» Teksty » Inne » Paulus Still

Paulus Still


wersja do druku

Badacz monologów złoczyńców

Autor: Redakcja: Aleksandra 'Jade Elenne' Wierzchowska

Paulus Still
Mówi się, że Nieumarły Kanclerz bez trudu mógłby umknąć przed eksplozją Ymira, gdyby nie zaatakował go bohaterski slawijski agent. Szpieg nie był żadnym wyzwaniem dla licza, ale ven Rier nie mógł się oprzeć pokusie wyjawienia mu swoich błyskotliwych planów – chciał, by wróg umarł oszołomiony geniuszem licza i bez nadziei na zwycięstwo. W trakcie jego monologu uderzył sterowiec. To być może zwykła plotka, ale Paulus Still – krasnolud, który za czasów Rzeszy zrobił karierę technomanty – bardzo mocno w nią wierzy. Przerażony tym, że cały venrierowski Ordnung zawalił się przez skłonność złoczyńców do wygłaszania przydługich monologów, postanowił zbadać ten fenomen. Od razu odrzucił przypuszczenie, jakoby była to kwestia kodeksu zawodowego. Zła Liga Zła to jego zdaniem mistyfikacja – a nawet, jeśli jednak istnieje, Nieumarły Kanclerz nie byłby w mrocznym spisku ze złoczyńcami z innych krajów! Paulus tak bardzo chciał znaleźć wyjaśnienie, że stał się Uhrwerkiem by upewnić się, że podejdzie do problemu z zimną logiką. Od czasu przemiany bada najróżniejsze hipotezy i, korzystając ze swoich powiązań z Dziećmi Nieumarłej Rzeszy, aranżuje i analizuje konfrontacje bohaterów z geniuszami zbrodni. Nasz krasnolud już przed mechanizacją niezbyt dobrze rozumiał emocje. Nie domyślił się bowiem, że badane przezeń monologi mają bardzo proste podłoże – zbrodniarze zwykle są próżni i okrutni, a osoby o tych cechach kochają demonstrować innym swoją wyższość i bawić się swoimi ofiarami. Paulus nie potrafi zauważyć nawet tego, że sam ma taki charakter – a przynajmniej miał, gdy jeszcze posiadał jakiekolwiek uczucia. Wtedy jego próżność naprawdę nie miała granic – dumny ze swych niezwykłych badań, wpisał w swoje sztuczne serce jeden odruch, z którym jako Uhrwerk nie będzie mógł walczyć. Tak - odruch opowiadania pokonanym wrogom o swoich genialnych planach. Można spotkać: wypełniony wycinkami z gazet i biografiami złoczyńców warsztat technomanty pod dowolnym miastem Wanadii. Eksploracja – podobno w kryjówce w samym środku lemuryjskiej pustyni wciąż żyje mumia Czarnego Abdula – geniusza zbrodni z czasów świetności Khemre, który nigdy nie zdradził pokonanym wrogom swoich planów. Salony - Czyżby geniusze zła zdradzali swoje plany bo powszechnie wierzy się, że to robią? Aby to sprawdzić, Paulus przeprowadza eksperyment socjologiczny. Porywa znanego dziennikarza i każe mu propagować pogląd, że walka ze złem na własną rękę jest karygodna. A ludzie wierzą. Nim kolejny raz uratujemy świat, trzeba to odkręcić i ustalić, kto wymyślił tę bzdurę. Inaczej czeka nas śmierć towarzyska! Śledztwa – zniknięcie trzech szanowanych dżentelmenów to poważna sprawa – zwłaszcza, że wnet cała trójka okazuje się być zakonspirowanymi geniuszami zbrodni. Pikanterii całej sprawie doda fakt, iż inne ukrywające swój fach arcyłotry chcą rozwikłać tę zagadkę na własną rękę i nie będą przebierać w środkach, by pozbyć się konkurencji. Ryzyko – Paulus wziął sojusznika drużyny na zakładnika i zabije go, jeżeli bohaterowie nie zdobędą dla niego nagrań monologów trzech złoczyńców. Trzeba takich znaleźć, dać się im pokonać... i może po wszystkim napuścić na Stilla? Domyślna konfrontacja: walka Przeciwnik, Uhrwerk, pula 3k10, odporność: 5 Zdolności:
  • Bezduszny: automatycznie zdaje wszystkie testy odwagi, jest niewrażliwy na ekspresję, zastraszanie i empatię. Nie może używać blefu, empatii i ekspresji;
  • Mechaniczne serce: pancerz +3* i +3 do wytrwałości;
  • Monolog: gdy Paulus lub jego sojusznik dobije postać w walce, krasnolud wygłasza do niej monolog złoczyńcy. Naukowiec traci całą rundę, a dobity wróg wraca do walki bez żadnych znaczników, odzyskuje żeton i może natychmiast, poza porządkiem inicjatywy, zaatakować Paulusa.
  • Mrok pod górami: widzi w ciemności (jak cecha rasowa krasnoluda);
  • Parowa ręka: +3 do walki*;
  • Technomag: moce Kontrola maszyn i Pocisk;
  • Umiejętności: analiza 6/8+, technika 9/8+, wiedza akademicka 6/8+
  • Wsparcie: za żeton wzywa venrierowców: sforę 5 ghuli lub strzygę – agenta. Ta druga przybywa bez przebrania.
Walka: walka 12*/8+, strzelanie 6/8+; obrona: 17*. Monolog, wsparcie. Pościg: ukrywanie się 6/9+, wysportowanie 6/9+, spostrzegawczość 6/8+; wytrwałość: 15*. Dyskusja: W przeciwieństwie do większości Uhrwerków, Paulus nie uznaje samego pojęcia dyskusji. Wie, że ma inne cele niż bohaterowie, nie zamierza z nich zrezygnować i niepotrzebnie tracić czasu. Bo w końcu jak miałby porozumieć się z kimś mającym inne aksjomaty? Gdy Paulus ma sojuszników skłonnych do rozmowy, przechodzi do drugiej linii, jeżeli nie – atakuje lub ucieka.



Czytaj również

Wolsung: Ekspedycja Ratunkowa
Wspomnienie z czasów Wojny
Lyonesse: Miasto, Mgła, Maszyna
... albo Moloch, Magia i Makaron
- recenzja
Slawia
Znasz-li ten kraj?
- recenzja

Komentarze


Eva
   
Ocena:
+3
Świetny pomysł :D
20-02-2012 12:56
Thobold1
   
Ocena:
+2
Na początku nie przeczytałem nicku, po zakończeniu lektury nie musiałem, było to oczywiste - Planetourist jak zwykle w formie. Świetny BN, szkoda że słabo przekładalny na inne systemy, bo bym go wrzucił do Młotka. A może?
21-02-2012 22:24
Planetourist
   
Ocena:
+1
Na początku nie przeczytałem nicku, po zakończeniu lektury nie musiałem, było to oczywiste - Planetourist jak zwykle w formie.

Łał! Wzruszyłem się. Serio!


Świetny BN, szkoda że słabo przekładalny na inne systemy, bo bym go wrzucił do Młotka. A może?

Może być trudno, bo Paulus mocno operuje filmowymi kliszami i charakterystycznymi elementami settingu. WH znam słabo, trudno mi coś doradzić - ale może tym, co bada Paulus, będzie (nie)istnienie skavenów? Związki z podziemiem, dziwna "technologia" (tu raczej spaczeń, niż nekrotechnika), trochę groteski... ot, luźny pomysł.
21-02-2012 23:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.