» Teksty » Inne » Powtórka z rozgrywki #5

Powtórka z rozgrywki #5


wersja do druku
Powtórka z rozgrywki #5
Piąty odcinek Powtórki z rozgrywki zamyka nam wspominki z roku 2007. Najważniejszą postacią erpegowej blogosfery Poltera w owym czasie był Karczmarz, który seryjnie wręcz produkował bardzo dobre notki i niedługo potem dał się namówić na wciągnięcie do redakcji. Ze swojej strony chciałem też napomknąć o zapomnianym już zapewne blogu Marka Starosty, twórcy Beszamelu – humorystycznego settingu fantasy, który ostatecznie zajął drugie miejsce w wielkiej hucpie, jaką okazał się erpegowy Megakonkurs. Zapraszam do lektury.


41. Gracze nie potrafią grać? (publicystyka)
Tym razem Radek od CP pisze o tym, jak zmiana prowadzącego wpłynęła na jego podejście do grania. Kolejne potwierdzenie faktu, że zmiana perspektywy i stylu może korzystnie wpłynąć na Wasze RPG.

Zaloguj się aby wyłączyć tę reklamę

42. Wróg publiczny numer jeden! (publicystyka)
Furiath wali z grubej rury – pasywny gracz to zło! Ma sporo racji, ale tak szczerze mówiąc, to chciałbym kiedyś zobaczyć sensowną polemikę z tym wpisem.

43. Mało czasu, mało czasu... jak mówił Cartman (almanach)
Furiath wychodzi od rozróżnienia na prowadzących, którzy improwizują, i takich, którzy mają wszystko maksymalnie przygotowane, by potem przedstawić czytelnikom garść porad na temat przygotowywania się do sesji.

44. Warhammerze, gdzie jesteś? (publicystyka)
Archetypiczna notka nostalgiczna autorstwa Prozaca.

45. Jaki z tego morał? (publicystyka)
W pierwszej ze swoich notek opublikowanych na polterowym blogu Karczmarz zastanawia się nad tym, czy w ogóle da się tak skonstruować scenariusz, by przedstawić graczom wynikający z niego morał. Ciekawe komentarze pod notką.

46. Kampania wielopostaciowa (pomysł na kampanię)
Tym razem Karczmarz prezentuje swój pomysł na kampanię, w której każdą kolejną sesję gra się innymi postaciami. We wpisie przykładowa fabuła dla takiej kampanii rozgrywająca się w świecie Warhammera.

47. Gadki-Szmatki (publicystyka)
I kolejny wpis Karczmarza, traktujący o sesyjnych pogadankach pomiędzy postaciami. Czy są potrzebne? Czy należy je przerywać, by popchnąć akcję do przodu, i jakie mogą być tego konsekwencje? Interesujący temat, któremu zazwyczaj nikt nie poświęca zbyt wiele miejsca.

48. Jak powstają scenariusze? (almanach)
Drachu prezentuje na przykładzie, jak z pomysłu na jedną scenę (strzelaninę na cmentarzu) wyciąga cały szkielet scenariusza. Troszkę ogólnikowe, ale porad dotyczących przygotowywania się do sesji nigdy mało.

49. A jednak za wszystkim stoi Chaos (publicystyka)
W tej notce Karczmarz przygląda się swojej drodze jako prowadzącego – jak zmieniało się jego podejście i doświadczenia z grami fabularnymi. Polecam ten wpis szczególnie wszystkim okopanym na pozycji: "wiem, czego chcę od mojego RPG, i nie zamierzam tego zmieniać".

50. Nie zapominajmy o sobie (almanach)
Często podczas sesji swoje postacie opisujemy tylko na początku, a później wcale. Karczmarz zwraca uwagę na fakt, że opis postaci powinien być stale obecny – jest w końcu cenną wskazówką dla grających.



Czytaj również

Powtórka z rozgrywki #7
Marzec-kwiecień 2008
Powtórka z rozgrywki #6
Styczeń 2008
Powtórka z rozgrywki #4
Drugi i trzeci kwartał 2007
Powtórka z rozgrywki #3
Pierwszy kwartał 2007
Powtórka z rozgrywki #2
Czwarty kwartał 2006
Powtórka z rozgrywki #1
czyli wakacyjny cykl wspominkowy

Komentarze


kaduceusz
   
Ocena:
0
Na razie nadal po 10 wpisów; 20 przekracza moje możliwości czasowe ;-)
01-08-2010 22:33
von Mansfeld
   
Ocena:
+1
Nie wiedziałem, że dopiero konic 2007 roku, a tu już 50 ciekawych artkułów.
02-08-2010 07:45

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.