiadomo to samo co wcześniej.
16-11-2009 02:23
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Gdyby filmik miał więcej animacji, a mniej ilustracji ze strony, byłby zachęcający. Obecnie jest po prostu filmikiem.
16-11-2009 07:55
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0
Mi akurat odpowiada to, że są ilustracje, które najprawdopodobniej będziemy mieli okazję zobaczyć w podręczniku. Pytanie tylko, czy ten będzie wydany w kolorze, czy jednak czerni i bieli - bo wtedy obrazki będą finalnie prezentować się dużo gorzej.
16-11-2009 13:11
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Moze byc ciekawe, chociaz wolalbym cos w stylu Eclipse Phase. Ale dobrze, ze Sci-Fi wychodzi poza schemat space-opery i cyberpunka.
16-11-2009 13:49
Jagmin
   
Ocena:
0
Będzie w PEŁNYM kolorze i pełnym wymiarze. Mimo, że wręcz nienawidzę 3D od czasu paru kiepskich autorek i "profesjonalnego" CPv3 to Robotice pasuje taka stylistyka. Sam jestem ciekaw co będzie dalej.

Eclipse Phase jest po angielsku i jak na darmowy system (PDF) to jego drukowana wersja pobiła nawet naszą Klanarchię pod względem cenowym. Innymi słowy ten system stracił w moich oczach.
16-11-2009 15:11
chimera
   
Ocena:
0
Ja z wielką radością witam próbę przebicia się z wydaje mi się dosyć oryginalnym settingiem przyszłościowym. Byle tylko nie było 100 stron przekombinowanej mechaniki.
16-11-2009 15:18
Deckard
   
Ocena:
+1
@Jagmin:

Eclipse Phase nie jest darmowy - na CC masz parę rozdziałów (np. Game mechanics). Autorzy doszli jednak do wniosku, iż zamiast kopać się z koniem lepiej pozwolić graczom na swobodne obracanie pdfem, gdyż i tak co druga-ttrzecia osoba (na zachodzie) zainwestuje w podręcznik.

Ja zainwestuję, niecałe 50 usd za tak ładnie wydany produkt to nie tak wiele.
16-11-2009 16:14
malarz1989
   
Ocena:
0
Jeśli ilustracje będą takie jak w filmiku, lub takie jak na prezentowanej okładce (to na prawdę okładka?) to będzie mega-słabo. Jednak i tak z racji tego, że ostatnio mam poważną fazę na SF z chęcią się zakręcę wokół tego tytułu :)
16-11-2009 16:18
~Agnit

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+7
Prezentacja na Falkonie niestety nie napawa zbytnim optymizmem. Pomijajac to, ze autor nie potrafil powiedziec, do kogo gra jest skierowana i dlaczgeo warto grac w nia, a nie w kilka innych zachodnich gier, ktore poruszaja podobne tematy, to wyglada na to, ze look and feel gry bedzie tak na poziomie polowy lat 90.. Tak wychodzi z podejscia do projektu Robotiki i z tego, ze autor najwyrazniej nie orientuje sie za bardzo, jakie zmiany zaszly w ciagu ostatnich dziesieciu lat w projektowaniu gier (oldskulowa okladka, oldskulowa mechanika - zadnych kart, zetonow, nowoscil; oldskulowe podejscie do grania). Ot, taki SF heartbreaker - co byc moze zagra tez jako zaleta.

Najsmutniejsze bylo w tym to, ze autor nie potrafil odpowiedziec na pytania z sali - spytany o motyw przewodni gry (po co gramy? wiara, andzieja, milosc, cokolwiek) odparl, ze nie ma w niej glownego zlego. Spytany o inspiracje rzucil, ze jest ich duzo, ale nie umiesci ich w podreczniku, bo to nie ma sensu, a ludzie sobie sami znajda. Zas jeszcze co do tego, do kogo kierowana jest gra, odeslal do swojego marketingowca.

Pomysl jest fajny, ale obawiam sie, ze z wykonania wyjdzie kolejna autorka, wydana, bo sa ku temu srodki i mozliwosci. Autor sie zniecheci i nic wiecej nie wyda, bo gra sie nie sprzeda.
16-11-2009 16:20
malarz1989
   
Ocena:
0
Damn, to jakim cudem znalazł się na to wydawca? Kto to wydaje tak nawiasem?
16-11-2009 18:21
Chavez
   
Ocena:
0
Autor.
16-11-2009 18:28
Balgator
    @malarz1989
Ocena:
0
Autor? Zdaje się ma wydawnictwo.
16-11-2009 18:32
Malaggar
   
Ocena:
+6
"oldskulowa okladka, oldskulowa mechanika - zadnych kart, zetonow, nowoscil; oldskulowe podejscie do grania" Wreszcie ktoś nie udziwnia...
16-11-2009 19:29
   
Ocena:
0
Podręcznik wydaję wydawnictwo Cyrografia. Szczegoły: http://www.roboticarpg.pl/kontakt. html
16-11-2009 19:32
rincewind bpm
   
Ocena:
+3
Wreszcie ktoś nie udziwnia...

No niestety udziwnia - podobno ma to chodzić na k10 i k20... Już miałem nadzieję na jakąś polską uczciwą grę po prostu na kostkach, przypominającą te piękne czasy, gdy każda kostka w grzybobraniu miała 6 ścianek, bez udziwnień, kurczę bladę.
16-11-2009 19:56
Malaggar
   
Ocena:
+3
@Rince: A najlepiej to niech nie będzie tych k6, tylko z miseczki wyciąga się karteczki z cyferkami.
16-11-2009 19:59
Beamhit
   
Ocena:
+2
"Ambient czyli po prostu nacisk na nielinearność, przejawiający się między innymi w następujący sposób. Kumulacja czyli wzajemne wpływanie na siebie obrażeń zamiast zwykłego dodawania nowych do puli już otrzymanych ran. Wizualnie przedstawiony system obrażeń robotów, pozwalający dokładnie określić, które mechanizmy są uszkodzone. Psychika bohatera w formie wykresu radarowego, a nie listy gotowych zdolności społecznych lub umiejętności. Przygody otwarte nastawione na poszukiwanie i testowanie rozwiązań, a nie podążanie z góry wyznaczoną przez narratora ścieżką do jedynego prawidłowego finału. W razie potrzeby zakończenie przygody w sprzyjających fabularnie okolicznościach i "powrót do kryjówki" lub korzystanie z "podpowiedzi" narratora, które obciążają saldo graczy ujemnymi punktami doświadczenia."

Czy to brzmi jak oldskul?

Swoją drogą - system nie dla mnie.
16-11-2009 21:05
Malaggar
   
Ocena:
0
Beamhit: Dla Ciebie też generalnie to, co wrzucili na stronę jest lekko bełkotliwe?
16-11-2009 21:08
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+3
Beamhit, moduly do eksploracji byly juz za DnD. :) A uszkodzone moduly to Battletech.
16-11-2009 22:14
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
A karty to poker, remik i brydz, a zetony do Magic; the Gathering, a...
16-11-2009 22:17

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.