Pokéthulhu V: Zaczątki Kampanii

To dopiero początek...

Autor: Szymon 'Kaworu92' Brycki

Pokéthulhu V: Zaczątki Kampanii

Choć gra Pokéthulhu może być użyta do prostych walk Pokéthulhu lub osobnych przygód, większą radość z gry mogą przynieść rozwinięte kampanie. Posiadaczy zainteresowanych prowadzeniem rozszerzonych kampanii zachęca się do rzucenia okiem na Nightmares of Mine autorstwa Kennetha Kite'e (Iron Crown Enterprises) i Narrator Toolkit do Star Trek Roleplaing Game (Last Unicorn Games) autorstwa S. Johna Rossa (tak, gościa, który napisał tę grę i nie, to nie powód, dla którego pozycja jest zalecana). Te dwie książki mogą rozwinąć talent nowego lub doświadczonego Posiadacza.

By pomóc początkującym Posiadaczom, poniżej znajduje się fragment zaczątków kampanii. Zostały one przemyślane jako baza do rozgrywek i nie są kompletnymi scenariuszami. Owe zaczątki zostały podane w sugerowanej kolejności ich rozgrywania i Posiadacze są zachęcani, by rozgrywali jej przez kilka sesji (dodając własne pomysły pomiędzy nimi, rzecz jasna) w celu stworzenia kampanii Pokéthulhu.

Epizod 1: Groźba Pokéthulhu

Postaci rozpoczynają rozgrywkę bez żadnych Pokéthulhu. Mroczny Kapłan, jeden z niewielu dorosłych w świecie Pokéthulhu, który wie coś o Mrocznych i nie boi się ich (jest czarodziejem) zwołuje postaci do swojego laboratorium. Wyjaśnia on młodym Kultystom, że studiował i chronił Pokéthulhu od czasów dzieciństwa i pomaga im wybrać jednego Thulhu z jego dużej kolekcji. Gdy postaci zapoznają się z nowymi Thulhu, parę dzikich Pokéthulhu włamuje się do laboratorium i postaci są zmuszone odeprzeć niespodziewany atak.

Epizod 2: Mi-Go-Go

Mi-Go-Go wystąpiły zaledwie w kilku epizodach w kreskówce, lecz każde ich pojawienie się było mroczną okazją w życiu Randy'ego, Sonii i słodkiego, małego Pikathulhu. Na nieszczęście dla niedoświadczonych Kultystów Mi-Go-Go powróciły.

Mi-Go-Go są rasą pozaziemską, zupełnie jak reszta Pokéthulhu, lecz pochodzą z kompletnie odmiennej przestrzeni kosmicznej i są znacznie bardziej złe. Czy nasi bohaterowie mogą dać sobie radę z powrotem Mi-Go-Go? Czy może zamiast tego będą zmuszeni uciec i zostawić problem do rozwiązania innym Kultystom?

Epizod 3: Dr Harold Westermore, Reanimator?

Dr. Westermore jest uważany za nie więcej niż legendę, Wiktora Von Frankensteina świata Thulhu, który bierze martwe części Thulhu i łączy je w w potworności, które lepiej pozostawić w koszmarach. W odcinku #217: Macho Ado O Niczym Randy spotkał się z Machosteinem, który prawie zakończył życie jego i jego lojalnego (i strasznie słodkiego!) Pikathulhu. Na końcu epizodu Mroczny Kapłan opowiedział Randy'emu długą historię Dr. Westermore'a i wskazał, że Machostein może być jedną z istot Dr. Westermore'a. To była pierwsza i ostatnia wzmianka o Dr. Westermore w telewizyjnym serialu. Aż do teraz.

Kultyści znajdą mroczny tom podobny w rozmiarze i wyglądzie do Pokémoniconu. Najwyraźniej jest to dziennik Dr. Harolda Westermore'a i w środku znajdą oni informacje dotyczące aktualnych działań doktora. Posiadacz powinien zachęcić postaci do odnalezienia złego doktora i walki z jego nieumarłymi kreacjami. Jeśli nieumarłe Pokéthulhu doktora pokona jednego z Thulhu postaci, doktor porwie nieprzytomnego Pokéthulhu i ucieknie w objęcia nocy. Jeśli Thulhu wygra bitwę, Dr Westermore ucieknie, lecz zanim to nastąpi, poprzysięgnie zemstę postaciom. Gdy Westermore ucieka (po przegranej lub wygranej walce), oznajmia, że gracze nigdy nie zwyciężą jego najdoskonalszego tworu, dzikiego Pokéthulhu znanego jako Bulba-Zhar.

Epizod 4: Biblioterka Lumli zaginęła!

O nie! Bibliotekarka Lumli, słodka pracownica lokalnej Biblioteki Kultu, zaginęła. Kultyści odkryją tę straszliwą prawdę pewnego poranka, gdy wejdą do biblioteki w poszukiwaniu informacji o dzikim Pokéthulhu, którego pragną schwytać. Postaci powinny poinformować autorytety (szczególnie policjantka Carly będzie zainteresowana zaginioną bibliotekarką), a następnie zaoferować pomoc w jej odnalezieniu (bibliotekarka Lumli jest jedyną osobą, która może im pomóc znaleźć informacje o Bulba-Zharze). Przepytywanie ludzi szybko wyjawi, że ostatni raz widziano bibliotekarkę wynoszoną przez dzikiego Thulhu w kierunku bagna na skraju miasta. Postaci będą musiały wyśledzić bestię w jej leżu i pokonać ją w walce, zanim uwolnią kobietę. Kiedy już zostanie wyzwolona, pomoże ona postaciom dowiedzieć się czegoś o Bulba-Zharze.

Epizod 5: Bulba-Zhar

Bulba-Zhar doktora Westermore'a zostaje szybko zlokalizowany dzięki informacjom wyszukanym przez bibliotekarkę Lumli (jeśli postaciom nie uda się jej wybawić, muszą poradzić sobie na własną rękę).

Gdy postacie wejdą do leża Bulba-Zhara, Dr. Westermore pojawia się i zaczyna wyzywać Kultystów na bitwę Pokéthulhu. "Wybieram Cię, Bulba-Zhar”, krzyczy Westermore i najstraszniejszy Pokéthulhu, jakiego widziały postacie, wyskakuje z jego lśniącego dodecahedronu.

Jeśli postaci zwyciężą Bulba-Zhara, Westermore ucieka raz jeszcze, grożąc wcześniej postaciom. Jeśli doktor zwycięży, Westermore zaśmieje się złowieszczo, po czym ucieknie z Bulba-Zharem i nieprzytomnymi Pokéthulhu postaci.

Dalsze epizody

Posiadacz może zdecydować się na kontynuowanie kampanii (Kultyści podążają za Doktorem, starając się odzyskać własne Thulhu, zanim doktor podda je swoim strasznym eksperymentom), lub zacząć kompletnie nową, z nowymi postaciami i Thulhu. Kontynuowanie kampanii jest zalecanym wyborem, gdyż zachowuje ciągłość wydarzeń i zwiększa zainteresowanie grą.

Czy nasi bohaterowie zmierzą się z Doktorem Westermore znowu? Kiedy nastąpi następny atak Mi-Go-Go? Jak wiele Pokéthulhu jest w dzikich regionach świata?

Czemu wszystkie policjantki Carly maja nie tylko to samo imię, ale także wygląd i wiedzę?

W przyszłych odcinkach Kultyści i Posiadacz bez wątpienia odpowiedzą na te pytania i wiele więcej!